«Ми обираємо здоров’я»
Мета: надати інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я, створити комфортну атмосферу, актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення та збереження.
Форма проведення: тренінг з виконанням вправ, бесіди, малювання.
Обладнання : плакат з правилами роботи групи; папір, олівці, фломастери.
1. Вправа « Знайомство»(5 хв.)
Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, сприяти згуртованості групи.
Хід вправи
Учасники сідають у коло. Вчитель дає смайлик, кожний учасник передає його по колу, промовляючи слова:
Наше коло, мов сім’я.
Друзі ми: і ти, і я.
Добрий день, сусіде справа,
Добрий день, сусіде зліва.
Ми – одна сім’я,
Наше коло, мов сім’я.
Друзі ми: і ти, і я.
Обніми сусіда зліва,
Обніми сусіда справа.
Ми - одна сім’я.
2. Встановлення правил групи (10 хв.)
На плакаті записують правила, що колективно складаються в групі.
1, Бути чесними.
2. Бути толерантними.
3, Не критикувати, а допомагати.
4. Один говорить – всі слухають.
6. Дотримуватись регламенту.
7. Бути активним і позитивним.
3. Вправа «Поляна очікувань» (10 хв.)
Мета: визначити сподівання і очікування учасників щодо тренінгу.
Хід вправи
Учасники на квіточках записують свої очікування від тренінгу. Потім, виголошуючи, приклеюють їх на плакаті «Поляна очікувань».
4. Мозковий штурм «Що таке здоров’я?»
Мета: ввести учасників тренінгу в тему, актуалізувати їхнє особисте розуміння того, що таке здоров’я, подати його визначення.
Хід вправи
Вчитель пропонує висловити своє розуміння , що таке здоров’я. Потім пропонується визначення поняття здоров’я Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я : « Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.»
5. Вправа «Модель здоров’я» (35 хв.)
Мета: актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення й збереження та необхідності дбайливого та відповідального ставлення до нього.
Хід вправи
За допомогою гри «Пори року» вчитель поєднує учасників у чотири групи.
Кожна з них отримує лист паперу і завдання - зобразити модель здоров’я. Кожна з груп зображує свій малюнок, куди вкладає певний зміст і показує його, пояснюючи зміст, який було втілено.
Обговорення вправи. Групи порівнюють свої роботи та дають відповіді на
запитання:
Після презентації вправи вчитель пропонує всім уявити собі ті шкідливі фактори, які є в нашому житті, що впливають на здоров’я людини.
Отже, у нас є багато ідей щодо реалізації здорового способу життя і
тільки від нас самих залежить, як його зберегти.
Ведучий пропонує учасникам розказати, що вони відчували, коли створювали модель здоров’я.
Потім групам пропонується помінятись аркушами паперу з малюнками „Модель здоров’я". Зіпсувати малюнок протилежної команди. Учні легко псують чужу роботу. Але на певному етапі розуміють, що з їхнім малюнком роблять те ж саме. Після закінчення роботи розглядаються „Моделі здоров’я", що зіпсовані.
Обговорення вправи. Пропонується дати відповіді на такі питання:
- Що ви відчували, коли руйнували чужу «Модель здоров’я»?
- Що ви відчували, коли отримали свою модель зруйнованою?
- Чи можна відновити те, що вже зруйноване?
Виявляється, що зіпсувати здоров’я іншим людям значно легше. Треба навчитись берегти не тільки своє здоров’я, а й оточуючих людей. Дим від куріння однієї людини вражає також інших людей, тому що вони стають пасивними курцями. Після обговорення, коли висловили всі бажаючі свою думку, ведучий пропонує результати наукових досліджень щодо вагомості впливу різноманітних факторів на здоров’я людини.
(Робота з таблицею)
Фактори, що впливають на здоров’я:
Отже, робимо висновок, що поведінка людини, її спосіб життя є найважливішими у збереженні здоров'я.
6. Робота з брошурою, виданою Київським міським центром здоров’я „Правда про алкоголь та куріння".
Розглядання ілюстрованого матеріалу про шкідливість куріння та алкоголізму на організм підлітка та дорослого. Висновки про користь не вживання алкоголю та не куріння тютюнових виробів:
- ти не сваришся зі своїми батьками через те, що вони знайшли у тебе цигарку;
7. Створення учнями колажу «Корисні звички»
8. Пам'ятка «Вплив алкоголю на організм підлітка».
9 . Заключне слово вчителя.