Тренінг "Ми обираємо здоров'я"

Про матеріал
Тренінг "Ми обраємо здоров'я" проводиться з метою попередження шкідливих звичок (тютюнопаління, алкоголізму), пропаганди здорового способу життя серед школярів.
Перегляд файлу

 «Ми обираємо здоров’я»

Мета: надати інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я, створити комфортну атмосферу, актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення та збереження.

Форма проведення: тренінг з виконанням вправ, бесіди, малювання.

Обладнання : плакат з правилами роботи групи; папір, олівці, фломастери.

 

 1. Вправа « Знайомство»(5 хв.)

 Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, сприяти згуртованості групи.

Хід вправи

Учасники сідають у коло. Вчитель  дає смайлик, кожний учасник передає його по колу, промовляючи слова:

                                             Наше коло, мов сім’я.

                                             Друзі ми: і ти, і я.

                                        Добрий день, сусіде справа,

                                        Добрий день, сусіде зліва.

                                        Ми – одна сімя,

                                        Наше коло, мов сімя.

                                        Друзі ми: і ти, і я.

                                        Обніми сусіда зліва,

                                        Обніми сусіда справа.

                                        Ми - одна сімя.

2. Встановлення правил групи (10 хв.)

На плакаті записують правила, що колективно складаються в групі.

1, Бути чесними.

2. Бути толерантними.

3, Не критикувати, а допомагати.

4. Один говорить – всі слухають.

6. Дотримуватись регламенту.

7. Бути активним і позитивним.

3. Вправа «Поляна очікувань» (10 хв.)

Мета: визначити сподівання і очікування учасників щодо тренінгу.

Хід вправи

Учасники на квіточках записують свої очікування від тренінгу. Потім, виголошуючи, приклеюють їх на плакаті «Поляна очікувань».

4. Мозковий штурм «Що таке здоровя?»

Мета: ввести учасників тренінгу в тему, актуалізувати їхнє особисте розуміння того, що таке здоровя, подати його визначення.

Хід вправи

Вчитель пропонує висловити своє розуміння , що таке здоров’я. Потім пропонується визначення поняття здоров’я Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я : « Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.»

5. Вправа «Модель здоров’я» (35 хв.)

Мета: актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення й збереження та необхідності дбайливого та відповідального ставлення до нього.

Хід вправи

За допомогою гри «Пори року» вчитель поєднує учасників у чотири групи.

 Кожна з них отримує лист паперу і завдання - зобразити модель здоров’я. Кожна з груп зображує  свій  малюнок,  куди  вкладає певний  зміст  і  показує  його, пояснюючи зміст, який було втілено.

Обговорення вправи. Групи порівнюють свої роботи та дають відповіді на

запитання:

  •       Які думки у вас виникли під час виконання роботи?
  •       Як ви думаєте, що найважливіше для вашого здоровя?

Після презентації вправи вчитель пропонує всім уявити собі ті шкідливі фактори, які є в нашому житті, що впливають на здоровя людини.

 Отже, у нас є багато ідей щодо реалізації здорового способу життя і

тільки від нас самих залежить, як його зберегти.

Ведучий  пропонує учасникам розказати, що вони відчували, коли створювали модель здоровя.

 Потім групам пропонується помінятись аркушами паперу з малюнками „Модель здоровя". Зіпсувати   малюнок   протилежної   команди.   Учні   легко   псують   чужу роботу. Але на певному етапі розуміють, що з їхнім малюнком роблять те ж саме. Після закінчення роботи розглядаються „Моделі здоровя", що зіпсовані.

Обговорення вправи. Пропонується дати відповіді на такі питання:

- Що ви відчували, коли руйнували чужу «Модель здоровя»?

- Що ви відчували, коли отримали свою модель зруйнованою?

- Чи можна відновити те, що вже зруйноване?

Виявляється, що зіпсувати здоровя іншим людям значно легше.  Треба навчитись берегти не тільки своє здоровя,  а й оточуючих людей.   Дим від куріння однієї людини вражає також інших людей, тому що вони стають пасивними курцями. Після обговорення, коли висловили всі бажаючі свою думку, ведучий пропонує   результати   наукових   досліджень   щодо   вагомості впливу різноманітних факторів на здоровя людини.

(Робота з таблицею)

 Фактори, що впливають на здоровя:

  •               спадковість - 20%;
  •               рівень розвитку медицини - 10%;
  •               екологія - 20%;
  •               спосіб життя - 50%).

Отже,   робимо   висновок,   що   поведінка   людини,   її   спосіб   життя   є найважливішими у збереженні здоров'я.

6. Робота  з  брошурою,   виданою  Київським  міським  центром   здоров’я „Правда про алкоголь та куріння".

 Розглядання ілюстрованого матеріалу про шкідливість куріння та алкоголізму на організм підлітка та дорослого. Висновки про користь не вживання алкоголю та не куріння тютюнових виробів:

  • у тебе красивий здоровий вигляд, ти маєш білі зуби і сяючу посмішку та приємний запах;
  •       у твоїх легенях немає смоли;
  •       у тебе серце працює рівно, а не як перевантажений насос;
  •       ти вільний господар свого життя, не залежний від куріння чи алкоголю;

-   ти не сваришся зі своїми батьками через те, що вони знайшли у тебе цигарку;

  •       ти не отруюєш здоров’я ні собі, ні іншим людям;
  •       алкоголь - не помічник у вирішенні проблем;
  • пиво не   можна   пити   в   необмеженій   кількості,   тому   що   це слабоалкогольний напій;
  • справжні друзі не будуть примушувати тебе робити те, що ти робити не хочеш;
  • якщо ти будеш твердо дотримуватись свого рішення, то незабаром переконаєшся, що інші стануть поважати твій вибір;
  • не думай, що ти єдиний, хто не хоче вживати алкоголь чи курити; у тебе завжди знайдеться підтримка:
  •       завжди роби вибір на користь здорового способу життя.

7. Створення учнями колажу «Корисні звички»

8. Пам'ятка «Вплив алкоголю на організм підлітка».

9 . Заключне слово вчителя.

 

docx
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку