Тренінг: "Знайомство із собою" для підлітків

Про матеріал
Мета: усвідомлення учасниками деяких особистих якостей і оптимізація ставлення до самого себе.
Перегляд файлу

КЗ «Яблунівський ліцей»

 

 

 

C:\Users\Пользователь\Downloads\images.png

Підготувала:

Практичний психолог

Горбач Я.В.

 

 

Мета: усвідомлення учасниками деяких особистих якостей і оптимізація ставлення до самого себе.

Завдання:

  • Дати можливість учасникам групи відмовитися від звичних стереотипів поведінки;
  • Створити умови для виникнення готовності до сприйняття почуттів інших людей і до вираження власних почуттів;
  • Створити сприятливі умови для усвідомлення повноти й різноманіття компонентного складу «Я-концепції»;
  • Допомогти учасникам усвідомити свої проблеми, сприяти виникненню бажання обговорити ці проблеми одне з одним;
  • Звернути увагу учасників тренінгу на власний рівень самооцінки й самоповаги, допомогти знайти способи самоактуалізації;
  • Надати можливість учасникам осмислити зовнішню і внутрішню частини свого «Я».

Форма організації роботи: групова, фронтальна.

Метод роботи: частково – пошуковий.

Хід заняття

  1. Вправа «Правила»
  • Правило «Стоп»,
  • Бути активними,
  • Правило піднятої руки,
  • Бути відповідальними,
  • Активно слухати.
  1. Вправа «Знайомство»

Психолог. Пропоную кожному учасникові за допомогою символу – іграшки про себе все, що він побажає; після цього він має передати іграшку наступному учаснику.

Стародавні мудреці говорили, що, вивчаючи себе, ми вивчаємо світ. Знаючи свої переваги й недоліки, ми можемо використовувати їх собі на користь: у потрібний момент обійми перешкоду,  уникнути конфлікту, заощадити сили й нерви, не «рвати» даремно серце, осягати нове і продуктивно працювати, відпочивати тощо. Ніхто з нас не знає повністю, думки сторонніх теж не завжди обєктивні. Що означає пізнати самого себе? Спочатку самопізнання є знанням про себе. Знання – це мудрість, яку можна сформулювати так: я є кимось. Так ми дізнаємося про ваші особисті якості.

  1. Вправа «Трамвай»

Усі сидять колом на стільцях. Один стілець вільний. Починає той, у кого вільний стілець праворуч. Він повинен пересісти на вільний стілець і сказати: «А я їду». Наступний учасник, у якого праворуч виявився порожній стілець, пересідає і говорить: «А я теж». Третій учасник каже: «А я зайцем», а четвертий заявляє: «А я з…(називає імя будь – якого учасника)». Той чиє імя назвали, квапиться сісти на порожній стілець, і все аналогічно повторюється спочатку.

Психолог.  Як ви вважаєте, що таке образ «Я»? – Образ «Я» - це уявлення людини про себе. «Я» містить набір деяких стійких характеристик, за допомогою яких людина описує й емоційно оцінює себе.

  1. Вправа «Скринька проблема»

Кожна людина стикається в житті з певними труднощами, які можуть істотно перешкоджати процесу самопізнання. Тому виникає необхідність усвідомити свої проблеми,  у чому й допоможе ця скринька. Кожен учасник розповідає про свою. Проблему й уявно «кладе» її у скриньку.

Психолог. Зараз ви розділитеся на групи і в їхніх межах обговорите свої проблеми. Під час спілкування можна керуватися такими питаннями.

Питання для обговорення:

  • Як зявилася ця проблема?
  • Яким чином я сприяв її виникненню?
  • Як можна було б розвязати цю проблему?
  • Що було б зі мною, якби мені вдалося її позбутися?
  • Чого в моєму житті більше – проблем чи позитивних моментів? Чому?
  • Чи є серед інших названих сьогодні проблем такі, які є і в мене?
  • Які почуття виникли в мене після виконання цього завдання?

Психолог. Емоційно – ціннісне ставлення до себе – виявляється в самоповазі, почутті власної гідності, самооцінці й рівні вимог.

  1. Вправа «Казка «В одному лісі»»

Вам треба придумати казку про лісового звіра і його пригоди.

Психолог. «Я – концепція» - поведінковий – визначається рівнем саморегуляції, здатністю людини приймати рішення, контролювати свою поведінку, наявністю почуття відповідальності за свої вчинки.

  1. Вправа «Маска»

Кожен із вас отримає маску. На зовнішньому боці маски напишіть риси, які ви проявляєте зовні, а на внутрішньому – риси, які приховує від інших. За бажанням можете озвучити будь – які риси свого характеру.

Питання до учнів:

  • Які почуття виникали у вас під час роботи?
  • Які виникали труднощі? Чому?
  • Що вдалося розкрити в собі і для себе після виконання вправи?
  1. Підбиття підсумків заняття

Психолог. Усі ми різні. Але чи можна дати всім якусь загальну пораду? Який образ «Я» вважати «правильним?» Ні, не буває «правильного» внутрішнього світу. Але він буває гармонійним і негармонійним. Тому я вам бажаю тільки гармонії!

1

 

docx
Додав(-ла)
Horbach Yana Volodymyrivna
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
6 листопада 2020
Переглядів
2827
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку