Тренінг «Поняття кар’єри і її види»

Про матеріал
Розробка тренінгу буде цікава вихователям і класним керівникам,які працюють з дітьми з порушеннями інтелектуальної сфери
Перегляд файлу

Тренінг «Поняття кар’єри і її види»

 

 Мета: розширити знання учасників про поняття кар’єри, її види та етапи, продовжувати навчати  презентувати себе, сприяти розвитку комунікативних навичок, виховувати впевненість у своїх силах, вміння працювати в команді.

 

№п/п

 

 

 

Частина

 

Вправи

 

Тривалість

 

Обладнання

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ

 

Вступна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основна

1. Поняття кар’єри та її види

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заключна

1.Представлення тренерів. Оголошення теми і мети завдання.

 

2.Вправа «Знайомство «Візитівка»»

 

3.Прийняття правил роботи в групі

 

4.Вправа «Збір очікувань»

 

 

1.1. Вправа «Усмішка по колу»

 

1.2. Міні-лекція

 

 

1.3. Вправа «Літальний апарат»

 

 

1.4.Вправа «Мої цілі»

 

 

1.5.Гра «Покажіть в парі».

 

1.Вправа «Оцінювання»

 

 

    5 хв.

 

 

 

10 хв.

 

 

5 хв.

 

 

5 хв.

 

 

 

       5  хв.

 

 

    10 хв.

 

 

    15 хв.

 

 

 

    15 хв.

 

 

     10 хв.

 

 

5 хв.

 

 

 

 

 

 

Стікери для кожного учасника

 

Ватман А1, маркер, фліпчарт

 

Ватман А1, фліпчарт,

фломастери

 

 

 

 

 

Проектор,презентація Power Point,

 

Серветки, мочалки, папір, склянки, нитки,

яйце

 

Ватман А1, маркери, фліпчарт

 

Картки «Професії»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУПНА ЧАСТИНА

 

• повідомлення учасникам теми тренінгу;

• коротка інформація про організаторів тренінгу;

• представлення тренера й учасників (по колу) Учасники розташовані на стільцях по колу, мають вільний доступ до канцелярії. Пропонується кожному зробити графічне зображення візитівки для себе «Ким я мрію бути у майбутньому» і презентувати всій групі, учасники повинні відгадати.

• ознайомлення учасників із організаційними особливостями роботи на тренінгу (тренер повідомляє про тривалість тренінгу, перерви тощо);

• прийняття правил тренінгу. Правила записуються на листку фліпчарту і розташовуються на видному місці;

• збір очікувань: учасникам роздаються паперові промінчики від сонця, на них вони записують свої очікування від заняття та приклеюють до сонця, яке є на фліпчарт

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

ТЕМА - Поняття кар’єри та її види

 

1.1.Вправа «Усмішка по колу»

Пропонується кожному учаснику імітувати передачу усмішки по колу, «беручи її в руки».

У вас зараз  гарний настрій? Ми підняли настрій завдяки подарованій усмішці. Давайте дарувати її протягом усього заняття і з гарним чудовим настроєм почнемо наш тренінг.

 

1.2.Міні-лекція 

Що таке кар’єра?

Кар’єра – це життєвий шлях, дорога, яка веде до підвищення статусу на якому – небудь терені, до досягнення популярності, слави, матеріального благополуччя.

У сьогоднішній соціально – економічній обстановці «робити кар’єру» доведеться кожному – до цього веде конкуренція на ринку праці.

Професійна кар’єра – це здатність людини само реалізуватися в певному виді діяльності й досягти найвищих результатів.

Типи кар’єри

кар’єра внутрішньо-організаційна (працівник послідовно проходить усі стадії розвитку в стінах однієї організації);

кар’єра спеціалізована (працівник проходить різні стадії розвитку в рамках професії й області діяльності, у якій він спеціалізується, – це може бути як в одній, так і в різних організаціях);

кар’єра неспеціалізована (широко розвинена в Японії, де, підіймаючись по службових сходах, людина повинна мати можливість бачити компанію з різних боків, не затримуючись на одній посаді більше ніж на 3 роки);

кар’єра вертикальна (підйом на більш високу ступінь структурної ієрархії);

кар’єра горизонтальна (переміщення в іншу функціональну область діяльності або розширення чи ускладнення задач на колишній ступені. Тобто практично завдання міняються, але самого руху вгору не відбувається);

Розуміння можливості різних типів кар’єри, з яких можна вибрати, є дуже важливим у роботі з молоддю стосовно працевлаштування. Адже дедалі більше людей в Україні вважають, що зробили успішну кар’єру та мають професійну підготовку із суміжних спеціальностей, є незадоволеними своїм життям, бо кар’єра настільки захоплює людину, що займає більшу частину її позаробочого часу і навіть життя. Хоча, звичайно, існують також і люди, для яких такий стан приносить задоволення і саморозвиток.

Також, вже на початку роботи з молоддю стосовно планування кар’єри, важливо говорити про етапи її розвитку. Адже існують середні показники розвитку середньої кар’єри, які можуть дати молодим людям певний орієнтир у плані кар’єрних очікувань.

Етапи кар’єри  (презентація)

 

1.3. Вправа «Літальний апарат»

 Учасники діляться на дві групи, кожній з яких пропонується набір предметів: серветка, нитки, одноразова склянка, поліетиленовий пакет, мочалка для миття посуду, сірники, аркуші паперу. З цих  предметів слід за 10 хв. створити літальний апарат, який «доставить» з другого поверху на землю яйце. Умова – яйце після приземлення повинне бути цілим.

 Мета вправи – створити в тренінговій групі командний дух, вміння працювати разом.

 Рефлексія:

  • Чи важко було створити літальний апарат?
  • Як розподілилися ролі у ваших командах?
  • Чи був у вас лідер?
  • Хто в вашій команді був виконавцем?
  • Як ви думаєте, чому  ваша команда має саме такий результат? 

 

 

1.4.Вправа «Мої цілі»

1. Кожен учасник отримує  аркуш паперу. Учасникам пропонується протягом 15 хвилин підготувати презентацію на тему «Мій життєвий шлях». Обов’язкові елементи: «знаю», «можу», «хочу», «мені потрібно», «я зроблю сьогодні», «я зроблю протягом 1 року». Необхідно зробити наголос на мінімальному використанні слів та максимальному використанні малюнків.

2. Після виконання роботи учасники презентують роботи й пояснюють зміст. Кожному учаснику надається 1 хвилина на презентацію.

3. Заключна коротка рефлексія та обмін враженнями.

 

1.5. Вправа «Покажіть в парі».

Тренер об’єднує учасників у пари за бажанням учасників. Пари по черзі викликаються на середину залу. Їх завдання -  показати іншим учасникам запропоновану професію, а вони мають її відгадати. Умова для пари: пара стає один за одним, передній учасник ховає за спину руки, і може показувати професію лише обличчям, а другий учасник просуває вперед руки і показує дії руками.

 

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

 

• підведення підсумків тренінгу (учасники по колу висловлюють власну думку щодо власної роботи під час тренінгу);

• виправдання (або ні) очікувань від тренінгу

• подяка учасникам за участь у тренінгу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
1554
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку