Тренінгове заняття
«Здоров’я – цінність нашого життя»
Мета: сприяти усвідомленню учасниками необхідності здорового способу життя; формувати в них відповідальне ставлення до власного життя й здоров’я; доведення пріоритетів здоровя серед інших цінносте та показати негативни вплив шкідливих звичок на самопочуття людини.
Завдання:
Обладнання:
Хід тренінгу
Тема сьогоднішнього заняття: «Здоровя – цінність нашого життя» і поговоримо ми про здоровя, про активну життєву позицію, спробуємо визначити власні духовні цінності та їх вплив на наше життя. Також ми спробуємо довести важливість здоровя серед інших цінностей людини та негативний вплив шкідливих звичок на самопочуття людини; зорієнтуємось на здоровий спосіб життя.
ПРАВИЛА:
Обговорення правил роботи на тренінгу.
Вихователь демонструє учасникам плакат «Промені сонця» у вигляді сонця» у вигляді сонця, на якому немає променів. «Промені 2» – на них учасники записують свої очікування. Якщо очікування справдяться, сонце засіяє променями в кінці заняття.
Вихователь пропонує учасникам записати свої очікування від тренінгу: «Зараз я пропоную вам записати на «променях» ваші очікування від сьогоднішнього тренінгу, тобто те, що ви б хотіли зясувати для себе під час тренінгу. Наприклад, однією з цілей є «Сформувати в собі прагнення вести здоровий спосіб життя». Якщо ви дійсно хочете, записуємо на своїх «променях» - «сформувати в собі прагнення вести здоровий спосіб життя». Але не забуваємо і про інші цілі. В кінці заняття, якщо наші очікування здійсняться, наше сонце засіяє гарними яскравими променями».
Вихователь пропонує:
вихователь наводить приклад: «Мене звати Інна. Я маю корисну для здоров’я звичку. Це – раціональне харчування».
Підсумок: «Отже, ви дізналися, які корисні звички мають ваші товариші».
Давайте ознайомимось з деякими визначеннями здоров’я.
Однією з найважливіших умов здоров’я є здоровий спосіб життя. Тож давайте визначимо що і є здоровим способом життя. Як ви гадаєте? (висловлювання учасників).
Підсумок: «Отже, здоров’я – це і фізичне здоров’я, і духовне, і соціальне, а здоровий спосіб життя – це … (висловлюються учасники).
«А зараз будемо будувати стіну здоров’я. для того, щоб її побудувати, необхідно згадати корисні для здоров’я звички. Пригадаймо їх ( учасники пригадують корисні звички і записують їх на «цеглинах корисних звичок» і пропонує учасникам помістити їх на стіну здоров’я).
От бачите, яку міцну стіну здоров’я ви побудували. Здається, ніщо її не зруйнує. Але … Але, хоч як не дивно, люди дуже легковажно можуть ставитися до здоров’я, особливо молодь. Вони можуть руйнувати своє здоров’я шкідливими звичками. Тому нам варто пригадати і про чинники, які негативно впливають на здоров’я.
Вихователь пропонує згадати шкідливі звички, які руйнують здоров’я (їх вихователь записує на «цеглини шкідливих звичок», а учасники замість або поверх «цеглин корисних звичок» поміщують шкідливі).
Дивіться, вже одна шкідлива звичка зруйнувала одну цеглину … Як швидко була зруйнована фортеця шкідливими звичками.
Підсумок: отже, ми побачили, як негативні звички руйнують здоров’я людини».
7. Гра – розминка „Масаж”
Мета: релаксувати учасників, підвищити рівень групової згуртованості.
Хід вправи: Всі учасники встають у коло. Вихователь пропонує повернутися праворуч і покласти руки на плечі учаснику, який стоїть попереду. Далі всі йдуть по колу і роблять масаж під час слів вихователя: „Масажуємо плечі, потім руки до ліктів, вертаємось до плечей, масажуємо шию, хребет, талію, вертаємось по хребту до плечей. Зупинилися, зробили оберт на 180ºС. А тепер „віддячимо” за завзятість своїх партнерів потисненням руки.
Підведення підсумків заняття.
Мета: отримати від кожного учасника інформацію про враження від проведеного тренінгу.
Хід вправи: На столі лежать два види паперу різного кольору (наприклад: жовтого і червоного) вирізані у формі яблук.
Вихователь дає інструкцію:
Ви бачите на столі аркуші. Вони знадобляться нам для підведення підсумку заняття. На аркушах червоного кольору ви напишете свої позитивні враження від тренінгу, а на аркушах жовтого кольору – побажання щодо поліпшення нашої роботи або те, що сьогодні вам не сподобалось і чому.
Не обов’язково брати і червоний, і жовтий аркуші. Ви можете скористатися (при бажанні) тільки одним кольором. Після того, як ви опишете власні враження, підійдіть, будь ласка, до малюнка „дерево” і наклейте свої „яблука” біля своїх листочків.
11. Вправа „Кроки до здоров’я”.
Тренер: Щоб прийняти в житті правильне рішення, потрібно спочатку продумати всі „за” і „проти”, задачі і цілі в житті, що стоять перед тобою, вирішити, що важливіше і лише потім робити вибір. Зважаючи на те, що ви сьогодні почули, і про що дізналися, пропоную розробити вам власний шлях до здоров’я. Сьогодні я пропоную зробити вам перші кроки і стати на цей шлях і пройти його, а от який шлях виберете ви – покаже саме життя.
( роздаються сліди, на яких учасники пишуть власні кроки до здоров’я і йдуть по ним). Тож все в ваших силах. Бажаю удачі!
ІІІ. Заключна частина
12. Підсумки заняття
Учасникам пропонується підбити підсумки заняття. Вихователь дає можливість кожному учасникові висловитись за особистим бажанням і відповісти на запитання:
- Які повідомлення, вправи, ігри Вам сподобались?
- Чи відчували Ви дискомфорт, негативні почуття? Під час яких видів роботи це було?
ПРАВИЛА: