Батьківські збори для учнів 1 класу у формі тренінгового заняття. Мета: Ознайомити батьків з метою і завданнями освітньої реформи Нової української школи, продемонструвати методики проведення уроків, мотивувати їх на співпрацю.
ХОРОЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ ХОРОЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Батьківські збори на тему «Батькам про Нову українську школу»
Виконала:
Колісник Марина Володимирівна,
заступник директора
з навчально- виховної роботи
Хорол - 2018
Тренінг для батьків
„Батьки та діти: пізнаємо Концепцію «Нова українська школа» разом”
Мета. Ознайомити батьків з метою і завданнями освітньої реформи Нової української школи, продемонструвати методики проведення уроків, мотивувати їх на співпрацю.
Результати навчання.
Наприкінці заняття учасники:
ознайомлені зі структурою уроків, правилами поведінки на занятті, особливостями освітньої реформи; демонструють готовність допомагати вчителеві у створенні сприятливої психологічної атмосфери у класі, проведенні занять.
Обладнання і матеріали Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери. Комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор, Концепція «Нова українська школа», папір А4, картки із завданнями, маркери, кольоровий папір.
Слово вчителя.
Вправа на знайомство «Золота рибка»
Мета: познайомити батьків, створити комфортну емоційну атмосферу, що сприяє результативній спільній роботі.
Хід проведення
Учитель пропонує кожному учаснику на макеті (роздруковано макет рибки кожному учаснику) написати своє ім’я (додаток 1). Тренер нагадує, що золота рибка в казках завжди виконує бажання і просить кожного написати своє бажання на час тренінгу на аркуші. Далі тренер пропонує кожному учаснику закріпити аркуші – рибки з написаним і озвучити коментарі.
Вправа «Скринька правил»
Тренер пропонує кожному учаснику на окремому аркуші написати три правила, за якими він може ефективно та комфортно працювати. На це дається 1 хвилина.
Далі учасники об’єднуються парами і за 1хв. визначаються з трьома правилами, що влаштовує обох. Пари об’єднуються у четвірки, а потім у вісімки і виконують те саме завдання. Три групи представляють свій варіант правил. Тренер складає загальний перелік правил та просить продумати й доповнити список за погодженням з групою.
Вступне слово вчителя.
Шановні батьки! Вислів „Діти – наше майбутнє” не просто красивий вислів. Доля будь-якої спільноти, нації, держави в майбутньому залежить від того, якими будуть люди, що населятимуть її. Життєвий досвід не тільки свідчить, а й вчить: не буде дітей – не буде й держави.
Середовищем первинної соціалізації дитини, джерелом матеріальної й емоційної підтримки, засобом збереження і передачі культурних цінностей від покоління до покоління є сім’я.
Найважливішою умовою родинного виховання є міцний фундамент сім’ї, який базується на авторитеті батька та матері, подружній вірності чоловіка і дружини, їхній любові і повазі одне до одного та до дітей.
Сучасні діти народилися в епоху швидких змін, вони живуть в часи, коли необхідно вчитися упродовж життя. Тому школа повинна насамперед зберегти мотивацію до навчання, навчити дітей вчитися самостійно із задоволенням і без надмірних зусиль. Школа повинна готувати дітей до дорослого життя. Наразі на ринку праці цінується не так конкурентність, як вміння працювати в команді.
Ми сьогодні зібралися з Вами, аби обговорити новації у сфері освіти, ознайомитися з Концепцією «Нової української школи».
Вправа «Ранкове коло»
Давайте продовжимо нашу зустріч з такого обов’язкового елемента початку кожного дня, як Ранкова зустріч або Ранкове коло. Урок за уроком ця вправа допомагатиме дітям більше дізнаватися одне про одного, а це, своєю чергою, допомагатиме їм поліпшувати стосунки, знаходити нових друзів».
Роздайте учасникам по 1 білому аркушу А4 і фломастеру та запропонуйте обвести свою руку і на пальцях написати:
• на 1-му — «Мене звати...»;
• на 2-му — «Мою дитину звати...»;
• на 3-му — «Моїй дитині ... років»;
• на 4-му — «Моя дитина любить...»;
• на 5-му — «Я люблю свою дитину ... ».
Запропонуйте учасникам по черзі представити себе та свою дитину.
Перегляд та обговорення відео «Нова українська школа»
Слово вчителя.
Головна ідея Нової української школи — компетентнісне навчання. Це означає, що учні не просто набуватимуть знань, а вчитимуться використовувати їх на практиці й опановуватимуть навички. Оцінювання буде спонукальне, а не каральне. Діти не боятимуться помилятися, а будуть вмотивовані самостійно виправити помилки і досягати кращихрезультатів».
Аби діти розуміли взаємозв’язки й мали цілісну картинку світу, у початковій школі запропоновано інтегрувати (об’єднувати) предмети. Новим предметом у початковій школі буде інтегрований курс Я досліджую світ».
Бесіда «Навчальні зони» (визначити навчальні зони, які можна створити в класі)
Слово вчителя.
«За концепцією Нової української школи» класна кімната стає осередком навчально-ігрової діяльності. Для зручності та ефективного використання простору класу, у класі створено навчальні зони (у Наказі МОН рекомендовано створити наступні осередки. Назвіть батькам ті, що є у вашому класі):
1) навчально-пізнавальної діяльності (з мобільними партами/столами, які можна розставляти колом, півколом, групами тощо);
2) змінні тематичні осередки (дошки/фліп- чарти/стенди для діаграм з ключовими ідеями);
3) гри (настільні ігри, інвентар для рухливих ігор);
4) художньо-творчої діяльності (полички для зберігання приладдя та стенд для змінної виставки дитячих робіт);
5) куточок живої природи для проведення дослідів (спостереження та догляд за рослинами, акваріум);
6) відпочинку (з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям);
7) дитяча класна бібліотечка;
8) осередок вчителя (стіл, стілець, комп’ютер, полиці/ящики, шафи для зберігання дидактичного матеріалу тощо).
При цьому меблі у класі мають відповідати декільком важливим критеріям, серед яких: мобільність (щоб діти змогли самі переставляти їх), ергономічність, безпечність, міцність, естетичність».
Робота в групах (кожній групі даються картки із завданнями: ознайомити присутніх з): (Додаток 2)
Слово вчителя.
Сучасні діти потребують іншого ставлення до них з боку дорослих. Наші діти повинні вчитись мислити самостійно, уміти формувати власну думку, яку вчитель має поважати. Школа сприятиме виробленню у дітей чітких життєвих цінностей, що допоможуть розібратися у великій кількості інформації, якою переповнений світ. Головне завдання вчителів початкової школи у тому, щоб «школа стала для дітей школою радості, а для батьків – школою спокою».
Нова школа працюватиме на засадах «педагогіки партнерства». Це спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками, однодумцями, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат. Школа допомагатиме батькам у кращому розумінні процесів фізичного, розумового та духовного розвитку дитини, виборі найбільш ефективних способів виховання в дитини сильних сторін характеру відповідно до індивідуальних особливостей.
Вправа „Мозковий штурм”.
Батькам пропонується по черзі продовжити фразу «Я бажаю дитині…». Тренер записує ці побажання на вітрильнику.
Підбиття підсумків роботи. Притча «Якщо не Я, то хто?»
Одного разу людям довелося розбирати величезні завали каміння, які закривали дорогу до цілющого водного джерела. Каміння було важким і гострим, воно до крові кололо і дряпало руки, тому люди намагалися вхопити малі й округлі камінчики, щоб було легше носити. І лише один чоловік щоразу обирав найважче і найнезручніше каміння. Ніс його, напружуючи всі свої сили, навіть інколи здавалося, що він от-от упаде. Але після недовгого відпочинку, він знову і знову робив так самою. Товариші запитали його: «Для чого ти працюєш так важко? Можна ж брати і маленькі каміння». Здивовано подивившись на них, чоловік відповів: «Але ж каміння все одно треба переносити все, бо інакше ми не доберемося до води! І чим швидше ми розгребемо велике каміння, тим легше ми зробимо собі. Отже, хтось все одно має взяти на себе важку роботу, тож нехай це буду Я!!!».
Заключне слово вчителя.
Кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями.
Місія Нової української школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками. Ключ до успіху - розуміння труднощів дитини і спокійна батьківська впевненість в її можливостях. З такою підтримкою дитина буде відчувати себе в безпеці і легше впорається з будь-якими труднощами (роздати батька пам’ятки – поради).
Додаток 1
Додаток 2