Тренінг для вчителів "Як бути успішним вчителем у складних умовах?"

Про матеріал
Тренінг для вчителів. Метою є надання вчителям інструментів для розвитку психологічної стійкості та конструктивного менеджменту життя, допомогти краще справлятися з емоційними навантаженнями, стресом та труднощами у професійній діяльності, сформувати у вчителів навички самоменеджменту, які допоможуть їм бути більш успішними у професійній та особистій сфері.
Перегляд файлу

Як бути успішним вчителем у складних умовах?

Мета: надати вчителям інструменти для розвитку психологічної стійкості та конструктивного менеджменту життя, допомогти  краще справлятися з емоційними навантаженнями, стресом та труднощами у професійній діяльності, сформувати у вчителів навички самоменеджменту, які допоможуть їм бути більш успішними у професійній та особистій сфері, розвивати феліксологічну компетентність, емоційну стійкість, емпатію та емоційний інтелект.

Форма роботи: тренінг для вчителів

Обладнання: кольорові стікери, ручки, мультимедійне обладнання, презентація, паперові стакани та канцелярські резинки, міцна нитка.

Хід заняття

Слайд 1

Тренер: доброго дня, шановні колеги! Я рада вітати вас на цьому тренінгу, який присвячений розвитку психологічної стійкості та конструктивного менеджменту життя учителя. Перш, ніж розпочати, я б хотіла трохи порефлексувати з вами.

Вправа «Криголам - знайомство» Слайд 2

Усім відома вправа криголам, яку ми часто використовуємо на своїх уроках. Вона допоможе відчути теплу атмосферу, подолати напруженість тощо. Пропоную і нам її використати. Тож кожен учасник називає своє ім’я та прикметник на ту ж саму букву. Наприклад Великий Володимир, Прекрасна Поліна.

Вправа «Очікування» Слайд 3

Виходячи з теми нашого тренінгу поміркуйте, що б ви хотіли сьогодні для себе отримати. Спробуйте передбачити результати нашої діяльності. А я хочу запропонувати вам передбачення, які підготував для вас штучний інтелект на сьогодні, оберіть та зачитайте свої передбачення (кожен учасник дістає з конверта або чарівної коробки тощо заготовлені передбачення на стікерах і зачитує)

Передбачення:

  • Сьогодні я отримаю навички, щоб залишатися чудовим учителем!
  • Я отримаю натхнення для своїх учнів.
  • Я допоможу своїм учням рости і розвиватися.
  • Я робитиму світ кращим.
  • Я буду сповнена (ний) енергії та ентузіазму.
  • Я буду бачити в людях тільки найкраще.
  • Я буду знаходити рішення навіть найскладніших проблемам.
  • Я буду щаслива (ий) у своїй роботі.
  • Я буду посміхатися і радіти життю.
  • Я допомагатиму іншим знайти себе.
  • Я робитиму те, що люблю.
  • Я буду успішною (ним).
  • Я буду щасливою (вим).
  • Сьогодні я  отримаю від своєї роботи задоволення.
  • Я - важлива людина, яка робить внесок у майбутнє наших дітей.
  • Моя робота має значення, і я роблю світ кращим.
  • Я можу змінити життя своїх учнів, і вони будуть дякувати мені за це.
  • Я - сильна і стійка людина, яка може подолати будь-які труднощі.
  • Я  досягну всього, чого хочу.

Вправа «Це не …»  Слайд 4

Уява для людини відіграє дуже важливу роль, тому  задіємо свої центри мозку, що формують нашу уяву. На екрані перед вами є різні зображення. Вам необхідно обрати зображення, яке найбільше подобається, зрозуміти асоціації, які виникають з ним і продовжити речення це не… Наприклад, це не панда, а шоколадно-вершкове морозиво.

Вправа «Збери речення» Слайд 5

Тренер: дякую вам за вашу уяву і активність. Тож, повернемося до нашої теми. І я пропоную нам перш за все розібратися із термінами, які ми сьогодні  будемо застосовувати. Психологічна стійкість допомогає  зберігати позитивний настрій та ефективність у роботі, навіть у складних умовах, а конструктивний менеджмент життя - краще планувати свій час та ресурси, а також досягати своїх цілей у професійній та особистій сфері. Отже, давайте спробуємо розібратися із значенням термінів і вдосконалимо навички роботи з он лайн ресурсами. Для цього скануйте QR-код та перейдіть за посиланням для виконання вправи. Суть завдання полягає в тому, щоб зібрати з окремих слів визначення понять перетягуючи ці слова. Хто перший склав речення, зачитує його.

Вправа «Що мене наповнює радістю?» Слайд 6

Тренер: у вчителя завжди мало часу на себе. Інколи ми навіть не можемо знайти кілька хвилин, щоб побути наодинці зі своїми думками, зосередитися на тому, що нам цікаво або, що нас хвилює.  Пропоную саме зараз дати собі відповіді на запитання «Що мене наповнює радістю?» Візьміть кольоровий стікер та запишіть декілька пунктів речей, які наповнюють ваше життя радістю. Не поспішайте: що більше згадаєте таких речей, то краще (за бажанням колеги можуть поділитися своїм переліком). Ці стікери збережіть поклавши у записник або блокнот. Одного разу вони вам стануть у нагоді.

Вправа «Піраміда» Слайд 7

Тренер: для того, щоб почуватися комфортно у колективі дуже важливими є навички командної роботи. Якщо колектив працює як єдине ціле, проявляє підтримку та повагу до кожного, то такий колектив є міцним та емоційно стійким. А це сьогодні дуже важливо. Спробуємо відчути себе частиною команди, великого, дружнього колективу. Для цієї вправи потрібно утворити декілька команд по 4 учасники у кожній (залежно від загальної кількості учасників). На кожну команду готується набір: 10 паперових стаканів, канцелярська резинка, до якої прив’язати 4 міцних нитки (15-20 см завдовжки).

Завдання: необхідно побудувати піраміду зі стаканчиків, але не торкаючись до них. Стакани можна захоплювати лише резинкою, попередньо розтягнувши її нитками, які прив’язані до неї (на кожного учасника команди по нитці) потім покласти стакан у визначені місця і повторити кроки, доки не вибудується піраміда. Суть завдання полягає в тому, що стакан резинкою можна захопити лише при умові одночасного розтягування всіх ниток кожним учасником. Таким чином, всі учасники команди є важливими у грі і їх помилка не дозволить виконати рухи. Тому учасники мають налагодити комунікацію між собою і домовлятися для синхронізації рухів. Чи вдалося домовитися? Чи була корисною вправа?

Вправа «Капітал часу» Слайд 8

Тайм-менеджмент - це процес планування та управління своїм часом. Він включає такі навички, як: розподіл часу, встановлення цілей, планування, контроль діяльності. Роль тайм-менеджменту для вчителя є дуже важливою. Вчителі мають справу з великою кількістю завдань, включаючи підготовку та проведення уроків, спілкування з учнями та батьками, а також участь у різних професійних заходах. Тайм-менеджмент – це не просто інструмент, який допомагає вам бути більш продуктивним. Це також спосіб покращити своє самопочуття та якість життя.

Слайд 9

Проаналізуймо свій  життєвий час і речі на які ми його витрачаємо. Візьміть аркуш паперу та виконайте розрахунки. У вас буде 7 рядків для розрахунків, тож одразу напишіть номери по  порядку у стовпчик.1,2,3…7.

  1. В перший рядок запишіть ваш вік.
  2. В другий рядок (приблизно до якого віку ви плануєте дожити).
  3. Значення рядка «2» мінус значення рядка «1» -  ваш капітал часу в роках.
  4.  Значення рядка «3» помножити на 365 днів - ваш капітал часу в днях.
  5. Запишіть скільки вам необхідно годин сну на добу.
  6. 24 години мінус значення рядка «5» - кількість активних годин у добі.
  7.  Значення рядка «4» помножити на значення рядка «6» - ваш капітал часу.

В середньому виходить 200 000 – 400000 годин. Якщо порівняти із грішми, то якщо ви б використали 1000 грн, то це незначна сума була б і її можна поновити, але час повернути назад ми не можемо, тому маємо його цінувати і розуміти, що цей ресурс у житті людини є вичерпним!

Вправа «Медитація» Слайд 10

Медитація - це практика, яка допомагає людині зосередитися на сьогоденні та зменшити стрес. Вона може бути корисною для людей будь-якого віку і з будь-яким рівнем підготовки. Медитація може допомогти знизити стрес та тривоги, покращити увагу, пам'ять та продуктивність, покращити сон та знизити біль, медитація може допомогти людям краще зрозуміти себе і свої емоції, покращити емоційне самопочуття. Сьогодні існує дуже багато ресурсів, які допоможуть медитувати початківцям. Пропоную спробувати коротку медитацію. Потрібно сісти зручно, заплющити очі, спокійно робити глибокі вдих та видих і зосередитися на звуках медитації – (прослуховування медитації) https://youtu.be/OxO-kjEiw3Q?si=A8TtOzG0v3ImPX7z

Рефлексія «Веселка самооцінювання» Слайд 11

Веселка – це красиве природне явище. Її яскраві кольори та плавний перехід є захоплюючими для дітей. У багатьох культурах веселка є символом надії та початку чогось хорошого. Діти люблять полювати на веселки, фотографувати їх чи просто милуватися ними. Погляньте на веселку з іншого боку. Нехай вона допоможе вам проаналізувати свої емоції, відчуття та сьогоднішню діяльність. Вам потрібно обрати колір веселки, який найбільше подобається або з яким асоціюється ваш сьогоднішній настрій і проаналізувати, що ви отримали на сьогоднішньому занятті, чого навчилися, що візьмете собі на озброєння. Слово або речення має починатися на таку саму літеру, що й назва кольору веселки. Наприклад, червоний – чемно працювала у команді, синій – спробувала основи тайм менеджменту тощо.

Слайд 12

Дякую вам за активну позицію, дружню підтримку і бажання змінюватися і змінювати життя на краще!

 

 

 

 

Список використаних джерел інформації

  1. https://innovation.ivet.edu.ua/index.php/2020/trainingv2/24576-taim-menedzhment-iak-systema-upravlinnia-chasom-pedahoha
  2. https://www.gurt.org.ua/articles/43009/
  3. https://www.canva.com/
  4. https://youtu.be/OxO-kjEiw3Q?si=A8TtOzG0v3ImPX7z

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 березня
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку