Тренінг "Професійний потенціал педагога"

Про матеріал

Даний тренінг допоможе розкрити творчий потенціал вчителів, збільшити ступінь креативного підходу до конструювання продуктивних творчих завдань, формувати позитивне ставлення до власних здібностей,формувати професійні компетентності педагога для здійснення постійного професійного розвитку, самовдосконалення, в умовах особистіснозорієнтованого навчання; сприяти формуванню комунікативних умінь та навичок методичної діяльності.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Картинки по запросу тренінг

«Професійний потенціал педагога»

 

 

 

Підготувала: вчитель біології

Купельської гімназії

Охрімчук Ю.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 2

Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним,

найдорожчим, що є в житті, - з людиною.

Від нас, від нашого вміння, майстерності,

мистецтва, мудрості залежить її життя,

здоров’я, розум, характер, воля,

громадянське й інтелектуальне обличчя,

її місце і роль у житті, її щастя.

В.О.Сухомлинський

Слайд 3                                             

Мета: розкриття творчого потенціалу вчителів, збільшення ступеня креативного підходу до конструювання продуктивних творчих завдань, формування позитивного ставлення до власних здібностей,формувати професійні компетентності педагога для здійснення постійного професійного розвитку, самовдосконалення, в умовах особистіснозорієнтованого навчання; сприяти формуванню комунікативних умінь та навичок методичної діяльності.

Завдання: допомогти педагогу знайти вихід із будь-якої ситуації, яка може скластися, створити і підкріпити імідж успішного спеціаліста; розвивати вміння короткої самопрезентації; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини, забезпечити учасників тренінгу знаннями нових освітніх методик; допомогти в організації професійного самовдосконалення та самоосвіти; сформувати вміння командної взаємодії.

Обладнання:Ватман,наклейки з квітів (мальви,барвінок) 40шт,стікери різного кольору, «чарівна»корзина,маркери, олівці, презентація, відео.

 

Девіз: Розуміти один одного, поважати, прощати, любити.

 

Хід заняття

Вступ.Активізація уваги учасників

Доброго дня, шановні колеги. Ми раді вітати вас на нашому сьогоднішньому занятті.

Один Мудрець сказав:

«Дитя, то книга чиста.

І як її, і хто писав,

Така вона і вийшла».

У деяких з учителів,

то книга жахів, страху та гріхів.

Її ховають, щоб ніхто не бачив

У темних закутках своїх.

Романи ж пишуть ті учителі,

У кого помисли ясні,

У серці щирість, доброта,

Душа і творча, і проста.  

 

  • Всі ми прийшли до школи за покликанням серця, щоб віддати свою любовдітям, щоб написати наш з ними спільний роман.  
  • А зараз,я хочу аби ви трішки розширили свій кругозір, привітавши свого сусіда незвичним чином – так як це роблять народи різних країн світу. Для цього я пропоную вам вправу-енергізатор «Мої вітання»!
  • Учасники тренінгу стають обличчям до свого сусіда і вітаються один з одним так, як їм радить ведучий.
  • У Китаї люди вітаються поклоном з витягнутими вздовж тулуба руками.
  • В Таїланді – вигук "Вай", супроводжується складеними разом долонями, прикладеними до голови або грудей
  • Жителі Полінезії труться носами і гладять один одного по спині.
  • В Японії тиснуть руки самі собі, аби не обмінюватись бактеріями, що на долонях, із малознайомими людьми.
  • У Франції притуляються до щік один одного і шлють поцілунки у простір.
  • А от в Україні звикли бажати всім здоров’я, доброго і гарного дня, щиро тиснучи долоню один одному, щоб показати, що в руках немає зброї, а в думках - лихих намірів. Українці вірять в магічну силу рукостискань — здатність до передання як позитивних, так і негативних дій.
  • А я сподіваюсь, що наші з вами дії сьогодні будуть лише позитивними, а співпраця плідною, тому що сьогодні ми будемо говорити про професійний потенціал педагогів.

Вправа « Дізнайся про мене, що я…»

  • Мета:  активізація учасників групи
  • Зміст вправи: Зараз буде проводитися гра, з допомогою якої ви зможете краще пізнати один одного. Я називатиму особистісну якість або описувати ситуацію, а учасники, по відношенню до яких відноситься даний вислів, виконуватимуть певну дію. Вони встають зі стільця, виконують цю дію і знову сідають на місце. Наприклад: «Той, у кого є брат, повинен клацнути пальцями».
  • Темп гри повинен зростати.
  • Варіанти висловлювань:
  •           у кого є син - двічі моргніть;
  •           той, хто сьогодні вранці з'їв смачний сніданок – погладьте себе по животику;
  •           хто народився весною, нехай візьме за руку сусіда з права;
  •            хто народився зимою, візьміть сусіда за руку з ліва;
  •           хто любить котів - промурчіть;
  •           у кого є донька, нехай скаже сусідові зліва, що це його не стосується;
  •           хто п'є каву з цукром і молоком, загляньте собі під стілець;
  •           хто любить вишивати, підніміть руки вгору;
  •           у кого є захоплення  - підстрибніть і назвіть його;
  •           хто дуже любить свою роботу-вигукніть фразу «Я в захваті!»;
  •           хто вважає що помилився з вибором професії, вигукніть: « Я заблукав»
  •           хто любить компліменти-вигукніть «Так-так!»;
  •           той, хто вміє вирощувати квіти- зробіть ривки руками
  •           хто вважає, що гра триває досить довго,  схрестіть руки на грудях і голосно крикніть: «Досить!».
  • Мета:ознайомитиучасників з темоютренінгу.

 Вступне слово психолога.

Слайд 4

Усім відомо, що учительська професія нелегка, і з кожним роком все ускладнюється та збільшується об’єм роботи. Тому  сьогоднішня тема «Професійний потенціал педагога» є однією із актуальних проблем в сучасній освіті.

 Саме від рівня інтелектуального потенціалу вчителя, його вміння творчо мислити і втілювати свої задуми у життя залежить кінцевий результат розвитку учнів. Отже, чим вищою є креативність вчителя, тим більше шансів для розвитку творчого потенціалу в учнів.

 

Сьогодні ми з вами поговоримо про те, що і загальнолюдські цінності, і педагогічна майстерність, і професійні переваги органічно притаманні природі педагогічної праці й потенційно присутні в кожному з нас. Слід лише своєю титанічною працею допомогти їм проявитися.

 

Слайд 5 Принципи роботи на тренінгу

  • Мета:виробити принципи роботи групи на тренінгу.
  • Для успішної співпраці на тренінгу треба встановити правила роботи. Всім відомо, що життя без правил веде до безладу. Я пропоную правила роботи, якщо ви з ними погоджуєтеся плескаєте в долоні.

Хід проведення.

- Активність;

-  Доброзичливість;

-  Я – висловлювання;

- Слухати і чути;

- Піднята рука;

- Тут і тепер;

- Вимкнений телефон;

- Діяти за правилом Я +Ти = Ми;

- Цінувати свій час і кожного;

- Принцип добровільності і активності;

- Правило відвертості і відкритості;

- Говорити лише від свого імені.

 

Слайд 6 Вправа«Дерево очікувань»

Мета:визначити очікування учасників  від тренінгу.

Хід вправи:вчитель роздає учасникам листочки і дає завдання написати на листочках своє ім’я, позитивні рисихарактеру, які розпочинаються тією ж літерою що і ім’я,очікування від тренінгу. Після того, як завдання виконано, учасники приклеюють на крону дерева свої очікування, які потім озвучують.

Отже, ми  об’єднали наші листочки в одне дерево.

Наприклад: « Я, Юлія очікую...

  • інтересу слухачів

 – нових ідей

 – актуальності проблеми

 – дієвої роботи

 – інтерактивних вправ, інтересу слухачів

 – яскравих вражень

  • Підійдіть до плакату «Очікування», зачитайте свої записи на стікерах і прикріпіть їх на плакаті.

 

Вправа«Моє бачення потенціалу вчителя»

Слайд 7-8

Робота в групах

  • Вправа називається «Моє бачення потенціалу вчителя». Ви повинні протягом двох хвилин до кожної літери слова «потенціал» дібрати якості, які, на вашу думку, характеризують  вчителя.

(Після виконання творчого завдання один представник групи зачитує версію розшифровки слова «потенціал»)

П- працьовитий, пунктуальний

О – оригінальний, оптимістичний

Т – толерантний, терплячий, трудолюбивий…

Е – енергійний, ефективний

Н – новаторський, надійний

Ц  - цілеспрямований, цікавий

І – ініціативний, інтелектуальний, інтелігентний

А – артистичний, актуальний

Л – люблячий, лояльний.

 

Вправа «Казковий вернісаж» на розвиток креативного мислення…

Слайд 9

  • Вчитель повинен вміти хоча б на декілька хвилин входити в роль учня. Усі ми родом із дитинства. І завжди з ніжністю і любов’ю згадуємо казки, які чули вдома, в дитячому садку, в школі. Адже казка – не просто найпопулярніший фольклорний жанр, це джерело, що дає  наснагу кожній  людині. Казка дарує радість і дорослим, і дітям.
  • Тому зараз ми виконаємо вправу «Казковий вернісаж». Кожна група по черзі витягує згортки зі скриньки із описом знайомої всім казки. Група думає над відповіддю, потім зачитує опис казки і свій варіант відповіді.Наступне завдання самим представити казку на новий лад.

 

1) У якій відомій казці сіра непривітна особистість здійснює підступний план убивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втручанню громадськості все закінчується добре?«Червона шапочка»

 

2) Назвіть казку, в якій різні за своїм соціальним статусом герої займали по черзі помешкання, створене в незвичайному архітектурному стилі. І все було б добре, якби до помешкання не повернувся його попередній власник зі своїм охоронцем. От героям казки й довелося залишити незаконно зайняту територію.«Рукавичка»

 

3) Герой якої казки постійно виконує забаганки своєї норовливої дружини? Проте, як би він не прагнув задовольнити амбіції супутниці, вона щоразу підвищує рівень вимог. Зрештою, подружжя опиняється на початковому етапі задоволення власних потреб.«Золота рибка»

 

4) В якій казці головна героїня постійно й нахабно обмовляла тих, хто робив їй добро? А коли вона, щоб уникнути покарання, незаконно оволоділа чужим помешканням, то різні впливові особи намагалися провести з нею роботу з подолання її асоціальної поведінки. Вдалося це лише найменшому з усіх учасників експерименту.«Коза-дереза»

 

5) Назвіть казку, в якій ідеться про спортсмена, котрий вирушає на змагання з бігу з перешкодами. Хитрість і витримка допомогли йому дуже близько підійти до фінішу, проте фінал – трагічний. Проявивши занадто велику самовпевненість, він гине.«Колобок»

 

6) Назвіть казку, в якій головна героїня могла перевтілюватися в різні образи задля свого нареченого. Проте одного разу його нерозсудливість та імпульсивність у поведінці призвели до довготривалої розлуки закоханих. Та, долаючи різні перешкоди, вони все ж таки єднають свої долі.«Царівна жаба»

 

Слайд 10 Вправа «Портфель вчителя на кожний урок», «Мозковий штурм»

 

- Мета цієї вправи визначити передумови ефективного уроку, його компоненти, складові, фактори.

 

-         На кожному малюнку, запишіть складові, фактори ефективного проведення уроку ( до 8 варіантів).

 

-         За допомогою методики «Вибір»  зробимо висновок з найважливіших факторів та складових для проведення ефективного уроку.

 

(Наявність методичної літератури, наочності, попередня підготовка вчителя, творчий потенціал вчителя, багаж знань дітей, використання інтерактивних методів і форм роботи, мікроклімат, використання комп’ютерних технологій, різних джерел отримання інформації )

 

Вправа«Портрет ідеального вчителя»

Слайд 11

1 групі дається завдання створити портрет невдалого і неуспішного вчителя, вказавши на його помилки і причини такого становища.

  • Які помилки не потрібно допускати, у своїй роботі, щоб не стати неуспішним вчителем?

2 група описує вчителя успішного і створює його портрет з перевагами, завдяки яким він став успішним.

  • Чому потрібно вчитися, щоб стати успішним педагогом?

3 групі потрібно від імені Міністерства освіти і науки України запропонувати щось нове щодо структури, змісту освіти, методів і прийомів навчання, поглядів на урок, ролі вчителя в процесі набуття учнями знань.

4 групасформулюйте найбільші проблеми  у роботі з дітьми.

  • Дайте поради, як краще вирішити ці завдання.

Обговорення

  • Звичайно, навіть у найуспішнішого вчителя були кризи і поразки та ті факти, які ставили його у глухий кут, але не той учитель успішний, який не припускається помилок, а той, хто зробивши помилку, не опускає руки, а проаналізувавши їх, може прийняти і вдосконалити їх у своїй творчій роботі з учнями. Не бійтеся робити помилки, найголовніше вмійте з них виносити для себе правильні висновки.

 

Вправа. «Серцеведення»

  • А зараз поговоримо про те, без чого вся наша праця була б даремною, без чого ми ніколи не досягнемо успіхів у спілкуванні з дітьми.
  • Як ви гадаєте, про що йтиме мова?

Слайд 12

  • «Той шлях, який веде до серця людини, є найкоротшим».
  • Чи можемо говорити про любов, якщо їй немає де жити? І де поселиться терпіння, якщо його помешкання зачинене? Щоб не розгубити ці та інші чесноти Душі, потрібно створити для них сад, який називається Серцем!
  • Я впевнена, що всі ви прийшли в школу за покликанням душі. У світі існує безліч словників, але немає словника Серця. Давайте спробуємо створити його.

(Учасники заповнюють «словник Серця». Обговорення.)

 

  • Серце яке? (Добре, щире, миле, ніжне, гаряче, чесне, палке, любляче, вірне, холодне, кам'яне, материнське, всепрощаюче, багатостраждальне,  віддане, усміхнене, зажурене, розумне, чуйне, дбайливе...)
  • Що може робити Серце? (Любити, прощати, сумувати, страждати, боліти, радіти, вітати, хвилюватися, журитися, берегти, шанувати, дарувати, зігрівати, турбуватися, віддавати, ненавидіти, передбачати...)
  • З якими іменниками асоціюється слово серце? (Любов, тривога, квіти, сонце, легкість, вага, сльози, посмішка…..)

 

  • У кожному Серці повинні бути краса і велич Любові, натхнення Віри, відродження Доброти, гордість і суворість Обов'язку, торжество Справедливості, квіти Вдячності, сльози Співпереживання, посмішка Радості, піднесеність Відданості, іскра Щирості, легкість Покаяння, нива Благородства...

 

ПРИТЧА

(Музика С.Грищук «Сон»)

Одного разу вирішив янгол віддати своє янголятко до школи. Взяв він його, і полетіли вони до величезної будівлі. «Треба вибрати вчителя від Серця і з янгольським терпінням, адже янголятко моє ще зовсім не янгол, воно – невгамовний пустун з непокірним характером...».

У класній кімнаті вчителька сиділа перед учнями, заклавши ногу на ногу, милувалася своїми нігтями. На кожному з них було намальоване маленьке сердечко. У той же час пильно слідкувала за учнями, які виконували контрольну роботу, і павиним криком припиняла будь-яку спробу списування.

  • «Ханжа... Не від Серця вона...».

У наступному класі учень записував на дошці речення, яке диктував учитель: «Найголовнішого очима не побачиш, пильне тільки Серце». Учень помилився і написав «Серце».

  • Скільки разів тобі пояснювати!.. Дай щоденник... Двійка!
  • «Неук... Не від Серця він...».

Заглянув янгол до наступного класу – там учитель проводив урок математики.

  • Порахуйте, скільки разів постукає Серце протягом доби, якщо за одну хвилину воно стукає 56 разів.

Один учень, не вираховуючи, зразу вигукнув:

  • 80 640 разів... А за тиждень — 564 480 разів.

Діти ахнули. А вчитель грубо перебив учня:

  • Як ти смієш викрикувати з місця, та ще й без мого дозволу!
  • «Грубіян... Не від Серця він».Янгол сумно подумав, залишаючи будівлю школи: «Усі згадують про Серце, але жити Серцем не хочуть...».

Засумували і вчителі.

Відео притча «Шлях до сердець учнів»

  • Можливо, врятує Мудрість? — сказали вони.

І знайшли Мудреця, який сидів у печері.

  • О, Мудрецю, — почали благати вони, — вкажи нам шлях до Сердець наших учнів!

І сказав їм Мудрець:

  • Дам вам шлях до Сердець ваших учнів, але віддайте мені натомість дар ваш!

Учителі перезирнулися: якого дару від них вимагає Мудрець?

Тоді Мудрець сказав:

  • Якщо в когось є роздратування, дай мені роздратування.
  • Якщо в когось є гнів, дай мені гнів.
  • Якщо в когось є жорстокість, дай мені жорстокість.
  • Якщо в когось є грубість, дай мені грубість.
  • Якщо в когось є сумнів, дай мені сумнів.
  • Якщо в когось є ненависть, дай мені ненависть.
  • Якщо в когось є злоба, дай мені злобу.
  • Якщо в когось є страх, дай мені страх.
  • Якщо в когось є зрада, дай мені зраду.
  • Якщо в когось є забобони, дай мені забобони.
  • А якщо дасте пригорщу дурних звичок, я прийму і ці запилені брязкальця.
  • Отже, я прийняв увесь бруд вашого Серця, і Воно стає чистим. А вам відкриваю Мудрість:Шляхом до Серця учня є чисте Серце вчителя!
  • І нехай кожен педагог скаже: «Я — Вчитель від Бога. Молюсь тобі, серце моє, дай мудрості осягати моменти істини в житті дітей!».

 

  • Шановні колеги, я гадаю, що поради Мудреця ви будете втілювати у своїй професійній діяльності.

Вправа «Чарівний  кошик»

  • Інструкція. Колеги!  На тому тижні ми святкували з вами день святого Валентина. Пропонуємо вам по «Валентинці», з побажанням, яке підкаже, що на вас чекає сьогодні або що вам потрібно зробити найближчим часом. Ці побажання чарівно впливають на настрій, підбадьорюють, надають упевненості.
  •  Тобі сьогодні особливо пощастить!
  •  Життя готує тобі приємний сюрприз!
  •  Усе складається для тебе найкращим чином!
  •  Сьогодні твій день, щасти тобі!
  •  Сьогодні Фортуна з тобою разом!

 

  •  Сьогодні очікуй прибутку!
  •  Потурбуйся про здоров’я свого тіла!
  •  Зроби собі подарунок, ти на нього заслуговуєш!
  •  Вищі сили оберігають тебе!
  •  У тебе є все, щоб насолоджуватися життям!
  •  Усе, що потрібно тобі, легко приходить до тебе!
  •  Усі твої бажання та мрії реалізуються, повір у це!
  •  Сьогодні з тобою спокій і радість!
  •  Сьогодні щасливий день
  • Слайд 13    Вправа  «Дерево підсумків»
  • Мета: отримати зворотній зв’язок від групи.

Хід вправи:вчитель роздає клейкий папір у вигляді “жолудів” учасникам, задача написати чи справдилися їх очікування. Кожен учасник промовляє вголос свої відповіді, прикріплюючи “жолудь” на «дерево підсумків» на дошці.Пропонується закінчити речення:

 

«На сьогоднішньому занятті мої очікування …»,

 

«Я себе відчував…»,

 

 «Я дізнався…»,

 

«Мені на сьогоднішньому занятті не сподобалось…».

  •  Дерево наше заплодоносило, тому будемо вважати, що і ми досягли позитивного результату. Дуб - символ мужності, доблесті, сили і потужності. Я бажаю вам, щоб риси властиві цьому прекрасному дереву, були притаманні кожному з вас. Тільки тоді ви зможете досягати високих цілей.

-         Дякую усім учасникам за сумлінну працю. Зичу вам гарного настрою, взаємного кохання, плідної праці, вчасної гідної зарплатні, сімейного благополуччя та взагалі всього того, що ви самі собі бажаєте, щоб усе справдилося та збулося.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку