«Як провести ефективне заняття»
Мета:
Завдання:
сформувати вміння працювати в команді.
Як провести ефективне заняття...?
З чого починається ефективний урок...?
Перш за все, викладачу самому треба бути ефективним!
А що ж таке ефективність...???
Учасникам пропонується на всі літери слова “ЕФЕКТИВНІСТЬ” назвати риси та ознаки ефективної особистості.
Наприклад,
Е – енергійний, елегантний…
Ф – функціональний…
Е – ерудований, естетичний…
К – комунікабельний, креативний, має командний дух, критичне мислення…
Т, и – терплячий, товариський…
В – відповідальний, вихований, вольовий…
Н – наполегливий, незалежний, неформальне мислення…
І – інтелігентний, ідеальний, ідейний…
С – співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого…
Т,ь – талановитий, творчий, тактовний, толерантний…
Спільно визначаються ті риси, які зустрічалися найчастіше, записуються на аркушах у формі пелюсток квітки, серцевиною якої є слово “ЕФЕКТИВНІСТЬ”. Таким чином, учасники спільно формують “Квітку ефективності”.
Ведучий, підводячи підсумок даної вправи, акцентує увагу на необхідності виховувати всі ці риси у собі.
Поради досвідчених викладачів
√ Заохочуйте студентів ставити запитання, виражати власну думку. До тверджень, суджень студентів ставтесь серйозно, з гідністю.
√ Вибачайтеся перед студентами, якщо не можете одразу відповісти на пізнавальне запитання, поясніть причину відверто, скажіть, що дасте відповідь за декілька днів, і не забудьте виконати обіцянку.
√ Виявляйте своє оптимістичне ставлення до можливостей студента, особливо, коли його спіткає невдача.
4. Хто із видатних вітчизняних педагогів “Віддав серце дітям”? (Василь Сухомлинський)
5. Який заклад став першим вищим навчальним закладом в Україні? (Острозька академія, 1576р)
6. Яка книга була надрукована в Україні першою? (“Апостол”, Івана Федорова, 1574р)
7. Чи є у педагогів професійне свято та коли вони його відзначають? (День працівників освіти - перша неділя жовтня)
8. Яка тривалість робочої години вчителя? (І академічна година – 40-45 хв)
9. Хто із вчителів-предметників є диктатором? (Вчителі мови - вони диктують диктанти)
√ Запрошуйте студентів бути співучасниками ваших педагогічних пошуків, висловлювати свою думку щодо того чи іншого методу, завдання і т.д., застосовуваних вами з метою апробування.
√ Дивуйтеся, захоплюйтеся, радійте, коли студент робить гідний вчинок, виявляє кмітливість, мислить зосереджено.
√ Розвивайте в собі великий дар терпіння. Творче терпіння творить міць, із кожною годиною напружується дійсність.
√ Допомагайте студентам перевершити самих себе.
√ Заохочуйте самооцінку й оцінну діяльність кожного студента, давайте йому можливість оцінити свою роботу вголос, висловлювати свою оцінку про роботу інших.
√ Говоріть зі студентами спокійно, приємним голосом і експресією, частіше посміхайтеся.
«Вплив слова на психологічний стан людини»
(ведучий демонструє дослід як наочний приклад впливу поганих,
необдуманих слів на людину)
Візьмемо склянку з водою. Уявімо,що це людська душа - чиста, прозора, здатна вбирати в себе і хороше, і погане. Сіль - грубі, солоні слова; перець - гіркі, пекучі; грудка землі - неуважність, байдужість; цукор - теплі та добрі слова. Коли ми все це перемішаємо (перемішує паличкою до утворення мутного розчину), то умовно отримаємо емоційний стан людини. Скільки мине часу доки все це осяде, забудеться? А варто потім лише легенько збовтати - і все це знову підніметься на поверхню. Все це - наші переживання, стреси, неврози. Коли ми кажемо людині щось неприємне, образливе, ми залишаємо у її душі такі сліди. І не важливо скільки разів потім попросимо вибачення - негативні наслідки все одно залишаться. Тому свою терпимість ми повинні виявляти по різному: спокійно, без критики, без образ, доброзичливо тобто ТОЛЕРАНТНО.
√ Міркуйте вголос самі, щоб давати студентам зразки: як думати, як шукати вирішення задачі.
Учасникам пропонується на аркушах намалювати «дерево». Інтерпретуючи дану вправу, педагогам ставиться запитання: чим схожі ваші малюнки? Чим вони відрізняються? Важливо підвести учасників до розуміння, що всі ми різні та по різному сприймаємо навколишній світ.
√ Заохочуйте творчу діяльність.
√ Мозковий штурм - це метод опитування, за якого приймаються будь-які відповіді учасників стосовно обговорюваного питання чи геми.
√ Рольова гра - це неформальна постановка, в процесі якої учасники без попередньої підготовки розігрують сценки або ситуації.
√ …Жодна пам'ять не може змагатися з уривком паперу та «огризком» олівця….
√ Стежте за чистотою вашої мови, не допускайте її забруднення.
√ Провокуйте дискусії студентів з вами, давайте їм можливість доводити вам, пояснювати помилки, спростовувати ваше твердження, і тоді, визнавши їхню рацію, виражайте подяку за те, що не дали вам перебувати в омані.
Учасники шикуються, розраховуються на двоє. Кожна пара отримує по 3-5 тенісних м’ячиків, при цьому їм необхідно стати в парі на відстані трьох метрів (і більше) один від одного. Спочатку один партнер кидає іншому м'ячі повільно і по черзі. Потім вправу повторюють, при цьому темп кидків значно прискорюється. На третій раз учасникам пропонується кинути своєму партнерові усі м'ячики відразу.
Важливо підвести учасників до розуміння, що викладати матеріал на лекціях необхідно помірковано, порціями. Не треба відразу навантажувати студентів великою кількістю інформації, це не ефективно. Краще менше, але продуктивно.
√ Коли зустрічаєте студентів, кажіть (своїм виглядом, посмішкою, виразом обличчя, словом): "Ми (Я) чекали вас."
√ Знайомте студентів з планом заняття, беріть до уваги їхні побажання з приводу змісту заняття.
√ Виражайте студентам подяку за сприяння в проведенні цікавого заняття.
Рецепт успіху:
|
Збери зерна мудрості, Розчисти джерело знань, Зачерпни з криниці досвіду, Полий квіти творчості, Придбай тонну терпимості, Півтонни сумлінності, Центнер наполегливості, Два – цілеспрямованості, Чотири – принциповості, П’ять – фантазії, І багато-багато чуйності! |
|
1