Урок-тренінг з профілактики тютюнокуріння для підлітків 12-15 років

Про матеріал

Тренінг розрахований на час проведення уроку, в ньому можуть приймати участь учні 7-9 класів. Найоптимальніша кількість учнів складає 15 дітей, з ними працює один фасілітатор. Метою тренінга є формування свідомого ставлення до особистого здоров'я та здоров'я оточуючих

Перегляд файлу

Тренінг  для підлітків 12-15 років.

« Профілактика тютюнокуріння»

Мета: формувати здоров’язбережувальнукомпетентність, негативне ставлення до шкідливої звички тютюнокуріння.

Структура проведення заняття:

1.Вступна частина.(15  хв.)

2.Основна частина. (25 хв.)

3.Заключна частина. (5 хв.)

Місце проведення:

кімната психологічного розвантаження, учні та тренер сидять у колі.

Обладнання:фліпчарт, папір, кольорові олівці, презентація «Від безпечної рослини до згубної звички»grinkevitch.t.j

Заняття проводиться впродовж 45 хв.

Хід тренінгу:

І. Вступна частина (15 хв.).

Вправа-криголам « Знайомство»(2 хв.).

Мета: формувати соціальну компетентність вміння спілкуватися і уважно ставитися один до одного.

Почнемо з вправи, яка допоможе нам з вами познайомитися ближче. Кожний з учасників по черзі називає своє ім’я, овоч чи фрукт, який починається на таку ж букву, як і ім’я, а також місто на цю ж букву. Наприклад: Борис, банан, Барселона. Таким чином присутні знайомляться один з одним і запам’ятовують  імена один одного.

Обговорення і запис правил участі у тренінгу (1 хв.)

Учасники тренінгу пропонують і записують на листі паперу правила проведення заходу, розміщують їх на самому видному місці.

Вступне слово фасілітатора (1 хв.)

На екран проецируються картинки з зображенням людей, які палять. Любі друзі, сьогодні ми зібралися для того, щоб розібратися з однією дуже великою проблемою, від  якої страждає майже все сучасне людство. Наша мета – допомогти самим собі і своїм близьким подолати шкідливу звичку тютюнокуріння.

Перегляд презентації «Від безпечної рослини до згубної звички» з коментарем (9 хв.).

Проведення руханки « М’ячики». (2 хв)

Мета: розвивати гнучкість тіла, формувати соціальну компетентність навичок праці в колективі.

Учні стають у коло і намагаються за допомогою спини, пліч або голови тримати м’ячики між ними, кількість м’ячиків може збільшуватися від 1 до 30.

Основна частина (25 хв.).

Вправа « Скринька Пандори».( 5 хв)

Мета: формувати здоров’язбережувальну компетентність, вміння правильно вибирати пріоритети у своєму житті.

Уявіть собі, що в кімнаті лежить скринька, яку не можна відкривати. Ви залишилися вдома самі і вирішили подивитися на сховане в скринці. Подумайте і розкажіть, як ви це робили.

Учні по черзі виконують вправу. Всі розповідають, що було легко, а що важко при зазиранні у заборонену скриньку.

Друзі, уявіть собі, що у забороненій скринці лежить речовина, яка викликає розсіяність уваги, погану пам’ять, втрату контролю, захворювання легенів, серця, судин та інше. Чи хочете ви вжити цю речовину?

«Чумою» 21 століття називають тютюнокуріння. Зростання числа курців у світі, особливо жіночої статі визиває тривогу у лікарів всього світу.

Рослина, яка отримала назву від імені провінції Табаго, почала свій похід країнами і континентами. Після походу Христофора Колумба  до Америки (1493-1496рр.) насіння тютюну завезли у Європу,  де тютюн набув широкого розповсюдження і поганої слави рослини, яка веде до шкідливої звички.

Вправа «Наслідки куріння».( 5 хв.)

Мета: формувати знання про згубні наслідки куріння.

Учні та тренер обговорюють і записують на фліпчарті  етапи наслідків куріння:

  1. миттєві негативні наслідки: прискорення серцевих скорочень, підвищення кров’яного тиску, подразнення тканин гортані, подразнення очей;
  2. тривалі негативні наслідки: рак легенів, порожнини рота, стравоходу, шлунку, стенокардія, інфаркт, виразка шлунка, хронічний бронхіт, захворювання судин;
  3. інші негативні наслідки: пошкодження слизової оболонки губ, рота, носа, неприємний запах, ранні зморшки, порушення ритму дихання.

Вправа-енергейзер «Дотягнись до зірок» (1 хв.)

Мета: формувати здоров’язбережувальну компетентність, вміння робити вправи на розвиток правильної постави.

Усі заплющують очі, роблять 3 вдихи і 3 видихи. Уявляють, що над ними зіркове небо. Необхідно знайти саму яскраву зірку, яка втілює всі мрії підлітка і потягнутися до неї всім тілом.

Вправа « Лялька» (5 хв.)

Мета: надати можливість учням відчути себе повністю залежними від чужої волі, визначити для себе можливість бути залежним.

- Друзі, а якою є людина залежна і від чого вона може залежати Учні обговорюють  причини залежності людини?

Потім за проханням тренера учні об єднаються в групи по 3 дитини. Кожній групі дається завдання: два учасники є лялькарями, один виконує роль  ляльки-маріонетки. Лялькарі керують рухами ляльки. Ціль лялькарів – перевести ляльку з стільця на стілець, які знаходяться за 3 метри один від одного.

Обговорення вправи:

  1. Що ви відчували в ролі ляльки?
  2. Чи сподобалося вам бути лялькою у чужих руках?
  3. Чи зручно вам бути залежним від чужої волі?
  4. Чи хотілося вам робити все самому?

Вправа «Валізка з залежностями».(5 хв.)

Мета: формувати вміння робити вибір.

Ми побачили, що більшості з вас неприємно бути залежним від когось, або чогось, це незручно .

Тренер роздає підліткам олівці та папір, на якому написано початки висловів, які потрібно дописати або домалювати:

  • коли я спілкуюся з людиною, залежною від тютюну…
  • своє співчуття до залежної людини я виражаю як…
  • бути незалежним для мене…

Вправа - енергейзер  « Град» ( 1 хв.)

Мета: формування навички робити вправи на правильний кровообіг у кінцівках.

Тренер називає слово «вітер» - учні тягнуть руки вгору, роблять рухи, схожі на розгойдування гілля. При слові «град» учасники тренінгу тупочуть ногами спочатку швидко, потім уповільнюють свої рухи.

Вправа « Білий листок паперу» (4 хв.)

Мета:  спрогнозувати майбутнє курця.

Діти малюють людину з народження, з малюка, його похід до дитячого садочка, школи, прогулянки після школи, під час яких перед ним з являються дві дороги. Перша яскрава піднімається догори. Інша темного кольору опускається донизу, на ній його чекають хворі на рак легенів, люди з серцево-судинними вадами. Потрібно намалювати, що чекає людину, якщо вона піде догори або піде по чорній доріжці.

Обговорення створених малюнків.

Тренер: «Тепер, любі друзі , ми знаємо, що чекає людину, яка вибирає тютюн, або вибирає здоровий спосіб життя. Приймаючи рішення, пам’ятайте про обидві доріжки».

ІІІ. Заключна частина.(5 хв.)

Рефлексія.(5 хв.)

Мета: встановити зворотній зв’язок між уявою учня про тютюнокуріння і надбаними за час тренінгу знаннями .

1.Учні записують на фліпчарті список особистих найважливіших цінностей.

2.Тренер наостанок роздає роздрукований на папері «Гімн самому собі» Вірджинії Сатир.

Мета: формувати адекватну самооцінку у підлітків.

«ГІМН САМОМУ СОБІ»

Я — це Я. У всьому світі немає точнісінько такого, як Я... Тому все, що йде від мене, — це справді моє, оскільки саме Я обрав це... Мені належить усе, що в мені є: моє тіло, моя свідомість, включаючи всі мої думки і плани... Мені належать усі мої фантазії, мої мрії, мої вади і мої острахи. Мені належать усі мої перемоги й успіхи. Усі мої помилки і поразки... Усе, що Я бачу і відчуваю, усе, що Я говорю і, що Я роблю, що Я думаю і відчуваю в цей момент — усе моє. І це допомагає мені дізнатися, де Я і хто Я зараз. Коли Я вдивляюся в моє минуле, дивлюся на те, що Я бачив і відчував, що Я говорив і що Я робив, Я бачу, що це мене цілком влаштовує. Я можу відмовитися від того, що зда-ється мені непотрібним, і зберегти те, що здається потрібним, і відкрити у собі щось нове. Я можу бачити, слухати, відчувати, думати, говорити, діяти. Я маю все, щоб бути близьким з іншими людьми, щоб бути продуктивним, вносячи зміст і порядок у світ речей і людей навколо мене. Я належу собі і цим пишаюся, БО Я МОЖУ ТВОРИТИ СЕБЕ. Я — це Я, і Я — ЦЕ ЧУДОВО.        Вірджинія Сатир.

http://himki.net.ru/files/2/2c/2c4fc82ec9860efd0a7ec5d48d13060bd9e1cac6.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку