Завдання: усвідомлення власних стратегій та бар’єрів креативності, освоєння технологій, які допомагають активізувати творче мислення та підвищити його продуктивність.
Обладнання: дошка, ватман, маркери, листи А4, ручки або олівці
Вправа 1 «Привітання»
Мета: створення готовності до плідної колективної праці.
Хід вправи: Повтор ритуалу привітання та правил
Вправа 1
«Малюнковий ЛИСТ».
Хід вправи: Колись люди не знали букв. Але, тим не менш, вони могли надсилати один одному листа. Замість букв і слів у цих листах були малюнки, тому лист так і називався - «малюнковий». Діти повинні спробувати, подібно стародавнім людям, «написати» за допомогою малюнків короткий лист, який адресований другу:
- «Подзвони мені сьогодні о 6 годині».
- «Підемо ввечері грати у футбол».
- «Давай разом робити домашнє завдання».
- «Подаруй мені на день народження цуценя».
- «Принеси мені ножиці і кольоровий папір».
Потім дітям пропонується обмінятися своїми листами та перевірити один одного.
Вправа 2. «Нове застосування непотрібних предметів».
Хід вправи: Усі речі рано чи пізно стають негідними, і їх доводиться викидати. Але є такі люди, які не поспішають розлучатися з предметами, які вже старі. Вони придумують предмету нове застосування і використовують їх у новій якості ще довго і довго. Дітям пропонується спробувати знайти не менше 20 нових застосувань непотрібним речам:
- порожній консервній банці;
- дірявій шкарпетці;
- лампочці, яка перегоріла,
- порожньому стрижню від ручки.
Вправа 3. «ЖИТТЯ чудових речей»
Хід вправи: Багато років у нашій країні виходила книжкова серія «Життя видатних людей». У кожній книзі з цієї серії розповідалося про одну дуже відому людину: про її дитячі та юнацькі роки, важкі перемоги і творчі досягнення. Особлива увага приділялася зустрічам героя книги з іншими видатними особистостями. Отже, ми рекомендуємо спробувати створити серію «Життя чудових речей», присвячуючи цю серію тих предметів, що кожного дня неодмінно служать нам у повсякденному житті. Так, можна написати для цієї серії біографії з таких предметів: старого килимка, старої вішалки, старого чайника, старої табуретки, старого рушника.
Вправа 4. «Картина-настрій».
Хід вправи: Кожен момент у своєму житті людина перебуває у будь-якому настрої. Навіть коли вона говорить: «у мене немає ні якого настрою», вона має на увазі, що вона зараз втомлена чи у неї пригнічений настрій. З давніх часів людина навчилася запам'ятовувати настрій у музиці, живопису, літературі. Наприклад, у живопису це робиться через сюжет картини і через підбір фарб. Але деякі художники стверджують, що можна передати настрій і без фарб, і без сюжету. Потрібно лише взяти олівець або ручку, зануритися в певний стан і провести на аркуші ряд прямих, кривих або округлих ліній. У сукупності цих ліній обов'язково буде відчуватися настрій. Дітям пропонується взяти звичайну ручку, прикрити очі, прислухайтеся до себе і за допомогою декількох ліній намалювати: тривожність, нудьгу, радість, переживання тощо.
Підбиття підсумків : «Що ми робили на сьогоднішньому занятті»?
Учасники по черзі продовжують фразу: «Сьогодні я дізнався (відчув)…»