Тренінг
«Корекція взаємовідносин та самооцінки учнів, керування емоціями.»
1. Вправа " Краще пізнаємо один одного"
Мета: підвищити рівень згуртованості групи,створити сприятливу атмосферу.
Тренер. Пропоную познайомитися в такий спосіб. Кожен по черзі називає своє ім'я та одну позитивну рису характеру, яка вас найкраще презентує. Риса має бути названа на будь-яку букву з вашого імені.
2. Вправа "Мої очікування"
Мета:формування власної мети діяльності,усвідомлення відповідальності за досягнення певних результатів.
Тренер. Наша наступна вправа так і називається. Пропоную вам на сердечках , які ви знайдете у себе на спинках стільців, написати, а потім озвучити, що ви чекаєте від нашої зустрічі і прикріпити їх до нашого серця групи.
3.Вправа «Я в променях сонця»
Мета: підвищення рівня самооцінки.
Кожен член групи протягом 2-3 хвилин на аркуші паперу малює сонце. В центрі кола учасник записує власне ім’я (можна записати займенник «Я»), а на променях – свої сильні сторони, або те, що любить, цінує і приймає в собі, або ті якості, які дають відчуття внутрішньої впевненості і довіри до себе в різних ситуаціях.
За бажанням учасники групи презентують «сонечка».
При обговоренні вправи учасникам групи необхідно відповісти на запитання: «Чому виконувалась дана вправа?», «Що дало виконання цієї вправи?».
4. Вправа «Мій дракон, мої недоліки».
Мета:усвідомлення сильних сторін своєї особистості та своїх недоліків.
Тренер розповідає учасникам про те, що в кожного є «свій дракон» - це наші недоліки, які заважають нам жити, але з якими ми примирюємось.
Учасникам (даються шаблони дракончиків) пропонується домалювати «свого дракона» і назвати його в цілому і кожну голову окремо. Після виконання завдання учасники придумують історію про те, як вони переможуть своїх драконів. Бажаючі можуть об'єднуватись в групи і придумувати загальну історію, але і драконів, і героїв має бути стільки ж, скільки членів групи. Для написання історії відводиться 25 хвилин. Потім бажаючі розповідають або показують свої історії
5. Вправа-розминка «Веселий фотограф»
Тренер запрошує одного бажаючого стати «фотографом». Всі інші учасники збираються в певному місці і створюють «похмуру команду», яка має сфотографуватися. Завдання «фотографа» під час зйомки розсмішити «похмуру команду», а завдання «команди» не піддаватися на заохочення «фотографа» (звуки, слова, жести, міміка тощо) і залишатися похмурими. Той з команди, хто не витримає і хоча б посміхнеться, переходить на бік «фотографа» й допомагає йому розсмішити інших.
Гру можна провести декілька разів, міняючи «фотографа».
Запитання для обговорення
- Чи змінився ваш настрій після цієї гри? Яким чином?
- Що вплинуло на зміну настрою? (спілкування та взаємодія).
6. Вправа "Тягар емоцій".
Хід вправа: Тренер: « Перед вами камінці та мушлі. Виберіть з них те, з чим у вас асоціюється негативна емоція. Зараз кожен з вас назве ту емоцію, про яку подумав, і вкине камінець чи мушлю у шкарпетку». Пропонується в кінці кожному з учасників потримати шкарпетку з «багажем», та зауважити, що і такий тягар відчуває людина яка страждає від цькування. Ця вправа спрямована на відчуття почуттів людини, яку цькують.
• Чи важко було виконувати вправу?
• Як ви думаєте, емоції кого ми називали?
• Що ви при цьому відчували?
7.Вправа «Що в мене на серці»
Учасники по колу говорять про свої вражання і передають свої «сердечка» висловлюючи побажання один одному.