Тренінг правової культури для 1 класу

Про матеріал

Мета тренінгу: ознайомити дітей з їхніми правами, допомагати молодшим школярам зрозуміти їхнє право на турботу та піклування держави та родини, дати уявлення про поняття «право», «Конституція». Розвивати увагу, старанність. Виховувати повагу до своєї сім'ї, друзів, оточуючих.

Перегляд файлу

Чигиринський навчально-реабілітаційний центр

Черкаської обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 Тренінг правової культури

в 1-А класі

 

 

 

 

 

 

                                                                                    Зінченко Н. Г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018

 

 

 

            Тема: «Тренінг правової культури»

 

Мета: ознайомити дітей з їхніми правами, допомагати молодшим школярам зрозуміти їхнє право на турботу та піклування держави та родини, дати уявлення про поняття   «право», «Конституція». Розвивати увагу, старанність. Виховувати повагу до своєї сім'ї, друзів, оточуючих. 

 

     Обладнання: Конституція України,  плакат  «Знай свої права та обов’язки, дитино!», малюнки про права дитини.

 

Хід заняття

 

I. Організаційна частина

 

 Вступне слово вихователя

 

Добрий день, дорогі хлопчики і дівчатка! Наша сьогоднішня зустріч присвячена важливій проблемі сучасного суспільства – правам, що має кожна людина. Але спочатку пропоную створити один одному гарний настрій – потисніть один одному руки.

 

II. Мотивація навчальної діяльності

 

Вихователь. Сьогодні в країні Дитячих Прав День відкритих дверей. І необхідно поспішити, щоб відвідати усі міста цієї країни. Мандруємо сьогодні потягом. Кожен ряд – це окремий вагончик. Що, на вашу думку, дуже важливе в потязі?

(Діти вгадують)

Вихователь. Гудок! А гуде він ось так: ту-ту!

(Діти піднімають руки вгору і повторюють за вчителем)

Вихователь. Поїзду потрібні ще двері, щоб виходити в заходити на станціях. Зображувати їх ми будемо ось так:

-Двері відчиняються, ч-ш-ш, розводимо руки, двері зачиняються, ч-ш-ш, зводимо руки.

(Діти повторюють рухи за вихователем)

Вихователь. А про колеса забули? Без них казкові потяги не їдуть. А стукотіти колеса будуть так.

(Учитель тупотить ногами, діти повторюють рухи)

  • У путь! Двері відчиняються! Двері зачиняються! Гудок! Поїхали! Стоп! Двері відчиняються!

Діти імітують рухи.

Вихователь. Станція – місто Живчик, у якому ви дізнаєтеся про своє головне правило – право на життя.

(Вихователь прикріплює назву міста під плакатом із цим правом)

Життя кожної дитини є найціннішим не тільки для батьків. Кожна країна має забезпечувати життя та здоровий розвиток дітей – своїх маленьких громадян.

Кожен з вас – неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і саме більше такої на цій Землі немає і ніколи не було.

        Але ви завжди повинні пам’ятати, що ніколи не можна ображати людину, не можна принижувати людську гідність. Тому люди живуть, дотримуючись певних правил. Без правил життя було б просто не можливе. Існує чимало правил: правила у сім'ї, у школі, у грі, в житті.

 Навколо нас – дуже багато правил. І серед них є такі, які зобов’язані виконувати всі люди. Найголовніші правила називають Закон.

 Кожна країна, кожна держава має свої Основні закони. Основним Законом нашої держави є Конституція України.

-Погляньте на цю книжку, що я тримаю у руках. (Показую Конституцію України)

     Це Конституція України, в якій записано всі закони, по яких ми живемо сьогодні в нашій країні.

 

III. Повідомлення теми і мети заняття

 

         Вправа « Гра слів»

-       На дошці ви бачите склади. Сьогодні на уроці ми спробуємо прочитати

           тему нашого уроку  

 

пі зна валь на пер шо клас ни ків іг те ка ро

          Ми говоримо: пізнавальна ігротека першокласників.

  Слово вихователя

- Сьогодні ми поговоримо про права дитини тобто про ваші права. Але крім прав ми маємо ще і обов’язки. Отже, завдання наше  вивчити та запам’ятати наші права. А також добре знати і не забувати про обов’язки.

 

Тема нашого заняття: «Мої права та обов’язки”. 

 

IV. Вивчення нового матеріалу

 

Слово вихователя

- Діти, що потрібно для того, аби дитина виросла?

- На все, що ви зараз сказали, ви маєте право.

- А що таке «право»? – запитаєте ви.

     Права дитини – це певні можливості,що надаються вам, дітям ( до 18 років) для того, щоб жити і дорослішати. Тобто те , що ви можете робити і в чому вам не можуть відмовити.

У 1959 році було ухвалено Декларацію прав дитини. У 1989 році всі прогресивні країни світу, зокрема наша Україна, підписали Конвенцію прав дитини. У 1991році в Україні був ухвалений Закон про охорону дитинства.

 Що означає слова «декларація» та « конвенція»?

     Декларація – це документ, у якому викладено важливі правила, обов’язки для всіх людей.

    Конвенція – це міжнародний договір.

        Дитина незалежно від її раси, національності, кольору шкіри, раси, мови, релігії, етнічного чи соціального походження, майнового стану, стану здоров’я, незалежно від її батьків та її законних опікунів має права. Сьогодні ми з вами будемо подорожувати Країною Права.

 

Зупинка перша «Імена»

 

Вихователь. Дитиною вважаємо людину віком до 18 років. Кожна дитина після народження має право на імя. А чи знаєте ви, що означають ваші імена?

Вчитель називає імя. Дитина їз цим іменем плескає в долоні й розказує, що значить її імя.

Вихователь. Продовжуємо мандрівку. (Діти знову імітують рух поїзда)

-Стоп! Двері відчиняються. Станція – місто «Здоровчик», у якому всі діти ростуть здорові, адже мають право на медичну допомогу. (Вихователь прикріплює назву міста під цим правом)

-Кожна дитина має право на медичну допомогу та профілактику проти хвороб. Ці заходи проводяться для того, щоб всі діти росли здоровими. Також малеча має право на відпочинок, дозвілля та повноцінне здорове харчування.

 

 

Вихователь.  Дитина має право на піклування та любов батьків, родичів, держави.

 

Пальчикова гімнастика

 

Оцей пальчик – мій дідусь,

Оцей пальчик бабця,

Оцей пальчик – мій татусь,

Оцей пальчик – мама,

Оцей пальчик – я:

Ось і вся моя сімя.

 

 

   Зупинка друга «Мудрик»

 

       Наступна станція – місто Мудрик. Мешканці цього міста мають право вільно висловлювати власні думки та погляди. Правда, якщо при цьому вони чогось не хочуть, то нікого не ображають і не говорять поганих слів.

 

      Фізкультхвилинка «Попливли»

- Діти, серед записаних вами прав є право на відпочинок. То давайте і ми з вами відпочинемо.

 

            Раз, два – усі пірнають,

(Присідання)

Три, чотири – виринають,

Пять, шість – на воді

(Рухи руками)

Кріпнуть крильця молоді,

Сім, вісім, що є сили –

Всі до берега приплили,

(Руки на поясі, ходьба на місці)

Девять, десять – розгорнулись,

Обсушились, потягнулись,

І розбіглись хто куди.

(Сісти за парти)

 

Пошта казкових героїв.  Робота в групах

 

- Діти, поки ви відпочивали на електрону пошту   прийшли якісь незвичайні повідомлення.

   Прошу вас розібратися, що це за повідомлення. Від кого вони?

 

Повідомлення 1. Рятуйте! Нас зїв сірий вовк!

              (порушено право на життя)

 

Повідомлення 2.  Мені дуже холодно в зимовому лісі. Допоможіть знайти квіти.

                       ( жорстоке ставлення, насильство)

 

Повідомлення 3.  Я зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та  

                         прийшла коза рогата, і нема у мене хати.

                        Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви розкажіть.

                                 (право на родинну оселю)

 

Повідомлення 4. Я страшенно хочу на бал, а мене примушують працювати без відпочинку.

   ( «Попелюшка», - на відпочинок, на дозвілля, на свободу і особисте життя, на свободу думки і слова, на володіння і користування своєю власністю)

 

Повідомлення 5.Діти! Прошу у вас я допомоги! Як бути?

                          Мене забрали від бабусі в льодове царство.

 

Повідомлення 6.Благаю у вас я допомоги! Сиджу на дереві старому.

                           А зла Змія Яга його вже майже догриза.

                           Як не поможите мені,

                             мене засмажать у печі.

                («Івасик-Телесик»,- право на життя.)

 

Гра «Ми – батьки»

Діти виконують завдання заплести косичку, зав’язати хусточку, замотати ляльку в пелюшку.

Вихователь. Наш потяг знову в дорозі. Поїхали! Наступна станція – місто Школярик. Тут всі ходять до школи. Адже кожна дитина має право на безкоштовну освіту. Діти повинні вчитися, щоб бути розумними і вихованими.

 

 

       V. Узагальнення вивченого

 

Гра «Снігова кулька»

 

Діти мають право на охорону здоров’я.

Діти мають право на повноцінне харчування.

Діти мають право на інформацію.

Мають право на розвиток творчих здібностей.

Маєте право брати участь у різних конкурсах.

  Діти мають право сповідувати будь-яку релігію або не сповідувати жодної.

 Дитина має право на життя. А ще – на батьківське піклування.

 

Слово вихователя. Ох і мчить наш поїзд! Стоп! Нова станція – це місто ваших обов’язків і називається воно Слухнянськ. Діти, крім прав ви маєте ще й обов’язки.  Що таке обов’язки? Це справи, завдання, які потрібно виконувати обов’язково. І зараз ми перевіримо, як ви знаєте свої обов’язки.

 

       VI. Підсумок уроку

 Дайте відповідь на питання:

  • Діти, яким правом ви користуєтеся зараз, сидячи за партами? (право на освіту)

- Чи сподобався правовий тренінг?

 

 

 

 

docx
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку