Тренінг «Поняття кар’єри і її види»
Мета: розширити знання учасників про поняття кар’єри, її види та етапи, продовжувати навчати презентувати себе, сприяти розвитку комунікативних навичок, виховувати впевненість у своїх силах, вміння працювати в команді.
№п/п
|
Частина |
Вправи |
Тривалість |
Обладнання |
І
ІІ
ІІІ
|
Вступна
Основна 1. Поняття кар’єри та її види
Заключна |
1.Представлення тренерів. Оголошення теми і мети завдання.
2.Вправа «Знайомство «Візитівка»»
3.Прийняття правил роботи в групі
4.Вправа «Збір очікувань»
1.1. Вправа «Усмішка по колу»
1.2. Міні-лекція
1.3. Вправа «Літальний апарат»
1.4.Вправа «Мої цілі»
1.5.Гра «Покажіть в парі».
1.Вправа «Оцінювання»
|
5 хв.
10 хв.
5 хв.
5 хв.
5 хв.
10 хв.
15 хв.
15 хв.
10 хв.
5 хв.
|
Стікери для кожного учасника
Ватман А1, маркер, фліпчарт
Ватман А1, фліпчарт, фломастери
Проектор,презентація Power Point,
Серветки, мочалки, папір, склянки, нитки, яйце
Ватман А1, маркери, фліпчарт
Картки «Професії»
|
ВСТУПНА ЧАСТИНА
• повідомлення учасникам теми тренінгу;
• коротка інформація про організаторів тренінгу;
• представлення тренера й учасників (по колу) Учасники розташовані на стільцях по колу, мають вільний доступ до канцелярії. Пропонується кожному зробити графічне зображення візитівки для себе «Ким я мрію бути у майбутньому» і презентувати всій групі, учасники повинні відгадати.
• ознайомлення учасників із організаційними особливостями роботи на тренінгу (тренер повідомляє про тривалість тренінгу, перерви тощо);
• прийняття правил тренінгу. Правила записуються на листку фліпчарту і розташовуються на видному місці;
• збір очікувань: учасникам роздаються паперові промінчики від сонця, на них вони записують свої очікування від заняття та приклеюють до сонця, яке є на фліпчарт
ОСНОВНА ЧАСТИНА
ТЕМА - Поняття кар’єри та її види
1.1.Вправа «Усмішка по колу»
Пропонується кожному учаснику імітувати передачу усмішки по колу, «беручи її в руки».
У вас зараз гарний настрій? Ми підняли настрій завдяки подарованій усмішці. Давайте дарувати її протягом усього заняття і з гарним чудовим настроєм почнемо наш тренінг.
1.2.Міні-лекція
Що таке кар’єра?
Кар’єра – це життєвий шлях, дорога, яка веде до підвищення статусу на якому – небудь терені, до досягнення популярності, слави, матеріального благополуччя.
У сьогоднішній соціально – економічній обстановці «робити кар’єру» доведеться кожному – до цього веде конкуренція на ринку праці.
Професійна кар’єра – це здатність людини само реалізуватися в певному виді діяльності й досягти найвищих результатів.
Типи кар’єри
кар’єра внутрішньо-організаційна (працівник послідовно проходить усі стадії розвитку в стінах однієї організації);
кар’єра спеціалізована (працівник проходить різні стадії розвитку в рамках професії й області діяльності, у якій він спеціалізується, – це може бути як в одній, так і в різних організаціях);
кар’єра неспеціалізована (широко розвинена в Японії, де, підіймаючись по службових сходах, людина повинна мати можливість бачити компанію з різних боків, не затримуючись на одній посаді більше ніж на 3 роки);
кар’єра вертикальна (підйом на більш високу ступінь структурної ієрархії);
кар’єра горизонтальна (переміщення в іншу функціональну область діяльності або розширення чи ускладнення задач на колишній ступені. Тобто практично завдання міняються, але самого руху вгору не відбувається);
Розуміння можливості різних типів кар’єри, з яких можна вибрати, є дуже важливим у роботі з молоддю стосовно працевлаштування. Адже дедалі більше людей в Україні вважають, що зробили успішну кар’єру та мають професійну підготовку із суміжних спеціальностей, є незадоволеними своїм життям, бо кар’єра настільки захоплює людину, що займає більшу частину її позаробочого часу і навіть життя. Хоча, звичайно, існують також і люди, для яких такий стан приносить задоволення і саморозвиток.
Також, вже на початку роботи з молоддю стосовно планування кар’єри, важливо говорити про етапи її розвитку. Адже існують середні показники розвитку середньої кар’єри, які можуть дати молодим людям певний орієнтир у плані кар’єрних очікувань.
Етапи кар’єри (презентація)
1.3. Вправа «Літальний апарат»
Учасники діляться на дві групи, кожній з яких пропонується набір предметів: серветка, нитки, одноразова склянка, поліетиленовий пакет, мочалка для миття посуду, сірники, аркуші паперу. З цих предметів слід за 10 хв. створити літальний апарат, який «доставить» з другого поверху на землю яйце. Умова – яйце після приземлення повинне бути цілим.
Мета вправи – створити в тренінговій групі командний дух, вміння працювати разом.
Рефлексія:
1.4.Вправа «Мої цілі»
1. Кожен учасник отримує аркуш паперу. Учасникам пропонується протягом 15 хвилин підготувати презентацію на тему «Мій життєвий шлях». Обов’язкові елементи: «знаю», «можу», «хочу», «мені потрібно», «я зроблю сьогодні», «я зроблю протягом 1 року». Необхідно зробити наголос на мінімальному використанні слів та максимальному використанні малюнків.
2. Після виконання роботи учасники презентують роботи й пояснюють зміст. Кожному учаснику надається 1 хвилина на презентацію.
3. Заключна коротка рефлексія та обмін враженнями.
1.5. Вправа «Покажіть в парі».
Тренер об’єднує учасників у пари за бажанням учасників. Пари по черзі викликаються на середину залу. Їх завдання - показати іншим учасникам запропоновану професію, а вони мають її відгадати. Умова для пари: пара стає один за одним, передній учасник ховає за спину руки, і може показувати професію лише обличчям, а другий учасник просуває вперед руки і показує дії руками.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
• підведення підсумків тренінгу (учасники по колу висловлюють власну думку щодо власної роботи під час тренінгу);
• виправдання (або ні) очікувань від тренінгу
• подяка учасникам за участь у тренінгу