1
Тренінг на тему: ТОЛЕРАНТНІСТЬ – основа Гідної людини.
Мета:
Сформувати в учнів чітке уявлення про толерантність, вихованість, Гідність; розвивати навички пошуку власного розуміння толерантності, ознак і рис; вміння спілкуватися з іншими людьми, взаємодії з ними на основі співчуття, співрозуміння, доброзичливості.
Хід заняття
І. Організаційний блок
Усміхніться один одному.
Подумайте, чи є у вас привід похвалити товаришів, знайти гарні слова для кожного з них?
Отже, спробуємо. Кожен повернеться до свого товариша, який сидить ліворуч і скаже комплімент. Тільки будьте щирі! Придивіться до друзів, і ви побачите: у кожного є чому повчитися!
Запитання для обговорення:
Яке враження справила на вас ця вправа?
Чи було складно говорити комплімент?
Що ви відчували, коли комплімент говорили вам?
Як ви вважаєте, для чого ми виконували цю вправу?
Я, надіюсь, що після сьогоднішнього заняття, ви кожного дня , будете говорити один одному компліменти.
Вправа «Очікування» Клайстер
Тема нашого заняття: «Толерантність-основа Гідної людини». Подумайте і напишіть на листочках свої очікування від своєї роботи та роботи групи на занятті. (Потім презентують очікування та приклеюють листки на плакаті).
ІІ. Основна частина
Вчитель роздає всім учасникам аркуші зошита, на яких кожному потрібно намалювати власний образ (це може бути певний символ, предмет, тварина, рослина, смайлик…).
Слід наголосити, що вміння малювати тут не важливе.
Коли всі виконають завдання, ведучий пропонує кожному по черзі розповісти про власний образ.
Після закінчення презентацій створюємо «галерею портретів» учасників.
А тепер давайте подивимося на нашу галерею.
Подумайте і скажіть, який висновок ми можемо зробити після виконання цієї вправи? (Усі люди різні)
А як же нам, таким різним, жити, навчатися і працювати разом та ще й не сперечатись одне з одним? (Треба бути толерантними одне до одного.)
А що таке толерантність, як бути толерантною людиною – ви сьогодні дізнаєтеся на занятті.
Коротка довідка 2-3 учнів
Вправа «Асоціативний ряд до слова «толерантність»
Давайте спробуємо на кожну літеру слова толерантність назвати рису характеру, притаманну толерантній людині
Характеристики записуються навпроти літер:
Т – терпимість, терплячий, товариський
О – об'єктивність, обережний
Л – лагідний, легкий у спілкуванні
Е – емпатійність, енергійний, елегантний, ефективний
Р – рішучість, рівний, розсудливий, рівнозначний, рівноправний
А – автентичність (подлинность), активний, акуратний, авторитетний
Н – надійність, найдорожчий
Т – творчість, терплячий
Н – ніжність, необхідний людям, незалежний
І – ініціативність, інтелігентний
С – спокійність, співпереживаючий, співчуваючий
Ть – талановитість, тактовний, товариський
Вправа Унікальні листочки
Учасникам роздається один аркуш паперу
1 Складіть аркуш навпіл. Відірвіть верхній правий кут
2Знову складіт аркуш. Відірвіть верхній правий кут
3 Ще раз складіт аркуш. Відірвіть верхній правий кут
4 Ще раз складіт аркуш. Відірвіть верхній правий кут
5 Розгорніть аркуш.
Подивіться на свій аркуш і аркуш інших.
Запитання для учасників
Всі ми різні, особливі, унікальні.
В зошиті записати
ОЗНАКИ ТОЛЕРАНТНОЇ ЛЮДИНИ
ОЗНАКИ ІНТОЛЕРАНТНОЇ ОСОБИСТОСТІ
*
Що заважає спілкуванню
При участі вчителя обмінюються думками.
Вправа «Ознаки толерантної людини». Квітка толерантності
Зараз, ми з вами, створимо портрет толерантної людини. Напишемо на цих пелюстках квітки ознаки, якою ж повинна бути толерантна людина. (учасники пишуть на пелюстках квітки ознаки).
III. Заключна частина
Повертаємось до наших очікувань на уроці, чи виправдались вони. Чи задоволені заняттям, що пізнали.