СХВАЛЕНО на засіданні педагогічної ради протокол № ____ від ________ |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ №_____від __________
|
моніторингу рівня навчальних досягнень учнів
9-х класів з української мови, математики, історії України.
Мета: визначення рівня навчальних досягнень здобувачів освіти 9,11-х класів з української мови, математики, історії України виявлення можливостей для покращення якості освітнього процесу.
Завдання:
− визначити якість навчальних досягнень учнів з предметів, з’ясувати динаміку їх змін;
− виявлення та аналіз чинників, що впливають на рівень успішності учнів з предметів;
− виявити проблеми, пов’язані з організацією освітнього процесу при викладанні української мови, математики, історії України;
− отримати інформацію щодо сформованості ключових компетентностей здобувачів освіти;
− визначити шляхи вдосконалення стану викладання предметів.
Прогнозовані результати:
− отримання необхідного фактичного матеріалу для аналізу якості освітнього процесу з української мови та математики;
− коригування освітнього процесу та його навчально-методичного забезпечення на основі результатів досліджень;
− упровадження тестових технологій проведення підсумкового контролю знань у закладі освіти.
Суб’єкти моніторингу:
− моніторингова група;
− адміністрація закладу.
Об’єкти моніторингу:
− результати навчання здобувачів освіти з предметів «українська мова» та «математика».
Методи:
− аналіз результатів діагностичних контрольних робіт;
− аналіз документації.
Форми:
− опосередковане одержання інформації від учасників дослідження (у письмовій формі).
− одержання інформації без залучення учасників дослідження (за допомогою вивчення документації, статистичної або оперативної інформації тощо).
Інструментарій дослідження:
− тести з української мови, математики, історії України;
− інструктивно-методичні матеріали для проведення моніторингу.
Умови, місце проведення – приміщення закладу (навчальні кабінети) / онлайн.
Процедура проведення моніторингу:
Моніторинг проводиться у такі етапи:
− планування та підготовка моніторингу:
− складання графіка;
− проведення дослідження (відповідно до форм і методів, визначених у цій програмі та із залученням учасників дослідження);
− збір та оброблення результатів моніторингу;
− аналіз та інтерпретація (узагальнення та пояснення результатів, визначення закономірностей, формулювання висновків тощо) результатів моніторингу;
− розроблення рекомендацій щодо підвищення ефективності викладання предметів;
− оприлюднення результатів моніторингу (інформування про результати моніторингу).
Визначення результатів моніторингу при визначенні навчальних досягнень учнів використовуються чотири рівні навчальних досягнень: початковий, середній, достатній і високий.
Відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів в системі загальної середньої освіти в загальнодидактичному плані ці рівні визначаються за такими характеристиками :
І рівень – початковий (1–3 бали). Відповідь учня фрагментарна, характеризується початковими уявленнями про предмет вивчення. Вміння несформовані, рівень самостійності навчальної діяльності низький.
ІІ рівень – середній (4 – 6 бали). Знання неповні, поверхові. Учень відтворює основний навчальний матеріал, але недостатньо осмислено, не вміє самостійно аналізувати, робити висновки. Здатний розв′язувати завдання за зразком. Володіє елементарними вміннями навчальної діяльності.
ІІІ рівень – достатній (7 – 9 балів). Учень знає істотні ознаки понять, явищ, зв′язки між ними, а також самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, володіє розумовими операціями (аналізом, синтезом, абстрагуванням, узагальненням тощо), вміє робити висновки, виправляти допущені помилки. Відповідь учня повна, правильна, логічна, обґрунтована, проте без елементів власних суджень. Він здатний самостійно здійснювати основні види навчальної діяльності.
ІV рівень – високий (10–12 балів). Знання учня є глибокими, міцними, системними; учень вміє застосовувати їх для виконання творчих завдань. Його навчальна діяльність позначена вмінням самостійно оцінювати навчальні ситуації, явища, факти, виявляти і відстоювати власну позицію.
Застосування цих критеріїв дозволяє оцінити навчальні досягнення учнів у вигляді кількісного показника – кількості балів за 12-бальною шкалою оцінювання.
Строки та форми узагальнення результатів моніторингу - узагальнення результатів дослідження до ____________. у формі аналітичної довідки (наказ).
Оприлюднення результатів моніторингу: аналітичний звіт про результати моніторингу розглянути на засіданні методичних об’єднань вчителів фізико-математичному циклі та суспільно-гуманітарного циклу оприлюднити на сайті закладу.
Графік проведення моніторингу
Дата проведення |
Етап |
|
проведення дослідження |
|
збір та обробка результатів моніторингу |
|
аналіз та інтерпретація результатів моніторингу |
|
оприлюднення результатів моніторингу |
Програму підготували:
Анжела ДАКУНІНА
Інна ПЕРОВА