Педагогічний тренінг
«Я крокую до майстерності»
Учасники педагогічного тренінгу: вчителі природничо- математичного циклу, вчителі початкових класів.
Мета тренінгу: активізувати творчий потенціал кожного педагога; ознайомитись із новими ефективними методами навчання, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень; корекція хибних очікувань і типових ілюзій щодо роботи; підвищення самооцінки та впевненості у собі та у своїх знаннях, адже часто педагоги сумніваються у своїх можливостях; добір оптимальної стратегії професійної діяльності.
Завдання: допомогти педагогам знайти вихід із будь-якої ситуації, яка може скластися, створити і підкріпити імідж успішного спеціаліста; розвивати вміння короткої самопрезентації; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини.
Девіз: «Розуміти один одного, поважати, прощати, любити»
Вступ.
І. Вправа «Знайомство»
Ведучий: Перш ніж розпочати нашу роботу, нам потрібно познайомитись. Кожен учасник представляється «Не хочу вихвалятися, але я…….. »
Ми працюватимемо в групах а тому я пропоную вам назвати свою команду. Назву команди ви напишете на одній із трьох запропонованих кольорових книжок.
У вас є книжки синього, зеленого та червоного кольорів.
Коротенький підсумок:
Команда яка обрала червоний колір - Люди, які надають перевагу червоному, люблять бути лідерами. Майже всі почуття у них на максимумі. Вони наполегливі, не відкладають справи на потім. Червоний – це активність, впевненість у своїх силах, прагнення перемогти, перетворити і підкорити.
Команда яка обрала синій колір– колір вічності, таємниці, глибокого спокою та інтуїції. Це колір неба, його пов’язують з духовним піднесенням людини, її чистотою. Він подобається скромним і меланхолічним натурам, яким край необхідно відчуття впевненості в собі та визнання оточуючих.
Команда яка обрала зелений колір– це колір надії, мудрості. Він дає відчуття спокою і розслаблення. Ті, хто віддають перевагу цьому кольору, шукають різні способи самоствердження, оскільки для них це дуже важливо. Той, хто не сприймає, зелений колір, боїться життєвих проблем і труднощів взагалі. За фен-шуєм це колір всезагальної любові, процвітання.
ІІ. Мозковий штурм «Правила роботи в групі»
Ведучий: Щоб запропонували ви? (викладачі висловлюють свої пропозиції…)
Підсумок (ведучий оголошує):
- бути позитивними;
- говорити по черзі;
- бути активними;
- слухати й чути кожного;
- толерантно ставитись один до одного;
- бути пунктуальними;
- діяти за принципом «тут і зараз».
Ведучий:Чи згодні ви та чи приймаєте ці правила?
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань тренінгу.
ТЕОРЕТИЧНИЙ БЛОК
Покоління Z (10-24 років) та Альфа (0-9 років) народилися у світі, в якому алгоритми постійно змушують їх натискати, скролити і свайпати з шаленою швидкістю.
Тепер непросте завдання постало й перед вчителями. Як пристосувати традиційну навчальну програму до учнів, вихованих технологіями, і якою буде ціна компромісу з традиційною освітою?
Стрімко зростаюча глобалізація та розвиток технологій є причиною того, що людині необхідно максимально збільшити свою здатність до навчання, оскільки навчання є основою для постійного вдосконалення та адаптації до змін. Цьому також сприяє розширення архітектури освітнього простору, створення умов та можливостей для залученості до навчального процесу.
«Найважливіша умова успішної роботи школи, - підкреслював В.О.Сухомлинський, - це багате, різностороннє інтелектуальне життя педагогічного колективу, допитливість, інтерес до нового в науці, постійне інтелектуальне зростання, удосконалення».
Положенням про загальноосвітній навчальний заклад чітко визначені обов’язки педагогічних працівників, зокрема, необхідність постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру.
В.О.Сухомлинський наголошував на необхідності постійного поповнення «майстерні педагогічних засобів, яку повинен створити для себе кожний учитель».
Сучасні і ефективні методи та прийоми
(Про кожен з цих методів розповідають вчителі, які апробували дану методику на учнях. Вони ж придумують зазделегідь завдання для команд вчителів присутніх на тренінгах)
(Додаток: презентації та відео)
У вчителя велика місія на землі. Він навчає, надихає, запалює, наповнює сенсом життя підростаючі покоління.
Справжній учитель повинен пам’ятати, що основним і кінцевим результатом педагогічної діяльності є сам учень, розвиток його особистості.
Обговорення.
Звичайно, навіть у найуспішнішого вчителя були кризи і поразки та ті факти, які ставили його у глухий кут, але не той вчитель успішний, який не припускається помилок, а той, хто зробивши помилку, не опускає руки, а проаналізувавши їх, зміг прийняти і вдосконалити їх у своїй творчій роботі з учнями.
Не бійтеся робити помилки, найголовніше вмійте з них виносити для себе правильні висновки.