|
|
|
Тема
|
ЗБАГАЧЕННЯ СЕНСОРНОГО ДОСВІДУ. РОЗТАШУВАННЯ ПРЕДМЕТІВ У ПРОСТОРІ АНАЛІЗ ТА ЗНАХОДЖЕННЯ ІДЕНТИЧНИХ ФОРМ (2 заняття).
|
Мета:
|
розвивати первинні уявлення дитини про розташування предметів у просторі, їх взаєморозташування в просторі відносно інших предметів; закріпити вміння сприймати сенсорні еталони, виділяти об'ємні предмети в макропросторі, співвідносити форми об'ємних предметів із заданими еталонами форми; закріпити первинні уявлення дитини про колір, форму об’єктів дійсності.
|
|
|
|
ХІД ЗАНЯТТЯ
-
Привітання
Мета: емоційне налаштування на роботу.
-
Вправи на закріплення форми розміру та кольору
Мета: закріпити знання форму та колір; розвивати вміння сприймати сенсорні еталони, виділяти об'ємні предмети в макропросторі, співвідносити форми об'ємних предметів із заданими еталонами форми.
-
Знайди латочки, які підходять до зразків серветок. З’єднай лініями.
-
Яку форму мають предмети зображені на малюнку? З’єднай лініями предмет і форму на яку він схожий.
-
Вправа «Зафарбуй квітку» (діагностична)
-
Допоможи дівчинці розфарбувати квітку у верхньому лівому куті у червоний колір, у правому нижньому куті – у синій, у лівому нижньому – у жовтий, у правому верхньому – в оранжевий. Посередині намалюй кружок.
-
Вправи на розвиток просторової орієнтації.
Мета: закріпити знання учня про колір та форму; розвивати уявлення дитини про розташування предметів у просторі, вміння виділяти об'ємні предмети в макропросторі, співвідносити форми об'ємних предметів із заданими еталонами форми.
-
Вправа ««над», «під», «на»
-
Що розташовано на стільці, у кріслі, над диваном?
-
Що розташовано на вікні, на столі, на стіні?
-
Де лежить м’яч?
-
Що знаходиться на столі, під столом, на стіні?
-
Як розставлені стільці?
-
Де розміщено самовар та яблуко?
-
Якого кольору тарілка на першій полиці, другій, третій?
-
Що розташовано перед шафою? Що за шафою?
-
На якій полиці зелена тарілка стоїть між червоною та синьою?
-
Як тарілки розміщені на інших полицях?
-
Звірята завітали до ведмедя на день народження. Хто стоїть найближче до ведмедя?
-
Хто надалі від нього?
-
Хто знаходиться позаду оленяти?
-
Попереду їжачка?
-
Вправа «вгорі», «внизу», «посередині», «між», «верхній», «нижній».
-
На якому малюнку трикутники розміщені вгорі, внизу – круги, посередині – квадрати.
-
Хто зображений вгорі?
-
Хто зображений посередині?
-
Що дівчинка тримає у лівій руці? У правій?
-
-
-
-
Які іграшки стоять на верхній полиці? На нижній?
-
Що розташовано між човником і лялькою?
-
Між лялькою та зайченям? Де розташований м’яч, літак, ведмедик?
-
-
Вправа «праворуч», «ліворуч».
-
Якого кольору кошеня праворуч від мишеняти?
-
Якого ліворуч від мишеняти?
-
Що знаходиться ліворуч від барабана?
-
Що знаходиться праворуч від кубиків?
-
Між якими предметами знаходиться коник, кубики?
-
Розкажи у якому напрямку летить кожна ракета, використовуючи слова вправо вліво, вниз, угору?
-
Дитині пояснюють, що по полю з 9 клітинок повзає «Муха». Вона переміщується з однієї клітинки на іншу відповідно до команд психолога ("Вгору!", "Вниз!", "Праворуч!" або "Ліворуч!"). "Муха" переміщується відповідно команді на сусідню клітку. Вихідне положення "мухи" - центральна клітка ігрового поля. Необхідно стежити за переміщеннями "мухи", не допустити її виходу за межі ігрового поля.
-
Рефлексія