Мета даного тренінгу: формування активного усвідомлення учнями широкого кола своїх можливостей, своєї активної позиції у їх реалізації; актуалізація особистісних ресурсів; виховання в учнів усвідомлення взаємозв'язку в житті наших можливостей і наших здібностей; навчання визначати власні духовні цінності та їхній вплив на життя; закріплення дружніх взаємин між членами групи.
Мета: формування активного усвідомлення учнями широкого кола своїх можливостей, своєї активної позиції у їх реалізації; актуалізація особистісних ресурсів; виховання в учнів усвідомлення взаємозв’язку в житті наших можливостей і наших здібностей; навчання визначати власні духовні цінності та їхній вплив на життя; закріплення дружніх взаємин між членами групи.
Обладнання: м’яка іграшка-зірка, кольорові смужки, геометричні фігури, зірочки, камінці, стікери, ватман із малюнком дерева, плакати із опорними словами, робочі бланки для учнів, «глечик розчарувань», небосхил, фломастери, маркери.
Вступне слово.
Любі друзі! Сьогодні на нашій виховній годині ми поговоримо про наше з вами життя, наші здібності та можливості й вибір, який нам доводиться робити в житті.
Життя… Воно прекрасне. І творить його людини. Але життя прожити – не поле перейти. Щасливий той, хто має свою зорю, яка світить йому все життя.
Мені хочеться згадати відомі слова В.Маяковського «…Прислухайтесь, якщо зірки запалюють, значить це комусь потрібно». Так, справді потрібно. Піднесіть будь ласка, руку, хто ніколи не бачив зоряного неба?
Таких серед нас немає. І, мабуть, не знайдеться жодної людини, яка б не любила дивитися в зоряне небо. Існує повір’я, що коли народжується людина, у небі спалахує зірка. Також, вдивляючись у високе зоряне небо, ви, можливо намагаєтесь відшукати там себе, інколи навіть не усвідомлюючи, що зі своїм народженням кожен отримує безцінний дар – життя.
Вправа-знайомство «Моя індивідуальність»
Вправа на актуалізацію знань про свою індивідуальність, її вияв, формування уявлень про неповторність індивідуальності.
По колу передається іграшка-зірка, при цьому кожен по черзі вимовляє своє ім’я та продовжують фразу « Я - унікальний, тому що…»
Рефлексія: висновок про єдність загальних рис, характерних для всіх , і унікальність, властивих окремій особистості рис.
Вправа «Мій всесвіт».
Дітям роздають готові бланки , у центрі якого – сонце, із промінням. Дітям на променях сонця слід написати:
Обговорення вправи бажаючими.
Рефлексія: висновки після обговорення: у всіх багато можливостей, багато того, що робить кожного з нас унікальним, і того, що нас об’єднує. Ми потрібні один одному і кожна людина може досягти в житті успіху і зробити так, щоб іншим було легше ті веселіше жити.
Вправа «Коло асоціацій»
(На дошці прикріплюють плакат
— Скажіть, які асоціації виникають у вас зі словом «життя»? Ви будете висловлювати свої думки, а я запишу це на дошці. (Пропозиції можуть бути такі: добро, любов, діти, віра, спокій, робота, )
Висновок: звідси випливає, що життя дуже багатогранне, це — яскравий світ, але для кожного він особистий та особливий.
Вправа «Символ життя»
Зараз я пропоную вам створити або зобразити свій символ.
Ви зараз об'єднаєтесь у три команди: Вам дається 5 хв. для того, щоб ви командами продумали й створили свої символи життя.
Виконавши завдання, один представник з кожної команди має презентувати роботу команди.
Вправа «Що у нас цікавого в житті?»
(На дошці висить плакат з малюнком дерева ).
Як ви гадаєте, які найважливіші речі існують у нашому житті, на які варто витрачати свій час, сили, інші ресурси (відповіді дітей).
Зараз ви об'єднаєтесь у 2 групи, одна з яких напише на аркушиках наші інтереси, можливості, бажання, мрії, а інша - те, що потрібно для того, щоб реалізувати наші інтереси, бажання.
Записані учнями думки прикріплюються: на кроні дерева - інтереси, можливості, бажання, мрії (сім’я. навчання, друзі…); на корінні - те, що потрібно для того, щоб реалізувати наші інтереси, бажання (знання, кохання, гроші…).
Така пишна крона можлива лише тоді, коли є не менш сильна коренева система – наші здібності та можливості.
Висновок: тепер ви самі можете побачити, що одного без іншого не може бути, що роль нас самих у житті нашого дерева дуже велика і що наші можливості багато в чому залежать від наших виборів і нашої поведінки.
Вправа «Небосхил мого життя».
Учасникам пропонують записати свої почуття й думки на зірочках і прикріпити їх на нашому умовному небосхилі, а також можна на камінчиках написати свої розчарування й кинути їх у «глечик розчарувань».
Вправа «Куля мрій».
Але все-таки всі ми любимо мріяти, незважаючи ні на що, і всі ми хочемо, щоб наші мрії здійснюватися. (Кидаю кульки). Піймайте кожен свою кульку мрії та намалюйте або напишіть свою мрію на ній, користуючись маркерами.
(Учні виконують).
Давайте об’єднаємо всі кульки ваших мрій в один великий оберемок, нехай ваші побажання здійсняться.
Дякую всім за активну участь у роботі.
Сприймайте своє життя як велику цінність, даровану вам Богом!
Вправа «Мій всесвіт».
1