Тренінг з профілактики наркоманії "Межа, за якою тільки морок"

Про матеріал

Урок-тренінг має сприяти формуванню у учнів 7-9 класів стійкого, свідомого потягу до здорового способу життя і відмови від згубних шкідливих звичок.

Перегляд файлу

Тренінг  для підлітків 12-15 років з профілактики наркоманії

« Безодня, за якою морок » (45 хвилин).

Мета: формувати здоров’язбережувальну компетентність дотримання правил здорового способу життя та відмови від наркотиків.

Структура проведення заняття:

  1. Вступна частина.(15  хв.)
  2. Основна частина. (25 хв.)
  3. Заключна частина. (5 хв.)

Місце проведення:

кімната психологічного розвантаження, учні та тренер сидять у колі.

Обладнання:фліпчарт, папір, кольорові олівці, скотч, магніти, презентація « Шлях у НІКУДИ».

Заняття проводиться впродовж 45 хвилин. Оптимальна кількість учасників 13-15 учнів та тренер.

 

Хід тренінгу:

І. Вступна частина (15 хв.).

Перед тим, як ми розпочнемо, я пропоную ближче познайомитися один з одним.

Вправа-криголам «Сонечко з промінчиками» (2 хв.).

Мета: формувати  соціальну компетентність, вміння  спілкуватися.

Тренер пропонує учням намалювати на папірцях себе у вигляді сонечка і замість промінчиків написати найкращі якості своєї особистості, представити присутнім своє «Сонечко». Наприклад: «Сонечко Тетянка» має промінчик доброти та відповідальності, полюбляє фрукти і відпочинок на морі.

Сумісна робота над правилами проведення заходу (2 хв.)

Мета: формування соціальної компетентності ефективного спілкування.

Учні і тренер обговорюють правила спілкування під час проведення заняття, записують їх на фліпчарті, якого встановлено насамомувидному місці.

Вступне слово тренера (1хв.)

Зброя самогубства – так називають наркотики. Ця зброя страшної забійної сили. Зараз воно спрямоване на кожного з нас. Щороку воно вбиває мільйони людей. Як захиститися від цього нещастя? Перший спосіб захисту – це знання. Отже, до вашої уваги страшна правда про наркотики. Що таке наркотики? Це сильнодіючі речовини. Що викликають збуджений стан психіки людини і паралізують центральну нервову систему. Що таке наркоманія? Слово наркоманія походить від грецького narcos – зціплення іmania – божевілля.

Наркоманія – це хвороба, яку характеризують потягом до наркотиків, що вживаються різними способами: ковтання, вдихання, внутрішньовенна ін’єкція з метою домогтися одурманюючого стану або зняти біль. Вживання наркотиків веде до повного виснаження організму, значної втрати маси тіла і занепаду фізичних сил.

Давайте познайомимося з корінням та масштабами цієї проблеми за допомогою презентації «Шлях у НІКУДИ». grinkevich.tj

Перегляд презентаціїз коментарем (8 хв).

Мета: формувати здоров’язбережувальну компетентність, об’єктивне ставлення до впливу наркотиків на людський організм.

Вправа-енергейзер  «Ураган для тих…» (2 хв.)

Мета: формувати здоров’язбережувальну  компетентність, навички зняття м’язового напруження, покращення уваги та п’амяті. 

Вправа «Ураган для тих…». Для цієї вправи  потрібно прибрати зайві стільці. Усі сидять, а тренер стоїть ( йому не вистачає стільця ). Він каже: «Ураган для тих, хто народився весною». Усі, хто народився в цю пору року, встають зі свого місця і намагаються сісти на інше. Той, кому не вистачило стільця, стає ведучим і каже: «Ураган для тих, у кого довге волосся ( коротке волосся, хто любить ходити до школи, бачив море, любить солодке…)».

 

Основна частина (25 хв.)

Вправа з командоутворення «День та ніч».(1 хв).

Тренер просить учасників стати у одну лінію і перерахуватися «День, ніч». Потім підлітки об’єднуються у дві команди. Команду «День» і команду «Ніч», яким надається фарба, папір, олівці та пензлики.

 

Вправа «Моя мрія» (13 хв.)

Команди учасниці створюють малюнки на тему « Моє майбутнє». Найчастіше діти використовують яскраві, веселі кольори і малюють успішне, щасливе, здорове, майбутнє. Кожна з груп зображує  свій  малюнок,  куди  вкладає певний  зміст  і  показує  його, пояснюючи зміст, який було в ньому втілено.

Обговорення вправи. Групи порівнюють свої роботи та дають відповіді на запитання:

  • Які думки у вас виникли під час виконання роботи?
  • Як ви думаєте, що найважливіше для вашого здоров’я?

Потім групам пропонується помінятися аркушами паперу з малюнками „Моє майбутнє”. Ведучий пропонує всім уявити собі ті шкідливі, руйнівні фактори наркотиків, що впливають на здоров’я людини і зіпсувати   малюнок   протилежної   команди.

Учні   легко   псують   чужу роботу. Але на певному етапі помічають, що з їхнім малюнком роблять те ж саме. Після закінчення роботи розглядаються малюнки, які зіпсовані. Пропонується спроба їх виправити і дати відповіді на такі питання:

  • Що ви відчували, коли руйнували «Майбутнє» іншої команди ?
  • Що ви відчували, коли отримали свій малюнок зіпсованим?
  • Чи можна відновити те, що вже зруйноване?

Виявляється, що зіпсувати своє здоров’я і майбутнє значно легше. Треба навчитись берегти не тільки своє здоров’я, а й здоров’я  оточуючих. Після обговорення, коли висловили всі бажаючі свою думку, фасілітатор пропонує  результати  наукових  досліджень  щодо перших ознак, за якими можна помітити, що людина почала вживати наркотики.

  • Гіперактивність;
  • Зміни у голосі;
  • Поганий сон;
  • Проблеми з апетитом;
  • Постійна блювота.

Знаючи про ці ознаки можна визначити, чи почала близька людина вживати наркотики і своєчасно допомогти їй подолати цю згубну звичку.

Вправа-енергейзер  «Сонце світить на…» (1 хв.)

Мета: формувати соціальну компетентність проявлення уваги до присутніх, здоров’язбережувальну компетентність на відновлення рухової активності і кровообігу.

Тренер говорить: « Сонце світить на тих, хто на високих підборах.». Всі, хто на підборах перебігають на місце один одного.

Вправа на командоутворення « Весна, осінь» (1 хв.)

 

Учні перераховуються на «Весну» та «Осінь» і об’єднюються у 2 відповідні  групи.

 

Вправа «Моє безпечне середовище» (9 хв.)

Учасникам тренінгу надаються 2 великих аркуші паперу, на яких команда «Весна» виписує всі небезпеки їх середовища, які можуть призвести підлітків до згубної звички вживати наркотики, а команда «Осінь» думає над тим, чому їх середовище можна вважати безпечним. Потім представники команд перед всією аудиторією доводять хід своїх думок.

Заключна частина (5 хв.)

Рефлексія

Вправа « Пазлики» (3 хв.)

Мета: закріплення отриманих знань, підведення підсумків заняття, аналіз групової та індивідуальної роботи учасників, усвідомлення учасниками отриманого досвіду. Отримання зворотнього зв'язку для тренера.

Тренер надає учасникам картинку, на якій зображено здорового, спортивного підлітка. Картинку розрізають на маленькі частинки, ці клаптики перемішують. Підліткам надається завдання сумісними зусиллями скласти з клаптиків ціле зображення щасливої дитини.

 Вправа "Спасибі за приємне заняття"(2 хв.)

Мета:формувати  соціальну компетентність, вміння дружньо спілкуватися.

Фасілітатор: « Будь ласка, встаньте в загальне коло. Я хочу запропонувати вам взяти участь в невеличкій церемонії, яка допоможе нам висловити дружні почуття і вдячність одне одному. Гра проходить наступним чином: один з вас стає в центр, інший підходить до нього, потискує руку і вимовляє: «Дякую за приємне заняття! Обидва залишаються в центрі, як і раніше тримаючись за руки. Потім підходить третій учасник, бере за вільну руку або першого, або другого, стискує її і каже: «Дякую за приємне заняття!» Таким чином, група в центрі кола постійно збільшується. Всі тримають один одного за руки. Коли до вашої групи приєднається останній учасник, замкніть коло і завершіть церемонію безмовним міцним триразовим потиском рук.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
5687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку