Тренінг для педагогів: «Відчуй себе щасливим!»
Автори: Сологуб К.Б., соціальний педагог, Яковенко Н.О., практичний психолог.
Мета: розкрити розуміння поняття «щастя» кожного з учасників, допомогти педагогам глибше засвоїти поняття «щастя» та сприяти розвитку унікального вміння володіти ним; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини; розвивати рефлексивні навички.
Обладнання: мультимедійна установка, ноутбук, презентація, анкети «Іграшка мого дитинства», пластилін, шоколадні цукерки.
1. Вступне слово.
Як часто протягом дня ми згадуємо про щастя? Відповіли? Тоді друге запитання: як часто ми дозволяємо собі бути щасливими? Замислились? Про щастя слід не мріяти, щасливим треба бути. І нехай увесь світ зачекає!
Ми всі хочемо бути щасливими. А що таке — щастя? Що впливає на наше відчуття щастя? Як навчитися бути щасливим? Про це ми сьогодні і поговоримо.
2. Вправа «Моя улюблена іграшка».
У кожної людини в дитинстві була улюблена іграшка. А чи пам’ятаєте ви свою? Що це було? Заповніть анкети та поділіться своїми спогадами. (Додаток 1).
3. Вправа «Чарівне слово «Так»».
Зараз ми з вами пограємо у гру «Чарівне слово «Так»». На будь-яке питання, незалежно від «правильності» відповіді, кожен учасник повинен відповісти «Так».
4. Інформаційне повідомлення «Що таке щастя?».
На запитання, що таке щастя, намагалися відповісти історики, письменники й філософи, залишивши нам перлини своїх геніальних думок.
Щастя — це відчуття цілковитого задоволення життям, глибокого вдоволення і безмежної радості, які може відчути будь-хто.
В нашому головному мозку виробляються ендорфіни – «гормони щастя». Ендорфіни з'єднуються з рецепторами, що є в нашому організмі і полегшують проведення нервового імпульсу, який «біжить» в «центр задоволення». Збудження цього нервового центру дає нам відчуття легкості, радості і бадьорості. Найпростішим способом підвищення концентрації ендорфінів є поїдання шоколаду та морозива. Шоколад і морозиво – це відмінний антидепресант. Він стимулює викид ендорфінів, які покращують настрій і підтримують тонус організму.
Зараз ми з вами будемо збільшувати «гормони щастя» в нашому організмі – з’їмо шоколадну цукерочку. Але після того як ви дасте щиру відповідь на питання: «В чому виявляється ваше щастя?».
5. Вправа «Щастя — це…».
Учасникам роздається пластилін та пропонується зліпити асоціацію зі словом «щастя».
Після виконання завдання починається обговорення.
- Чи виникли труднощі під час виконання завдання?
- Чому саме цей виріб у вас асоціюється із щастям?
- Які відчуття та емоції викликала вправа?
- Від чого залежить щастя?
- Якою мати бути щаслива людина?
6. Інформаційне повідомлення «Всесвітній звіт щастя-2021».
Виявляється існує у світі щорічний «Всесвітній звіт щастя». Дослідники з’ясовували, як рік пандемії коронавірусу вплинув на добробут людей у 149 країнах світу. В цьому році Україна посіла 110-е місце в рейтингу щасливості країн. Попри той негатив, який принесла з собою коронавірусна пандемія, Україна піднялася на 13 позицій у «Всесвітньому звіті щастя-2021», порівняно зі звітом 2020 року і на 23 порівняно зі звітом 2019 року. Четвертий рік поспіль рейтинг щасливих країн у світі очолює Фінляндія. За нею йдуть Данія, Швейцарія, Ісландія, Нідерланди, Норвегія, Швеція, Люксембуг, Нова Зеландія та Австрія. Половина у першій десятці найщасливіших країн – скандинавські. Словаччина займає 34-е місце у рейтингу, Польща – 44-е, Румунія – 46-е, Угорщина – 53-є, Молдова – 65-е, Білорусь – 75-е, Росія – 76-е. На найнижчій сходинці – 149-й – Афганістан, у якому ось уже понад чотири десятиліття іде війна. Країни «Групи семи» (G7) з’являються у рейтингу з 13-го місця: Німеччина – 13-е, Канада – 14-е, Велика Британія – 17-е, США– 20-е, Франція – 21-е, Італія – 28-е і Японія – 56-е.
7. Релаксаційна вправа.
Давайте з вами трішки відпочинимо. Сядьте зручно. Розслабтесь. Зробіть кілька глибоких вдихів і видихів. Заплющте очі. Викличте у спогадах ту мить чи той день, коли ви почувалися абсолютно щасливими. Спробуйте пригадати все у деталях. Зверніть свою увагу на емоції, які вас переповнювали в цей момент, на відчуття у тілі. Зафіксуйте цей стан. Повільно відкрийте очі та спробуйте самі собі дати відповідь на запитання: що вам необхідно, щоб відчувати себе щасливим?
8. Підбиття підсумків.
Ми з вами красиві, здорові, розумні, добрі люди. Ми маємо свою мету, до якої прямуємо. І кожен несе в своєму серці мрію…
Рецепт щастя на кожен день
Беремо день і добре очищаємо його від заздрості, ненависті, розпачу, жадібності, впертості, егоїзму, байдужості. Додаємо три повні (з верхом) ложки оптимізму, велику жменю віри, ложечку терпіння, кілька зерен терпимості, і, нарешті, трішки ввічливості і порядності по відношенню до всіх! Всю отриману суміш заливаємо зверху любов'ю! Тепер, коли страва готова, прикрашаємо її пелюстками квітів доброти і уваги.
Подавати щодня з гарніром з теплих слів і сердечних посмішок, що зігрівають серце і душу. Смачного! Вдалого дня!!!
Додаток 1
Іграшка мого дитинства
Коли мені було _____ років, у мене була іграшка на ім’я ____________________.
Мені зараз _____ років.
Намалюйте іграшку |
Моя іграшка… 1.________________________ 2.________________________ 3.________________________ 4.________________________ 5.________________________ 6.________________________ 7.________________________ 8.________________________ 9.________________________ 10._______________________
|
Коли я згадую іграшку, то…
Вона мені допомагала…
Захищала коли… |
Зараз іграшка (підкресліть):
Поряд зі мною
Живе на горищі
Подарував/ла
Віддав/ла
Інше
|