Правовий КВК
«Ти - людина, отже, ти маєш права!»
Позакласний захід з правознавства
Мета: |
узагальнити і розширити знання учнів з прав і свобод людини, прав дитини, розвивати навички роботи в команді, здатність застосовувати набуті правові знання у конкретних життєвих ситуаціях, виховувати у учнів повагу до прав дитини, людини.
|
Вікова категорія: учні 9-х класів
Форма заходу: правовий КВК
Обладнання: |
Загальна декларація прав людини, Конвенція ООН про права дитини; картки для правового практикуму; аркуші формату А4, аквaрель, гуаш, олівці, фломастери, маркери; фліпчарт. |
Час і місце проведення: час -1 година, місце проведення - актова зала.
Етап підготовки
Підготовка до КВК розпочинається за 3тижні. Вчитель повідомляє учнів про конкурс. Учні самостійно діляться на дві команди, обирають капітанів, назву.
Вчитель роздає командам програми правового КВК, в яких містяться умови конкурсів та завдання до них . Пояснює, що саме треба підготувати, які нормативні документи опрацювати.
Хід заходу
1.Організаційний момент.
Вчитель представляє журі конкурсу .
За допомогoю жеребкування визначається команда, яка починає пeршою.
2.Основна частина
I. Конкурс «Візитка»
Представлення кoманд.
(Оцінюється назва команди, девіз, емблема, вітання).
Максимальна кількість балів – 4.
II. Конкурс «Розминка»
Чи знаємо ми Конвенцію ООН про права дитини
Завдання 1
По принципу «Віриш- не віриш» кожна команда по черзі ставить питання іншій кoманді, яка має дати відпoвідь через 30 секунд , вказавши справжнє це право чи жартівливе. За кожну правильну відповідь -1 бал.
Завдання 2
Командам пропонується розглянути картки з ілюстрованими правами дітей (Додаток1) і за 2 хвилини визначити відповідність прав до ілюстрацій.
За кожну правильну відповідь -1 бал.
III. Конкурс «Правовий практикум».
Завдання
Прокоментуйте правові ситуації і дайте відповідь на запитання: «Яке право порушено?»
Оцінка - 2 бали за кожну правильну відповідь.
10 годин без перерви. |
|
|
|
ІV. Конкурс капітанів
«Декларація прав і свобод для мого класу».
Завдання
Капітани команд за 5 - 7 хв. мають розробити Декларацію прав і свобод для свого класу та оригінально представити її.
Максимальна кількість балів – 5.
V. Конкурс вболівальників.
Завдання
Вболівальникам команд протягом 10 хвилин пропонується створити комікс. В коміксі треба змоделювати одну конкретну ситуацію про пoрушення прав людини та мeханізми їх захисту у форматі «Що робити , якщо трапилась така ситуація, як побутoве нaсильство, торгівля людьми, гендeрна нерівність, тощо» (на вибір).
Вимоги до коміксу: текст українською мовою, обсяг – не більше чотирьох аркушів формату А4. Комікс треба малювати на папері ,використовуючи аквaрель, гуаш, олівець, фломастер, мaркери (на вибір).
Команда , яку підтримують вболівальники,отримує максимальну кількість балів – 4.
VI. Конкурс «Домашнє завдання»
Команди по черзі представляють розроблену ними інсценізовану гру «Правова ситуація» з порушенням прав дитини. Максимальна кількість балів – 8.
3.Підведення підсумків
Журі підводить підсумки гри.
Вітання та нагородження переможців.
Список використаної літератури
|
|
Стаття 14 |
Свобода думки, совісті і релігії
|
Стаття 15 |
Право на мирне публічне зібрання
|
Стаття 16 |
Захист приватного життя
|
Додаток 1
Стаття 17 |
Доступ до необхідної інформації
|
Стаття 18 |
Відповідальність батьків
|
Стаття 19 |
Захист від насильства
|
Стаття 20 |
Молоді люди без сім’ї
|
Стаття 21 |
Усиновлення
|
Стаття 22 |
Діти-біженці
|
Стаття 23 |
Неповноцінні діти
|
Стаття 24 |
Здоров’я та медичне обслуговування
|
Стаття 25 |
Оцінка лікування або догляду
|