Інтегрований курс «Громадянська освіта»
10 клас
( 70 год. на рік, 2 год. на тиждень)
Підручник: Гісем О.О. Громадянська освіта (інтегрований курс, рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. загал. серед. освіти / О.О. Гісем, О.О. Мартинюк. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018. – 192 с., іл.
№ п/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Прим. |
Розділ 1. Особистість та її ідентичність |
|||
1 |
|
Що таке ідентичність? Практичне заняття. Хто я? (усвідомлення своєї ідентичності) |
|
2 |
|
Життєві цінності людини |
|
3 |
|
Самореалізація та розвиток |
|
4 |
|
Поняття соціалізації |
|
5 |
|
Субкультури |
|
6 |
|
Трансформація моделей сім’ї |
|
7 |
|
Практичне заняття. Чи може людина бути творцем власного життя, або як стати успішною людиною?» |
|
8 |
|
Узагальнення |
|
Розділ 2. Права й свободи людини |
|||
9 |
|
Людська гідність — основа природного права |
|
10 |
|
Рівноправність |
|
11 |
|
Права людини |
|
12 |
|
Класифікація прав людини |
|
13 |
|
Борці за права людини |
|
14 |
|
Людина і держава |
|
15 |
|
Права дитини |
|
16 |
|
Захист прав дитини |
|
17 |
|
Механізм захисту прав людини та дитини |
|
18 |
|
Міжнародні та європейські стандарти захисту прав людини. Правозахисні організації |
|
19 |
|
Практичне заняття. Європейський суд з прав людини |
|
20 |
|
Узагальнення |
|
Розділ 3. Людина в соціокультурному просторі |
|||
21 |
|
Соціокультурна багатоманітність |
|
22 |
|
Різноманітність та полікультурність |
|
23 |
|
Ефективна комунікація. Практична заняття. Мистецтво спілкування |
|
24 |
|
Конфлікт |
|
25 |
|
Практичне заняття. Вчимось розв’язувати конфлікти |
|
26 |
|
Стереотипи та упередження |
|
27 |
|
Толерантність та інклюзія |
|
28 |
|
Узагальнення |
|
Розділ 4. Демократичне суспільство та його цінності |
|||
29 |
|
Демократична держава |
|
30 |
|
Виборче право. |
|
31 |
|
Політичні партії та громадські організації |
|
32 |
|
Громадянське суспільство |
|
33 |
|
Громада |
|
34 |
|
Громадянська участь у житті суспільства |
|
35 |
|
Школа – простір демократії. |
|
36 |
|
Дитячі й молодіжні громадські об’єднання |
|
37 |
|
Створення молодіжної громадської організації |
|
38 |
|
Практичне заняття. «Повага до меншин — умова до збереження миру» (Папа Римський Іоанн Павло II) |
|
39 |
|
Узагальнення |
|
Розділ 5. Світ інформації та мас-медіа |
|||
40 |
|
Комунікація, інформація, медіа |
|
41 |
|
Вплив мас-медіа на суспільство та людину |
|
42 |
|
Медіа та демократія |
|
43 |
|
Свобода, етика та відповідальність |
|
44 |
|
Маніпулятивний вплив медіа |
|
45 |
|
Критичне сприйняття та протидія маніпуляціям мас-медіа. Практичне заняття. Аналіз медіатексту |
|
46 |
|
Інтернет |
|
47 |
|
Безпека та приватність в мережі. Кіберзлочинність |
|
48 |
|
Практичне заняття. Створення шкільних мас-медіа |
|
49 |
|
Узагальнення |
|
Розділ 6. Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту |
|||
50 |
|
Соціальні цілі економіки |
|
51 |
|
Сталий розвиток |
|
52 |
|
Ринкова економіка |
|
53 |
|
Закони ринкової економіки |
|
54 |
|
Економіка домогосподарств |
|
55 |
|
Права споживачів |
|
56 |
|
Підприємництво |
|
57 |
|
Практичне заняття. Створюємо бізнес-план власного підприємства |
|
58 |
|
Ринок праці |
|
59 |
|
Лобіювання інтересів та корупція |
|
60 |
|
Узагальнення |
|
Розділ 7. Україна, Європа, світ |
|||
61 |
|
Інтеграція та глобалізація |
|
62 |
|
Міграційні процеси |
|
63 |
|
Виклики сучасного світу |
|
64 |
|
Міжнародні відносини |
|
65 |
|
Міжнародне право |
|
66 |
|
Україна – член європейського та світового співтовариства |
|
67 |
|
Угода про асоціацію Україна – ЄС |
|
68 |
|
Практичне заняття. Глобальні проблеми сучасності |
|
69 |
|
Узагальнення |
|
70 |
|
Повторення |
|