«Збагачення сенсорного досвіду. Розвиток первинних уявлень про взаєморозташування в просторі предметів. Розвиток уміння аналізувати та знаходити ідентичні форми» (2 заняття)

Про матеріал
Заняття спрямоване на розвиток первинних уявлень дитини про розташування предметів у просторі, їх взаєморозташування відносно інших предметів; закріпити вміння сприймати сенсорні еталони, виділяти об'ємні предмети в макропросторі, співвідносити форми об'ємних предметів і задані еталони форми; закріпити первинні уявлення дитини про колір, форму об’єктів дійсності.
Перегляд файлу

 

 

Тема

 ЗБАГАЧЕННЯ СЕНСОРНОГО ДОСВІДУ.   РОЗТАШУВАННЯ ПРЕДМЕТІВ У ПРОСТОРІ АНАЛІЗ ТА  ЗНАХОДЖЕННЯ  ІДЕНТИЧНИХ ФОРМ (2 заняття).

 

Мета:

розвивати  первинні уявлення дитини  про розташування предметів у просторі, їх   взаєморозташування в просторі відносно інших предметів;  закріпити вміння сприймати  сенсорні еталони, виділяти об'ємні предмети  в макропросторі, співвідносити форми об'ємних предметів із заданими еталонами  форми; закріпити первинні уявлення дитини про колір, форму  об’єктів дійсності.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Привітання

Мета: емоційне налаштування на роботу.

  1. Вправи на  закріплення форми розміру та кольору

Мета: закріпити знання  форму та колір; розвивати  вміння сприймати  сенсорні еталони, виділяти об'ємні предмети в макропросторі, співвідносити форми об'ємних предметів із заданими еталонами  форми.

  • Вправа «Латочки»
  • Знайди латочки, які підходять до зразків серветок. З’єднай лініями.

http://www.xxlbook.ru/imgh520542.png

  • Вправа «Знайди пару»
  • Яку форму мають предмети зображені на малюнку? З’єднай лініями предмет і форму на яку він схожий.

https://ds04.infourok.ru/uploads/ex/0aac/00028f33-effe33ee/hello_html_347a8d81.jpg

 

  • Вправа «Зафарбуй квітку» (діагностична)
  • Допоможи дівчинці розфарбувати квітку у верхньому лівому куті у червоний колір, у правому нижньому куті – у синій, у лівому нижньому – у жовтий, у правому верхньому – в оранжевий. Посередині намалюй кружок.

  1. Вправи на розвиток  просторової орієнтації.

Мета: закріпити знання учня  про колір та форму; розвивати   уявлення дитини  про розташування предметів у просторі,  вміння виділяти об'ємні предмети в макропросторі, співвідносити форми об'ємних предметів із заданими еталонами  форми.

  • Вправа ««над», «під», «на»
  • Що розташовано на стільці, у кріслі, над диваном?
  • Що розташовано на вікні,  на столі, на стіні?
  • Де лежить м’яч?

Предмети у просторі - презентація з математики        Предмети у просторі - презентація з математики

  • Що знаходиться на столі, під столом, на стіні?
  • Як розставлені стільці?
  • Де розміщено самовар та яблуко?
  • Вправа «перед», «за».
  • Якого кольору тарілка на першій полиці, другій, третій?
  • Що розташовано перед шафою? Що за шафою?
  • На якій полиці зелена тарілка стоїть між червоною та синьою?
  • Як тарілки розміщені на інших полицях?

 

    

  • Звірята завітали до ведмедя на день народження. Хто стоїть найближче до ведмедя?
  • Хто надалі від нього?
  • Хто знаходиться позаду оленяти?
  • Попереду їжачка?
  • Вправа «вгорі», «внизу», «посередині», «між», «верхній», «нижній».
  • На якому малюнку трикутники розміщені вгорі, внизу – круги, посередині – квадрати.

    

  • Хто зображений вгорі?
  • Хто зображений посередині?
  • Що дівчинка тримає у лівій руці? У правій?
  •  
  •  
  • Які іграшки стоять на верхній полиці? На нижній?
  • Що розташовано між човником і лялькою?
  • Між лялькою та зайченям? Де розташований м’яч, літак, ведмедик?
  •  

Предмети у просторі - презентація з математики

 

  • Вправа  «праворуч», «ліворуч».
  • Якого кольору кошеня праворуч від мишеняти?
  • Якого ліворуч від мишеняти?

 

  • Що знаходиться ліворуч від барабана?
  • Що знаходиться праворуч від кубиків?
  • Між якими предметами знаходиться коник, кубики?

 

    

 

  • Розкажи у якому напрямку летить кожна ракета, використовуючи слова вправо вліво, вниз, угору?

  •   Вправа «Муха»
  • Дитині пояснюють, що по полю  з 9 клітинок повзає «Муха». Вона переміщується з однієї клітинки на іншу відповідно до команд психолога ("Вгору!", "Вниз!", "Праворуч!" або "Ліворуч!"). "Муха" переміщується відповідно команді на сусідню клітку. Вихідне положення "мухи" - центральна клітка ігрового поля. Необхідно стежити за переміщеннями "мухи", не допустити її виходу за межі ігрового поля.

  1. Рефлексія

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Полюхович Іванна
    А можна будь ласка конспект на 1 заняття?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
7 листопада 2020
Переглядів
2220
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку