Тренінг з профілактики психічного здоров’я педагогів: «Розвиток рефлексії, самоусвідомлення засобами арт-технологій»

Про матеріал
У цьому тренінгу наділена увага розвитку навичок психологічно правильного цілеспрямованого самоусвідомлення, рефлексії засобами арт-технологій, усвідомленню важливісті прийняття свого «Я», розвитку в особистості свідомого ставлення до свого життя, до своєї долі, до себе, відчуття себе творцем свого життя.
Перегляд файлу

Тренінг

з профілактики психічного здоров’я педагогів:

«Розвиток рефлексії, самоусвідомлення засобами арт-технологій»

 

Дата:

Практичний психолог: Гелета Жанна Євгенівна

Місце проведення:

Присутні:

 

Мета: розвиток навичок психологічно правильного цілеспрямованого самоусвідомлення, рефлексії засобами арт-технологій. Допомогти усвідомити важливість прийняття свого «Я». Розвинути в особистості свідоме ставлення до свого життя, до своєї долі, до себе, відчути себе творцем свого життя.

 

Прийняття правил роботи в групі (3 хв)

Мета: визначити правила продуктивної роботи групи під час тренінгу, створити спри­ятливий психологічний клімат.

Аби досягти гармонії в роботі, необхідно виробити правила роботи, якими будуть ке­руватися учасники.

Група методом «мозкового штурму» встановлює правила ефективної взаємодії, відповідаючи на запитання: «Що потрібно зробити для того, щоб робота групи була ефективна?», і записують на плакаті «Правила».

Наприклад: відкритість, принцип «тут і зараз», конфіденційність, не критикувати, активність, повага, довіра, регламент, правило піднятої руки, обговорення не людини, а проблеми, слухати й чути, почуття гумору тощо.

 

1. Вправа «Мої очікування» (5 хв)

Мета: визначити очікування й одержати зворотний зв'язок.

Учасникам пропонується на стікерах кількома словами написати свої очікування від тренінгу. Потім по черзі наклеїти їх на плакат при цьому озвучуючи свої думки.

 Я сподіваюся, що ваші очікування виправдаються!

Обговорення

 Що дала нам ця вправа?

Висновок: ми краще пізнали один одного й розрядили атмосферу в групі.

 

2. Вправа «Якби я був…»

Мета: візуалізація себе в певний предмет, рослину, тварину або явище; самопізнання стану емоційної сфери; створення гарного настрою.

 

Інструкція. Зараз кожен з вас обере один стікер, на якому написано: «Якби я був…». Спробуйте уявити, ким би ви були та доповніть речення за власним бажанням.

3. Інформаційне повідомлення «Наше Я. Яке воно?»

Наше «Я» — це одна з найскладніших зага­док. Іноді «Я» має здоровий глузд, іноді — це голос творчої фантазії. Деякі дії ми виконуємо взагалі всупереч своїй волі. Гармонійна люди­на, людина успіху завжди повинна уникати будь-яких крайнощів, її золота середина: «Я люблю себе, я люблю весь світ. За законами природи, якщо людина любить світ, то і світ любить її, тобто добре співвідносяться інтереси особис­тості, суспільства, природи».

Сприйняття людиною себе залежить від того, наскільки вона вірить у себе та свої можли­вості. Люди, які почуваються щасливими, вва­жають, що їх люблять, що вони потрібні, до них добре ставляться інші, що вони здібні та їх ціну­ють. Вони мислять позитивно. Ви зможете по­чуватися щасливішими, налагоджувати добрі взаємини з іншими людьми, якщо навчитеся поважати себе. Ті, хто навчився поважати себе, як правило, приймають і інших. Тобто, якщо ви позитивної думки про себе, то добре думатиме­те й про інших, і навпаки. Ми знаємо, що «Я» утворюється пластами, як земна кора—чим глиб­ше, тим давніші пласти власного усвідомлення. Давайте здійснимо екскурсію, занурюючись у власне «Я».

4.  Вправа «Людина під дощем»

Мета: самопізнання стану емоційної сфери (у спокійному стані, в стресовій ситуації та після неї)

Дослідження складається з трьох малюнків: 

1 - намалюйте людину у повний зріст;

2 – намалюйте людину під дощем;

3 – дощ закінчився.

Малювання і обговорення малюнків.

5. Вправа «Моє минуле, теперішнє, майбутнє» (робота з асоціативними картами)

Мета: самопізнання свого емоційного стану у минулому, теперішньому, майбутньому.

Інструкція. Зараз кожен з Вас обере по три картки, які відповідають Вашому минулому, теперішньому та майбутньому – як ви його бачите (емоційний стан, головні події у житті, цілі (мрії) на майбутнє).

 Обговорення виборів учасників тренінгу.

6.  Вправа «П'ять добрих слів»

Мета: отримання зворотного зв'язку від гру­пи, підвищення самооцінки, самопізнання.

Інструкція. (Учасники діляться на підгрупи (по шість осіб). Кожен з вас має обвести свою руку на аркуші і на долоньці написати своє ім'я. Потім ви передаєте свій аркуш сусідові право­руч, а самі одержуєте малюнок від сусіда ліво­руч. В одному з «пальчиків» отриманого чужого малюнка ви пишете якусь привабливу, на ваш погляд, рису її власника. Інша людина робить запис на іншому пальчику тощо, поки аркуш не повернеться до власника.

Рефлексія: які почуття у вас виникли, коли ви читали написи на своїй «руці»? Чи всі ваші переваги, про які написали інші, вам відомі?

7.  Вправа-релаксація «Світ тиші»

Мета: розслаблення.

Інструкція. Прийміть зручну для вас позу, заплющте очі і спокійно дихайте.

Аудіо-запис «Світ тиші»

 Ви повертаєтесь до кімнати в гарному настрої: все в цьому світі створене для краси і ви — та­кож.

8. Підбиття підсумків

Психолог запитує учасників, чи справдили­ся їхні очікування, і як вони почуваються на­прикінці заняття.

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 травня 2019
Переглядів
1635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку