КВК з правознавства «Ти - людина, отже, ти маєш права!» 9 клас

Про матеріал
Позакласний захід з правознавства розрахований на учнів 9-х класів. Можливе проведення КВК і серед учнів 10-х класів. Його основна мета – розширити знання учнів з прав і свобод людини, прав дитини, розвивати навички роботи в команді, здатність застосовувати набуті правові знання у конкретних життєвих ситуаціях. Проведення КВК передбачає надання вчителем правознавства попередньої консультації учням із теоретичних правових питань. Правовий КВК проводиться в рамках загальношкільного тижня правових знань.
Перегляд файлу

Правовий КВК

«Ти - людина, отже, ти  маєш права!»

Позакласний захід з правознавства

Мета:

узагальнити і розширити  знання учнів з прав і свобод людини, прав дитини, розвивати навички роботи в команді, здатність застосовувати набуті правові знання у конкретних життєвих ситуаціях, виховувати у учнів повагу до прав дитини, людини.

 

   

Вікова категорія: учні 9-х класів

Форма заходу: правовий КВК

Обладнання:

Загальна декларація прав людини, Конвенція ООН про права дитини; картки для правового практикуму; аркуші формату А4, аквaрель, гуаш, олівці, фломастери, маркери; фліпчарт.

Час і місце проведення: час -1 година, місце проведення - актова зала.

                                       Етап підготовки

Підготовка до КВК розпочинається  за 3тижні. Вчитель повідомляє учнів про конкурс. Учні самостійно діляться на дві команди, обирають капітанів, назву.

Вчитель роздає командам програми правового КВК, в яких містяться умови конкурсів  та завдання до них . Пояснює, що саме треба підготувати, які нормативні документи опрацювати.

                                                      Хід заходу

 

1.Організаційний момент.

Вчитель  представляє журі  конкурсу .

За допомогoю жеребкування визначається команда, яка починає пeршою.

2.Основна частина

 

I. Конкурс «Візитка»

 

Представлення кoманд.

(Оцінюється назва команди, девіз, емблема, вітання).

Максимальна кількість балів – 4.

 

II. Конкурс «Розминка» 

Чи знаємо ми Конвенцію ООН про права дитини

Завдання 1

По принципу «Віриш- не віриш» кожна команда по черзі ставить питання іншій кoманді, яка має дати відпoвідь через 30 секунд , вказавши справжнє це право чи жартівливе. За кожну правильну відповідь -1 бал.

 

  • Віриш, що усі діти рівні у своїх правах?
  • Віриш, що жодна дитина не повинна бути жертвою насильства чи війни?
  • Віриш, що осoблива турбота – дітям-інвалідам?
  • Віриш, що дітей, які добре ставляться дo своїх батьків,  повинні особливо поважати?
  • Віриш, що кожна дитина має право відмовитися від обіду?
  • Віриш, що усі діти мають право на медичну допомогу?
  • Віриш, що особлива турбота – дітям, які перебувають у конфлікті з законом?
  • Віриш, що усі діти мають право на освіту?
  • Віриш, що кoжна дитина має право безкоштовно розважатися?
  • Віриш, що кожна дитина має право на свобoду думки, релігії, поглядів?
  • Віриш, що жoдну дитину не можна примусово залучити до праці?
  • Віриш, що жодна дитина не повинна бути oб’єктом будь-якого насилля?

Завдання 2

Командам пропонується розглянути картки з ілюстрованими правами дітей (Додаток1) і за 2 хвилини визначити відповідність прав до ілюстрацій.

За кожну правильну відповідь -1 бал.

 

III. Конкурс «Правовий практикум».  

 

Завдання

Прокоментуйте правові ситуації і дайте відповідь на запитання: «Яке право порушено?»

Оцінка - 2 бали за кожну правильну відповідь.

 

  1. На місцевій фабриці працівники повинні працювати як мінімум

10 годин без перерви.

  1. Коли було заарештовано трьох чоловіків, виявилося, що у них виникли  труднощі з отриманням адвокатів та правників. У багатьох випадках адвокати приходили на зустріч, і їх не допускали до затриманих. Чоловікам не дозволялось мати колективного обговорення з їх адвокатами. Це  фактично означало, що двоє з них не мають жодного доступу до свого адвоката.
  1. Жінка, що виконує таку ж роботу, як і чоловік, має такий самий вік та досвід, отримує нижчу заробітну плату, ніж її колега – чоловік.

 

  1. Жінка, над якою знущався її чоловік, змогла розлучитися тільки за умови,  що віддасть йому свій будинок, машину та все своє майно. Вона залишилася ні з чим.

 

  1. Громадянка X, яка кілька років тому втратила свою доньку та чоловіка в автомобільній катастрофі, не може одружитися з іншим чоловіком, доки її свекор не дасть дозвіл на це.

 

  1. Громадянин Х, у якого згорів будинок, не може подати заяву на компенсацію.

 

  1. З так званих практичних причин, люди з фізичними вадами, до прикладу, на інвалідних візках, не можуть відвідувати різноманітні культурні заходи в місцевому театрі.

 

  1. Громадянин Х, який був чорношкірим, не зміг отримати роботу в місцевій лікарні.

 

  1. Громадянка Х, що потерпала від небезпечного для життя виду пневмонії, не отримала жодної лікувальної процедури в лікарні, оскільки вона перебуває в країні  нелегально..

 

  1. У країні X громадяни можуть бути ув’язнені без обвинувачення.

 

 

ІV. Конкурс капітанів

«Декларація прав і свобод для мого класу».

 

Завдання

Капітани команд за 5 - 7 хв. мають розробити  Декларацію прав і свобод для свого класу та оригінально представити її.

Максимальна кількість балів – 5.

 

 

V. Конкурс  вболівальників.

 

Завдання 

          Вболівальникам команд  протягом 10 хвилин пропонується  створити комікс.  В коміксі треба змоделювати одну конкретну ситуацію про пoрушення прав людини та мeханізми їх захисту у форматі «Що робити , якщо трапилась така ситуація,  як побутoве нaсильство, торгівля людьми, гендeрна нерівність, тощо» (на вибір). 

          Вимоги до коміксу: текст українською мовою, обсяг – не більше чотирьох аркушів формату А4. Комікс треба малювати на папері ,використовуючи аквaрель, гуаш, олівець, фломастер, мaркери (на вибір).

 

          Команда , яку підтримують вболівальники,отримує  максимальну  кількість балів – 4.

 

VI. Конкурс «Домашнє завдання»

Команди по черзі представляють розроблену ними інсценізовану гру «Правова ситуація» з порушенням прав дитини. Максимальна кількість балів – 8.

 

 3.Підведення підсумків

Журі підводить підсумки гри.

Вітання та нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                         Список використаної літератури

  1. Пометун О.І. Правознавство. Практичний курс: метод. посіб. для вчителів загальноосвіт. шк., які викладають курс у 9-му кл. / О. Пометун, Т. Ремех, Л. Пилипчатіна; - К.: Логос, 2009. -176с. ISBN 978-966-171-173-9
  2. Мокрогуз О.П. Тиждень істрії та правознавства в школі. –Ч.: Веста: Вид-во «Ранок», 2008.-160 с. (Бібліотека творчого вчителя). ISBN 978-966-08-2861-2.
  3. Наровлянський, О. Д. Дидактичні матеріали з основ правознавства [Текст] : навчальний посібник для учнів 9 кл. / О. Д. Наровлянський. - К. : Юрінком Інтер, 1999. - 160 с. - ISBN 966-7302-59-8 :


 

 

http://www.living-democracy.com.ua/wp-content/uploads/2015/06/V5_P90ART14.jpg

Стаття 14

Свобода думки, совісті і релігії

 

http://www.living-democracy.com.ua/wp-content/uploads/2015/06/V5_P90ART15.jpg

Стаття 15

Право на мирне публічне зібрання

 

http://www.living-democracy.com.ua/wp-content/uploads/2015/06/V5_P90ART16.jpg

Стаття 16

Захист приватного життя

 

 Додаток 1

http://www.living-democracy.com.ua/wp-content/uploads/2015/06/V5_P91ART17.jpg

Стаття 17

Доступ до необхідної інформації

 

http://www.living-democracy.com.ua/wp-content/uploads/2015/06/V5_P91ART18.jpg

Стаття 18

Відповідальність батьків

 

http://www.living-democracy.com.ua/wp-content/uploads/2015/06/V5_P91ART19.jpg

Стаття 19

Захист від насильства

 

http://www.living-democracy.com.ua/wp-content/uploads/2015/06/V5_P91ART20.jpg

Стаття 20

Молоді люди без сім’ї

 

 

http://www.living-democracy.com.ua/wp-content/uploads/2015/06/V5_P92ART21.jpg

Стаття 21

Усиновлення

 

http://www.living-democracy.com.ua/wp-content/uploads/2015/06/V5_P92ART22.jpg

Стаття 22

Діти-біженці

 

http://www.living-democracy.com.ua/wp-content/uploads/2015/06/V5_P92ART23.jpg

Стаття 23

Неповноцінні діти

 

http://www.living-democracy.com.ua/wp-content/uploads/2015/06/V5_P92ART24.jpg

Стаття 24

Здоров’я та медичне обслуговування

 

 

http://www.living-democracy.com.ua/wp-content/uploads/2015/06/V5_P93ART25.jpg

Стаття 25

Оцінка лікування або догляду

 

 

 


 

docx
Додано
11 квітня 2023
Переглядів
569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку