Тренінг "Тайм-менеджмент для старшокласників"

Про матеріал
Мета: навчити дітей старшого шкільного віку ефективно розпоряджатися своїм часом для попередження стресу та хронічної втоми, бути ефективними та успішними у навчанні, творчих та інтелектуальних конкурсах, складанні іспитів та НМТ, знаходити більше часу для відпочинку, захоплень та самовдосконалення. Цільова аудиторія: старшокласники 15-17 років Завдання майстер-класу: 1) Ознайомлення з базовими положеннями та поняттям тайм-менеджменту. 2) Розглянути один із найефективніших прийомів тайм-менеджменту. 3) Відпрацювати навички планування свого часу. 4) Навчити профілактиці емоційного та фізичного виснаження шляхом ефективного планування часу. Матеріали та обладнання для проведення заняття: В онлайн: мультимедійний проектор, ноутбук, мультимедійна презентація. В офлайн: мультимедійний проектор, ноутбук. Час проведення 1 год (60 хвилин).
Перегляд файлу

РОБОЧІ МАТЕРІАЛИ ДО МАЙСТЕР-КЛАСУ  «ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ СТАРШОКЛАСНИКІВ»

 Мета: навчити дітей старшого шкільного віку ефективно розпоряджатися своїм часом для попередження стресу та хронічної втоми, бути ефективними та успішними у навчанні, творчих та інтелектуальних конкурсах, складанні іспитів та НМТ, знаходити більше часу для відпочинку,  захоплень та самовдосконалення.

 Цільова аудиторія: старшокласники 15-17 років

 Завдання майстер-класу:

  1. Ознайомлення з базовими положеннями та поняттям тайм-менеджменту.
  2. Розглянути один із найефективніших прийомів  тайм-менеджменту.
  3. Відпрацювати навички планування свого часу.
  4. Навчити профілактиці емоційного та фізичного виснаження шляхом ефективного планування часу.

Матеріали та обладнання для проведення заняття:

В онлайн: мультимедійний проектор, ноутбук, мультимедійна презентація.

В офлайн: мультимедійний проектор, ноутбук.

Час проведення 1 год (60 хвилин).

Ціль блоку

Вправи

Час

МОДУЛЬ 1 «ТЕОРІЯ»

Блок 1

Знайомство з групою, обговорення організаційних питань майстер-класу

1. Вступ, мета майстер-класу, цілі, правила

Мета: формування розуміння структури та завдань майстер-класу

 

2. Вправа «Асоціації»

Мета: вступ до теми, активізація групи.

10 хвилин

Блок 2

Ознайомлення з теоретичною частиною майстер-класу

1. Що таке Тайм-менеджмент?

Мета: формування уявлень про тайм-менеджмент

2. Міфи про тайм-менеджмент

Мета: активізація учасників, залучення до активного обговорення проблеми

5 хвилин

МОДУЛЬ 2 «ПРАКТИКА»

Блок 3

Усвідомлення важливості навички тайм-менеджменту

1. Вправа «Пиріг»

Мета: формування розуміння корисності тайм-менеджменту

 

2. Вправа «Розподіл часу»

Мета: аналіз витрат часу

 

10 хвилин

Блок 4

Формування практичних навичок тайм-менеджменту

1. Вправа «Матриця Ейзенхауера»

Мета: навчитися виділяти головні та другорядні справи, ефективно планувати справи за важливістю

 

2. Вправа «Завдання-звірі»

Мета: навчитися плануванню, складання списку справ.

25 хвилин

Блок 5

Підсумовування майстер-класу, збір зворотного зв’язку

1. Вправа «Що за звір?»

Мета: актуалізація та закріплення отриманих знань

 

2. Зворотній зв'язок

Мета: завершення майстер-класу, усвідомлення та закріплення отриманої інформації

10 хвилин

Усього:

60 хвилин

 

ХІД РОБОТИ

МОДУЛЬ 1 «ТЕОРІЯ»

Блок 1 Знайомство з групою, обговорення організаційних питань майстер-класу (10 хвилин)

1. Вступ, мета майстер-класу, цілі, правила

Мета: формування розуміння структури та завдань майстер-класу

 Дослівно тайм-менеджмент з англійської мови перекладається як «управління часом», що можна трактувати як раціональний розподіл та ефективне використання часу, тобто це облік та оперативне планування часу. Управління часом — це дія чи процес тренування свідомого контролю за часом, витраченим на конкретні види діяльності, у якому спеціально збільшуються ефективність і продуктивність. Сутність тайм-менеджменту можна сформулювати як якісне виконання роботи, досягнення поставленої мети за мінімальний проміжок часу. Очевидно, що впливати на час неможливо, його можна і потрібно використовувати раціонально, плануючи та розпоряджаючись ним у власних інтереси з максимальною віддачею в організаційній діяльності.

2. Вправа "Асоціації"

Мета: вступ до теми, активізація групи.

Учасникам пропонується назвати свої асоціації зі словом "Час" Виконується по колу. Далі пропонується згадати прислів'я, приказки, афоризми про час.

Блок 2 Ознайомлення з теоретичною частиною майстер-класу (5 хвилин)

1. Що таке Тайм-менеджмент?

Мета: формування уявлень про тайм-менеджмент

Термін "тайм-менеджмент" запозичено з англійської мови ("time management") й означає "управління часом". Планування, націлене на досягнення цілей з мінімальною витратою часу та максимальною ефективністю. Тайм-менеджмент – це комплекс методів і технік для управління часом. Уміння планувати і структурувати свій день, тиждень, місяць і навіть рік дуже спростить ваше життя й обов'язково призведе до успіху.

Тайм-менеджмент - «управління часом», що можна трактувати як раціональний розподіл та ефективне використання часу.

Сутність тайм-менеджменту можна сформулювати як якісне виконання роботи, досягнення поставленої мети за мінімальний проміжок часу.

2. Міфи про тайм-менеджмент

Мета: активізація учасників, залучення до активного обговорення проблеми

Існує ряд суспільних стереотипів і помилок щодо управління часом.

Деякі вважають, що тайм-менеджмент потрібен виключно для роботи, що в дана дисципліна неефективна через особливості національного менталітету, що життя строго за планом перетворює людину на робота і позбавляє його свободи волі.

Міф 1. Ніхто не може керувати часом

Твердження вірне за формою, але помилкове за змістом. Керувати часом дійсно неможливо (якщо, звичайно, ви не винахідник машини часу). Ніхто не здатний уповільнити його об'єктивний хід, прискорити або зупинити навіть на мить.

Зате людина може робити наступне: керувати собою, своїми рішеннями і діями у часі, а також займатися визначенням пріоритетів. Саме про це і міркують практики тайм-менеджменту – про управління власним життям.

Міф 2. Тайм-менеджмент змусить мене працювати більше і інтенсивніше

Працювати багато і втомлюватися, нехтуючи відпочинком – прямий шлях до перевтоми і депресії. Необхідно постійно прагнути до зниження обсягу роботи при збільшенні результативності. Як це зробити? Якщо говорити коротко – то діяти строго за планом і вміти відрізняти другорядне від головного.

Ефективно використовувати методи тайм-менеджменту – не значить робити більше або збільшувати продуктивність за рахунок швидкості виконання робіт.

Мова йде про підвищення особистої результативності через виключення непотрібних завдань і усунення так званих «пожирачів часу»

Міф 3. Використання тайм-менеджменту перетворить мене на робота, який все буде робити за розкладом, позбавить мене свободи і вибору

Люди бояться перетворитися в роботів, але на ділі вже є ними, а також рабами власних психоемоційних звичок і шаблонів поведінки.

Керування часом не обмежує нашу свободу, а навпаки – створює її.

Тайм-менеджмент необхідний не тільки офісним працівникам, керівникам і менеджерам: керувати головним ресурсом життя – власним часом – треба всім, хто ставиться до себе відповідально і серйозно.

МОДУЛЬ 2 «ПРАКТИКА»

Блок 3 Усвідомлення важливості навички тайм-менеджменту (10 хвилин)

1. Вправа «Пиріг» [6]

Мета: формування розуміння корисності тайм-менеджменту

Перед Вами слайд, на якому зображено коло, поділене на 70 секторів. 1 сектор позначає 1 рік, 70 років - це середня тривалість життя в Україні. Зафарбуйте зараз стільки секторів, скільки Вам років.

А тепер давайте обговоримо Ваше майбутнє ...до речі, скільки людина спить?

В середньому 6-8 годин на добу, тобто третина життя піде на сон - зафарбуйте ще 1/3 (приблизно 23 сектори) частини секторів. На думку психологів, якщо скласти час, витрачений нами на нудьгу, неробство, це ще як мінімум 3 роки - зафарбуйте ще 3 сектора.

Питання для рефлексії

Подивіться і оцініть, скільки активного часу Вам залишилося? «Малий шматок пирога»? Тільки в Ваших силах зробити його максимально смачним, максимально енергійним, максимально потрібним.

2. Вправа «Розподіл часу»

Мета: аналіз витрат часу

Порахуй і запиши, скільки часу ти присвячуєш різним сферам життя. Скільки годин щодня, тобто, з 24 годин ти зазвичай присвячуєш кожній області діяльності? У кожному випадку простав наприкінці приблизно годину

Блок 4 Формування практичних навичок тайм-менеджменту (25 хвилин)

1. Вправа «Матриця Ейзенхауера»

Мета: навчитися виділяти головні та другорядні справи, ефективно планувати справи за важливістю

Студенти об'єднуються у групи по 4 особи. Завдання: дійти загального рішення за 3 хвилини.

Обговорення. Кожна група представляє результати одного з чотирьох квадрантів матриці.

Давайте подивимося, можна було б уникнути виникнення цих справ та попадання їх до списку важливих та термінових.

2. Вправа «Завдання-звірі» [3,4]

Мета: навчитися плануванню, складання списку справ.

Сьогодні ми пропонуємо вам здійснити невелику «екскурсію до зоопарку» та подивитися на жаб, слонів , мамонтів і навіть єдинорогів. Ми з'ясуємо, хто є всі ці істоти і як правильно з ними поводитися.

"Жаби" - це дрібні, але неприємні завдання, які люди дуже не люблять виконувати. Як правило, це справи, пов'язані з дискомфортом, стресом, нудьгою та іншими неприємними відчуттями.

Що робити з ними?

Вираз «з'їсти жабу» у тайм-менеджменті означає «виконати якусь неприємну справу». Ця ідіома запозичена з відомого афоризму, який приписують Марку Твену:

Якщо зранку ви з'їсте жабу, то нічого страшнішого з вами у цей день не станеться.

Саме так і слід чинити з неприємними завданнями: виконувати їх якомога раніше і бажано на самому початку дня.

У термінології тайм-менеджменту «слони» — це великі, грандіозні, масштабні завдання, до яких страшно підступитися. Ось приклади типових «слонів»:

Що робити з ними?

Назва цього завдання з'явилося завдяки приказці:

- Як з'їсти слона? По шматочку!

Саме так і роблять із завданнями-слонами: їх ділять на дрібніші завдання («біфштекси»), які потім регулярно виконують. Маленькі завдання не здаються нам страшними, складними, незрозумілими чи нездійсненними, тому в нас рідше виникає спокуса відкласти їх на потім.

"Мамонти" - це великі завдання, які вже втратили актуальність ("вимерли"), але які ми за звичкою все ще збираємось виконати. Такі завдання зазвичай починаються зі слів «коли я знайду час і…» або «одного разу я зберусь і…».

Приклад. Юнак слухає рок-музику та мріє навчитися грати на гітарі, щоб стати відомим гітаристом. Минають роки: він закінчує інститут та робить успішну кар'єру. Він займається улюбленою справою та більше не хоче стати рок-музикантом. Але за звичкою він продовжує мріяти про те, що колись знайде час і навчиться грати на гітарі.

«Єдинороги» - це грандіозні завдання-мрії, до яких ми не знаємо, як підступитися. Ми часто думаємо про них («Ех, як добре було б…»), але нічого для їх втілення в реальність не збираємося робити. «Єдинороги» можуть жити в нашій голові роками: без конкретики, без планів щодо їх здійснення і, загалом, без особливої ​​надії.

Що робити?

«Єдинорогів» слід ретельно обмірковувати, знаходити шляхи їх реалізації та перетворювати на слонів (а що робити з цими тваринами, ми вже знаємо). Ось як це працює:

«Єднороги» → «Слони»:

Блок 5 Підсумовування майстер-класу, збір зворотного зв’язку (10 хвилин)

1. Вправа «Що за звір?»

Мета: актуалізація та закріплення отриманих знань

Зараз ми пропонуємо вам актуалізувати знання про тварин та пригадати якими саме тваринами є запропоновані справи(завдання)

На цьому наша «екскурсія до зоопарку» добігла кінця. Будемо раді, якщо сьогодні ви дізналися щось нове.

2. Зворотній зв'язок

Мета: завершення майстер-класу, усвідомлення та закріплення отриманої інформації

Інструкції: учасникам пропонують поділитися враженнями від майстер-класу.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мигаленко Тетяна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Папіна Марія
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Додано
9 квітня 2023
Переглядів
2474
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку