Тренінг на тему: "Конфлікти і здоров'я. Види конфліктів. Способи розв'язання конфліктів"
Тема: Конфлікти і здоров’я. Види конфліктів. Способи розв'язання конфліктів.
Мета:розкрити поняття конфлікту, його роль у житті людей. Охарактеризувати різні види конфліктів; навчити розуміти і прогнозувати поведінку різних людей під час конфліктів, знаходити правильний вихід із конфліктної ситуації; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Форма уроку: тренінг.
Обладнання і матеріали
папір формату А2 і A3; малюнок для очікування (феєрверк); таблички „Способи розв'язання конфліктів"; завдання для груп.
Що підготувати заздалегідь
ксерокопії таблички „Способи розв'язання конфліктів".
Домашнє завдання
Підручник, §
Хід уроку - тренінгу
(На минулому уроці мені сподобалося...)
Про що ви очікуєте дізнатися на сьогоднішньому уроці?
Кожен з вас на своїй зірочці напише своє очікування, а в кінці уроку перевірить чи збулися сподівання.
5. Міні-лекція
Що ви собі уявляєте, коли чуєте слово „конфлікт"?
(Складання астатичного куща)
У процесі спілкування досить часто виникають конфліктні ситуації. Конфлікт - це такий вид відносин, при яких відбувається об'єктивна розбіжність і навіть протиріччя цілей, інтересів, думок учасників. Кожна людина має свою мету й завдання, життєві цінності, погляди, смаки. Оскільки кожна людина - це особистість, не схожа на інших, то і її цінності, звички й смаки відрізняються від цінностей, звичок і смаків інших людей. Іноді ці розходження настільки великі, що виникає конфлікт.
Види конфліктів:
конструктивний (творчий), коли учасники конфлікту не ображають один одного, використовують розумні аргументи, не розривають ділових стосунків.
деструктивний (руйнівні), коли одна із сторін принижує іншу та вдається до засуджуваних методів боротьби,
Є також конфлікти поглядів, конфлікти бажань, конфлікти норм поведінки.
В основі кожного конфлікту лежить предмет (об'єкт, думка, людина тощо), через який виникла розбіжність, а також дві сторони, які хочуть бути його власниками або оцінюють його прямо протилежно. Конфлікт може розвиватися в такий спосіб: Непорозуміння - Напруга у відносинах - Відчуття психологічного дискомфорту - Криза (розрив, сварка)
Є також різні способи розв'язання конфліктних ситуацій. (Самостійна робота з табличками (в парах)).
Який із способів розв'язання конфліктних ситуацій є найбільш правильним? Чому?
6. Руханка
„Задоволення слона"
Слон до річки підійшов (туп - туп),
Води в хобот він набрав (хлюп - хлюп),
Вушками він помахав (ляп - ляп),
І фонтан води здійняв (кап - кап).
7. Робота в групах
Ситуаційні ігри
Клас об'єднати у п'ять груп, кожна з яких програє один із п'ята способів вирішення конфлікту.
Ситуація
У шкільній їдальні один з однокласників без черги став перед тобою.
8. Зворотній зв'язок
(На сьогоднішньому уроці мене вразило...)
9. Очікування.
10. Прощання.
Учні кладуть один одному руки на плечі і тричі кажуть: „Ми - молодці!"
Самим важливим аргументом на користь тренінгової діяльності є висловлювання самих учнів, наприклад: