Міні-тренінг для батьків з проблеми «Бар`єри у спілкуванні з дітьми»
Підготовила і провела пр. психолог ДНЗ №22 «Ластівка» Кеба Т.А.
Бар`єри, які шкодять продуктивному спілкуванню батьків з дітьми.
Мета: поглибити психолого-педагогічну компетенцію батьків щодо продуктивного спілкування батьків з дітьми.
Такий метод викликає у дітей страх, ворожість, замкненість, агресію і поступово віддаляє дітей від нас.
Такий метод руйнує атмосферу рівноправності. Робить нас дорослих більш зверхніми по відношенню до дітей.
Такі вислови критикують наших дітей і роблять з них 100% невдах в житті.
Давайте все ж таки уникати цих бар`єрів, які призводять до того, що ми чуємо тільки себе, а не чуємо наших дітей і все ж таки почнемо думати над тим, що ми говоримо нашим дітям, щоб наше спілкування з дітьми було корисним і продуктивним, а головне ненасильницьким.
Практична частина
Вправа з батьками «Недитячі заборони»( програвання непродуктивного спілкування з дітьми) Мета: культивування тактики співробітництва при взаємодії «дорослий – дитина».
Вибрати одного учасника, який сідає на стілець в центр кола. Всі інші учасники по одному підходять до нього і говорять ,що вони йому забороняють робити, тобто те що вони найчастіше забороняють своїй дитині. При цьому зав`язують ту частину тіла, якої стосується заборона. Наприклад «Не кричи» «Не бігай», «Не бери». Потім учаснику пропонують встати і пройти. Далі говоримо слова переформулювавши їх і розв`язуємо стрічку. ( не кричи- говори спокійно, не бігай – пройдися спокійно, не бери- попроси взяти річ).
Рефлексія вправи «Чи легко знайти слова, що дозволяють переформулювати заборону.
Вправа «Один день із життя Маші»
Мета: знайти помилки у формуванні взаємин між дитиною і дорослим, обговорення вправи чому потрібно бути уважним і чуйним до дитини, її життя, успіхів, і невдач.
Під час читання оповідання відривати частини плаката із зображенням Маші.
Рефлексія вправи. Чому особисто вас навчила ця вправа?
Вправа: «Виготовлення маски на вечірку»
Мета: взаємодія батьків з дітьми запорука успішного впливу на розвиток дитини.
Вправа: «Портрет»
Мета: активізація взаємодії батьків і дітей. Прикласти натягнуту харчову плівку до обличчя дитини або мами і обвести маркером контур в процесі малювання можна обмінятися ролями.
Вправа: «Впізнай по долоням»
Мета: емоційна рефлексія
Підготувати заздалегідь промальовані контури руки діток, дітки прикрашають свою долоньку, як забажають(можна просто розфарбувати в улюблений колір). Мами мають спробувати відгадати де долонька її дитини.
Вправа: «Прикрасимо тортик»
Мета: включити батьків в творчий процес як активних суб`єктів. На великому аркуші намальований шаблон тортика в три поверхи. Працюють всі, хто був присутній на тренінгу. Матеріал : наліпки, камінчики, цифри, фігурки і т.д.
Вправа «Зміни висловлювання»
Мета: батькам слід подбати про психоемоційну гігієну нервової системи дитини.
Батькам пропонуються висловлювання непродуктивного спілкування з дітьми , батьки повинні перетворити на продуктивні.
Рефлексія Чи легко було переформулювати фрази на продуктивні?
Заключна частина . Рефлексія тренінгу.
Запропонувати батькам пригадати бар`єри, які шкодять продуктивному спілкуванню з дітьми.