Тренінг "Як провести ефективне заняття"

Про матеріал
Тренінг для викладачів коледжу «Як провести ефективне заняття». Мета: пошук ефективних шляхів розв'язання поставлених проблем та певних педагогічних ситуацій завдяки об'єднанню викладачів різних дисциплін в тренінговій роботі; активізувати творчий потенціал педагогічних працівників коледжу; удосконалити знання, уміння і навички організації різних видів педагогічної діяльності; сприяти особистісному розвитку педагогічних працівників; стимулювати бажання педагогів підвищувати свій фаховий рівень.
Перегляд файлу

96405

 

 

 

«Як провести ефективне заняття»

Мета:

  • пошук ефективних шляхів розв'язання поставлених проблем та певних педагогічних ситуацій завдяки об'єднанню викладачів різних дисциплін в тренінговій роботі;
  • активізувати творчий потенціал педагогічних працівників коледжу;
  • удосконалити знання, уміння і навички організації різних видів педагогічної діяльності;
  • сприяти особистісному розвитку педагогічних працівників;
  • стимулювати бажання педагогів підвищувати свій фаховий рівень.

 

Завдання:

  • ознайомити  учасників з поняттям “ефективність”;
  • ознайомити педагогів із дієвими нетрадиційними методами активізації навчання;
  • розглянути основні ідеї педагогів-класиків щодо особистісних якостей вчителя;
  • допомогти в організації професійного самовдосконалення та самоосвіти;
  • сформувати та удосконалити  уміння  критичного і творчого мислення у процесі вирішення професійних завдань;

 сформувати вміння працювати в команді.

 

 


 

IMG_256Як провести ефективне заняття...?

З чого починається ефективний урок...?

Перш за все, викладачу самому треба бути ефективним!

А що ж таке ефективність...???

 

  • Вправа «Квітка ефективності»

Учасникам пропонується на всі літери слова “ЕФЕКТИВНІСТЬ” назвати риси та ознаки ефективної особистості.

Наприклад,

Е – енергійний, елегантний…

Ф – функціональний…

Е – ерудований, естетичний…

К – комунікабельний, креативний, має командний дух, критичне мислення…

Т, и – терплячий, товариський…                                                                                   

В – відповідальний, вихований, вольовий…

Н – наполегливий, незалежний, неформальне мислення…

І – інтелігентний, ідеальний, ідейний…

С – співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого…

Т,ь – талановитий, творчий, тактовний, толерантний…

 

Спільно визначаються ті риси, які зустрічалися найчастіше, записуються на аркушах у формі пелюсток квітки, серцевиною якої є слово “ЕФЕКТИВНІСТЬ”. Таким чином, учасники спільно формують “Квітку ефективності”.

Ведучий, підводячи підсумок даної вправи, акцентує увагу на необхідності виховувати всі ці риси у собі.


Поради досвідчених викладачів

 

  • На помилках учаться. Помилки навіть потрібні для навчального процесу. Учні, студенти не мають боятися припуститися помилки.

  Заохочуйте студентів ставити запитання, виражати власну думку. До тверджень, суджень студентів ставтесь серйозно, з гідністю.

  Вибачайтеся перед студентами, якщо не можете одразу відповісти на пізнавальне запитання, поясніть причину відверто, скажіть, що дасте відповідь за декілька днів, і не забудьте виконати обіцянку.

   Виявляйте своє оптимістичне ставлення до можливостей студента, особливо, коли його спіткає невдача.

 

  • Вікторина  для  педагогів “Вік живи - вік учись”
  1. Жартують, що представники цієї професії володіють “кращими якостями дресирувальника, клоуна та циркової конячки, яку з року в рік ганяють по тому ж колу”. Про якук професію іде мова? (вчитель, педагог)
  2. У Стародавньому Римі “ази” граматики викладали - граматисти; грі на музичних інструментах  у Стародавній Греції вчили - кіфаристи. А як у Римі називали вчителів математики? (калькулятор)
  3. Народна мудрість говорить  “Не кажи не вмію, а кажи - ...”(навчусь)

4. Хто із видатних вітчизняних педагогів “Віддав серце дітям”? (Василь Сухомлинський)

5. Який заклад став першим вищим навчальним закладом в Україні? (Острозька академія, 1576р)

6. Яка книга була надрукована в Україні першою? (“Апостол”, Івана Федорова, 1574р)

7. Чи є у педагогів професійне свято та коли вони його  відзначають? (День працівників освіти - перша неділя жовтня)

8. Яка  тривалість робочої години вчителя? (І академічна година – 40-45 хв)

9. Хто із вчителів-предметників є диктатором? (Вчителі мови - вони диктують диктанти)

 

  • Давайте  студентам, учням можливість максимально виявити свою ініціативу. Учіть учнів, студентів самостійно думати і працювати.

  Запрошуйте студентів бути співучасниками ваших педагогічних пошуків, висловлювати свою думку щодо того чи іншого методу, завдання і т.д., застосовуваних вами з метою апробування.

  Дивуйтеся, захоплюйтеся, радійте, коли студент робить гідний вчинок, виявляє кмітливість, мислить зосереджено.

 

 

  • Не у всіх  студентів, учнів вистачає терпіння та наполегливості поступово переходити від простого до складного. Не дозволяйте студентам, учням не вірити у свої сили.

  Розвивайте в собі великий дар терпіння. Творче терпіння творить міць, із кожною годиною напружується дійсність.

   Допомагайте студентам перевершити самих себе.

  Заохочуйте самооцінку й оцінну діяльність кожного студента, давайте йому можливість оцінити свою роботу вголос, висловлювати свою оцінку про роботу інших.

 

  • Якщо ваш голос виказує ваше роздратування, розчарування та зневіру, діти запам’ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намагалися до них донести.

  Говоріть зі студентами спокійно, приємним голосом і експресією, частіше посміхайтеся.

  • Вправа-демонстрація

«Вплив слова на психологічний стан людини»

(ведучий демонструє дослід як наочний приклад впливу поганих,

необдуманих слів на людину)

Візьмемо склянку з водою. Уявімо,що це людська душа - чиста, прозора, здатна вбирати в себе і хороше, і погане. Сіль - грубі, солоні слова; перець - гіркі, пекучі; грудка землі - неуважність, байдужість; цукор - теплі та добрі слова. Коли ми все це перемішаємо (перемішує паличкою до утворення мутного розчину), то умовно отримаємо емоційний стан людини. Скільки мине часу доки все це осяде, забудеться?  А варто потім лише легенько збовтати - і все це  знову підніметься на поверхню. Все це - наші переживання, стреси, неврози. Коли ми кажемо людині щось неприємне, образливе, ми залишаємо у її душі такі сліди. І не важливо скільки разів потім попросимо вибачення - негативні наслідки все одно залишаться. Тому свою терпимість ми повинні  виявляти по різному: спокійно, без критики, без образ, доброзичливо тобто ТОЛЕРАНТНО.

 

  • Найкращий той діалог, у процесі якого студенти, учні відгукуються не на слова, а на думки. Думки студента, учня набагато продуктивніші за думки педагога.

  Міркуйте вголос самі, щоб давати студентам зразки: як думати, як шукати вирішення задачі.

 

  • Чогось навчити можна тільки практикою.

 

  • Кожен студент, учень по-своєму сприймає матеріал. Зважайте на це.

 

  •   Вправа «Погляд на життя»

Учасникам пропонується на аркушах намалювати «дерево». Інтерпретуючи дану вправу, педагогам ставиться запитання: чим схожі ваші малюнки? Чим вони відрізняються? Важливо підвести учасників до розуміння, що всі ми різні та по різному сприймаємо навколишній світ.

 

  • Створюйте проблемні ситуації на заняттях. Там, де немає вибору, немає мислення.
  • Якщо студент, учень дивується – він починає мислити. Нові ідеї – продукт творчої уяви.
  • Зацікавленість – найсильніша мотивація для навчання.
  • Творче ставлення до роботи й навчання – запорука ефективного заняття.

  Заохочуйте творчу діяльність.

Мозковий штурм - це метод опитування, за якого приймаються будь-які відповіді учасників стосовно обговорюваного питання чи геми.

Рольова гра - це неформальна постановка, в процесі якої учасники без попередньої підготовки розігрують сценки або ситуації.

 

  • Добрій пам’яті передує пильна увага.
  • Учіть студентів, учнів робити записи.

…Жодна пам'ять не може змагатися з уривком паперу та «огризком» олівця….

 

  • Запам’ятовування матеріалу часто залежить від його викладу. Про рівень викладача можна зробити висновок з того, як він уміє висловлюватися.

  Стежте за чистотою вашої мови, не допускайте її забруднення.

 

  • Є два основних мотиви, які формують поведінку людини:  отримати винагороду й уникнути покарання. Застосовуйте ці мотиви на заняттях.

 

  • Якщо викладач стоїть – він більше привертає увагу студентів, учнів.

 

  • Плануйте дискусії, диспути на заняттях. Це посилює увагу студентів, учнів.

  Провокуйте дискусії студентів з вами, давайте їм можливість доводити вам, пояснювати помилки, спростовувати ваше твердження, і тоді, визнавши їхню рацію, виражайте подяку за те, що не дали вам перебувати в омані.

 

  • Викладач не має говорити без упину. Учні, студенти  не встигатимуть за його думками. Також повторювати вивчений матеріал потрібно з інтервалами - так економніше та ефективніше.
  •   Вправа «Ефект тенісних м’ячиків»

Учасники шикуються, розраховуються на двоє. Кожна пара отримує по 3-5 тенісних м’ячиків, при цьому їм необхідно стати в парі на відстані трьох метрів (і більше) один від одного. Спочатку один партнер кидає іншому м'ячі повільно і по черзі. Потім вправу повторюють, при цьому темп кидків значно прискорюється. На третій раз учасникам пропонується кинути своєму партнерові усі м'ячики відразу.

Важливо підвести учасників до розуміння, що викладати матеріал на лекціях необхідно помірковано, порціями. Не треба відразу навантажувати студентів великою кількістю інформації, це не ефективно. Краще менше, але продуктивно.

 

  • Про те, наскільки цікавим є зміст заняття, робіть висновок не зі свого погляду, а з погляду студентів, учнів. Особливо ретельно готуйте початок заняття. Часто саме від нього залежить успіх усього заняття.

  Коли зустрічаєте студентів, кажіть (своїм виглядом, посмішкою, виразом обличчя, словом): "Ми (Я) чекали вас."

  Знайомте студентів з планом заняття, беріть до уваги їхні побажання з приводу змісту заняття.

  Виражайте студентам подяку за сприяння в проведенні цікавого заняття.

Рецепт успіху:

i

Збери зерна мудрості,

Розчисти джерело знань,

Зачерпни з криниці досвіду,

Полий квіти творчості,

Придбай тонну терпимості,

Півтонни сумлінності,

Центнер наполегливості,

Два – цілеспрямованості,

Чотири – принциповості,

П’ять – фантазії,

І багато-багато чуйності!

i (1)

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку