Корекція розвитку Урок _____________
Степ. Рослини і тварини зони степів.
Мета заняття: Корекційно-навчальна: навчити на матеріалі навчальних предметів для 4 класу виділяти ознаки предметів, виділяти суттєві властивості предметів, порівнювати предмети.
Корекційно-розвивальна: розвиток зорового та слухового сприйняття і концентрації уваги, тактильно-кінетичної чутливості й дрібної моторики рук, формування планомірності способу дії, уміння виділяти орієнтири порівняння; стабілізація емоційнійного стану, розвиток природної активності дитини. Розвивати у дітей уміння виявляти схильність до аналізу явищ природи, встановлювати залежність між діяльністю людини та екологічним станом природи.
Корекційно-виховна: формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості, ввічливості дбайливого ставлення до природи, вміння працювати з дидактичним матеріалом, розвивати бажання та інтерес розповідати за власним бажанням; виховання творчої активності та вміння уважно слухати.
Наскрізна лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток»
Обладнання: ЛЕГО 6 цеглинок, клей, олівці, геометричні фігури, букви, картки, розмальовка.
У школі ми вчимось не марно,
Працює мозок наш старанно,
увагу і пам'ять свою розвиваємо
Нову інформацію швидко сприймаємо.
Стали біля парт і сідають кожен за першою буквою свого імені.
Намалюйте смайлик свого настрою.
– Давайте пригадаємо про що ми з вами говорили на минулому занятті?
Мета: активізація процесів мислення , уваги.
На дошці розкидані букви. Степ. Рослини. Тварини.
Тема сьогоднішнього уроку: «Степ. Рослини і тварини зони степів.
Мета: розвиток мислення до узагальнення.
Хід вправи: слова
Ховрахи, тушканчики, миші, хом’яки, бабаки – тварини степу.
Жайворонок, дрофа, перепілка, журавель, орел – птахи степової зони.
Крокуси, тюльпани, маки, півонія, півники – рослини степу.
Жук, метелик, сарана, коник стрибунець – комахи степової зони.
Мета: активізація процесів мислення, уваги, пам’яті, вмінь виділяти суттєві ознаки предметів, класифікувати їх за певними критеріями.
- Прочитай вірш. Знайди і випиши дієслова в відповідний рядок і зафарбуй цеглинку. Склади башточку за відповідними кольорами.
О. Олесь «СТЕП»
Степ весною — наче килим,
сонце кидає нитки,
вишиває візерунки,
то розводи, то квітки
Зеленіє степ весною,
з кожним днем пишніш стає,
то обсиплеться росою,
то враз пахощі поллє.
Мета: розвиток міжпівкульної взаємодії та синхронізація роботи півкуль головного мозку, що сприяє активізації розумової діяльності.
«Ліхтарики-зірочки»
Руки витягнути перед собою. Одну долоню стиснути в кулак, пальці другої розчепірені. Ритмічно змінювати позицію («зірочки запалилися і згасли»).
«Японська вправа»
Кулачок вгорі, долонька внизу. Руки зігнуті в лікті одна по горизонталі – долонька, інша по вертикалі – кулачок. Змінюємо по черзі.
Зима в степу тепла, зі значною кількістю снігу. (Ні)
Найкращою порою року в степу є весна. (Так)
У степах можна зустріти деркача і дрохву. (Так)
Основне багатство степу — соснові ліси. (Ні)
Улітку в степу часто випадають дощі. (Ні)
Навесні в степу зацвітають тюльпани, фіалки, крокуси, півонії. (Так)
Тварини степу мають яскраве забарвлення. (Ні)
Майже всі степи розорані. (Так)
Мета: розвиток памяті, уваги, слухового сприйняття.
Хід вправи: картки з намальованими геометричними фігурами означають виконання певного руху, а саме: - руки в сторону; - руки вгору; - руки вниз.
- Стук у двері. Ми отримали лист. Вам цікаво, що там?
8. Вправа „Знайди місце”
Мета: розвиток мислення, уваги, орієнтування в просторі, розвиток дрібної моторики..
Хід вправи: Дані предмети потрібно розташувати за моєю інструкцією.
9. Рефлексія.
Запишіть у зошиті.
Я називаю слова, а ви записуєте першу букву кожного слова.
Метелик, орел, лисиця, опади, джміль, цвіркун, іриси.
- Яке слово вийшло?
Заняттю вже майже кінець Ви були всі молодці.
Мета: створення позитивного емоційного настрою, емпатії, взаємної довіри.
З вами гралися ми дружно?
Отже, з вами не сутужно!
Зустріч нову призначаймо,
усім щастя побажаймо.
Руку стисни на прощання
Усміхнись, як сонце раннє!
Діти легким подихом здувають зі своїх вуст усмішку у складені човником долоні і відпускає її у добрий, щирий та привітний світ.
Розмальовка.
Вправа - привітання |
Гра «Зберіть слова» |
Вправа «Назви одним словом» |
Лего. Дієслова. |
Кінезіологічні вправи |
Гра «Вірю — не вірю» |
Вправа-завдання «Спробуй виконати» |
Вправа „Знайди місце” |
Рефлексія. |
Традиційне прощання „Подаруй посмішку” . |