КЗ «Яблунівський ліцей»
Підготувала:
Практичний психолог
Горбач Я.В.
Мета: усвідомлення учасниками деяких особистих якостей і оптимізація ставлення до самого себе.
Завдання:
Форма організації роботи: групова, фронтальна.
Метод роботи: частково – пошуковий.
Хід заняття
Психолог. Пропоную кожному учасникові за допомогою символу – іграшки про себе все, що він побажає; після цього він має передати іграшку наступному учаснику.
Стародавні мудреці говорили, що, вивчаючи себе, ми вивчаємо світ. Знаючи свої переваги й недоліки, ми можемо використовувати їх собі на користь: у потрібний момент обійми перешкоду, уникнути конфлікту, заощадити сили й нерви, не «рвати» даремно серце, осягати нове і продуктивно працювати, відпочивати тощо. Ніхто з нас не знає повністю, думки сторонніх теж не завжди об’єктивні. Що означає пізнати самого себе? Спочатку самопізнання є знанням про себе. Знання – це мудрість, яку можна сформулювати так: я є кимось. Так ми дізнаємося про ваші особисті якості.
Усі сидять колом на стільцях. Один стілець вільний. Починає той, у кого вільний стілець праворуч. Він повинен пересісти на вільний стілець і сказати: «А я їду». Наступний учасник, у якого праворуч виявився порожній стілець, пересідає і говорить: «А я теж». Третій учасник каже: «А я зайцем», а четвертий заявляє: «А я з…(називає ім’я будь – якого учасника)». Той чиє ім’я назвали, квапиться сісти на порожній стілець, і все аналогічно повторюється спочатку.
Психолог. Як ви вважаєте, що таке образ «Я»? – Образ «Я» - це уявлення людини про себе. «Я» містить набір деяких стійких характеристик, за допомогою яких людина описує й емоційно оцінює себе.
Кожна людина стикається в житті з певними труднощами, які можуть істотно перешкоджати процесу самопізнання. Тому виникає необхідність усвідомити свої проблеми, у чому й допоможе ця скринька. Кожен учасник розповідає про свою. Проблему й уявно «кладе» її у скриньку.
Психолог. Зараз ви розділитеся на групи і в їхніх межах обговорите свої проблеми. Під час спілкування можна керуватися такими питаннями.
Питання для обговорення:
Психолог. Емоційно – ціннісне ставлення до себе – виявляється в самоповазі, почутті власної гідності, самооцінці й рівні вимог.
Вам треба придумати казку про лісового звіра і його пригоди.
Психолог. «Я – концепція» - поведінковий – визначається рівнем саморегуляції, здатністю людини приймати рішення, контролювати свою поведінку, наявністю почуття відповідальності за свої вчинки.
Кожен із вас отримає маску. На зовнішньому боці маски напишіть риси, які ви проявляєте зовні, а на внутрішньому – риси, які приховує від інших. За бажанням можете озвучити будь – які риси свого характеру.
Питання до учнів:
Психолог. Усі ми різні. Але чи можна дати всім якусь загальну пораду? Який образ «Я» вважати «правильним?» Ні, не буває «правильного» внутрішнього світу. Але він буває гармонійним і негармонійним. Тому я вам бажаю тільки гармонії!
1