Тренінг для дітей молодшого шкільного віку на подолання конфлікту

Про матеріал
поглибити знання учнів про конфлікт , риси характеру, які призводять до конфліктної взаємодії та вплив конфлікту на самопочуття людини, навчити дітей аналізувати свій емоційний стан, оцінювати свої почуття та вчинки, запобігати конфліктних ситуацій, розвивати в учнів розуміння інтересів і потреб інших людей, виховувати толерантне ставлення до інших поглядів та переконань, усвідомити власні переваги та недоліки у спілкуванні; сформувати моральні цінності людини.
Перегляд файлу

Тренінг для дітей молодшого шкільного віку на подолання конфлікту

Мета:   поглибити  знання  учнів  про  конфлікт  , риси характеру, які призводять до  конфліктної   взаємодії  та  вплив конфлікту  на  самопочуття  людини,  навчити  дітей   аналізувати  свій  емоційний стан, оцінювати  свої  почуття  та  вчинки,  запобігати   конфліктних  ситуацій,  розвивати  в  учнів  розуміння   інтересів  і  потреб  інших  людей,  виховувати  толерантне  ставлення  до  інших  поглядів  та  переконань, усвідомити власні переваги та недоліки у спілкуванні; сформувати моральні  цінності  лю­дини.

Матеріали: аркуш паперу ,ручка, плакат з «Правилами роботи групи»

І Вступна частина

Вправа «Позитивні  риси  характеру»

  • Що ви  думаєте  про себе, свої  риси ха­рактеру, чи бачите ви свої життєві орієнтири?
  • Чи усвідомлюєте ви власні переваги та недоліки?
  1. Правила роботи групи
  2. Очікування

Вправа «Ім’я»

Учні на аркуші паперу великими літе­рами  пишуть своє  ім’я. Потім тренер пропонує  написати на кожну літеру імені   позитивну/ негативну  риси.

  • Які якості    було легшее  писати? Які    склад­ніше?
  • Чому саме ці якості  було написано?

Вправа  «Чарівний  ярмарок»

Психолог розповідає учням, що вони на чарівному ярмарку, де можна продавати та  купу­вати риси характеру. Після цього він роздає  їм по два стікери. На першому стікері   записують  риси характеру, які б хотіли продати, на іншому — купити. Після  зачитування, стікери  наклеюють на дошку  в  хаотичному порядку. Потім кожен учасник, не дивлячись, забирає по два стікери.

  • Які  риси характеру ви  вибрали?
  • Чи  змогли б ви прийняти такі риси?
  • Чи хотіли б ви змінити  в собі  певні   риси  характеру?

ІІ Основна частина

Вправа «Ваші  цінності»

Учасникам пропонують написати на арку­шах 10 цінностей, які вони цінують найбільше в своєму житті. Потім із 10 цінностей необхідно вибрати три й кинути  у  коробку. Через негаразди і труднощ іпотрібно віддати одну цінність, потім ще одну і так далі.

 Чи  задоволені ви цінностями, що  залишилися?

 Чи  важко було вибирати цінності й  віддавати  їх?

 Яке у вас було відчуття, коли залишилась одна  цінність?

 Чому ви залишили сааме цю цінність?

Мозковий штурм «Повага»

Поняття «повага» нерозривно  пов’язане з терміном «межі особистості». Людина, котра не шанує інших, буде робити невиважені, навіть небезпечні вчинки. Неповагу до себе особа виявляє тільки тоді, коли діє на шкоду собі. Часом у подібних ситуаціях вона іде на ризик, навіть не усвідомлюючи цього. Така поведінка може суперечити її переконанням і цінностям.

Отже, нам необхідні межі  чи рамки поведінки, за які не слід  виходити. Їх потрібно встановити  ще до того, як потрапимо в ситуацію, яка може підштовхнути  нас до конфліктної  поведінки.

Вправа «Комплімент»

Учні по черзі промовляють  комплімент  сусіду по  парті. Той  каже: «Дякую, а ще я...» (і називаєсвою рису характеру або якесь уміння, за яке його можна похвалити).

ІІІ Завершальна частина

Вправа «Пять способів розв’язання  конфлікту»

1«Черепаха»(уникання)-відхід від конфлікту.

2 «Акула»(суперництво)-агресивні  дії в конфлікті.

3 «Плюшевий ведмедик» (пристосування) до конфлікту.

4 «Лисиця»(компроміс) у конфлікті.

5 «Сова» (співпраця) у конфлікті.

-Що цікавого ви сьогодні  дізналися?

-Чого  навчилися?

-Що нам потрібно для того , щоб  створювати  якомога   менше  конфліктних ситуацій?

(Бути  ввічливими, толерантними, доброзичливими).

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
5 січня 2023
Переглядів
1612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку