Тренінг "Хто відповідає за моє здоров’я?"

Про матеріал
Тренінг розрахований на учнів 5-8 класів. Метою проведення тренінгу є: допомогти учням усвідомити власну відповідальність за своє життя та здоров’я, виробити особисту позицію щодо своїх вчинків, розвивати уявлення дітей про здоровий спосіб життя та значення здоров′я для життя людини.
Перегляд файлу

 

Тренінг «Хто відповідає за моє здоров′я?»

Мета: Допомогти учням усвідомити власну відповідальність за своє життя та здоров’я, виробити особисту позицію щодо своїх вчинків. Розвивати уявлення дітей про здоровий спосіб життя, значення здоров′я для життя людини.

Обладнання та матеріали : діаграма, що підтверджує залежність здоров′я від різних факторів; олівці та фломастери; папір.

На дошці написані вислови відомих людей про здоров′я:

«Здоров′я людини – це щастя». (Арістотель)

«Здоров′я настільки переважає всі блага життя, що воістину здоровий злидар щасливіший за хворого короля». (І. Брехман)

 «Поведінка є таким самим джерелом патології, як гени й середовище...Неправильна  поведінка  людей  є  більш  частою  причиною  

їхніх захворювань, аніж зовнішні дії чи слабкість природи людини». 

(М. Амосов) 

 

«Щоб  бути  здоровим,  потрібно  власні  зусилля,  постійні  й  значні.  

Замінити  їх не можна нічим».(М. Амосов) 

 

«Уміння проводити життя – це насамперед уміння не вкорочувати його». (О. Богомолець) 

«Тисячі речей необхідні здоровому, і тільки одна хворому – здоров’я».         (І. Вільде) 

«Наш організм створений на 120 років життя. Якщо ми живемо менше, то це викликано не недоліками організму, а тим, як ми з ним поводимось». (К. Купер) 

«Здоров’я – не все, але все без здоров’я – ніщо».(Сократ) 

Хід заняття

1. Організаційна частина.

(Клас об’єднується в чотири групи.)

2. Повідомлення теми та мети заняття.

- Сьогодні на занятті ми з вами поговоримо про те, що є найдорожчим для кожної людини, про те, чого найперше зичать, вітаючи з будь-яким святом, про те, чого ні за які гроші не купиш. Поговоримо ми про здоров′я, його значення, про те, що корисне для нашого здоров′я, а що шкідливе. 

Тема нашого заняття: «Хто відповідає за моє здоров’я?». Тема у вигляді запитання, тому в ході заняття ви самі повинні дати на нього відповідь.

3. Ознайомлення з правилами заняття.

- Говорити по черзі.

- Говорити тільки від свого імені.

- Бути позитивним до себе та інших.

- Правило доповнення.

- Правило поваги до себе та інших.

- Правило добровільної активності.

- Правило конфіденційності.

4. Гра «Знайомство».

(Кожен учасник називає своє ім′я та рису характеру, яка притаманна йому та починається на ту ж букву, що і його ім′я.)

5. Міні-лекція.

- Про здоров’я можна говорити багато. Справді, здоров’я – це найдорожчий скарб, який дається людині. Тільки біда в тому, що поки людина здорова, вона над цим не задумується. Але тільки здорова людина може бути по- справжньому щаслива. Тільки здорова людина може насолоджуватись життям: добре вчитись та працювати, долати труднощі, мріяти, радіти. З давніх-давен люди це розуміли і тому намагались дати відповідь на запитання «Як жити так, щоб жити довго і при цьому не хворіти?». Задумувались над цим питанням і багато видатних людей: письменників, філософів, вчених.

(Робота з висловами відомих людей про здоров’я, записаними на дошці.)

6. Вправа  «Створення моделі здоровя».

- Цікаво, а як ви уявляєте здоровя? Пропоную відобразити це на своїх малюнках.

(Діти малюють модель здоров’я, а внизу малюнка пишуть, якою є здорова людина. По завершенні роботи кожна група демонструє свої результати та пояснює, чому вони намалювали саме такий малюнок.)

- Порвіть свої малюнки на дрібненькі частини.

(Діти виконують завдання.)

- А тепер складіть свій малюнок назад. Чи можемо ми відтворити свою модель здоровя в такому вигляді, який вона мала раніше? Звичайно, що ні.   Отже, який висновок зробимо?

(Знищити здоров’ я легко, а відновити в такому вигляді, як воно було неможливо.)

7. Робота з діаграмою.

- Подивіться на діаграму, що підтверджує залежність здоровя від різних факторів. (Здоровя залежить: 20% - від стану довкілля, 20% - від рівня медицини, 10% - від спадковості, 50% - від способу життя».

- То тепер спробуйте дати відповідь на запитання: «Хто відповідає за моє здоровя?»

(Я сам у відповіді за свої вчинки.)

- Це девіз нашого сьогоднішнього заняття. Нехай він вам запамятається і стане девізом вашого життя.

8. Робота в групах.

- Давайте проаналізуємо, що є корисним, а що є шкідливим для нашого здоровя?

(Кожна група пише на аркушах паперу: в одній колонці те, що корисне для здоров’я, а в другій те, що шкідливе. По закінченні роботи кожна група доповідає про результати роботи.)

Після того, як всі групи висловили свої думки, підводиться підсумок.
 

Руйнують здоров’я:

  • вживання алкоголю;
  • тютюнопаління;
  • вживання наркотиків;
  • недотримання режиму дня;
  • неправильне харчування;
  • вживання немитих овочів і фруктів.

- Якщо проаналізувати написане, чи завжди ви дотримуєтесь того, що є корисним для вашого здоровя?

9. Підсумок заняття.

- Надіюсь, що наше заняття допомогло вам зрозуміти, що треба берегти своє здоровя, з відповідальністю ставитися до своїх вчинків. Бо кожен з вас передусім сам сам відповідає за своє життя.

- Що вам найбільше сподобалось на занятті?

- Що не сподобалось?

- Що нового ви дізнались?

- Що здивувало?

10. Гра «Комплімент»

(Учасники заняття по черзі дякують один одному за роботу і висловлюють комплімент.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Діаграма «Залежність здоров′я від різних факторів»

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
18 березня
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку