Тренінг для дітей молодшого шкільного віку на подолання конфлікту
Мета: поглибити знання учнів про конфлікт , риси характеру, які призводять до конфліктної взаємодії та вплив конфлікту на самопочуття людини, навчити дітей аналізувати свій емоційний стан, оцінювати свої почуття та вчинки, запобігати конфліктних ситуацій, розвивати в учнів розуміння інтересів і потреб інших людей, виховувати толерантне ставлення до інших поглядів та переконань, усвідомити власні переваги та недоліки у спілкуванні; сформувати моральні цінності людини.
Матеріали: аркуш паперу ,ручка, плакат з «Правилами роботи групи»
І Вступна частина
Вправа «Позитивні риси характеру»
Вправа «Ім’я»
Учні на аркуші паперу великими літерами пишуть своє ім’я. Потім тренер пропонує написати на кожну літеру імені позитивну/ негативну риси.
Вправа «Чарівний ярмарок»
Психолог розповідає учням, що вони на чарівному ярмарку, де можна продавати та купувати риси характеру. Після цього він роздає їм по два стікери. На першому стікері записують риси характеру, які б хотіли продати, на іншому — купити. Після зачитування, стікери наклеюють на дошку в хаотичному порядку. Потім кожен учасник, не дивлячись, забирає по два стікери.
ІІ Основна частина
Вправа «Ваші цінності»
Учасникам пропонують написати на аркушах 10 цінностей, які вони цінують найбільше в своєму житті. Потім із 10 цінностей необхідно вибрати три й кинути у коробку. Через негаразди і труднощ іпотрібно віддати одну цінність, потім ще одну і так далі.
— Чи задоволені ви цінностями, що залишилися?
— Чи важко було вибирати цінності й віддавати їх?
— Яке у вас було відчуття, коли залишилась одна цінність?
— Чому ви залишили сааме цю цінність?
Мозковий штурм «Повага»
Поняття «повага» нерозривно пов’язане з терміном «межі особистості». Людина, котра не шанує інших, буде робити невиважені, навіть небезпечні вчинки. Неповагу до себе особа виявляє тільки тоді, коли діє на шкоду собі. Часом у подібних ситуаціях вона іде на ризик, навіть не усвідомлюючи цього. Така поведінка може суперечити її переконанням і цінностям.
Отже, нам необхідні межі чи рамки поведінки, за які не слід виходити. Їх потрібно встановити ще до того, як потрапимо в ситуацію, яка може підштовхнути нас до конфліктної поведінки.
Вправа «Комплімент»
Учні по черзі промовляють комплімент сусіду по парті. Той каже: «Дякую, а ще я...» (і називаєсвою рису характеру або якесь уміння, за яке його можна похвалити).
ІІІ Завершальна частина
Вправа «Пять способів розв’язання конфлікту»
1«Черепаха»(уникання)-відхід від конфлікту.
2 «Акула»(суперництво)-агресивні дії в конфлікті.
3 «Плюшевий ведмедик» (пристосування) до конфлікту.
4 «Лисиця»(компроміс) у конфлікті.
5 «Сова» (співпраця) у конфлікті.
-Що цікавого ви сьогодні дізналися?
-Чого навчилися?
-Що нам потрібно для того , щоб створювати якомога менше конфліктних ситуацій?
(Бути ввічливими, толерантними, доброзичливими).