Охтирський міський центр позашкільної освіти –
Мала академія наук учнівської молоді
Конспект масового заходу
Підготувала
керівник гуртка
Саєнко М. О.
Мета: навчальна – розширити знання дітей цікавими фактами про бджіл,
розвиваюча – збільшувати рухову активність вихованців; зміцнювати їхнє здоров’я засобами фізичних вправ та рухливих ігор;
виховна – виховувати кращі людські якості.
Обладнання: надувні кульки 10 шт., стаканчики з водою 10 шт., баночки 2 шт., одноразові ложечки 10 шт., лічильні палички 100 шт., папір формату А3 2 шт., маркери 2шт.
Створено зворушливу, сімейну та казкову атмосферу в чорно-жовтій стилістиці. Приміщення прикрашено чорно-жовтими кульками, малюнками бджілок, створено виставку меду, доросла бджілка проводить дегустацію меду.
(по закінченню вечірки – солодкий стіл – цукерки «Шалена бджілка», медовички, медові пряники, млинці з медом, чай липовий з медом, медовий лимонад)
Заходить дівчинка в костюмі бджілки.
Бджола 1. Привіт, друзі! Я - бджілка Торі
І знаю безліч я історій
Про нашу славну родину,
Без якої я загину!!!
Як настрій?
В гостях хочете побувати???
Покуштувати меду, пограти?
Порядку нашому подивуватися?
І працьовитості навчатися?
Тоді за мною, в рій бджолиний ,
Де всі живуть сім'єю єдиною!!!
Бджола 2: А щоб наша подорож у вулик до Бджіл була цікава, ми позмагаємося. Для цього створимо дві команди. Команди, виконуючи наші завдання, познайомлять вас з життям бджіл. Після кожного конкурсу команді - переможниці буде присуджуватися «бджілка» (Загін ділиться на дві команди і надувають повітряні кульки та розфарбовують їх чорним маркером у формі бджіл, під аплодисменти та музику).
Команди готові, можемо починати, зараз я загадаю вам загадку:
Де у полі квітне гречка,
Стоїть хатка невеличка.
Ти зустрінеш там родину,
Що працює без упину
Бджола 1: Ви правильно здогадалися - це вулик: бджолиний будиночок. Приступаємо до нашого першого завдання, зараз ми будемо заселяти наші вулики.
Гра «Засели вулик» . Діти по черзі малюють на вуликах бджілок.
Бджола 2Як ви могли бачити у нас сьогодні змагаються 2 команди «Бджілка» та «Джміль». Ось і настав час познайомити нас зі своїми сім’ями.
(Вболівальники, будьте уважні, після виступу команд проведемо гру із вами на уважність!!! )
Виступ команди «Бджілка»:
Одні працюють (приносять до вулику пилок та нектар),
другі виховують діточок (годують їх нектаром),
треті будують стільники (з суміші нектару та пилка), в яких потім народжуватимуться і житимуть нові бджілки,
а четвертА - королева - народжує дітей - нових працьовитих мешканців своєї країни.
Конкурс «Побудуй стільники» за допомоги лічильних паличок команди повинні викласти гірлянду шестикутників.
Виступ команди «Джміль»:
Бджола 1. Отже, ми бачимо, що і бджоли і джмелі носять до своїх будиночків солодкий квітковий нектар.
Бджола 2. Тож на нас чекає змагання «Збери нектар»
Уявімо, що наші дві команди - це дві бджолині сім'ї. Із квіток (пластикові стаканчики, оформлені, як квітисоняшника, з водою) бджоли (учасник игри) будуть ложками носити мед (воду) до бочок. Чия сім'я швидше наповнить бочку - отримає перемогу БДЖІЛКУ!
Бджола 1. І якщо джмелі приносять нектар, щоб прогодувати потомство , то бджілки складають в стільники найцінніший харчовий продукт – мед, для нас з вами.
Бджола 2. Мед, який виробляють бджоли, є найдивовижнішим продуктом у світі!!! Він складається з 13-20 % води, 75-80 % вуглеводів (глюкоза, фруктоза, сахароза), має неймовірний ряд вітамінів В1, В2, В6, Е, К, С, провітамін А-каротин, фолієву кислоту. Напевно вам це нічого не скаже, але пізніше, на урок хімії в школі, ви збагнете, який це складний і магічний продукт. Справжній порятунок для людини майже від всіх хвороб!
А тепер гра з уважними вболівальниками: відповідь - цукерка
Хто є родичами бджіл? (оси і мурахи)
Чим харчуються бджоли? (пилком і нектаром)
Яка вага однієї бджоли? (100 мг)
Чи сильна маленька комаха бджола?(сильна, бо може підняти в 2 рази більший за свою вагу предмет )
Який танець виконує бджола, якщо знайшла джерело корму недалеко від пасіки? (круговий)
Який танець бджоли говорить про те, що медозбір далеко від пасіки? (кривий)
Скільки нектару можуть назбирати 200 бджіл протягом дня? (1 ложку – 30 г)
Із чого складається гніздо бджіл? (Із стільників)
Де зимують джмелихи? (в землі)
Де джмелиха шукає місце для гнізда? (у покинутих норах, в гніздах, у різних заглибленнях, в отворах квіткових горщиків)
Дякую глядачам, а зараз знову гра.
Команди, відпочили? Прошу до мене.
Гра «Склади Бджілку»
Бджола 1Чи можна мед за смаком розпізнати?
Бджола 2Ще й як можна! За кольором і за смаком, і за ароматом відомі сорти меду.Давай поцікавимося у наших дітей –які сорти меду їм відомі?
змагання «Я знаю такий мед» (гра з глядачами,
(акацієвий, барбарисовий, будяковий, васильковий, вересковий, гречаний, мед із буркуну, каштановий, кленовий, лавандовий, осотовий, липовий, люцерновий, малиновий, мелісовий, соняшниковий, рапсовий, тюльпановий, фацелієвий, шалфейний, еспарцетовий і т. ін.)
Бджола 1Усім нам цікаво, який мед найсмачніший? (Оголошуються результати голосування))
Калейдоскоп цікавинок:
Літературна сторінка свята:
Бджілка Майя на весні
По саду літала.
З яблуневих квіточок
Нам медок збирала.
У ліщиновий лісок
Жу-жу-жу летіла,
І на гілочку куща
Відпочити сіла.
Наша Майя зібрала
Мед з усіх усюдів:
З поля, з лісу, з беріжка
На здоров’я людям.
Трудівниця замала,
Та все носить, носить.
Меду стільки нам дала –
На всю зиму досить!
Мишка меда захотел,
Лез на дерево, пыхтел.
- Ты зачем залез в наш улей?
Улетай отсюда пулей!
Испугался медвежонок
И заплакал как ребенок.
- Вы, пожалуйста, простите,
Только медом угостите.
- Мог бы сразу так сказать,
Чтоб деревья не ломать.
И не лазил, как мартышка,
Ты за медом бурый мишка.
Мишка мед тихонько ел
И на пчелок все глядел.
- Пробуй, пробуй мишка мед!
Он здоровье всем дает
Липа, липа зацвіла! —
Засурмила всім бджола.—
Гей, злітайтеся, подруги,
У гайок на край села.
Там уже не видно віт,
А лише пахучий цвіт.
Наберем багато меду.
Вирушаймо ж у політ! —
Бджоли з пасіки летять,
Липі крону золотять.
І здається, що у липи
Віти струнами бринять
Танцювальна сторінка
Командам пропонується музика і вони за декілька хвилин повинні затанцювати танок.
Завершення.
ОГОЛОШЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ.
Команди танцюють танець із кульками.
Бджола 1Тепер всіх просимо до столу!
Бджола 2Частуйтесь печивом, медами...
Бджола 1і 2Солодкимчаєм і пирогами!
Усі глядачі підходять до накритих столів. На столах мед, медовий квас, пироги, печиво, джем і т. ін. Ведучі свята дарують усім шматочки меду в стільках.
Всім дякую за увагу!
Вам сподобалось?
До зустрічі!!!