Тренінг з профілактики ранніх статевих стосунків, ВІЛ/ СНІДУ

Про матеріал
Тема: Вибір у твоєму житті Мета: - Сприяти розумінню важливої ролі особистої відповідальності при прийнятті рішень; - показати мотиви вступу в статеві зносити та можливості їхньої реалізації іншими способами; - сприяти усвідомленню учнями міфів, які перешкоджають здоровій реалізації сексуальності, негативно впливають на репродуктивне здоров’я; розвінчання їх через надання достовірної інформації. Матеріали і обладнання: маркери, стікери, ножиці, скотч, аркуші формату –А3, фігурки людей, відеофільм. музика, таблиці «Умови тренінгу» та «Міф чи Факт»
Перегляд файлу

Тренінг з профілактики ранніх статевих стосунків, ВІЛ/ СНІДУ

Тема:  Вибір у твоєму житті

Мета:

- Сприяти розумінню важливої ролі особистої відповідальності при  прийнятті рішень;

- показати мотиви вступу в статеві зносити та можливості їхньої  реалізації іншими способами;

- сприяти усвідомленню учнями міфів, які перешкоджають здоровій  реалізації сексуальності, негативно впливають на репродуктивне здоров’я;  розвінчання їх через надання  достовірної інформації.

Матеріали і обладнання:  маркери, стікери, ножиці, скотч, аркуші  формату  –А3, фігурки людей, відеофільм. музика, таблиці «Умови тренінгу» та  «Міф чи Факт» .

Хід тренінгу

І.Вступна частина.

Життя... Воно прекрасне. Це безцінний дар, який людина одержує при народженні. Проте як вона зуміє розпорядитися цим даром - залежить від неї самої. Життя можна витратити на різні задоволення, на те, щоб отримати якомога більше приємних вражень і насолод. Але від такого життя можуть залишитись тільки приємні спогади, які є малою втіхою в старості.

1.Знайомство.

Життя дуже багатогранне, це – яскравий світ, але для кожного він особистий та особливий.
Вправа "Символ життя"
Запалюють свічку, яку передають з рук у руки з коментарем.
– Уявіть, що ця запалена свічка – наше життя. Потримайте її в своїх руках, передайте тому, хто праворуч з вами. Проаналізуйте свої відчуття.
Запитання для обговорення:
– Що ви відчували, коли тримали свічку в своїх руках?
– Чи хотілося вам її віддати?
–  Чи виникав страх, що свічка згасне?
Висновок. Коли свічка знаходилася у ваших руках, лише ви вирішували, вона горітиме чи згасне.

2.Повторення правил тренінгу.

Давайте згадаємо правила, яких ми повинні дотримуватись на тренінгу. 

ІІ. Основна частина

І.Теоретичний блок

1. Перегляд відеофільму.

2. Вправа « Історія одного кохання»

Матеріали: скотч, фігурки дівчат жовтого кольору, чоловіча  фігурка синього кольору, фігурка закоханих зеленого кольору, фігурка без статевих ознак червоного кольору.

Послухайте історію.

Це історія про двох юних закоханих (на дошці закріплюю фігурки  закоханих). Вони, ваші ровесники, що живуть  зовсім поруч. Він і вона давно зустрічаються, закохані. Він із заможної родини, закінчує престижну школу,  мріє стати юристом. Вона  – сучасна дівчина, мріє вийти за нього заміж. Вони ведуть здоровий  спосіб життя  – не палять, не вживають алкоголю, хіба деколи з друзями келих вина. Вона незаймана, але прийняла рішення,  це станеться сьогодні! Вони будуть кохатися! Він також давно про це мріє. Але....  У нього це вже колись було, давно, він майже забув... Та, інша... ( над  фігуркою закоханого хлопця чіпляю фігурку дівчини). Він думав, що це кохання на все життя. Виявилось – помилився, але людське життя таке довге для одного  кохання...Цікаво, де та інша, тепер? Він у неї був не перший  – колись вона спробувала це через цікавість із  малознайомим хлопцем, під час якоїсь вечірки ( над фігуркою дівчини чіпляю  чоловічу). Цікаво, хто був той хлопець? Він був відомий гульвіса, «колекціонер» дівочих сердець, і не тільки...  Скільки дівочих мрій він зруйнував ...(Над чоловічою фігуркою закріплюю дві  фігурки дівчат). А хто були вони? Чи було це для них уперше? Чи був він у них  єдиний? Ніхто не знає, що одна  з дівчат мала контакт ...( Над однією з фігурок дівчат  фіксую червону фігурку без статевих ознак). Ми не знаємо, коли і як це сталося  з нею. Вони всі ще не знають... Сьогодні вона прийняла рішення  – рішення, яке може змінити все її життя, зруйнувати мрії. Але вона про це не думає, бо закохана, довіряє йому, впевнена  в ньому.

- Кого звинуватять вони колись?

- Одне одного?

- Кожен сам себе – за поспіх і  необережність?

- Де знайти винного? Що це змінить? ( обговорення оповідання)

3. Вправа « Чи важко прийняти рішення?»

У вашому житі  були такі випадки, що вам потрібно було прийняти якесь  рішення? Чи важко було його прийняти?

Я пропоную вам на особистому прикладі перевірити це. На столі розкладаю

4 пакунки . Я запрошую 3 –х добровольців. Виберіть, будь ласка собі один

пакунок (не торкаючись його) і станьте позад нього. Всі інші учасники можуть впливати на їх вибір, давати їм поради.

  • Що вплинуло на ваш вибір? Але ж ви не знаєте їхнього вмісту. А тепер візьміть пакунки і підніміть їх беручи до рук лише верхню частину, і покладіть на місце, не дивлячись в середину назад.
  • Чи хотів би хтось обмінятися пакунком, або взяти інший. (Учням, які  обмінялися, пропоную  пояснити, чому вони це зробили?)
  •  Запрошую  одного з учасників  взяти пакунок, який залишився, а після цього пропоную відкрити свої пакунки і витягнути і показати всій групі, що в ньому було.

Обговорення:

- Чим ви керувалися,зробивши вибір?

- Люди часто роблять щось із цікавості. Перший пакунок здавався  цікавим тому, що був яскравий ( там лежав банан). Банан можна з’їсти і це позитивний аспект. Але була можливість і зніяковіти якби, наприклад, у  пакунку ще лежав і презерватив. Наслідки невідомі, це могла б бути  зніяковілість, або ще щось гірше;

-  іноді ми потрапляємо в оману за рахунок «дезінформації». Здавалося,  що в пакунку  №2  –пляшка води, але це не так. Заглянувши,  ми не  могли прийняти рішення, яке ґрунтується на інформації, тому отримали розчарування. А іноді, не зважаючи на те, що рішення приймається на основі

наявної  інформації, ми одержуємо не той результат, на який сподівалися;

- часто ми швидко приймаємо рішення, не враховуючи деякі деталі  інформації, важливі для прийняття правильного рішення. У пакунку №3,

ймовірніше всього, лежить яблуко. Лише маючи гарний нюх, можна здогадатися, що то цибуля. У цьому випадку наслідок не позитивний ( їсти  цибулю не будеш), але і не негативний ( я не прошу вас її з’їсти);

- пакунок  № 4 був не зрозумілим. Він був порожнім. При детальнішому

розгляді можна було б відчути, як там шелестіло щось паперове, але знову ж  таки не було можливості довідатися що це. Ви справді ризикували, вирішивши  взяти пакунок №4, але ризик у такій ситуації  –виправданий, оскільки ситуація  безпечна, тоді, як бувають ситуації, коли людина ризикує

необмірковано, і це може бути значно небезпечніше, ніж просто втрата невеликих грошей.

- Ми побачили, що в житті дуже важко прийняті, якійсь рішення, або передбачити їх наслідки.

ІІ. Практичний блок.

1. Вправа "Міфи і факти про сексуальну поведінку"

Ресурси: три таблички з написами "Так", "Ні", "Не впевнений".

При прийнятті рішень щодо реалізації сексуальності людина може спиратись на недостовірну інформацію (міфи), що у свою чергу може негативно впливати на її сексуальну поведінку, здоров’я. При прийнятті рішень важливо, щоб інформація якою ви володієте, була достовірною.

- Вчитель роздає таблички з написами. Учасникам групи послідовно пропонуються суперечливі висловлювання, які стосуються теми сексуальності. Учасникам необхідно підняти таблички згідно з їх переконаннями. Кожний  аргументує своє переконання.

Приклади висловлювань:

  • Більшість підлітків мають статеві зносини ще до закінчення школи (МІФ)
  • Багато підлітків не мають статеві відносин до закінчення школи, вони утримуються від статевого життя.
  • Щоб бути популярним серед своїх друзів, дівчині не обов’язково вести статеве життя (ФАКТ)
  • Дівчата хочуть сексу так само, як і юнаки, але для збереження репутації мусять говорити "Ні" (МІФ)
  • Формування статевого потягу проходить по різному у юнаків і дівчат. У дівчат є потреба у реалізації платонічного та еротичного лібідо. До потреби реалізації сексуального лібідо дівчата підходять набагато пізніше, ніж юнаки.
  • Хлопець може бути справжнім чоловіком, навіть якщо він цнотливий (ФАКТ).
  • Чоловік має право примусити дівчину до статевих стосунків, якщо він знаходиться в стані сильного сексуального збудження (це не тільки МІФ, а й, згідно чинного законодавства України, секс з примусу вважається зґвалтуванням, і цей злочин передбачає карне покарання).
  • Утримання – єдиний 100 %-ий метод контрацепції (ФАКТ)
  • З першого разу дівчата ніколи не вагітніють (МІФ)
  • Статевий акт без презерватива є ознакою довіри партнерів одне одному (МІФ).
  • Незважаючи на те, що дівчина вже вступала в статевий контакт, вона може відмовитись від цього в майбутньому (ФАКТ).
  • Дівчина може завагітніти до початку першої менструації (ФАКТ)

Так. До першої менструації у дівчини яєчники виробляють перше яйце під час овуляції. Вона може завагітніти під час статевого акту, якщо він відбувся незадовго до першої овуляції, до її першого менструального циклу.

Висновок.

2. Релаксація.

Вправа « Особиста відповідальність»

Я промовляю команди. Якщо вона починається зі слів « Я говорю...», то ви

виконуєте те, що йде далі, якщо без цих слів  – не виконуєте.

Спочатку я буду ведучим, а потім ви. Тепер починаю я : « Я говорю: дістаньте  ручки» і « підніміть цю ручку».

- Чому ви не підняли  ручок?

- Чому ви не робили те, що пропонував вам ведучий?

- Які висновки ви зробили для себе?

- Від чого залежить, чи будете ви дотримуватись порад, які дають вам  інші люди?

- Хто відчуває на собі наслідки прийнятих рішень?

- Які наслідки від сексуальних стосунків?

- Чому гра називається « Особиста відповідальність»?

Висновок.

3. Робота в групах. Вправа «Аргументи «за» і «проти» сексуального  дебюту»

Матеріали: ватман, маркери.

Об’єдную учнів у три групи (за кольорами світлофора)

Завдання: Обговоріть позитивні та негативні сторони початку статевого  життя для підлітка - 16 років. Результати фіксуйте на ватмані.

Обговорення.

ІІІ. Заключна частина

Зворотній зв'язок.

У вас є стікери, напишіть ваші враження від тренінгу.

- Чи змінилася ваша думка про ранні статеві стосунки?

- Яку  інформацію з  цієї теми ви б хотіли отримати додатково?

Прощання

Уявіть собі водія, котрий мчить автострадою зі швидкістю 200 км/год, а ви знаєте, що перед ним є прірва. Що ви зробите? Хтось йому помахає: "Бай-бай. Їдь собі." Але, можливо, хтось намагатиметься зупинити його. Це йому вдасться. Водій опустить вікно: "Що таке? Чому ти мені заважаєш? Що там ? Прірва? Не затримуй мене, хіба не бачиш, яке в мене авто? Які я маю чудові гальма, повітряні подушки! Не набридай, відійди." Натисне на газ, увімкне на 1-шу, 2-гу, 5-ту і впаде до тієї прірви. Що ви подумаєте? У нього було добре авто, але він був ідіот.

Там само і сьогодні багато людей мчать з великою швидкістю в авто, на ЯКОМУ написано: вільний секс, героїн, гомосексуалізм. Перед цією машиною є прірва: ВІРУС ВІЛ. Кожних декілька секунд до неї хтось падає. Від тебе залежить, що ти зробиш : натиснеш на газ, увімкнеш 1,2, 3, 4. Поїхали! “ Браво” каже, що секс чудовий! Так само друзі, все інше – дурниці, нам залишилось дві години, їдемо далі. Я ХОЧУ насолоджуватись, поки молодий.

Це ваш вибір. Якщо б хоча одному з вас цей тренінг допомогла, це буде для нас найбільшою нагородою. Бажаю вам зустріти своє справжнє кохання і не зустрітися з вірусом ВІЛ!

 

1

 

doc
Додано
2 грудня 2021
Переглядів
513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку