Тренінг «Толерантність – запорука людяності»

Про матеріал
Толерантність – саме те, чого так не вистачає зараз людям : терпіння, терпимість, розуміння, дружнє ставлення, спокій, адекватне сприйняття. Виховання толерантності є важливим завданням навчального закладу, і саме вчителі мають допомагати підростаючому поколінню зрозуміти, що ж таке толерантність, вчити відповідно жити. Тренінг розроблено для учнів 7 кл. У ході тренінгу діти знайомляться з понятям "толерантність", вчаться взаємоповазі, намагаються створити модель толерантної людини.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття «Толерантність – запорука людяності»

Підготувала вчитель рос. мови та літератури, зар. літератури

КЗ «НСЗШ № 13»
місто  Нікополь

Дніпропетровська область
Малиш Тетяна Вікторівна

Мета: формувати в учнів чітке уявлення про толерантність, риси толерантної людини; вчити проявляти толерантність по відношенню до себе та до інших, взаємодіяти з іншими людьми; формувати и розвивати навички самоаналізу, самопізнання.

Вікова категорія: середній шкільний вік, учні 7 кл.

Обладнання: картки 5х5 різного кольору для поділу дітей на групи (30шт.); кольорові олівці, маркери, фломастери; листі А3 (6шт.); велика квітка з пелюстками; макет дерева на ватмані; зелені стікери-листочки та стікери-квіточки; плакат з прописаними правилами тренінгу; клубок ниток; телевізор для перегляду відео-ролику

Тривалість:  70- 75 хв

План проведення

I.Вступна частина

Заходячи до аудиторії учні з капелюха достають картки різного кольору, тим самим обєднуючись у групи по 5 осіб)

1. Привітання          Тривалість  2 хв      

2. Знайомство          Тривалість 7 хв

 Вправа «Представ іншого впродовж 30 секунд» (діти знають одне одного, бо навчаються разом з першого класу).   Тривалість 6 хв

 Вправа «Мій настрій» (дітям пропоную підняти руку настільки високо, наскільки гарний в них настрій)   1 хв

3. Оголошення теми     Тривалість   2 хв

4. Правила проведення тренінгу (прописані на плакаті)   Тривалість   2хв

Щирість і відвертість

Повага до іншого

Повага до того, хто говорить

Кожна думка має право на існування

Слухати один одного

Активна участь у роботі групи

 Тут і зараз

Цінування часу

5. Очікування   Тривалість  5 хв

На плакаті зображено дерево без листочків. На стікерах  діти пишуть очікування від тренінгу і приклеюють стікери на гілки дерева.

II. Основна частина

1. Читання і аналіз притчі              Тривалість 5 -7 хв

Ця притча - про взаємини між людьми, про повагу і вміння знайти спільну мову.

Жив-був юнак з поганим характером. Батько дав йому повний мішок цвяхів і сказав: «Забивай один цвях у ворота саду кожного разу, коли втратиш терпіння або посваришся з кимось».

У перший день він забив у ворота саду 37 цвяхів. У наступні тижні він навчився контролювати кількість забитих цвяхів, зменшуючи її день-у-день. Так він зрозумів, що легше контролювати себе, ніж забивати цвяхи.

Нарешті, настав той день, коли юнак не забив жодного цвяха у ворота саду. Тоді він прийшов до батька і радісно повідомив йому цю новину! Тоді батько сказав юнаку: «Виймай один цвях з воріт кожного дня, коли не втрачатимеш терпіння»

Нарешті, настав той день, коли юнак зміг сказати батькові, що витягнув всі цвяхи. Батько підвів сина до садових воріт і сказав: «Ти прекрасно поводився, але поглянь, скільки дірок залишилося в твоїх воротах! Ніколи вони не будуть такими як раніше!»

Тоді юнак зрозумів, якої шкоди завдавала його поведінка не тільки іншим, але і йому самому. 

Нам іноді простіше руйнувати стосунки, але слід пам’ятати, що відбудовувати їх знову буде значно важче, ніж турбуватись про них весь час.

 

2. Вправи на розвиток життєвих компетенцій і конкретних навичок

 1.Вправа «Коло асоціацій»

На пелюстках квітки діти, працюючи в малих групах, пишуть припущення про те, що ж таке толерантність    

Тривалість     5 хв

2. Теорія. Ролик про толерантність

 https://www.youtube.com/watch?v=rl8G0MbWNuI        

 Тривалість 2 хв

3. Вправа «Модель толерантної людини»

 На аркушах паперу А3 діти в групах створюють модель толерантної людини. Кожна група повинна презентувати свою модель                     

    Тривалість 20хв

4. Руханка    «Зустріч поглядами»

  Всі учасники стають у коло й опускають очі. За сигналом ведучого мовчки піднімають очі і кожний дивиться на одну людину в колі. Якщо двоє зустрінуться поглядами, вони простягають один одному руки і виходять із кола. Завдання групи: якнайшвидше об’єднатися у пари.

Тривалість  5 хв

5. Вправа «Клубок»

 (діти, сидячи півколом, передають клубок один одному, називаючи якості толерантної людини, які б  хотіли мати через 30 років )

 Тривалість  5-7 хв

III. Заключна частина

1.Вправа на рефлексію  «Квітуче дерево»        Тривалість 5-7 хв

(Кожна дитина на стікері-квіточці пише свої враження від тренінгу, чи виправдалися її очікування  і наклеює на дерево. Таким чином наприкінці тренінгу деревце ще й «розквітне» )

2. Вірш від тренера

                Толерантність

Чи навчилися ми бути толерантними?

 Люди створені у світі різнобарвними,

Білі, чорні, жовті і мулати,

 І для всіх одна Земля, як мати.

 Чи можемо бути ми терплячими,

Коли в спорах буваємо гарячими,

Коли зневажаємо невинну ми людину?

Але ж ми із одного тіста, із одного млину.

Люди! Схаменіться! Будьте добрими!

Не личить вже бути нам погордими.

Толерантність і терпіння до людей, -

 Це те, що нам треба на сьогоднішній день.

автор: Вікторія Бондаренко

 Тривалість 2 хв

2. Вправа «До побачення»

Кожна дитина за допомогою мяча (передаючи один одному)  висловлює побажання, виходячи з туми тренінгу.

Тривалість 5 хв

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Усач Алла Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 червня 2019
Переглядів
5690
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку