Тренінг "Позитивне мислення"

Про матеріал
Мета тренінгу: формування позитивного мислення, розвиток комунікативної креативності, гнучкості в оцінці будь-якої ситуації, а також зміцнення групової єдності.
Перегляд файлу

«Позитивне мислення»

Мета: формування позитивного мислення, розвиток комунікативної креативності, гнучкості в оцінці будь-якої ситуації, а також зміцнення групової єдності.

Необхідні матеріали: комп’ютер, мультимедійний проектор або телевізор, папір, ручки, ватман, маркери.

  • Структура заняття

з\п

Зміст діяльності

Час, хв.

1.

Привітання. Вправа «Імпульс»

5 хв.

2.

Повторення правил роботи

2 хв.

3.

Притча «Іспит»

5 хв.

4.

Вправа-розминка «Веселий фотограф»

13 хв.

5.

Вправа «Скептики і оптимісти»

20 хв.

6.

Вправа «Відзеркалення»

10 хв.

7.

Вправа - прощання «Ти – молодець». Домашнє завдання.

5 хв.

Усього

1 год.

  •  
  • Хід заняття

1. Привітання. Вправа «Імпульс»

Мета: налаштувати групу на спільну роботу.

Ведучий: Доброго дня,  дорогі друзі! Пропоную стати в коло. За годинниковою стрілкою, починаючи з мене, говоріть про свій настрій. Потім передавайте імпульс натисканням на праву руку сусіда. Вправу завершено, коли імпульс дійде до мене.             

Ведучий: Ми сьогодні поговоримо про позитивне мислення. З’ясуємо, що впливає на наш настрій, як за допомогою гарного настрою досягти бажаних результатів. Тому перше правило - щоб створити гарний настрій, треба намагатися знаходити в подіях, навіть якщо вони здаються спочатку досить негативними,  щось добре та корисне.

2. Повторення правил роботи (слайд 2)

3. Притча «Іспит»

Настав час Майстру перевірити своїх учнів. Він покликав трьох з них, узяв білий аркуш паперу, крапнув на нього чорнило і запитав:

• Що ви бачите?

Перший відповів – «Чорна пляма», другий – «Клякса», третій – «Чорнило».

Розчарований Майстер мовчки пішов до своєї келії.

Пізніше учні запитали:

• Чому Ви засмутилися?

Майстер відповів:

• Ніхто з вас не побачив білого аркуша.

Ведучий: Що у вашому житті є«білим аркушем», а що «чорнилом», «кляксою» або «чорною плямою»?

Однією з емоційних компетенцій є вміння мислити позитивно, тобто звертати увагу більше на позитивні аспекти життя, ніж на негативні. Позитивне налаштування відкриває можливості конструктивного впливу на життя. У центрі нашої уваги сьогодні мистецтво перетворення – негативного у позитивне, проблем у радість. Нам потрібний ресурс – упевненість у собі, віра в чудеса.

4. Вправа-розминка «Веселий фотограф»

Мета: забезпечити психологічне розвантаження учасників тренінгу.

Опис: ведучий запрошує одного бажаючого стати «фотографом». Всі інші учасники збираються в певному місці і створюють «похмуру команду», яка має сфотографуватися. Завдання «фотографа» під час зйомки розсмішити «похмуру команду», а завдання «команди» не піддаватися на заохочення «фотографа» (звуки, слова, жести, міміка тощо) і залишатися похмурими. Той з команди, хто не витримає і хоча б посміхнеться, переходить на бік «фотографа» й допомагає йому розсмішити інших.

Гру можна провести декілька разів, міняючи «фотографа».

Запитання для обговорення:

- Чи змінився ваш настрій після цієї гри? Яким чином?

- Що вплинуло на зміну настрою? (спілкування та взаємодія).

5. Вправа «Скептики й оптимісти»

Мета: формування позитивного мислення, розвиток комунікативної креативності, гнучкості в оцінці будь-якої ситуації, а також зміцнення групової єдності.

Опис. Ведучий об’єднує учасників у дві групи. Першій групі пропонує уявити себе скептиками, песимістами – незалежно від справжньої життєвої позиції. Друга група – оптимісти.

Завдання групи «Скептики» полягає у тому, щоб сумно назвати щось, що на їхню думку, є проблемою, негативним фактом (краще починати з відносно нейтральних висловлювань, наприклад: «За вікном дощ…»).

Завдання групи «Оптимісти» – змінити емоційний полюс повідомлення, наприклад: «Так, і це створює діловий настрій…» або «Коли йде дощ, це чудово, тому що є можливість ще посидіти й випити гарячої кави після тренінгу».

 Спілкування можна продовжити в тому ж стилі. Гра продовжується доти, доки є аргументи. Потім учасники міняються ролями. Ті, хто були скептиками, стають оптимістами і навпаки.

Обговорення.

Про що було легше говорити – про добре чи погане?

Як себе почували в ролі скептика/оптиміста?

Як думки впливають на емоції?

Які особливості мислення скептиків/оптимістів помітили?

Які висновки для себе зробили?

Резюме. У більшості ситуацій можна знайти позитивні й, навіть, смішні сторони. Коли зусиллям волі намагаєтеся бачити позитивне у тому, що відбувається, тоді піднімаєте рівень своєї життєвої стійкості, оптимізму. Якщо фокусуєтеся на негативному в житті, тоді все виглядає суцільною проблемою. Неприємні події, які трапляються в житті людини, і негативні думки про них – лише «млин – зерно»; усе перемелеться на борошно.

6. Вправа «Відзеркалення»

Мета: дати можливість відчути дзеркальне відображення своїх дій, вчинків.

Опис. Учасники групи діляться на пари, стають обличчям один проти одного. Перший учасник робить рухи руками, головою, всім тілом. Завдання другого полягає в тому, щоб повторити ці рухи, бути «дзеркальним відображенням» першого. За командою ведучого учасники міняються ролями. Кожна пара самостійно обирає складність рухів та темп виконання.

Обговорення: учасники діляться своїми враженнями від вправи.

Ведучий: Не завжди легко і приємно повторювати чужі рухи. Як висновок, скористаємося народною мудрістю: стався до людей так, як би ти хотів, щоб ставились до тебе. Простий, але ефективний спосіб «притягувати» гарний настрій - завжди думати про те, що ви хочете, тобто про приємне і позитивне.  Адже буде матеріалізоване саме те, про що думалося частіше і довше.

7. Вправа - прощання «Ти – молодець»

Ведучий просить усіх учасників, які в колі, підняли праву руку вгору, опустити і поплескали по плечі сусіда з правого боку зі словами «Молодець», потім підняли ліву руку і поплескали з правого боку.

(слайд 3) Домашнє завдання:

Скласти власну «скарбничку оптимізму». Для цього проаналізуйте і запишіть без зайвої скромності таке:

- Ваші кращі якості та переваги.

- Ваші знання, уміння і здібності.

- Ваші успіхи і досягнення.

Періодично поповнюйте цей список. Переглядайте його в періоди «чорних» смуг життя, в похмурі дні для зміцнення упевненості в собі.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
15 жовтня
Переглядів
132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку