Тренінг "Думай реально, дій віртуально!"

Про матеріал

розроблений для проведення позакласного заходу з інформатики в рамках "Дня безпечного Інтернету" та спрямований на підвищення рівня інформованості, виховання свідомого ставлення учнів про безпечне використання Інтернету та мобільних телефонів

Перегляд файлу

Тренінг «Дій віртуально, думай реально!»

Мета: підвищення рівня інформованості, виховання свідомого ставлення учнів про безпечне використання Інтернету та мобільних телефонів, розвиток творчої активності, розширення світогляду

Вікова категорія: учні 9 – 11 класів

Орієнтовна тривалість: 45 хв

СТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ

Структура

Вправа

Ресурсне забезпечення

  1.  

Вступ

 

 

  1.  

Знайомство

 

Вправа 1. «Малюнок на тему «Моє ім’я»

Кольорові олівці, аркуші паперу

  1.  

Очікування

Вправа 2. «Веселка»

Стікери

  1.  

Основна частина

Вправа 3. «Колаж»

Газети, журнали, ватмани

  1.  

Підсумки

Вправа 4. «Сенкан»

Стікери

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

1. ВСТУП

 Інтернет – найпотужніша глобальна мережа, яка об’єднує комп’ютери, розташовані в усьому світі. Сьогодні більшість людей не уявляють свого життя без використання Інтернету, а кількість користувачів Всесвітньої мережі стрімко зростає. І це цілком логічно. Можливість зв'язуватися один з одним за допомогою мережі зробила наше життя кращим. Завдяки Інтернету члени сімей, що знаходяться за тисячі кілометрів один від одного, можуть спілкуватися в режимі онлайн, молоді люди можуть ділитися ідеями з однолітками, які перебувають на іншому кінці планети, і для цього їм не треба купувати квиток на літак. З кожним новим користувачем, які виходять в Інтернет (а за деякими даними, в найближчі 20 років on-line - спільнота виросте ще на 5 млрд людей), зростає значення і потенціал цієї мережі.

В останні роки ми стали свідками того, як Інтернет перетворюється на віртуальну міську площу, в простір, де люди можуть висловлювати ідеї і займатися громадською діяльністю без звичних фільтрів національного телебачення чи газет. Ми бачимо, яку важливу роль Інтернет грає в сфері комунікацій: ми знімаємо гроші з банкоматів, прокладаємо маршрути, шукаємо хороші ресторани, дізнаємося, на який фільм сходити, - всі ці дії залежать від інформаційних технологій.

Але, на жаль, у більшості українців досить легко виманити пароль від пошти або спонукати дати доступ до власної інформації в соціальній мережі. 92% українців знають тільки базові речі про те, як захистити себе в Інтернеті, і тільки 8% розуміють, як можна захиститися від таких кіберзагроз, як фішинг, крадіжка особистих даних та інших видів шахрайства в мережі. Такі висновки дослідження Майкрософт України про рівень комп'ютерної безпеки в Україні. За результатами дослідження, вже багато українців вміють використовувати брандмауер, антивірусні програми і створювати "сильні" паролі, 87% українських користувачів Інтернету встановлюють антивірусні програми, 63% - регулярно оновлюють програмне забезпечення. Проте їм не вистачає знань про інструменти, які допомагають захиститися від загроз соціальної інженерії – виманювання конфіденційної інформації шахраями, одним з видів якого є фішинг.

Враховуючи все це, не дивно, що уряди задумались над необхідністю і способами регулювання діяльності в мережі. Сполучені Штати вважають захист свободи Інтернету пріоритетним завданням. На конференції зі свободи Інтернету в грудні 2011 року держсекретар Хілларі Клінтон сказала: «Чим більше людей в мережі, чим інтенсивніше вони обмінюються ідеями, тим ціннішою мережа стає для всіх інших користувачів. Таким чином, всі користувачі, приймаючи мільйони індивідуальних рішень в пошуках інформації або при обміні нею, підстьобують інновації, сприяють суспільній дискусії, втамовують свою спрагу знань і спілкуються один з одним ... Але, коли ідеї блокуються, інформація стирається, дискусії згортаються і обмежується право людей на вибір, простір Інтернету звужується для всіх нас».

Найбільшою популярністю серед підлітків користуються соціальні мережі. За даними спостереженнями Microsoft, 52 % дітей виходять в Інтернет, в першу чергу для спілкування в соціальних мережах.

2. ЗНАЙОМСТВО

Вправа  1. «Малюнок на тему «Моє ім’я»

Мета: подальше знайомство учасників, зняття емоційного напруження, позитивне налаштування на заняття.

Учасникам пропонується подумати і намалювати своє ім’я, у вигляді символів, образів.

Обговорення:

  • Що зображено на Вашому малюнку?
  • Чому саме Ви вирішили зобразити…?
  • Що Ви відчували, виконуючи завдання?

3. ОЧІКУВАННЯ

Вправа 2.  «Веселка»

Мета: Визначити очікування учасників групи.

Учасникам роздаються стікери і пропонується записати, чого вони очікують від заняття, а потім наклеїти їх на плакат із зображенням спектра кольорів.

4. ПРАВИЛА РОБОТИ

Мета: визначити правила роботи групи та встановити певні обмеження та комфортні умови для роботи учасників.

Вироблення і дотримання правил, які допоможуть у проведенні заняття:

  •        слухати і чути (один говорить – усі слухають);
  •        бути позитивним;
  •        бути активним;
  •        говорити тільки за темою і від свого імені;
  •        не критикувати: кожен має право на власну думку.

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Дискусія

  •        На вашу думку чи розділяються соціальні мережі за віковими категоріями? Виявляється, що так. Для дітей існують такі соціальні мережі як Webkinz, Club Penguin, для дорослих - Windows Live Spaces, YouTube, MySpace, Flickr, Twitter, Facebook
  •        Якими соціальними мережами користуєтеся ви?
  •        Як захистити комп’ютер від атак зловмисників?
  •        Хто намагається проникнути до комп’ютера?

 Кожен користувач Інтернету повинен знати, що таке основні джерела небезпеки, що йому загрожують. Це, насамперед діяльність хакерів, а також віруси та спам.

Ви вже дорослі юнаки та дівчата, стоїте на порозі самостійного життя. Тож дуже важливо у вашому віці мати свою точку зору та вміти уникнути нав’язування чужої думки в будь-якій галузі, починаючи від соціальної та закінчуючи політичною. Для цього використовуються дискусії та дебати. Вам пропонується об’єднатися у дві  групи і працювати над проектами: «Інтернет - «за» і «проти».

Вправа 3. «Колаж»

Мета: виявити, наскільки тема безпеки в Інтернеті висвітлюється в ЗМІ та довести корисність розповсюдження інформації

Учасникам роздаються газети, журнали та ватмани, на яких вони створюють колажі

Захист проектів.

Вироблення правил поводження в соціальних мережах та порівняння з уже існуючими.

  1. Дотримання вікових обмежень.
  2. Спілкуватися тільки із знайомими людьми.
  3. Не викладати своє фото та фото ваших друзів, на яких міститься така інформація як наприклад назва вулиць, державні номера автомобілів чи назва школи на одязі…

5. ПІДСУМКИ

Вправа 4. «Сенкан»

Мета: підведення підсумків заняття.

Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово «сенкан» походить від французького слова «п’ять» і позначає вірш у п’ять рядків.

  1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник).
  2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметники)
  3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно, це дієслова).
  4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
  5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

 

ДЖЕРЕЛА: 

  1. «Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі»: навчально-методичний посібник/А.Б. Кочарян, Н.І. Гущина.– Київ, 2011.–100с.
  2. «Я серед Людей. Соціально-комунікативні тренінги/ Т. Колодійчук, І. Дрина; упоряд. Шаповал Т.А.– К.: редакції загально педагогічних газет, 2014.–128 с –(Бібліотека «Шкільного світу»).
  3. https://irynadenysjuk.blogspot.com/2014/02/blog-post_1.html

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку