Даний тренінг допоможе розкрити творчий потенціал вчителів, збільшити ступінь креативного підходу до конструювання продуктивних творчих завдань, формувати позитивне ставлення до власних здібностей,формувати професійні компетентності педагога для здійснення постійного професійного розвитку, самовдосконалення, в умовах особистіснозорієнтованого навчання; сприяти формуванню комунікативних умінь та навичок методичної діяльності.
«Професійний потенціал педагога»
Підготувала: вчитель біології
Купельської гімназії
Охрімчук Ю.С.
Слайд 2
Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним,
найдорожчим, що є в житті, - з людиною.
Від нас, від нашого вміння, майстерності,
мистецтва, мудрості залежить її життя,
здоров’я, розум, характер, воля,
громадянське й інтелектуальне обличчя,
її місце і роль у житті, її щастя.
В.О.Сухомлинський
Слайд 3
Мета: розкриття творчого потенціалу вчителів, збільшення ступеня креативного підходу до конструювання продуктивних творчих завдань, формування позитивного ставлення до власних здібностей,формувати професійні компетентності педагога для здійснення постійного професійного розвитку, самовдосконалення, в умовах особистіснозорієнтованого навчання; сприяти формуванню комунікативних умінь та навичок методичної діяльності.
Завдання: допомогти педагогу знайти вихід із будь-якої ситуації, яка може скластися, створити і підкріпити імідж успішного спеціаліста; розвивати вміння короткої самопрезентації; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини, забезпечити учасників тренінгу знаннями нових освітніх методик; допомогти в організації професійного самовдосконалення та самоосвіти; сформувати вміння командної взаємодії.
Обладнання:Ватман,наклейки з квітів (мальви,барвінок) 40шт,стікери різного кольору, «чарівна»корзина,маркери, олівці, презентація, відео.
Девіз: Розуміти один одного, поважати, прощати, любити.
Хід заняття
Вступ.Активізація уваги учасників
Доброго дня, шановні колеги. Ми раді вітати вас на нашому сьогоднішньому занятті.
Один Мудрець сказав:
«Дитя, то книга чиста.
І як її, і хто писав,
Така вона і вийшла».
У деяких з учителів,
то книга жахів, страху та гріхів.
Її ховають, щоб ніхто не бачив
У темних закутках своїх.
Романи ж пишуть ті учителі,
У кого помисли ясні,
У серці щирість, доброта,
Душа і творча, і проста.
Вправа « Дізнайся про мене, що я…»
Вступне слово психолога.
Слайд 4
Усім відомо, що учительська професія нелегка, і з кожним роком все ускладнюється та збільшується об’єм роботи. Тому сьогоднішня тема «Професійний потенціал педагога» є однією із актуальних проблем в сучасній освіті.
Саме від рівня інтелектуального потенціалу вчителя, його вміння творчо мислити і втілювати свої задуми у життя залежить кінцевий результат розвитку учнів. Отже, чим вищою є креативність вчителя, тим більше шансів для розвитку творчого потенціалу в учнів.
Сьогодні ми з вами поговоримо про те, що і загальнолюдські цінності, і педагогічна майстерність, і професійні переваги органічно притаманні природі педагогічної праці й потенційно присутні в кожному з нас. Слід лише своєю титанічною працею допомогти їм проявитися.
Слайд 5 Принципи роботи на тренінгу
Хід проведення.
- Активність;
- Доброзичливість;
- Я – висловлювання;
- Слухати і чути;
- Піднята рука;
- Тут і тепер;
- Вимкнений телефон;
- Діяти за правилом Я +Ти = Ми;
- Цінувати свій час і кожного;
- Принцип добровільності і активності;
- Правило відвертості і відкритості;
- Говорити лише від свого імені.
Слайд 6 Вправа«Дерево очікувань»
Мета:визначити очікування учасників від тренінгу.
Хід вправи:вчитель роздає учасникам листочки і дає завдання написати на листочках своє ім’я, позитивні рисихарактеру, які розпочинаються тією ж літерою що і ім’я,очікування від тренінгу. Після того, як завдання виконано, учасники приклеюють на крону дерева свої очікування, які потім озвучують.
Отже, ми об’єднали наші листочки в одне дерево.
Наприклад: « Я, Юлія очікую...
– нових ідей
– актуальності проблеми
– дієвої роботи
– інтерактивних вправ, інтересу слухачів
– яскравих вражень
Вправа«Моє бачення потенціалу вчителя»
Слайд 7-8
Робота в групах
(Після виконання творчого завдання один представник групи зачитує версію розшифровки слова «потенціал»)
П- працьовитий, пунктуальний
О – оригінальний, оптимістичний
Т – толерантний, терплячий, трудолюбивий…
Е – енергійний, ефективний
Н – новаторський, надійний
Ц - цілеспрямований, цікавий
І – ініціативний, інтелектуальний, інтелігентний
А – артистичний, актуальний
Л – люблячий, лояльний.
Вправа «Казковий вернісаж» на розвиток креативного мислення…
Слайд 9
1) У якій відомій казці сіра непривітна особистість здійснює підступний план убивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втручанню громадськості все закінчується добре?«Червона шапочка»
2) Назвіть казку, в якій різні за своїм соціальним статусом герої займали по черзі помешкання, створене в незвичайному архітектурному стилі. І все було б добре, якби до помешкання не повернувся його попередній власник зі своїм охоронцем. От героям казки й довелося залишити незаконно зайняту територію.«Рукавичка»
3) Герой якої казки постійно виконує забаганки своєї норовливої дружини? Проте, як би він не прагнув задовольнити амбіції супутниці, вона щоразу підвищує рівень вимог. Зрештою, подружжя опиняється на початковому етапі задоволення власних потреб.«Золота рибка»
4) В якій казці головна героїня постійно й нахабно обмовляла тих, хто робив їй добро? А коли вона, щоб уникнути покарання, незаконно оволоділа чужим помешканням, то різні впливові особи намагалися провести з нею роботу з подолання її асоціальної поведінки. Вдалося це лише найменшому з усіх учасників експерименту.«Коза-дереза»
5) Назвіть казку, в якій ідеться про спортсмена, котрий вирушає на змагання з бігу з перешкодами. Хитрість і витримка допомогли йому дуже близько підійти до фінішу, проте фінал – трагічний. Проявивши занадто велику самовпевненість, він гине.«Колобок»
6) Назвіть казку, в якій головна героїня могла перевтілюватися в різні образи задля свого нареченого. Проте одного разу його нерозсудливість та імпульсивність у поведінці призвели до довготривалої розлуки закоханих. Та, долаючи різні перешкоди, вони все ж таки єднають свої долі.«Царівна жаба»
Слайд 10 Вправа «Портфель вчителя на кожний урок», «Мозковий штурм»
- Мета цієї вправи визначити передумови ефективного уроку, його компоненти, складові, фактори.
- На кожному малюнку, запишіть складові, фактори ефективного проведення уроку ( до 8 варіантів).
- За допомогою методики «Вибір» зробимо висновок з найважливіших факторів та складових для проведення ефективного уроку.
(Наявність методичної літератури, наочності, попередня підготовка вчителя, творчий потенціал вчителя, багаж знань дітей, використання інтерактивних методів і форм роботи, мікроклімат, використання комп’ютерних технологій, різних джерел отримання інформації )
Вправа«Портрет ідеального вчителя»
Слайд 11
1 групі дається завдання створити портрет невдалого і неуспішного вчителя, вказавши на його помилки і причини такого становища.
2 група описує вчителя успішного і створює його портрет з перевагами, завдяки яким він став успішним.
3 групі потрібно від імені Міністерства освіти і науки України запропонувати щось нове щодо структури, змісту освіти, методів і прийомів навчання, поглядів на урок, ролі вчителя в процесі набуття учнями знань.
4 групасформулюйте найбільші проблеми у роботі з дітьми.
Обговорення
Вправа. «Серцеведення»
Слайд 12
(Учасники заповнюють «словник Серця». Обговорення.)
ПРИТЧА
(Музика С.Грищук «Сон»)
Одного разу вирішив янгол віддати своє янголятко до школи. Взяв він його, і полетіли вони до величезної будівлі. «Треба вибрати вчителя від Серця і з янгольським терпінням, адже янголятко моє ще зовсім не янгол, воно – невгамовний пустун з непокірним характером...».
У класній кімнаті вчителька сиділа перед учнями, заклавши ногу на ногу, милувалася своїми нігтями. На кожному з них було намальоване маленьке сердечко. У той же час пильно слідкувала за учнями, які виконували контрольну роботу, і павиним криком припиняла будь-яку спробу списування.
У наступному класі учень записував на дошці речення, яке диктував учитель: «Найголовнішого очима не побачиш, пильне тільки Серце». Учень помилився і написав «Серце».
Заглянув янгол до наступного класу – там учитель проводив урок математики.
Один учень, не вираховуючи, зразу вигукнув:
Діти ахнули. А вчитель грубо перебив учня:
Засумували і вчителі.
Відео притча «Шлях до сердець учнів»
І знайшли Мудреця, який сидів у печері.
І сказав їм Мудрець:
Учителі перезирнулися: якого дару від них вимагає Мудрець?
Тоді Мудрець сказав:
Вправа «Чарівний кошик»
Хід вправи:вчитель роздає клейкий папір у вигляді “жолудів” учасникам, задача написати чи справдилися їх очікування. Кожен учасник промовляє вголос свої відповіді, прикріплюючи “жолудь” на «дерево підсумків» на дошці.Пропонується закінчити речення:
«На сьогоднішньому занятті мої очікування …»,
«Я себе відчував…»,
«Я дізнався…»,
«Мені на сьогоднішньому занятті не сподобалось…».
- Дякую усім учасникам за сумлінну працю. Зичу вам гарного настрою, взаємного кохання, плідної праці, вчасної гідної зарплатні, сімейного благополуччя та взагалі всього того, що ви самі собі бажаєте, щоб усе справдилося та збулося.