КЗ «Яблунівський ліцей»
Підготувала
Практичний психолог
Горбач Я.В.
Мета: ознайомлення учнів із поняттям «емоції», навчання дітей контролювати їх.
Завдання: ознайомити учнів із класифікацією емоцій, навчити поділяти емоції на позитивні, невизначені, негативні; формувати в учнів розуміти і контролювати власні емоції.
Обладнання: аркуші паперу А4, олівці, фломастери, ватман.
Хід заняття
Мета: створення позитивної, доброзичливої атмосфери в групі, налаштування на подальшу роботу.
Учні стають у два кола, внутрішнє і зовнішнє, обличчям один до одного і, рухаючись у протилежних напрямках, говорять: «Привіт, Олено, я дуже рада тебе бачити». Олена з протилежного кола відповідає: «Привіт, Світлано, я також рада зустрічі з тобою». Вправа триває, доти всі привітаються.
Мета: розвиток рефлексії та вміння фіксувати свій емоційний стан.
Кожен з учасників оцінює свій настрій за 12 – бальною шкалою.
Мета: формування вмінь експресивно виражати власні емоції.
Учні по черзі зображують емоції, коли вони дуже сердиті, замріяні, щасливі, стурбовані, пустотливі, агресивні тощо.
Далі відбувається обговорення.
Мета: розвиток чутливості до невербальних засобів спілкування, творчої взаємодії з іншими учасниками, вміння виражати емоції невербально.
Учням на листочках зазначено, кого потрібно зобразити (інтелігента, модну дівчину, бабусю, репера) і показати їхні дії у ситуації «Пожежа в потязі». Четверо людей сидять у купе, раптом – чути запах диму. Реакція кожного.
Мета: розвиток умінь самовизначення, ідентифікації, зняття напруження.
Учні на аркуші паперу А4 малюють себе в негативному емоційному стані. (Це може бути агресивність, розлюченість, роздратованість, заздрощі).
Чи подобаєтесь ви собі? Якщо ні, можете розірвати свій портрет, покласти на край парти. Нехай цей жест буде символом того, що ви будете намагатись більше не повертатись до таких негативних емоційних станів.
Мета: розвиток навичок співпраці, вміння працювати разом, вираження власного емоційного стану за допомогою малюнка.
Учні виконують спільний малюнок на великому аркуші, зображаючи тільки позитивні емоції та почуття.
Мета: розвиток рефлексії та вміння фіксувати свій емоційний стан, зосередження на позитивних емоціях.
Кожен з учасників оцінює свій настрій за 12 – бальною шкалою. Перевіряється, чи змінився настрій, чині.
Мета: зняття емоційного напруження, створення доброзичливої атмосфери.
Учні бажають щось один одному небербально.
1