Тренінг " Ми обираємо здоров'я"

Про матеріал

Даний тренінг можна використовувати як перший урок на уроках основи здоров'я, також - це позакласний захід, що сприяє формуванню ЗСЖ у сучасної молоді.

Перегляд файлу

Молодь обирає здоров’я

Мета: надати учасникам тренінгу інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на здоров’я; сформувати бачення та усвідомлення учасниками власних пріоритетних цінностей, необхідних для повноцінного життя; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя та протистояння соціальному тиску .

Обладнання: ватман на якому намальований  сонячний диск, «Циферблат життя» - за кількістю учасників, квітка-здоров’я., м’яка-іграшка-кулька «Здоров’яночка», папір, фломастери та маркери, клейкий папір, ножиці, ватмани, журнали, ескізи, інформаційні повідомлення, клей, кульки по кількості учасників.

Хід роботи

І Підготовчий етап

1. Розробити сценарій тренінгу.

2. Підготувати матеріали та обладнання для тренінгу.

3. Підготувати волонтерів, для повідомлення про аспекти здоров’я.

4. Підготувати інформаційні повідомлення про наслідки шкідливих звичок.

5. Підготувати місце проведення – велика кімната, в якій стільці стоять в колі.

ІІ Проведення тренінгу

І Вступна частина

1. Знайомство

- вправа «Струм»

- вправа «Продовж фразу «Якби я була квіткою…»

2. Правила групи.

3. Очікування

- вправа «Циферблат життя»

ІІ Основна частина

  1. Мозковий штурм «Що таке здоров’я?»
  2. Інформаційне повідомлення тренера « Здоров’я – це нічого, але все без здоров’я – ніщо».
  3. Інформаційне повідомлення від волонтерів про аспекти здоров’я.

4. Вправа «Квітка - здоров’я».

5. Руханка – енергейзер

6. Рольова гра «Зустріч з інопланетянами»

7 Руханка «Молекули»

8. Вправа «Проект» - відмова від шкідливих звичок

ІІІ Заключна частина

  1. Висновок вчителя-тренера, щодо здорового способу життя.
  2. Релаксація «Погляд у майбутнє»
  3. Прощання «Імпульс»

ІІІ Заключний етап

  1. Підведення висновків та підсумків тренінгу.
  2. Анкетування.

І.  Вступна частина

1. Знайомство

1. Вправа «Струм».

  • Розташуйтеся зручно. Як завжди, розпочинаємо роботу із вправи «Струм» (діти беруться за руки ), спробуємо відчути тепло один одного. Відчуваєте? Посміхніться своїм сусідам зліва, справа.

Намагаймося якнайшвидше передати «Струм» один одному. Почали.

2. Вправа «Продовжте фразу: «Якби я була квіткою, я б була..»

2. Правила групи

 Сьогодні ми поговоримо про здоров’я: як ми до нього ставимося? Яку роль воно відіграє в нашому житті? Чи є перешкоди для його збереження і як їх можна подолати?

 Для початку пригадаємо правила спілкування та допоможемо нашому сонечку пропустити крізь хмаринки промінчики. Кожен промінчик буде певним правилом.

(учні пропонують правила та записують на ватмані, де зображений сонячний диск, у вигляді промінців. Наприклад: поважати одне одного, вміти слухати, бути толерантним, доброзичливим, говорити від свого імені, бути активним, ввічливим, не критикувати друзів, посміхатися…)

 Ці правила допомагають зробити наше спілкування цікавим, продуктивним, корисним.

3. Очікування

Вправа «Циферблат життя»

 Пропоную помалювати. Візьмемо аркуші, що у вас є і намалюємо коло – циферблат. Але цифри на ньому позначатимуть не час, а роки нашого життя. Спочатку ми тільки народилися – цифра 0, стрілка ваших годинників показувала сюди ( вчитель-тренер показує вгорі вашого циферблата) . Потім ви росли, стрілка рухалася від цифри до цифри, і зараз вона стоїть на певній цифрі. Скільки років кожному? Позначте це число на колі. Далі відзначаємо на колі, скільки ви хочете прожити. Але важливо не лише скільки жити, а як жити. Якими ви хочете стати в майбутньому? Якими ви будете через 5, 10, 15, 20 років? Напишіть і це на циферблаті. Спробуйте закінчити речення «Я хочу бути…(ким?) (можна вказати професію)

( учні виконують , час на виконання 3хв.)

  • Що у вас вийшло? Ким ви хочете стати?
  • Усі ви хочете стати успішними. Для досягнення цього вам необхідно здоров’я. Чи значить це, що бути здоровим – важливо для вас? Тоді давайте ваші циферблати прикріпимо до великого годинника , що знаходиться на дошці – ваші циферблати будуть нагадувати вам вашу мету.

 

 

 

ІІ Основна частина

1.Мозковий штурм

  • Що таке здоров’я? Які асоціації, думки виникають у вас з цього приводу?

( учні називають, вчитель записує на дошці, та робить висновок із запропонованого)

2. Вступне слово вчителя:

 «Здоров’я – це нічого, але все без здоров’я – ніщо». Такий афоризм дійшов до нас ще з давніх часів, і він не потребує коментарів. Але дамо іще одне класичне визначення: «Здоров’я – це стан повного фізичного , духовного, соціального, інтелектуального та емоційного благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад» - таке визначення здоров’ю дала ВООЗ.

( вчитель-тренер демонструє «Квітку здоров’я».)

  • Що ж означають пелюстки «Квітки здоров’я»?
  •  Чи насправді наше здоров’я буде таким багатогранним, зараз нас переконають волонтери які підготували певне повідомлення.

3.Інформаційне повідомлення волонтерів про аспекти здоров’я.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Наше здоров’я залежить від таких основних чинників:

 Спадковість – на 20%;

 рівень медицини – на 10 %,

  екологія – на 20 %,

 способу життя – на 50%.

 Спосіб життя – це той чинник здоров’я, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Так, що половина здоров’я залежить від тебе, тому своє здоров’я можна поліпшувати або псувати.

 

4. Вправа «Квітка-здоров’я»

Учні діляться на чотири групи за порами року.

Завдання: намалюйте квітку з п’ятьма пелюстками. На кожній пелюстці намалюйте певний аспект здоров’я.

Презентація робіт. Квітки поміщаються навколо таблиці, що пояснює визначення здоров’я

 

5 Руханка – енергейзер

1.Учні стають в коло, ведучий передає м’яку іграшку «Здоров’яночку» один  одному, із завданням продовжте  фразу «Здоров’я потрібне для…»

2. Завпропонувати учням вправу «Поміняйся місцем» - тренер пропонує помінятися місцями учням у яких однакове ім’я, одноковий колір очей, волосся…

Умова цієї гри: учні сидять в колі, кількість стільців на один менше , ведучий в середині кола. Таким чином ведучий постійно змінюється.

 

6. Рольова гра «Зустріч з інопланетянами»

Робота в групі

  - Уявіть собі таку ситуацію: до нас в гості прилетіли інопланетяни. Вони швидко засвоїли нашу мову, знають значення всіх слів, але от слово «здоров’я» їм не зовсім зрозуміле. Їх цікавлять деякі питання, які вони поставили нам. Ми поділимося з вами на групи і кожна група отримує своє запитання, відповіді на яке ви обмірковуєте впродовж 3хв. І записуєте на аркуші паперу. Чим різноманітнішими і яскравішими будуть відповіді, тим краще. Можете згадати навіть власний досвід. Потім ми поділимося думками одне з одним.

1група – «Лунатики» - Для чого нам здоров’я?

2 група «Венера» - Що заважає людям бути здоровим?

3 група «Метеорит» - Що шкодить здоров’ю?

4 група «Орбіта» - Від чого чи від кого залежить стан нашого здоров’я?

( учні обговорюють та записують на листках, потім презентують. Роботу розміщують на ватман де зображена ракета)

Висновок вчителя:

  • Інопланетяни дуже уважно нас слухали, і навіть уже надіслали «космограму». У ній написано: «Ми побачили, що здоров’я дає змогу багато чого досягти (спираючись на відповіді «Лунатиків»), і залежить воно від багатьох чинників ( як сказала група «Венера»). Але багато чинників заважають і навіть шкодять здоров’ю ( як говорили оратори «Метеорита» та «Орбіти»), як, наприклад, паління, вживання алкоголю та наркотиків. Ми знаємо, що це шкідливо, і люди теж про це знають. Та нажаль ці звички дуже поширені серед жителів Землі»

7. Вправа «Молекули»

 Завдання: уявіть себе атомами, які хаотично рухаються в просторі. По команді об’єднайтесь в молекули по двоє!» - учасники якомога швидше стають по двоє. Відтак знову вільний рух і команда «Молекули по троє!».

 - Зупинити гру та запропонувати учасникам заплющити очі та навпомацки взяти геометричну фігуру з конверта ведучого, розплющити очі та  за командою «Молекули кола(або трикутника, або квадрата) шикуйтеся в одну шеренгу!»

Поділ на групи за геометричними фігурами. Учням заздалегідь видаються фігури: коло, трикутник та квадрат, на яких у вигляді емблеми що перечерпнута зображена шкідлива звичка.

 - Отже у нас є три команди! На геометричних фігурах ви бачите умовні позначки певної шкідливої звички

Трикутник – вплив тютюну на здоров’я людини

Коло – Вплив алкоголю на здоров’я людини

Квадрат – вплив наркотиків на здоров’я людини

 

 

 

 

 

8. Вправа «Проект»

 Учням пропонується розділитися на три групи  та розробити проекти просвітницької роботи серед молоді з проблем вживання шкідливих звичок, їх наслідків та створити анти рекламу тютюну, алкоголю та наркотиків.

(Для цієї роботи використовуються інформаційні повідомлення про наслідки вживання шкідливих звичок, журнали та колажі, фотографії та малюнки, власна ініціатива групи та оформлення у вигляді плакату, буклету, реклами, листівки)

Презентація вправи «Проект»

ІІІ Заключна частина

1.Висновок вчителя-тренера

 Уже сьогодні ти тримаєш у власних руках своє майбутнє. І лише ти сам відповідальний за нього. Вже від тебе сьогоднішнього і від твоїх сьогоднішніх рішень залежить, яким будеш ти – завтрашній і ти – майбутній.

 З кожним роком дедалі більше й більше свідомої, прогресивної молоді, відповідальної за себе та своє життя, скеровує себе на здоровий спосіб життя, спрямовує свої зусилля на збереження та зміцнення свого здоров’я. Адже саме здоров’я є тим чарівним ключем, який відчиняє двері усіх можливостей – можливостей чогось прагнути і досягати, омріювати і здійснювати, реалізовувати та розвивати себе, встановлювати орієнтири майбуття…               Сучасна мода одна – ЗДОРОВ'Я.

 Бути здоровим – модно, стильно, красиво, класно!

 По-справжньому сучасний «еталон краси» – здорова людина, яка обирає  здоровий спосіб життя.

 

2. Вправа «Погляд у майбутнє»

На маленьких злегка надутих повітряних кульках учасники будь-яким чином ( записуючи, малюючи) у символічні формі відтворюють свою мрію. За бажанням учасники діляться змістом своїх мрій.

 Тренер наголошує, що зробити реальнішим здійснення своєї мрії можна, обдавши її з мріями інших людей, друзів. І тому він пропонує об’єднати всі кульки - «мрії» в один великий оберемок. Усі кульки – «мрії», перев’язуються яскравою стрічкою і передаються учасниками по колу один одному. Водночас учасники тренінгу висловлюють свої побажання, те, що вони хотіли б сказати один одному, висловити, можливо, те чого не встигли: якісь свої побажання , роздуми, висновки тощо.

3. Вправа - прощання

Стати в коло. Взятися за руки та промовити: «Хай сьогодні нам щастить! Хай нам завтра пощастить! Хай усім завжди щастить!»

 Давайте поглянемо на циферблати життя – чи збудуться ваші мрії? Звичайно так! Але одного бажання мало, потрібно прикласти багато зусиль щоб зберегти своє здоров’я. А для цього потрібно робити свій власний вибір! Вести активний спосіб життя, дотримуватися режиму дня та гігієни, загартовуватися, вірно харчуватися, чергувати працю й відпочинок, бути доброзичливим та уважним, вміти відстоювати свою позицію!

Будьте здорові!

Прощання «Імпульс»

Стати в коло, узятися за руки, заплющити очі й, починаючи з тренера, передати по колу потиск руки зі словами «Будьте здорові!»

 

 

 

doc
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
27 листопада 2018
Переглядів
397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку