Тренінг «Обережно опіки!»

Про матеріал

Людина з власної необережності або в силу непередбачених обставин може отримати різного роду травми. У такі моменти головне – не розгубитися й вчасно реагувати на ситуацію. Про те, як відрізнити один вид опіку від іншого і правильно визначити ступінь тяжкості ситуації допоможе з`ясувати даний тренінг. Даний тренінг є першим із циклу занять "Проти опіків".

Перегляд файлу

ТРЕНІНГ ІЗ ЦИКЛУ «ПРОТИ ОПІКІВ»

Тема.  «Обережно опіки!»

Мета: формувати в молодіжному середовищі знань про опіки, ознайомити з різними видами та ступенями опіків, розвивати здоров’язберігаючу , інформаційну, комунікативну компетентності.
Обладнання: плакати з правилами, папір, бейджики, ручки,  луг (очікування), дошка, скотч, роздатковий матеріал.

 

Зміст  заняття:

 

Вступ. Людина з власної необережності або в силу непередбачених обставин може отримати різного роду травми. У такі моменти головне – не розгубитися й вчасно реагувати на ситуацію. Про те, як відрізнити один вид  опіку від іншого і правильно визначити ступінь тяжкості ситуації  сьогодні ми з’ясуємо на нашому занятті.

 

Правила тренінгу 2 хв

- Для того, щоб робота нашої групи була активною і ефективною пропоную дотримуватись таких правил:

.• Говорити по черзі. • Не перебивати. • Бути толерантним. • Бути позитивним. • Бути активним. • Кожна думка має автора. (Правила доречно написати на пелюстках квітки і прикріпити на дошці, щоб учні їх бачили упродовж тренінгу).

 

Вправа «Очікування»3 хв

Учасникам групи на липких аркушах у вигляді зернят необхідно записати свої очікування від своєї роботи та роботи групи у тренінговому занятті. Потім презентують очікування та приклеюють «зернята» на плакаті із зображенням зеленого лугу.

 

Вправа «Що таке опік?» 5 хв

Не одноразово Ви чули фразу «Дивися не обпечися!» . Що ж таке опік? (На дошці записуються всі варіанти відповідей, запропонованих учасниками тренінгу.) Підводиться підсумок і дітям пропонується визначення опіку, записаного на плакаті: «О́пік — різновид травми тканин тіла, викликаний дією тепла, електричного струму, хімічних речовин або випромінюванням».

 

Тест «Опіки» 2 хв.

Цей елемент зустрічі є не лише діагностичним, а й активізує знання учасників тренінгу, що допомагає провести наступний етап не лише методом міні-лекції, а й методом мозкового штурму.

Ведучий. Дайте відповіді на запитання («так» або «ні»), наведені нижче.

  1. Чи чули ви про опіки?
  2. Чи знаєте ви про види опіків?
  3. Існує 4 ступені опіків?
  4. Ви хоча б раз отримували опіки?
  5. Ви з власної необережності отримували опіки?
  6. Чи знаєте ви як надавати першу допомогу при опіках?

 

Міні-лекція «Опіки. Види та ступені опіків» 5 хв.

Цифри по опіках  жахають - 7 000 опіків у дітей на рік. У зоні ризику - діти до 5 років, найбільшу кількість опіків отримують діти у віці 1,5 - 2 р., так як саме в цей час вони починають дуже активно рухатись і цікавляться всім навколо. 

Класифікація опіків здійснюється відповідно до того, як було отримано пошкодження тканини людини.

Виділяють наступні види опіків:

  • термічний може бути отриманий в результаті зіткнення з гарячими рідинами, парою, розпеченими предметами;
  • електричний опік може бути отриманий в результаті впливу електричного струму на людину (про те, як надати першу допомогу при ураженні електричним струмом тут:);
  • хімічний може утворитися з-за сильної дії на шкірний покрив деяких розчинів кислот (йод, приміром, побутова хімія тощо);
  • променевий – результат перегріву на сонці.

 

На даний час в нашій країні використовують чотирьохступеневу класифікацію опіків прийняту на ХХVІІ Всесоюзному з’їзді хірургів у 1960р.

І ступінь – почервоніння шкіри;

ІІ ступінь – утворення пухирів;

ІІІ А ступінь – омертвіння поверхневих шарів шкіри;

ІІІ Б ступінь – омертвіння глибоких шарів шкіри;

ІV ступінь – омертвіння тканин розміщених під шкірою.

 

Вправа «ЗОНТ» 4 хв

Коли людина отримує опіки слід швидко реагувати та знати основні правила надання допомоги. Комітетом ВРУ розроблено алгоритм надання першої допомоги при опіках, якій мають запам’ятати всі. Так званий рятівний ЗОНТ! 

З – звільни, О – охолоди, Н – накрий, Т – телефонуй! 

Для довідки:  місце опіку необхідно звільнити та очистити, охолоджувати потрібно у холодній, але не крижаній воді, не менше 20 хвилин (якщо менше – ефекту не буде), негайно телефонувати 103 або 112. Ці прості правила допоможуть врятувати життя та запобігти інвалідиції!

Група ділиться на менші групки та проходить відпрацювання правила «ЗОНТ»

 

Вправа «Що ми можемо зробити» 5 хв

Кожен учасник отримує три аркуші паперу. Завдання: на першому аркуші написати відповідь на питання: «Що я можу зробити для попередження опіків?», «Що може зробити суспільство для подолання цієї проблеми?», «Що може зробити держава?»

На мультимедійній дошці зпроектований будинок. Відповіді на перше запитання – на місці фундаменту, на 2-е – на місці стін, на 3-є – на дах. Тим самим ми проговорюємо важливість кожної з цих «цеглинок» для побудови будинку без проблеми опіків.

 

Вправа «Скульптура» 4 хв

Необхідно з учасників сьогоднішньої зустрічі зробити скульптуру, використовуючи всіх як глину. Назва скульптури — «Проти опіків».  Обговорення.

 

Вчитель: Давайте ж тепер поглянемо на наш зелений луг, чи справдилися наші очікування?

 

Рефлексія від заняття.

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
19 липня 2018
Переглядів
901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку