Тренінг для 7-го класу на тему "Нам добре разом"

Про матеріал

Цілі й завдання тренінгу: формувати здатність встановлювати й підтримувати психологічний контакт під час спілкування. Формувати пізнання своїх можливостей і обмежень у взаємодії з іншими людьми. Вчити позбуватися внутрішніх бар'єрів, що заважають ефективній комунікації. Формувати довірливі взаємини у групі. Розвивати навички командної роботи. Вчити прогнозувати поводження іншої людини. Виховувати поважність у відносинах під час спілкування.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Укладач: Левченко Людмила Вікторівни

 

Сучасний світ просто вимагає від людини

 бути контактною. Володіння цією якістю значно
полегшує  життя, допомагає в навчанні,

 роботі та спілкуванні. 

 

Цілі й завдання тренінгу: формувати здатність встановлювати й підтримувати психологічний контакт під час спілкування. Формувати пізнання своїх можливостей і обмежень у взаємодії з іншими людьми. Вчити позбуватися внутрішніх бар’єрів, що заважають ефективній комунікації. Формувати довірливі взаємини у групі. Розвивати навички командної роботи.  Вчити прогнозувати поводження іншої людини. Виховувати поважність у відносинах під час спілкування.

Принципи проведення роботи групи:

  • принцип комплектування групи (за віком).
  • Принцип реалістичності (створення середовища тренінгу, наближеного до реального.
  • Принцип активності (залучення до активної роботи  всіх учасників).
  • Принцип конфіденційності (отримана в процесі тренінгу інформація не повинна виноситися за межі групи).
  • Принцип не завдання збитків («не нашкодь»).
  • Принцип відповідальності заявлених цілей тренінгу його змісту.

Роль і функції ведучого тренінгу: керівна функція.

  • Аналітична функція пов’язана з аналізом, коментарями.
  • Експертна функція (допомога в оцінюванні сформованої ситуації в групі).
  • Посередницька функція (за необхідністю втручання в групові процеси, коли виникають труднощі в роботі групи).

Використовувані методи, засоби та прийоми: інформування учасників групи, забезпечення зворотного зв’язку й надання підтримки під час дій). Психогімнастичні вправи (спрямовані на відпрацювання бажаного поводження, фокусування на почуттях, вправи на різні типи поводження, вчитися контролювати свої емоції, вчитися взаємодії з іншими учасниками групи, зниження напруження, корегування взаємин у групі). Елементи музикотерапії.

 

 

 

 

 

 

 

 

      Діти 7 класу у актовій залі сидять на стільцях яки розташовані у протилежних стін по 8 осіб. 

      Пропоную усім учасникам тренінгу ознайомитися з правилами тренінгу:

  1. Конфіденційність;
  2. Активність;
  3. Толерантність;
  4. Вихованість;
  5. Взаємоповага;
  6. Підтримка;
  7. Бажання вчитися;
  8. Довіра;
  9. Відвертість.

 

  • І. Звертаюся до учнів класу: «Діти сучасний світ просто вимагає від людини бути контактною, володіння цією якістю значно полегшує життя, допомагає в навчанні, роботі та спілкуванні».

 

       Пропоную виконати наступні ігри і вправи на формування навичок встановлення контактів:

Завдання 1 «Привітання носами»

Створити коло у колі, рухаючись у різних напрямках за 1 хвилину привітатися з якомога більшістю учасників: (вітання носами, руками, колінами, лобами і т.д.)

Завдання 2 «Малюємо на долонях»

Стоячи у колі, створити пари. Заплющити очі, простягнути один одному руки намалювати щось, потім підняти руки у гору, потім долілиць. Уявіть образ і передати це партнерові (наприклад море, вітер, двоє під ліхтарем).

Завдання 3 «Молекули»

Група хаотично пересувається в приміщенні. Надаю установки: «Поєднатися у групи по 2 атоми, по 3 атоми, по 4 атоми, по 7 атомів, створити єдину велику міцну молекулу.

Завдання 4 «Нескінчене кільце»

Група створює коло й береться за руки. На руці ведучого висить мотузкове кільце. Не розриваючи рук, усі повинні пролізти крізь нього (по колу).

Завдання 5 «Стати спиною один до одного»

У парах стати спиною один до одного й присісти без допомоги рук; стати обличчям один до одного й присісти. Створити те саме у групі з 5; 7 чоловік.

 

  • ІІ. Вищою формою розвитку команди як малої групи є ефективна взаємодія. Це можливо лише при наявності довірливих взаємин у групі. Сьогодні ми спробуємо збільшити рівень довіри у групі.

Пропоную виконати наступні ігри і вправи на формування довірливих взаємин:

Завдання 1. «Колінця» Група сидить у колі. Кожний кладе свої руки на коліна сусідам. Треба ляскати долонями по колінах так, щоб долоні ляскали строго по черзі, як вони лежать.

Завдання 2. «Воскова свіча» Учасники діляться на дві команди, створюють два кола. У центр кожного кола виходить по одному гравцю, який повинен розслабитися, а учасники гри положив на нього руки хитають його в різні боки дуже повільно.

Завдання 3 «Потяг» Учасники гри стоять у колоні, поклавши руки на плечі один одному. Очі заплющені в усіх крім першого гравця, який веде групу через різні перешкоди.

Завдання 4 «Бали на пальцях» Учасники розбиваються на пари  і на рахунок «три» обоє на пальцях викидають ступень довіри, або рівень стосунків, або абсолютної недовіри 1 – палець, або абсолютної довіри 5 – пальців. Потім пари міняються.

Завдання 5 «Сонечко» Одна людина стає у центр і заплющує очі. Це «сонце». Учасники гри стають на тій відстані, на якій їм комфортно. Потім «сонце» розплющує очі й дивиться на ту картину що утворилася. Після цього «сонце» пересуває інших гравців на ту відстань, яка була б комфортна для нього. Після цього всі бачать реальну і бажану картину стосунків групи до людини і людини до групи. (Це певний варіант соціометрії).

 

  • IV. Зараз майже немає жодного виду діяльності, в якому людина працює сама. Ви (клас, група, гурт) – це команда, що працює ефективно за умови єдності. Спробуємо отримати навички командної роботи.

 

Пропоную провести вправи спрямовані на формування навичок командної роботи.

Завдання 1. «Створення атмосфери довіри й відвертості».

Сидячи у колі на стільцях:

  1. Усім разом вдихнути й видохнути;
  2. Усім разом встати – топнути ногою  одночасно «викинути» в підлогу кулак з усією силою. 
  3. Усім разом крикнути - «Так».

Завдання 2. «Єнотові кола».

Уся група із зав’язаними очима тримається за мотузкове кільце.

По команді ведучого треба зробити певну фігуру - коло, трикутник, квадрат, ромб.

 

 

 

 

 

 

Завдання 3. «Порахувати до 20».

Група повинна один по одному порахувати до 20, водночас, кожну цифру повинен промовляти  тільки один учасник. Як що будь яке число вимовляють декілька учасників то рахунок починається з початку.

Завдання 4. «Конвеєр».

Вся група створює коло, кожен учасник схрестив перед собою руки передає по колу певний предмет, потім руки за спиною продовжують передавати предмет за колом.

Завдання 5. «Рухове кільце».

Усі утворюють щільне кільце, а один учасник намагається проникнути у кільце. Потім за сигналом ведучого починається швидкий  рух, потім за сигналом раптово змінює напрямок руху, потім раптово по сигналу треба зупинитися. Звузити коло, не розриваючи рук, розширити коло. Відвернутися разом за коло, повернутися за сигналом у коло. Зробити комплемент сусідам.

Завдання 6. Дайте відповідь на поставлені запитання:

  1. Що було найскладнішим на тренінгу?
  2. Яки почуття ви випробували?
  3. Що найбільш запам’яталося?
  4. Які  думки з’явилися?
  5. Що було найстрашнішим?
  6. Як ви переборювали свій страх?
  7. Що хочеться зробити саме зараз?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

________________________________________________________________

Уроки майстерності для шкільного психолога/автор – укладач Туріщева. Л.В.- Х.: Вид. група «Основа», 2011.

Психологічні тренінги для школярів. – Х.: Вид. група «Основа», 2011.

Тренінги для вчителів з педагогічної майстерності. - Х.: Вид. група «Основа», 2011.

Ж. «Шкільний світ» № 23 – 24 червень 2012

Ж. «Психолог» № 14 – 15 червень 2011

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сковородкіна Наталя Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Додано
19 січня 2018
Переглядів
2947
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку