Урок "Вправи на визначення в предметах і явищах малопомітних але суттєвих ознак і властивостей."

Про матеріал
Даний матеріал - це авторська розробка для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Вправи на визначення в предметах і явищах малопомітних але суттєвих ознак і властивостей. Матеріали цього уроку дозволяють розвивати та закріплювати в учнів спостереження за навколишнім світом, розвивати увагу, пам'ять, мислення, словниковий запас слів. Працювати практично, порівнювати, синхронізувати....
Перегляд файлу

Корекція розвитку                        Урок                                                             _____________

Степ. Рослини і тварини зони степів.

Мета заняття: Корекційно-навчальна: навчити на матеріалі навчальних предметів для 4 класу виділяти ознаки предметів, виділяти суттєві властивості предметів, порівнювати предмети.

Корекційно-розвивальна: розвиток зорового та слухового сприйняття і концентрації уваги, тактильно-кінетичної чутливості й дрібної моторики рук, формування планомірності способу дії, уміння виділяти орієнтири порівняння; стабілізація емоційнійного стану, розвиток природної активності дитини. Розвивати у дітей уміння виявляти схильність до аналізу явищ природи, встановлювати залежність між діяльністю людини та  екологічним станом природи.

Корекційно-виховна: формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості, ввічливості дбайливого ставлення до природи, вміння працювати з дидактичним матеріалом, розвивати бажання та інтерес розповідати за власним бажанням; виховання творчої активності та вміння уважно слухати.

Наскрізна лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток»

Обладнання: ЛЕГО 6 цеглинок, клей, олівці, геометричні фігури, букви, картки, розмальовка.

  1.               Вправа - привітання
    Мета: створення позитивного емоційного настрою, атмосфери довіри та доброзичливості, зняття емоційного напруження.
    Всі стоять у колі. По черзі говорять: Привіт. Я рада тебе бачити! Бажаю….

У школі ми вчимось не марно,

Працює мозок наш старанно,

увагу і пам'ять свою розвиваємо

Нову інформацію швидко сприймаємо.

  1.           Галявина настрою.

Стали біля парт і сідають кожен за першою буквою свого імені.

Намалюйте смайлик свого настрою.

– Давайте пригадаємо про що ми з вами говорили на минулому занятті?

  1.               Гра «Зберіть слова»

Мета: активізація процесів мислення , уваги.

На дошці розкидані букви. Степ. Рослини. Тварини.

Тема сьогоднішнього уроку: «Степ. Рослини і тварини зони степів.

  1.  Вправа «Назви одним словом»

Мета: розвиток мислення до узагальнення.

Хід вправи: слова

Ховрахи, тушканчики, миші, хом’яки, бабакитварини степу.

Жайворонок, дрофа, перепілка, журавель, орелптахи степової зони.

Крокуси, тюльпани, маки, півонія, півникирослини степу.

Жук, метелик, сарана, коник стрибунецькомахи степової зони.

  •                   Що таке степ?(це природна ділянка вкрита травою.)
  1. Лего. Дієслова.

Мета: активізація процесів мислення, уваги, пам’яті, вмінь виділяти суттєві ознаки предметів, класифікувати їх за певними критеріями.

- Прочитай вірш. Знайди і випиши дієслова в відповідний рядок і зафарбуй цеглинку. Склади башточку за відповідними кольорами.

О. Олесь «СТЕП»

Степ весною — наче килим, 

сонце кидає нитки, 
вишиває візерунки, 
то розводи, то квітки

Зеленіє степ весною, 
з кожним днем пишніш стає,

то обсиплеться росою, 
то враз пахощі поллє.

  1. Кінезіологічні вправи

Мета: розвиток міжпівкульної взаємодії та синхронізація роботи півкуль головного мозку, що сприяє активізації розумової діяльності.

«Ліхтарики-зірочки»

Руки витягнути перед собою. Одну долоню стиснути в кулак, пальці другої розчепірені. Ритмічно змінювати позицію («зірочки запалилися і згасли»).

«Японська вправа»

Кулачок вгорі, долонька внизу. Руки зігнуті в лікті одна по горизонталі – долонька, інша по вертикалі – кулачок. Змінюємо по черзі.

  1. Гра «Вірю — не вірю»
    Мета: активізація процесів мислення , уваги, пам’яті.

Зима в степу тепла, зі значною кількістю снігу. (Ні)

 Найкращою порою року в степу є весна. (Так)

У степах можна зустріти деркача і дрохву. (Так)

Основне багатство степу — соснові ліси. (Ні)

 Улітку в степу часто випадають дощі. (Ні)

Навесні в степу зацвітають тюльпани, фіалки, крокуси, півонії. (Так)

Тварини степу мають яскраве забарвлення. (Ні)

Майже всі степи розорані. (Так)

  1. Вправа-завдання «Спробуй виконати»

Мета: розвиток памяті, уваги, слухового сприйняття.

Хід вправи: картки з намальованими геометричними фігурами означають виконання певного руху, а саме:         - руки в сторону;           - руки вгору;            - руки вниз.

- Стук у двері. Ми отримали лист. Вам цікаво, що там?

8.  Вправа „Знайди місце”
Мета: розвиток мислення, уваги, орієнтування в просторі, розвиток дрібної моторики..
Хід вправи: Дані предмети потрібно розташувати за моєю інструкцією.

9. Рефлексія.

Запишіть у зошиті.

Я називаю слова, а ви записуєте першу букву кожного слова.

Метелик, орел, лисиця, опади, джміль, цвіркун, іриси.

- Яке слово вийшло?

 Заняттю вже майже кінець  Ви були всі молодці.

  • - Що найбільше сподобалося?
  • - Що запам’яталося?
  • - Чи змінився в когось настрій?
  1. Традиційне прощання „Подаруй посмішку” .

Мета: створення позитивного емоційного настрою, емпатії, взаємної довіри.

З вами гралися ми дружно?

Отже, з вами не сутужно!

Зустріч нову призначаймо,

усім щастя побажаймо.

Руку стисни на прощання

Усміхнись, як сонце раннє!

Діти легким подихом здувають зі своїх вуст усмішку у складені човником долоні і відпускає її у добрий, щирий та привітний світ.

Розмальовка.


Вправа - привітання

Гра «Зберіть слова»

Вправа «Назви одним словом»

Лего. Дієслова.

Кінезіологічні вправи

Гра «Вірю — не вірю»

Вправа-завдання «Спробуй виконати»

Вправа „Знайди місце”

Рефлексія.

Традиційне прощання „Подаруй посмішку” .

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Інкл
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
1200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку