26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Тренінг «Толерантність – запорука людяності»

Про матеріал
Толерантність – саме те, чого так не вистачає зараз людям : терпіння, терпимість, розуміння, дружнє ставлення, спокій, адекватне сприйняття. Виховання толерантності є важливим завданням навчального закладу, і саме вчителі мають допомагати підростаючому поколінню зрозуміти, що ж таке толерантність, вчити відповідно жити. Тренінг розроблено для учнів 7 кл. У ході тренінгу діти знайомляться з понятям "толерантність", вчаться взаємоповазі, намагаються створити модель толерантної людини.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття «Толерантність – запорука людяності»

Підготувала вчитель рос. мови та літератури, зар. літератури

КЗ «НСЗШ № 13»
місто  Нікополь

Дніпропетровська область
Малиш Тетяна Вікторівна

Мета: формувати в учнів чітке уявлення про толерантність, риси толерантної людини; вчити проявляти толерантність по відношенню до себе та до інших, взаємодіяти з іншими людьми; формувати и розвивати навички самоаналізу, самопізнання.

Вікова категорія: середній шкільний вік, учні 7 кл.

Обладнання: картки 5х5 різного кольору для поділу дітей на групи (30шт.); кольорові олівці, маркери, фломастери; листі А3 (6шт.); велика квітка з пелюстками; макет дерева на ватмані; зелені стікери-листочки та стікери-квіточки; плакат з прописаними правилами тренінгу; клубок ниток; телевізор для перегляду відео-ролику

Тривалість:  70- 75 хв

План проведення

I.Вступна частина

Заходячи до аудиторії учні з капелюха достають картки різного кольору, тим самим обєднуючись у групи по 5 осіб)

1. Привітання          Тривалість  2 хв      

2. Знайомство          Тривалість 7 хв

 Вправа «Представ іншого впродовж 30 секунд» (діти знають одне одного, бо навчаються разом з першого класу).   Тривалість 6 хв

 Вправа «Мій настрій» (дітям пропоную підняти руку настільки високо, наскільки гарний в них настрій)   1 хв

3. Оголошення теми     Тривалість   2 хв

4. Правила проведення тренінгу (прописані на плакаті)   Тривалість   2хв

Щирість і відвертість

Повага до іншого

Повага до того, хто говорить

Кожна думка має право на існування

Слухати один одного

Активна участь у роботі групи

 Тут і зараз

Цінування часу

5. Очікування   Тривалість  5 хв

На плакаті зображено дерево без листочків. На стікерах  діти пишуть очікування від тренінгу і приклеюють стікери на гілки дерева.

II. Основна частина

1. Читання і аналіз притчі              Тривалість 5 -7 хв

Ця притча - про взаємини між людьми, про повагу і вміння знайти спільну мову.

Жив-був юнак з поганим характером. Батько дав йому повний мішок цвяхів і сказав: «Забивай один цвях у ворота саду кожного разу, коли втратиш терпіння або посваришся з кимось».

У перший день він забив у ворота саду 37 цвяхів. У наступні тижні він навчився контролювати кількість забитих цвяхів, зменшуючи її день-у-день. Так він зрозумів, що легше контролювати себе, ніж забивати цвяхи.

Нарешті, настав той день, коли юнак не забив жодного цвяха у ворота саду. Тоді він прийшов до батька і радісно повідомив йому цю новину! Тоді батько сказав юнаку: «Виймай один цвях з воріт кожного дня, коли не втрачатимеш терпіння»

Нарешті, настав той день, коли юнак зміг сказати батькові, що витягнув всі цвяхи. Батько підвів сина до садових воріт і сказав: «Ти прекрасно поводився, але поглянь, скільки дірок залишилося в твоїх воротах! Ніколи вони не будуть такими як раніше!»

Тоді юнак зрозумів, якої шкоди завдавала його поведінка не тільки іншим, але і йому самому. 

Нам іноді простіше руйнувати стосунки, але слід пам’ятати, що відбудовувати їх знову буде значно важче, ніж турбуватись про них весь час.

 

2. Вправи на розвиток життєвих компетенцій і конкретних навичок

 1.Вправа «Коло асоціацій»

На пелюстках квітки діти, працюючи в малих групах, пишуть припущення про те, що ж таке толерантність    

Тривалість     5 хв

2. Теорія. Ролик про толерантність

 https://www.youtube.com/watch?v=rl8G0MbWNuI        

 Тривалість 2 хв

3. Вправа «Модель толерантної людини»

 На аркушах паперу А3 діти в групах створюють модель толерантної людини. Кожна група повинна презентувати свою модель                     

    Тривалість 20хв

4. Руханка    «Зустріч поглядами»

  Всі учасники стають у коло й опускають очі. За сигналом ведучого мовчки піднімають очі і кожний дивиться на одну людину в колі. Якщо двоє зустрінуться поглядами, вони простягають один одному руки і виходять із кола. Завдання групи: якнайшвидше об’єднатися у пари.

Тривалість  5 хв

5. Вправа «Клубок»

 (діти, сидячи півколом, передають клубок один одному, називаючи якості толерантної людини, які б  хотіли мати через 30 років )

 Тривалість  5-7 хв

III. Заключна частина

1.Вправа на рефлексію  «Квітуче дерево»        Тривалість 5-7 хв

(Кожна дитина на стікері-квіточці пише свої враження від тренінгу, чи виправдалися її очікування  і наклеює на дерево. Таким чином наприкінці тренінгу деревце ще й «розквітне» )

2. Вірш від тренера

                Толерантність

Чи навчилися ми бути толерантними?

 Люди створені у світі різнобарвними,

Білі, чорні, жовті і мулати,

 І для всіх одна Земля, як мати.

 Чи можемо бути ми терплячими,

Коли в спорах буваємо гарячими,

Коли зневажаємо невинну ми людину?

Але ж ми із одного тіста, із одного млину.

Люди! Схаменіться! Будьте добрими!

Не личить вже бути нам погордими.

Толерантність і терпіння до людей, -

 Це те, що нам треба на сьогоднішній день.

автор: Вікторія Бондаренко

 Тривалість 2 хв

2. Вправа «До побачення»

Кожна дитина за допомогою мяча (передаючи один одному)  висловлює побажання, виходячи з туми тренінгу.

Тривалість 5 хв

 

 

docx
Додано
24 червня
Переглядів
144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку