Тренінг "Вибір професії"

Про матеріал
Тренінг з профорієнтації для 9-11 класів "Вибір професії".Тренінг допомагає сприяти формуванню уявлення про життєвий і особистому професійному плані; об'єктивно здійснювати самоаналіз рівня розвитку своїх професійно важливих якостей (внутрішніх умов для досягнення мети) і співвідносити їх з вимогами професій, сфер трудової діяльності до людини.
Перегляд файлу

 

ТРЕНІНГ

 З ПРОФОРІЄНТАЦІЇ "ВИБІР ПРОФЕСІЇ"

Для учнів 10-11-х класів

Підготувала соціальний педагог:Попик Ольга

 Мета: Сприяти формуванню уявлення про життєвий і особистому професійному плані; об'єктивно здійснювати самоаналіз рівня розвитку своїх професійно важливих якостей (внутрішніх умов для досягнення мети) і співвідносити їх з вимогами професій, сфер трудової діяльності до людини.

Пов’язане зображення

 

Хід заняття:

  1.          Вправа привітання .

Мета: знайомство, представлення себе, активізація мислення, творчої уяви.

Під час рукостискання по колу, називаємо своє ім’я і додаємо прикметник(який?яка?).

 

2. Прийняття правил роботи в групі .

   З метою створення доброзичливої атмосфери, усвідомлення залежності ефективної та комфортної роботи на тренінгу від прийнятих правил,      учасникам пропонується скласти правила, за якими ми будемо працювати.

  •              бути позитивними;
  •              бути толерантними;
  •              правило піднятої руки;
  •              Бути щирим;
  •              Правило тут і зараз.

Приймаємо такі правила?

 

  3.Інформаційний блок. Повідомлення нових знань.

У кожної людини, і у дорослого, і у дитини - є дивовижна можливість - мріяти. Поки людина живе, він завжди про щось мріє. Іноді його мрії стають реальністю, перетворюючись на життєві цілі.

Вибір професії - складний та відповідальний період в житті кожної людини. Обираючи професію, людина здійснює не тільки вибір роду занять, але й складний процес самовизначення, визначає своє місце у житті. Роблячи вибір, людина дає відповіді на питання:
1.Ким бути ?Де працювати ?З ким працювати ?Який стиль життя обирати ?   

Вибір професії – один з найбільш відповідальніших рішень,які людина приймає у своєму житті. Звичайно, можна перервати навчання якщо на третьому курсі ти зрозумієш що ця справа не твоя ,а можна за декілька років залишити роботу, яка не подобається. Однак час буде втрачено і розчарувань багато Свідомо обрана професія допомагає людині реалізувати свої фізичні, розумові та душевні самовизначення.

Ким бути – це питання ставив, ставить і буде ставити кожен із нас . І наблизитися   до вирішення цього питання,  я хочу на сьогоднішньому  нашому занятті « Усвідомлений вибір професії »,яке буде проходити з елементами тренінгу. Ми з вами спробуємо поставити мету укласти договір по досягненню своєї цілі, також сьогодні вивчимо одну технік, яка допоможе вам позбавитися від різних (внутрішніх та зовнішніх ) обмежень, які стоять на шляху по досягненню своєї мети.

        Вибір майбутньої професії – тема актуальної розмови для кожного підлітка, бо це одне з найважливіших питань у житті, від якого багато в чому залежить подальша доля. Ця проблема – задача з багатьма невідомими6 що я добре вмію. Чого хочу, а що потрібно суспільству?

А розпочати наше заняттяя хочу такою притчою….

 

         Якось один народ вів нелегку боротьбу проти загарбників. І коли всім стало ясно, що вони про­грають  битву,   вояки  вже  не  вірили  своєму воєначальнику, пішла паніка, тоді люди обернулися до Господа і попросили: «О, Господи,  допоможи нам, покажи, де та людина, яка   поверне військо і надихне його на перемогу над ворогом!» Господь змилувався й показав дім, де жила така людина. Це був дім шевця.    Отже,  людина,  яка могла бути генералом,   шила не дуже гарне взуття, а бездарний генерал вів військо до поразки.

В чому ж суть притчі?

(Правильний вибір професії)

 

4. Вправа«Поміняйтеся місцями» .

Учасники сидять у колі. Тренер називає якусь умову. Ті, кому це підходить, міняються своїми містами.

Тренер: Пересядьте на інший стілець ті, хто ...

• Хто хоче отримувати багато грошей.

• Хто хоче працювати в школі

• Хто хоче здобути вищу освіту.

• Хто цікавиться машинами.

• Хто не хоче йти працювати.

• Хто вибирає професію як у батьків.

• Хто ще не вибрав професію.

• Хто хоче бути начальником.

• Хто хоче стати відомим .......

 

           5.  Вправа  «Незакінчені речення…».

Кожному учневі роздати бланк і попросити закінчити речення.

1. Улюблені уроки….

2. Мої заняття…..

3. Мої досягнення..

4.Мої недоліки….

5. Мої якості…..

 

6.Робота в групах:

Вправа «Приказки -прислів'я».

1.Розподіл на команди. День і Ніч.

            Кожна команда складає прислів'я про професії. Яка команда швидше, та і перемагає

День:  1.Землю сонце прикрашає, а людину - праця.

2.На роботу з радістю, а з роботи-з гордістю.

 3.Скоро казка мовиться, та не скоро діло робиться.

 4.Мала бджілка, та й та працює.

Ніч:

1.Очам страшно, а руки зроблять.

 2.Хто мало говорить, той більше робить.

3.У хлібороба руки чорні, зате хліб білий.

4.Дерево міцне корінням, а людина — трудовим горінням

 

7.Інформаційне повідомлення вчителя.

Цікаво знати:

          Кількість професій швидко змінюється. Вва­жається, що протягом 10 років зникає близько 5000 професій і майже стільки ж виникає нових. При цьому зазнають змін характер і зміст праці у межах як нових, так і старих професій. Більшість назв нових про­фесій є запозиченими з досвіду зарубіжних фірм, а деякі являють собою модифіковані назви вже існуючих професій. Особливо багато нових про­фесій являють собою різновидності назв різних агентів і менеджерів, на­приклад, комерційний агент, рекламний агент, менеджер з персоналу, фінансовий менеджер, менеджер з реклами, офіс-менеджер тощо.

Результат пошуку зображень за запитом "профорієнтація"

8.Мандрівка у світ професій. Робота в групах.

   1.   А зараз ми помандруємо у світ професій і поз­найомимо вас із класифікацією спеціальностей за п'ятьма типами, а саме:

Людина - людина.

Людина - техніка.

Людина - природа.

Людина - знакова система.

Людина - художній образ.

2. Розподіл учасників на 5 груп. Групам дається  картка із описом особливостей певного типу професій. Завдання: назвати якомога більше професій даного типу.

 

3. Розподіл учасників на 5 груп. Групам дається  картка із описом особливостей певного типу професій. Завдання: назвати якомога більше професій даного типу.

 

 Картки

1- група. Людина-людина

     Праця людей професії «людина-людина» спрямована на процеси навчання, виховання, управління, медичне та торгове обслуговування тощо інших людей

... Той, хто хоче обрати професію такого типу, повинен роз­вивати свої організаторські здібності, уміння спілкуватися з людьми, мати терпіння, врівно­важеність. Важливим у роботі професій цього типу є такі якості: потреба у спілкуванні, уміння розбиратися в людських взаєминах, гарна пам'ять,  сталий настрій у процесі роботи з людьми.

 

2-група. Людина - техніка

      Категорія «людина —техніка» передбачає наявність як предмета праці різноманітної техніки. Сюди належать всі професії, пов'язані з обслуговуванням  техніки, її ремонтом, установкою і налаго­дженням, виробництвом та збиранням обладнання

     Людина, що працює з технікою, має від­значатися високою виконавською дис­ципліною та акуратністю, мати творчий потенціал, практичне мислення, техніч­ну уяву.

 ... Щоб оволодіти цими професіями, треба серйозну увагу приділяти геометрії, фізиці, урокам трудового навчання, технічній праці.

 

3 група Людина-природа

Професії людини, пов'язані з живою при­родою (рослинні та тваринні організми, мі­кроорганізми), належать до категорії «лю­дина — природа».

Даний вид професії передбачає наявність ініціативи та самостійності у вирішенні конкретних задач, творчу уяву.

 

. 4 група. Людина-знакова система

     Якщо об'єктом праці виступають різні зна­ки: цифри, рисунки, схеми, фізичні та хі­мічні символи, ноти і т. д., то такі професії відносять до категорії «людина — знакова система

         Людина, яка працює зі знаками, повинна володіти гарним абстрактним мисленням, відтворювальною уявою, мати гарну зосе­редженість, стійку увагу, посидючість.

 

5 група Людина-художній образ

         Професії, пов'язані з образотворчою, му­зичною, художньою діяльністю, належать до типу «людина — художній образ».

         З-поміж найважливіших вимог виділяють: і наявність здібностей до мистецтва, творча уява, образне мислення, працелюбність, цілеспрямованість.

3. Презентація роботи груп.

 

9.Вправа «Плутанина в професіях».

        А зараз проведемо вікторину «Плутанина в професіях». Справа в тому, що, зібравши інформацію про професії, у нас відбувся збій го­ловного комп'ютера. Назви професій, їх зміст — геть усе переплуталося! Будь ласка, допоможіть розібратися в цій плутанині.

1. Люди цих професій добре знаються на комп'ютерах, вміють складати програми, розби­ратися в різноманітних складових комп'ютерної техніки. Назвіть мені професії з цим пов'язані.

(Інженери-програмісти, користувачі ПК, провайдери, інженери-електронники)

2. А хто лікує тварин, спостерігає за санітарни­ми нормами в тваринницьких фермах, проводить просвітницьку санітарну роботу?

(Ветеринарні лікарі)

3. Вони ходять у спеціальному одягу. Приїздять на допомогу, коли горить дім, або ста­лася надзвичайна ситуація: землетрус, паводок, екологічне лихо. Які це професії?

(Пожежники, які працюють у підрозділах МНС)

  4. Люди цих професій добре знаються на різних мікробах, бактеріях. Знаходять різноманітні ліки від хвороб. Слідкують за санітарними нормами,
лікують людей, знаються на ліках.

(Мікробіолог, працівник санепідемстанції, лікар, медсестра, фармацевт)

5. Вони знаються на погоді, можуть її прогно­зувати. Літають у космос і там також дізнаються про погоду. Передають інформацію про погоду по радіо і телебаченню.

(Космонавти, вчені-метеорологи, телекоментатори погоди)

6. А люди цих професій добре знаються на ви­готовленні металу та виробів із нього. Які це про­фесії?

(Металурги, сталевари, прокатники, машинобудівники)

7. Вони охороняють спокій громадян. Ведуть правоохоронну роботу. Захищають людей у суді.

(Працівники міліції, юристи, адвокати, юристи-консультанти)

8. Хто пише вірші, прозові твори, редагує, дру­кує книги, працює в бібліотеці?

(Письменники, поети, журналісти, друкарі, видавці газет, бібліотекарі)

10. Вправа«Не збийся».

Школярам пропонується зробити десять кроків і на кожному назвати професію. Якщо учень збився або повторився, він зупиняється.

Рекомендації. Для старших школярів завдання можна ускладнити тим, щоб не допускати повторень професій різними учнями.

 

11. Притча про стареньку .

В одній з країн, неважливо в якій, жила одна старенька. Багато років вона ходила з паличкою по пляжу в розпал літнього сезону. Багато людей дивувалися і не розуміли, що вона шукає в піску, розгрібаючи його палицею. Тільки через роки дізналися, що протягом багатьох років вона ходила по пляжу з однією лише метою - вона збирала осколки битого скла, щоб дорослі і діти не поранилися.

- Чи багато досягла в житті ця бабуся?

- Як ви думаєте, яким був її шлях по сходах життя?

- Які були її життєві цінності?\

12.Прощання.

У вас ще багато часу попереду, щоб вибрати професію. Сьогодні ми поговорили лише про деякі з них. Але вже і зараз  можна зробити висновок, що усі роботи хороші – вибирай те на смак!

Вибір майбутньої профес­ії - це дуже важлива справа для кожного з вас. Вчіться і зрозумійте, що для вас найцікавіше, знайдіть у собі талант і здібності. Виробляйте волю і характер, доводьте почату справу до кінця. Беріться за будь-яку справу, пробуйте себе в усьому, щоб зрозуміти, що вам цікаво. Я думаю, коли ви виростите, то виберете ту професію, яка вам сподобається, але завжди пам'ятаєте, що будь-яка профес­ія важлива!

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
7 травня 2019
Переглядів
1507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку