3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Тренінг особистого зростання для вчителів

Про матеріал
Тренінг особистого зростання для вчителів Мета: сформувати в молодого вчителя впевненість у правильному виборі професії, вчити діяти та спілкуватися, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень, активізувати творчий потенціал кожного молодого педагога. Завдання: допомогти молодому педагогу знайти вихід із будь – якої ситуації, яка може скластися, створити і підкріпити імідж успішного спеціаліста; розвивати вміння короткої само презентації; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини.
Перегляд файлу

 

Тренінг особистого зростання

для вчителів

 

 Мета: сформувати в молодого вчителя впевненість у правильному виборі професії, вчити діяти та спілкуватися, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень, активізувати творчий потенціал кожного молодого педагога.

 Завдання: допомогти молодому педагогу знайти вихід із будь – якої ситуації, яка може скластися, створити і підкріпити імідж успішного спеціаліста; розвивати вміння короткої само презентації; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини.

Хід заняття.

Привітання

 Психолог. Добрий день, шановні педагоги! Зараз до професії учителя чимало всіляких претензій і вимог. Можливо, це невипадково, адже сучасна реформа освіти ставлять нові виклики. Але як би там не було, незалежно від реформ, ми рухаємося вперед.

 Завдання психологів нині – допомогти педагогам і скерувати їх на саморозвиток. Тому тему нашого заняття спрямовано саме на ваш професійний розвиток, а мета заняття – це допомогти віднайти правильні шляхи самовдосконалення. Тож починаймо наше заняття.             

  1. Вправа «Самопрезентація»

Мета: познайомити учасників, створити умови для ефективної співпраці.

  Психолог.Зараз кожному з вас потрібно по черзі назвати своє імя й продовжити речення        «Не хочу вихвалятися, але я…….. ».

От ми з вами і дізналися більше один про одного.

 

 2.Мозковий штурм «Правила роботи в групі»

 Для чого в нашому житті необхідні різноманітні правила?

 Психолог.Правила вкрай необхідні для створення такої обстановки, щоб кожен учасник:міг відверто висловлюватись і виражати свої почуття й погляди; не боявся стати об’єктом глузувань та критики;був упевнений у тому, що все особисте, що обговорюється на занятті, не вийде за межі групи;одержував інформацію сам і не заважав отримувати її іншим учасника.

 

  • Говорити за правилом «тут і тепер»
  • Не перебивати партнера
  • Поважати думку інших
  • Правило «тихого» мобільного
  • Бути щирим, активним

 

 

  1. Очікування. Вправа «Соняшник»

 Психолог.На підготовлених стікерах, які  я зараз вам роздам, вам потрібно записати  свої очікування від тренінгового заняття. Після озвучування кожний стікер-листочок прикріплюють до соняшника.

  1. Вправа «Продовж відомий вислів»

Мета: сприяти розвитку сміливості у висловлюваннях, дотепності, допитливості й гнучкості думки.

Психолог. Прислів’я, приказки, народні прикмети – неоціненна скарбниця народної творчості і мудрості. Є чимало влучних висловів, які відображають усі аспекти нашого життя. І зараз ми спробуємо долучитися до цієї скарбниці народної мудрості. Зараз кожен по черзі отримує незавершений вислів і пробує оригінально його завершити. Потім я озвучу попередній варіант вислову.

  1. Водить очима, наче злодій … (по ярмарку).
  2. Кому місяць світить, тому й … (зорі всміхаються).
  3. Три речі швидко минають: місяць, веселка і …  (дівоча краса).
  4. Глибока річка, як і розумна думка … (плине спокійно).
  5. Не знаємо ціну водиці, доки не … (висохла криниця).
  6. Ліпше, щоб дитина плакала тепер, як … (батьки опісля).
  7. Під добрим кущем трава зеленіє, за хорошим чоловіком … (жінка молодіє).
  8. Коли тебе шанують добрі люди, то … (шануйся й сам).
  9. Будь сильним духом, а не … (новим кожухом).
  10. І хороша, і вродлива, тільки шкода, … (що сварлива).
  11. Молодість летить вільною пташкою, а старість … (повзе черепашкою).
  12. Чоловік має два вуха, щоб багато слухати, і один язик, щоб … (менше говорити).
  1. Вправа «Казковий вернісаж»

 Мета: активізувати образну пам’ять і творчу уяву, розвивати швидкість та гнучкість думки, вміння міркувати нестереотипно.

 

 Психолог. Усі ми родом із дитинства. І завжди з любов’ю та ніжністю згадуємо казки, які чули вдома, в дитячому садку, в школі. Адже казка — не просто найпопулярніший фольклорний жанр, це чарівне джерело, що дає наснагу кожній творчій людині. Казка дарує радість і дорослим, і дітям. Тому зараз ми виконаємо вправу «Казковий вернісаж». Отже, розпочинаємо.

 1. В якій відомій казці сіра непривітна особистість здійснює підступний план убивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втручанню громадськості все закінчується добре?

(Червона шапочка.)

2. Назвіть казку, в якій різні за своїм соціальним статусом герої займали по черзі помешкання, створене в незвичайному архітектурному стилі. І все було б добре, якби до помешкання не повернувся його попередній власник зі своїм охоронцем. От героям казки й довелося залишити незаконно зайняту територію.

(Рукавичка)

3. Герой якої казки постійно виконує забаганки своєї норовливої дружини? Проте, як би він не прагнув задовольнити амбіції супутниці, вона щоразу підвищує рівень вимог. Зрештою, подружжя опиняється на початковому етапі задоволення власних потреб.

(Про Рибку та зажерливу бабу.)

4. В якій казці головна героїня постійно й нахабно обмовляла тих, хто їй робив добро? А коли вона, щоб уникнути покарання, незаконно оволоділа чужим помешканням,то різні впливові особи намагалися провести з нею роботу з подолання її асоціальної поведінки. Вдалося це лише найменшому з усіх учасників експерименту.

(Коза-дереза.)

 5. Назвіть казку, в якій ідеться про спортсмена, котрий вирушає на змагання з бігу з перешкодами. Хитрість і витримка допомогли йому дуже близько підійти до фінішу, проте фінал — трагічний. Проявивши занадто велику самовпевненість, він гине. (Колобок.)

6. Назвіть казку, в якій головна героїня могла перевтілюватися в різні образи задля свого нареченого. Проте одного разу його нерозсудливість та імпульсивність у поведінці призвели до довготривалої розлуки закоханих. Та, долаючи різні перешкоди, вони все ж таки єднають свої долі

(Царівна-жаба.)

 

  1. Вправа «Образ  ідеального вчителя»

 Психолог. Для початку нам потрібно обєднатися  у три групиза методом квітів: троянда, ромашка, тюльпан. Кожна група повинна скласти два образа учителя. Перший – ідеальний учитель якого ми з вами бачимо, а другий образ  – якого бачать нас інші (батьки, сусіди, знайомі). На парті у вас є силует людини, тобто учителя і різні характеристики. На папір наклеюємо силует, а навколо нього характеристики. (Додаток 1).

 

     А зараз кожна група зачитує і захищає свого вчителя і свій список.  А я хочу вам запропонувати образ учителя  якого бачать учні  нашої школи.

Обговорення.

 

 7. Релаксація «Притча про каву…»

Мета:позитивно налаштувати учасників заняття, формувати позитивну мотивацію до роботи.

Притча про каву…

Приходить учень до вчителя і говорить:

- “Вчителю, я втомився, у мене таке важке життя, такі труднощі і проблеми, я весь час пливу проти течії, у мене немає більше сил … що мені робити?”

Вчитель замість відповіді поставив на вогонь три однакові ємкості з водою. В одну кинув моркву, в іншу поклав яйце, а в третю насипав каву.

Через деякий час він вийняв з води моркву та яйце і налив в чашку кави з третьої ємкості.

-Що змінилось?” – запитав він учня.

-Яйце і морква зварилися, а зерна кави розчинилися у воді,- відповів учень.

– Ні, - сказав Вчитель-, це лише поверхневий погляд на речі. Подивися – тверда морква, побувавши в окропі, стала м’якою і піддатливою. Крихке і рідке яйце стало твердим. Ззовні вони не змінилися, вони тільки змінили свою структуру під впливом однакових несприятливих обставин – окропу.

Так і люди – сильні ззовні можуть розклеїтися і стати слабкими там, де крихкі і ніжні лише тверднуть і міцніють.

–« А кава?» – Запитав учень?і– «О! Це найцікавіше! Кава повністю розчиняється в новому ворожому середовищі і                  змінила його – перетворюючи окріп в ароматний напій». Є особливі люди, які не змінюються під впливом обставин, -  вони змінюють обставини й перетворюють їх у щось нове і прекрасне, отримуючи користь і знання із ситуації.

 Обговорення

- Чи сподобалася вам притча?

- Який її основний зміст, які висновки можна зробити?

 

8.  Підсумки заняття.

 

Метод «Прес»

 

Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому тренінгу вам потрібно ще раз озвучити  свої очікування і сказати чи здійснилися вони. Якщо так то листочок залишається біля соняшника, а якщо ні, то його потрібно відірвати, та  закінчіть думку:

 

Сьогодні мене вразило…

 

Мене дратувало …

 

Спілкування було …

 

Психолог. Я хочу завершити сьогоднішнє заняття такими словами:

Учитись важко,

А учить ще важче,

Але не мусиш зупинятись ти,

Як дітям віддаси усе найкраще,

То й сам сягнеш нової висоти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                      Водить очима, наче злодій …

 

  1.                      Кому місяць світить, тому й …

 

  1.                      Три речі швидко минають: луна, веселка і … 

 

  1.                      Глибока річка, як і розумна думка …

 

  1.                      Не знаємо ціну водиці, доки не …

 

  1.                      Ліпше, щоб дитина плакала тепер, як …

 

  1.                      Під добрим кущем трава зеленіє, за хорошим чоловіком …

 

  1.                      Коли тебе шанують добрі люди, то …

 

  1.                      Будь сильним духом, а не …

 

  1.              І хороша, і вродлива, тільки шкода, …

 

  1.              Молодість летить вільною пташкою, а старість …

 

  1.              Чоловік має два вуха, щоб багато слухати, і один язик, щоб …

 

 1. В якій відомій казці сіра непривітна особистість здійснює підступний план убивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втручанню громадськості все закінчується добре?

 

2. Назвіть казку, в якій різні за своїм соціальним статусом герої займали по черзі помешкання, створене в незвичайному архітектурному стилі. І все було б добре, якби до помешкання не повернувся його попередній власник зі своїм охоронцем. От героям казки й довелося залишити незаконно зайняту територію.

 

3. Герой якої казки постійно виконує забаганки своєї норовливої дружини? Проте, як би він не прагнув задовольнити амбіції супутниці, вона щоразу підвищує рівень вимог. Зрештою, подружжя опиняється на початковому етапі задоволення власних потреб.

 

4. В якій казці головна героїня постійно й нахабно обмовляла тих, хто їй робив добро? А коли вона, щоб уникнути покарання, незаконно оволоділа чужим помешканням,то різні впливові особи намагалися провести з нею роботу з подолання її асоціальної поведінки. Вдалося це лише найменшому з усіх учасників експерименту.

 

 5. Назвіть казку, в якій ідеться про спортсмена, котрий вирушає на змагання з бігу з перешкодами. Хитрість і витримка допомогли йому дуже близько підійти до фінішу, проте фінал — трагічний. Проявивши занадто велику самовпевненість, він гине.

 

6. Назвіть казку, в якій головна героїня могла перевтілюватися в різні образи задля свого нареченого. Проте одного разу його нерозсудливість та імпульсивність у поведінці призвели до довготривалої розлуки закоханих. Та, долаючи різні перешкоди, вони все ж таки єднають свої долі

Перегляд файлу

Професійно-компетентний

Професіонал

Відданий роботі

Проводить весь час на роботі

Любить дітей

Займається самоосвітою

Креативний

Творчий

Інтелігентний

Упевнений у собі

Цікавий співрозмовник

Багато знає

Багато читає

Купує літературу за власні кошти

Успішний

Порядний

Відповідальний

Ініціативний

Вміє зацікавити учня

Має авторитет

Користується повагою

Забезпечений

Стильно одягнений

Вміє спілкуватися

Має почуття гумору

Має цікаве хобі

Володіє інноваціями

Завжди в пошуку нових форм роботи

Модно одягнений

 

 

 

Відчитав уроки й пішов…

Має 2 місяці відпустки

Не вміє зацікавити учнів

Складно пояснює

Заробляє гроші репетиторством

Отримує велику зарплату

Завжди збирає гроші на школу

Скаржиться на учнів

Думає, що він все знає

Ставить погані оцінки

Не правильно оцінює учнів

Завжди усіх повчає

Задає багато д/з

Принижує учнів

Має багато претензій до учнів

Має багато претензій до батьків

Занадто вимогливий

Не попереджає про к/р

Вважає, що він найрозумніший

У дітей канікули, а вчитель відпочиває

Не вміє користуватись комп’ютером

Не користуються інтернетом

 

zip
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
26 лютого
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку