Тренінг «Розбудова лідерських якостей та успішної самореалізації»

Про матеріал
Мета: - сформувати поняття про лідерство; - виявлення і розвиток лідерських якостей; - сприяти саморозкриттю та самовдосконаленню особистості; - навчити адекватно сприймати, усвідомлювати, оцінювати себе і свій вплив на інших людей; - розвивати навички міжособистісної взаємодії; - виховувати толерантність.
Перегляд файлу

Департамент освіти і науки
Сумської обласної державної адміністрації
ДПТНЗ «Конотопське вище професійне училище»

 

 

 

 

 

 

Тренінг

«Розбудова лідерських якостей

та успішної самореалізації»

Картинки с надписью я лидер (46 фото) » Юмор, позитив и много смешных  картинок

Укладач:

практичний психолог

ДПТНЗ «Конотопське ВПУ»

 

Катерина ХРОКАЛО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2023


Мета:

- сформувати поняття про лідерство;

- виявлення і розвиток лідерських якостей;

- сприяти саморозкриттю та самовдосконаленню особистості;

- навчити адекватно сприймати, усвідомлювати, оцінювати себе і свій вплив на інших людей;

- розвивати навички міжособистісної взаємодії;

- виховувати толерантність.

Обладнання: мультимедія, маркери, олівці, ватмани, моток ниток, аркуші А-4, фліпчарт, клей, ножиці, (рекламні проспекти, брошури, ілюстровані журнали і газети)

Цільова група : молодь ВПО

Час: 3 год.

 

Вислів (екран)

Кожен може утримувати кермо, коли море спокійне (Publilio Siro)

Цей автор говорить нам, що справжнє лідерство проявляється, коли виникають труднощі, прості в тому, щоб керувати без будь-яких реальних проблем.

 

Хід заняття

 

  1.     Організаційний момент

Психолог:

Доброго дня! Ми раді сьогодні бачити всіх Вас на нашій зустрічі. Сьогодні наша зустріч проходитиме в форматі тренінгу, назва якого «Розбудова лідерських якостей та успішна самореалізація».  

 Здатність до лідерства людина не отримує від народження. Цього, як і багато чого іншого, доводиться вчитися впродовж усього життя. Лідер
– це не тільки та людина, яка може очолювати великі групи людей, а й
переможець у спортивному змаганні, успішний учень у закладі освіти, призер
олімпіади, кмітливий приятель, з яким завжди хочеться спілкуватися.
Наша мета сьогодні – змалювати портрет лідера XXI століття, показати
шляхи, які ведуть до формування лідерських якостей і отримати
радість та задоволення від часу, проведеного разом.

Щоб нам комфортно і приємно було працювати давайте познайомимось.

 

ІІ. Вправа «Хто Я…?»

Хід вправи:

Пропоную Вам  назвати соє повне ім’я, а також ім’я, яким Ви хотіли щоб  Вас називали в групі. Наприклад: «Мене звуть Катерина. В групі прошу називати мене КЕТ»

Далі виступаючому потрібно повідомити що – небуть про своє ім’я і прізвище.

Так він може відповісти на наступні запитання:

Що означає твоє ім’я?

Чи знаєш ти, хто його тобі підібрав? 

Хто ще в твоїй сім’ї носив це ім’я?

Чи хотів би ти щоб тебе назвали іншим ім’ям?

 

ІІІ. Очікування «Цукерка очікувань» (на фліпчарті)

Хід вправи:

        Кожен учасник розгортає цукерку і зачитує прикріпивши  свої очікування на стікерах та вкладає в "Цукерку очікувань"(озвучують) і кріплять на фліпчарті.

 

ІV. Правила роботи в групі

1. Говорити за темою і від свого імені.
2. Слухати і чути.
3. Бути доброзичливими.
4. Бути активними.
5. Не критикувати: кожний має право на власну думку.
6. Говорити по черзі.

7. Вимкнений телефон.

 

V. Вправа – дослідження «Емоційний термометр»

Матеріали: плакат із зображенням термометра, вузенькі смужечки стікерів.

Хід вправи:

         - Зараз за допомогою ось цього «Емоційного термометра» ми з вами дослідимо й визначимо температуру у вашому класі, тобто наскільки комфортно, впевнено й затишно зараз на даний момент ви себе почуваєте. (Знайомляться з позначками на термометрі: «дуже добре», «добре», «буває по-різному», «погано».)

Кожен має прикріпити стікер навпроти тієї позначки на термометрі, яка найбільше відповідає емоційному стану (настрою), з яким, ви прийшли на сьогоднішнє заняття.

Рефлексія:

         - Чи складно було виконувати вправу? Чому?

         Отримані результати емоційного стану свідчать, що в класі панує різний  настрій, але ми з вами будемо намагатися, так працювати щоб після нашого з вами заняття настрій у всіх вас став ще кращій.

 

VІ. Мозковий штурм «Лідер це….»

 Хід вправи:

    Учасників тренінгу об’єднуємо у 6 груп роздаються чисті аркуші і пропонується написати на них, хто такий лідер і якими якостями особистості він володіє?

-                      намалюйте на аркуші зображення дівчинки та хлопчика;

-                           придумайте їй або йому ім’я та запишіть риси, які вважаються характерними для дівчат (охайна, чуйна, господиня...), або хлопців (мужній, стриманий, активі ній}:

-                           після презентації групами аналізуємо кожну позицію за допомогою запитання «Чи може бути людина протилежної статі такою (доброю, активною, амбіційною та лідером)?»;

-                           намалюйте прямокутник навколо малюнків - це і є тендерна рамка, тобто тендерні стереотипи. яких ми і очікуємо від людей, спираючись на поширені в суспільстві уявлення про чоловічу та жіночу поведінку і особистісну самореаліцацію і рішення;

-                      викреслюємо ті позиції які характерні для представників обох статей.

Рефлексія: - Чи виникали  труднощі при виконанні даної вправи? Які саме?

-                     Що найбільш Вас здивувало після обговорення?

 

            Лідер – це особистість, яка  здатна повести за собою, пробудити інтерес до справи. Вона прагне “викластись” для досягнення загальної мети, активно впливає на навколишніх, найбільш повно розуміє інтереси більшості. Саме з ним хочеться порадитись у важкі хвилини, поділитися радістю, він здатний зрозуміти, поспівчувати, завжди готовий прийти на допомогу, від нього багато в чому залежить настрій, він спроможний “завести” оточуючих.

      Але є лідери-творці і лідери -руйнівники.

-         Лідер - творець діє в інтересах справи, в інтересах організації і всіх її членів, яких він веде за собою (по великому рахунку - в інтересах усіх людей).

-         Лідер - руйнівник діє у своїх власних інтересах, для нього на першому плані не справа, не люди, а власне егоїстичне бажання показати себе, використовуючи для цього справу і навколишніх (найчастіше на шкоду і справі, і людям).

Дякуємо  за Ваші напрацювання, і Ваші думки про лідера.

 

VIІ. АНКЕТА «ЯКИЙ Я?.......»

Дай відповідь на запитання анкети. Можливо, вона розповість тобі щось, чого ти не знав про себе раніше. Працюй або сам, або зі своїми близькими товаришами чи батьками, обговорюючи свої відповіді. На наступному занятті розкажи декому з однокласників про себе у позитивному і впевненому тоні. Якщо це важко, спробуй почати з речення «Я собі подобаюсь, тому що...»

Опитувальник

П’ять речей, які мені в собі подобаються, це ........................................ 

П’ять речей, які мені в собі не подобаються, це ...................................

Я хотів би, щоб у мене краще виходило ................................................

Одного дня я б хотів бути (стати) ...........................................................

Я можу зробити це для (когось) ......................................... ....................

Риси, яким я найбільше надаю перевагу в друзях .................................

Риси, яким я надаю перевагу в моїй сім’ї, це .........................................

Людина, якою я захоплююсь, це ............................................,тому що................................................

Людина, яка мені не дуже подобається, це .........................................., тому що ......................................................................... .............................

 Якщо б мені завтра дали 5 000 гривень, я б ...........................................  

Я вірю, що найбільш важливим у житті є................................................

Обговорити в колі:

Коли ти закінчиш перелік, то можеш обговорити його в колі. Під час розмови додавай твердження для розповіді про себе. Ти можеш заховати свій список десь, де його легко можна буде знайти, коли відчуєш потребу в «натхненні», можна прочитати всі ці хороші думки про себе. Отже, обговори свої ідеї і дай пропозиції, як їх досягти. Ти можеш продовжити це, склавши особистий план дій.

 

VIIІ.Вправа «Візитна картка»

Ресурси: великий ватманський лист на кожного учасника; для групи – фломастери, ножиці, клейка стрічка, фарби, клей, велика кількість друкованої продукції (рекламні проспекти, брошури, ілюстровані журнали і газети).

Хід вправи

 Спочатку кожен учасник складає отриманий ним ватманський лист по вертикалі навпіл і робить в цьому місці розріз (великий настільки, щоб в отвір, що утворився можна було просунути голову). Якщо тепер ми  одягнемо на себе аркуш, то побачимо, що перетворилися в живу рекламну тумбу, у якої є лицьова і тильна сторона.

 На передній частині аркуша учасники тренінгу складуть індивідуальний колаж, що розповідає про особисті особливості гравця. Тут, на «грудях»  потрібно підкреслити достоїнства, але не забути і про якості, які, м’яко кажучи, не радують вас. На тильній стороні ватманського аркуша («спинці») відобразимо те, до чого ви прагнете, про що мрієте, чого хотіли б досягти.

 Сам колаж складається з текстів, малюнків, фотографій, які можна вирізати з наявної друкованої продукції та доповнити при необхідності

малюнками і написами, зробленими від руки.

Коли робота по створенню візитної картки завершена, всі надягають на себе колажі та здійснюють променад по кімнаті. Всі гуляють, знайомляться з візитками один одного, спілкуються, задають питання.

 Приємна тиха музика – відмінний фон для цього параду індивідуальностей.

Рефлексія:

-  Як вам здається, чи можливо ефективно керувати іншими, не знаючи хто ти сам є?

-  Чи здається вам, що в ході завдання ви змогли краще зрозуміти, що ви за людина? Чи вдалося вам достатньо повно і виразно створити свою візитну картку?

-  Що було легше – говорити про свої достоїнства або відображати на аркуші свої недоліки?

-  Чи знайшли ви серед партнерів когось, хто схожий на вас? Хто дуже відрізняється від вас?

-  Чий колаж запам’ятався вам найбільше і чому?

-  Як може подібний вид роботи вплинути на розвиток лідерських

якостей?

Матеріал для тренера

 Наше сприйняття – то дзеркало, яке формує наше враження про себе,

нашу Я-концепцію. Безумовно, оточуючі нас люди (сім’я, друзі, колеги)

коректують нашу самоідентифікацію. Іноді до такої міри, що уявлення про

власне Я змінюється до невпізнання у людини, схильної сприймати думку

з боку і довіряти іншим набагато більше, ніж самому собі.

       

ІХ. Руханка  «Скоро перемога» https://www.youtube.com/watch?v=qoqYMv_V_3o

 

X.Вправа «Зламай автомобіль»

Хід вправи:

Учасникам пропонується уявити, що вони запізнюються на важливу зустріч, яка при­значена в певному місці і яка для Вас має дуже вирішальний характер. Автомобіль зламав­ся. Які ваші дії? Проявіть свої лідерські якості, дії для вирішення даної проблеми. (Проявіть свої акторські здібності, програйте вихід із даної ситуації)

До уваги тренера! Гравці вирішують про­блему усно, різними способами. Дехто одразу каже, що вони перш за все спробують відре­монтувати машину, інші шукають телефон, щоб перенести чи відмінити зустріч. Такі від­повіді свідчать про бажання встановити конт­роль над подіями за допомогою планування.

Деякі учасники звертаються до мож­ливості позичити, взяти на прокат якийсь транспортний засіб. Можливі варіанти: телефонувати приятелеві чи ло­вити попутку. Подібний стиль вирішення проблем потребує умінь спілкуватися з оточую­чими, переконувати їх.

Тренеру потрібно підкрес­лити, що не існує «правильних» чи «неправильних» рішень, є стилі, в яких люди вирішують свої проблеми, домовленість, комунікація і швидке прийняття рішення.

 

Сьогодні Ви отримали для себе новий досвід, друзів, знання. Якщо ти знаєш, як пізнати нове, як отримати знання і бажаєш спробувати застосувати будь-яку з твоїх ідей у житті, то ти справжній лідер, ти готовий до вирішення завдань.

 

XІ.Очікування (пункт ІІІ)

 

XIІ. Вправа – дослідження «Емоційний термометр» (пункт V)

 

XIІІ.Вправа «Повутинка»

Хід вправи :

Учасники тренінгового заняття стають у коло, перекидаючи один одному клубочок, вимовляючи  вислів : ««Мені cподобалось сьогодні те, що… і Я бажаю Вам….(адресує людині). Прошу Вас по черзі, по колу продовжити фразу.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку