Тренінгова програма з легоконструювання "Навчання через гру"

Про матеріал
Тренінг з легоконструювання розрахований на дітей з батьками, вік учасників від 3 до 6 років. Впроваджувати елементи STEM-освіти дітей дошкільного віку, сприяти розвитку інтелектуальних здібностей в процесі пізнавальної діяльності та залучення в науково-технічну творчість дітей дошкільного віку, надати їм можливість творчої самореалізації шляхом оволодіння ЛЕГО - конструюванням. Програма розрахована на 8 занять тривалістю від 1год.15хв. до 1 год.50 хв. для дошкільників.
Перегляд файлу

Тренінгова програма «Навчання через гру».

Мета: впроваджувати елементи STEM-освіти дітей дошкільного віку, сприяти розвитку інтелектуальних здібностей в процесі пізнавальної діяльності та залучення в науково-технічну творчість дітей дошкільного віку, надати їм можливість творчої самореалізації шляхом оволодіння ЛЕГО - конструюванням.

Завдання:

  • сприяти набуттю першого досвіду ЛЕГО - конструювання;
  • навчати узагальненню, встановленню причинно-наслідкових зв'язків,
  • формувати експериментальні вміння і навички;
  • розвивати пізнавальний інтерес до конструктивної діяльності;
  • розвивати здібності дітей до моделювання;
  • формувати мовне планування і мовне коментування процесу і результату власної діяльності;
  • формувати вміння групувати предмети;
  • формувати вміння проявляти обізнаність в різних сферах життя;
  • формувати вміння створювати нові образи, фантазувати, використовувати аналогію і синтез;
  • розвивати увагу, оперативну пам'ять, уяву, мислення (логічне, комбінаторне, творче);
  • виховувати вміння працювати в парі або групі.

 

Категорія учасників:
Тренінг розрахований на дітей з батьками, вік учасників від 3 до 6 років.

Склад груп:
-Чисельність 10 сімей (20 учасників);
- Групи повинні комплектуватися на добровільній основі;

 

Місце проведення:
Зал для проведення тренінгів, аудиторія.
 

Структура програми «Місто майбутнього»

  1. Знайомимося граючи. Знайомство дітей з конструктором LEGO. Перегляд мультфільму «Історія ЛЕГО».
  2. Подорож по LEGO - країні. «Юні дослідники». Дослідники кольору. Чарівні цеглинки.
  3. Всі професії важливі, всі професії потрібні.
  4. Будівництво будинків. Знайомство з елементами будинку.
  5. Міський дитячий майданчик.
  6. Конструювання за  власним задумом.
  7. Підготовка до проектної роботі «Місто майбутнього».
  8. Реалізація та презентація проекту «Місто майбутнього».

 

Загальна структура занять:

  1. Розминка (вправи на активізацію уваги).
  2. Знайомство з темою заняття.
  3. Виконання розвивальних і творчих вправ.
  4. Виконання основного практичного завдання.
  5. Рефлексія заняття.
  6. Ритуал закінчення заняття.

 

Програма розрахована на 8 занять тривалістю від 1год.15хв. до 1 год.50 хв. для дошкільників.

Періодичність – два рази на тиждень.

 

Очікувані результати:

Діти:

  • мають мотивацію до технічної творчості через дитячі види діяльності з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей кожної дитини;
  • проявляють зацікавленість до технічних дисциплін;
  • застосовують науково-технічні знання в реальному житті;
  • набувають навичок критичного мислення та вирішення проблем;
  • проявляють цікавість у пізнанні різноманітності професій;
  • називають різновиди професій і їх особливості;
  • виявляють підвищений інтерес до праці, допомагають дорослим;
  • виконують трудові доручення з бажанням;
  • роблять висновки про важливість праці у житті людини;
  • відчувають впевненість в своїх силах;
  • активно спілкуються і працюють в команді;
  • вміють знаходити креативні і інноваційні підходи до проектів.

 

Методи та прийоми:

  • вербальні (бесіда, пояснення, розповідь);
  • ігрові (ігри вербальні, рухливі, сюжетно-рольові, ігри з елементами праці);
  • наочні (спостереження натуральних об’єктів, демонстрація та розгляд зображень об’єктів праці);
  • малюнкові (вільне малювання, тематичне малювання);
  • тілесно-орієнтовані вправи (етюди, пантоміми);
  • творчі (виконання творчих завдань);
  • репродуктивні (повторення готових зразків або робота за готовими зразками);
  • творчі, проблемно-пошукові (спираються на самостійну, творчу пізнавальну діяльність вихованців);
  • розвиткові вправи (на розвиток пам'яті, уваги, мислення, мовлення).

 

Заняття № 1
Граючи знайомимося. Знайомство дітей з конструктором LEGO. Перегляд мультфільму «Історія ЛЕГО». (1 год. 47 хв.)

 

Мета: навчити формувати вміння за допомогою педагога аналізувати, планувати майбутню роботу; розвивати здатності до розширення кругозору і розвитку уявлень про навколишній світ; виховувати підвищену увагу до культури та етики спілкування;

Задачи заняття:

- познайомитись з учасниками тренінгової програми, налагодити емоційний контакт, створити дружню, доброзичливу атмосферу;

- виготовити власну візитку учасників для знайомства;
- визначити очікування учасників від занять;
- установити правила тренінгу;
- визначити у учасників ЛЕГО асоціації;
- познайомити учасників з історією про те, як виникла і розвивалася компанія ЛЕГО і як з'явилася ЛЕГО система в грі;
- організувати емоційний і активний простір дитини-дошкільника.

Обладнання: проектор, екран, комп'ютер, конструктор ЛЕГО, 1 аркуш паперу формату А3, фломастери (маркери), дошка для кріплення паперу.

 

Вправа 1.  Гра на знайомство "Дозвольте відрекомендуватися!" (5 хв.)
Цю гру-знайомство можна провести, коли діти вже зібралися, але ще не сіли за стіл. Для початку можна пояснити, що колись давно люди, знайомлячись один з одним, вимовляли фразу «дозвольте представитися!». Тому зараз з знайомства тренер зробить справжню виставу, тому що просто називати свої імена - це дуже нудно. А ось представлятися якимось кумедним способом - здорово.
Наприклад, ось так: тренер плескає в долоні, присідає і називає своє ім'я «Я - ......!». При цьому поясніть, що всі інші повинні повторити забавні руху і голосно вимовити «Ти - ...... ..!».
Протягом гри тренеру доведеться підказувати дітям і подавати ідеї різних смішних рухів для подання. Гра дуже оживляє дітей і позбавляє від почуття сорому. У грі також задіяні батьки.

 

Вправа 2. Гра "Хто є хто" ( 20 хв.)
Учасники діляться на пари (батько і дитина). Кожна пара отримує аркуш паперу і олівець. За 10 хвилин після сигналу тренера гравці повинні познайомитися один з одним, дізнаючись ім'я, ким хоче стати. Отримані дані батьки записують. Виграє той, хто встиг більше всіх дізнатися і записати. Після цього кожна пара знайомить групу з зібрали даними

Вправа 3. Питання для дітей та батьків. ( 10 хв.)
У бесіді і відповідях на питання беруть участь як дорослі так і діти.
1. Що таке ЛЕГО?
2. Чи є у тебе вдома ЛЕГО?
3. Які моделі збираєш?
4. Чому подобається грати в ЛЕГО?
5. Що б хотів бачити нового у виробника ЛЕГО?
6. Які можливості в тебе розвиває конструктор ЛЕГО?
7. Беруть участь і твої батьки, брати чи сестри в збірці ЛЕГО?
8. Хотів би ти отримати в подарунок ЛЕГО?
9. Чи знаешь ти історію створення LEGO?
10.Хотів би ти створити нову модель з LEGO?
11.Коли вперше з'явилися конструктори ЛЕГО і хто їх придумав?
12.Хотів би ти дізнатися, як все починалося в розвитку LEGO?

Тренер:
Назва «ЛЕГО» походить від двох данських слів - «leg» (гра) і «godt» (задоволення). «Лего» означає «грай з задоволенням». Батьківщиною цього конструктора є Данія. У 1932 році Оле Кірк Крістіансен заснував свою компанію, яка починала з виробництва драбин, прасувальних дощок і дерев'яних іграшок.
 

Перегляд мультфільму «Історія ЛЕГО». (20 хв.)

 (Після перегляду коротка бесіда).

Вправа 4. Гра "Побудуй логічний ряд" ( 5 хв.)
Дитина повинна продовжити розпочатий логічний ряд. Якщо у дитини виникають труднощі, батько направляє.

Лего как мощнейший инструмент развития детей 1-2-3 лет, а также 11 развивающих игр с конструктором

Вправа 5. Гра «Мавпочка» ( 10 хв.)
У цій грі задіяні батьки і діти. Учасники діляться в команди по 2 особи.
Учасники отримують два однакових набору з 2-3 кубиків. Один візьміть собі, інший віддайте дитині. Розкажіть дитині про те, що мавпочки люблять все повторювати. Спочатку мавпочкою буде він: ви будуєте, він повторює за вами (відразу або після того, як ви закінчили). Потім можна помінятися місцями. Поступово кількість кубиків збільшуємо.

Музична физкультхвилинка (5 хв.)

Вправа 5. Гра «Настрій» ( 10 хв.)
Дітям роздають базові пластини. На килимі знаходяться кубики ЛЕГО. Завдання дитини заповнити пластину кубиками того кольору, в залежності від того який у нього настрій і познайомити учасників зі своєю роботою.

Вправа 6. Гра «Порівняй предмети» (10 хв.)
Будуємо кілька башточок (штуки 3-4) різної висоти. Дитина повинна їх розташувати в правильному порядку від найвищої до найнижчої (або навпаки). Батьки допомагають в роботі.

Рефлексія.
Гра "Валіза" ( 10 хв.)
Намалюйте на папері валізу і попросіть всіх присутніх по черзі сказати, які знання і навички, отримані на тренінгу, вони хотіли б взяти з собою в дорогу.

Ритуал закінчення заняття.

Гра «Зустрінемося знову» ( 2 хв.)

Всі діти дружно встають в коло, простягають вперед ліву руку "від серця, від душі" (виходить піраміда з долоньок) і говорять традиційні слова:

"Щоб продовжити розмову - скоро стрінемося знову!".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття № 2
Подорож по LEGO - країні. «Юні дослідники». Дослідники кольору. Чарівні цеглинки. (1 год. 32 хв.)

Мета: продовжити знайомство дітей з конструктором ЛЕГО, з ЛЕГО-деталями, з кольором ЛЕГО-елементів. Розвивати просторову уяву, увагу, пам'ять.

Завдання заняття:
- більш детально познайомити дітей з конструктором LEGO, з LEGO- деталями їх формою, які схожі на цеглинки, і варіантами їх скріплень, з кольором LEGO-елементів;
- активізація мови, розширення словника;
- розвивати емоційну сфери дошкільнят.

Обладнання: 2 коробочки, деталі конструктора Лего, м'яч, 1 аркуш паперу формату А3, маркер, дошка для кріплення паперу.

 

 

Вправа 1. Гра «Побажання» (5 хв.)
Добрий день, шановні батьки, діти! Ми дуже раді бачити вас в нашій затишній групі! Давайте почнемо наше заняття з доброго побажання нашим дітям і настроїмося на заняття.
  Батьки стають в коло, тренер пускає по колу м'ячик.
Ти лети, веселий м'ячик
Швидко-швидко по руках.
У кого веселий м'ячик,
Той побажання скаже нам.
 

Щоб виконати всі завдання наші пальчики повинні добре працювати виконаємо гімнастику для пальчиків.

 

Вправа 2. Гімнастика для пальчиків «Краб». (10 хв.)
Гра "Чарівна доріжка"
- Візьміть по 3 різних за кольором і формою ЛЕГО- деталей. (В центр плати поставлена будь-яка цеглинка). Щоб зробити хід, потрібно поставити поруч деталь, яка збігається за кольором або формою, і т. д.
 

- Молодці! Всі впоралися!

 

Вправа 3. «Чудовий мішечок» (15 хв.)
Тренер: Перед вами деталі ЛЕГО. Подивіться, на що вони схожі.
Передбачувані відповіді (На цеглинки)
Тренер: Цеглинки однакові або чимось відрізняються? Чим?
Відповіді (колір, розмір, кількістю кнопочок)
Тренер: Ці опуклі деталі на цеглинках називаються - шипи.

Давайте подумаємо, за допомогою чого можна з'єднати цеглинки між собою?
Тренер: Молодці, правильно.
Тренер: Ця цеглинка називається 2на2, тому що на її поверхні розташовані 2 шипа.
Яку форму вам нагадує?
- А хто мені скаже, як називається ця цеглинка? (Показую цеглинки з різною кількістю шипів).
 

Тренер: Ми з вами дізналися, що вони всі різні, мають шипи, які скріплюють одну цеглинку з іншою. З ними треба поводитися дуже дбайливо і тоді ви самі станете чарівниками.

 

Вправа 4. Гра «Хто швидше». (10 хв.)
Матеріал: 2 коробочки, деталі конструктора Лего 2х2, 2х4
Мета: розвивати швидкість, увагу, координацію руху.
Правило: гравці діляться на дві команди у кожної команди свій колір
цеглинок Лего і своя деталь. Наприклад, 2х2 червоного кольору, 2х4 синього. Гравці по одному переносять цеглинки з одного столу на інший. Чия команда швидше, та й перемогла.

Тренер: Показую на пластину. Хто мені скаже, як називається ця деталь?
-Ця деталь називається пластиною.
-А для чого вона призначена?
Зараз всі деталі сховаємо в мішечок, а ви спробуєте дістати на дотик деталь і назвати її.

 

Вправа 5. Гра "Скреплялкі" (10 хв.)
Тренер: Я пропоную вам виконати завдання самостійно. Візьміть правою рукою одну цеглинку. А тепер лівою рукою ще одну цеглинку. Які ви молодці! А тепер з'єднайте їх. Вийшло? Міцно тримаються ваші цеглинки?
Тренер: Будь-які дві цеглинки можна з'єднати трьома основними способами: кладкою - це робиться так. Тепер ви спробуйте з'єднати таким способом.
Наступний спосіб з'єднання називається перекриття - дивіться як я це роблю. Тепер ви спробуйте.
Третій спосіб називається ступінчаста кладка - це з'єднується так. Тепер ви спробуйте з'єднати цим способом.

 

Вправа 6. Гра «Світлофор» (15 хв.)
Що означає червоний колір (В світлофорі червоний колір є заборонним. «Червоний колір - руху немає»).
Жовтий (зверни увагу), а зелений (дозволяє рух).
Тренер: Пропоную вам побудувати з цеглинок червоного, жовтого і зеленого кольору різні види світлофорів. Для цього вам потрібно розділитися на 2 команди і позмагатися хто більше складе.

Вправа 7. Гра «Розбери за кольором і формою» (15 хв.)
Діти по команді розкладають конструктор LEGO по коробочках відповідно за кольором і формою.

Рефлексія.
Гра "Валіза" ( 10 хв.)
Намалюйте на папері валізу і попросіть всіх присутніх по черзі сказати, які знання і навички, отримані на тренінгу, вони хотіли б взяти з собою в дорогу.

Ритуал закінчення заняття.

Гра «Зустрінемося знову» ( 2 хв.)

Всі діти дружно встають в коло, простягають вперед ліву руку "від серця, від душі" (виходить піраміда з долоньок) і говорять традиційні слова:

"Щоб продовжити розмову - скоро стрінемося знову!".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття № 3
Всі професії важливі, всі професії потрібні. (1 год. 11 хв.)

Мета: ознайомлення з працею дорослих і виховання поваги до неї, формуються уявлення про навколишній світ , оточуючих, а також явища суспільного життя.

Завдання заняття:

- знайомити з працею будівельників, будівельними професіями;

- спостереження за працею дорослих;

- використовувати елементи сюжетно-рольової гри «Ми - будівельники» під час ознайомлення з працею будівельників;

- сприяти розвитку інтелектуальних і творчих здібностей; 

- мотивувати  до саморозвитку та самовдосконалення;

- пробудити в дітей інтерес і любов до праці, викликати прагнення до трудової діяльності.

Обладнання: проектор, екран, комп'ютер, конструктор ЛЕГО, стільці, кошики (вантажні машини), 2 аркуша паперу формату А3, фломастери (маркери), дошки для кріплення паперу.

 

Тренер. Доброго дня, любі друзі. Сьогодні ми зібралися з вами в черговий раз, щоб задуматися над питанням «Ким бути?». Ви вже знаєте, що успіху в роботі можна домогтися тільки в дружній, сприятливій обстановці. А хто створює таку обстановку?

- Правильно, ми самі.

 

Вправа 1.   «Посміхнемося один одному». (2 хв.)

Діти  посміхаються один одному при візуальному контакті, тиснуть руки.

 

Вправа 2. Бесіда «Яка професія найкраща?» (10 хв.)

Чи думали ви коли-небудь над тим, скільки людей працює, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у вас було світло вечорами і тепло у холодну погоду, щоб у вас були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіоприймача чи телевізора і слухати музику?

 Якщо б ви задумали порахувати всіх цих людей то, мабуть, до вечора не порахували б.

Яка ж професія найкраща?

- Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?

- Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.

- Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.

- А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!

 Хтось кричить: «Найважливіші льотчики», хтось розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили. Та це й не дивно, тому що немає на світі …

Усі професії потрібні. Люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свої обов'язки.

Діти, кому з вас хочеться вирости скоріше і стати дорослим?
- Скажіть, а куди кожен день ходять ваші мами і тата, дорослі?
- Для чого люди ходять на роботу?
- Ким працюють ваші батьки? (Запитати кожну дитину)
- Яку користь вони приносять?

 (Таким чином, члени групи отримають зворотний зв'язок від кожного учасника групи та зможуть зіставити свою думку з великою кількістю людей про своє ставлення до вибору).
 

Вправа 3. Гра «Що робить?» (гра-пантоміма за участю батьків) (10 хв.)

Мета: Продовжувати знайомити дітей з діями людей різних професій.
Я називаю професію, а ви відповідаєте, що робить людина даної професії.

 

Я тихенько називаю професію комусь з ваших батьків. Дорослий має діями зобразити професію, а ви відгадаєте, яку професію зображено та, що робить людина цієї професії.


Лікар - лікує
Учитель - вчить
Доктор - лікує
Продавець - продає
Кухар - варить
Вихователь - виховує
Шофер - водить машину
Будівельник - будує
Всі професії потрібні, всі професії важливі. Головне - потрібно виконувати добре улюблену роботу.

 

Фізкультхвилинка (2 хв.)

Руки в сторони та вгору —

 На носочки піднялись.

 Підніми голівку вгору —

 Й на долоньки подивись.

 Присідати ми почнемо,

 Добре ноги розімнемо.

 Раз — присіли, руки прямо.

 Встали — знову все так само.

 Повертаємося вправно,

 Все виконуємо гарно.

 Вліво-вправо повернулись

 І сусіду усміхнулись.

 

Вправа 4. «Відгадай загадки».   (5 хв.)

Презентація 1 «Будівельні професії»

Треба знати, що без плану

Не збудуєте й майдану,

Точно вирахує вектор

Геніальний… Архітектор.

 

Не художник він, та пахне

Фарбою незмінно,

По картинах він не майстер -

Майстер він по стінах! (Маляр)

 

Рівно цеглу викладає,
Дах старанно покриває…
Каменяр і покрівельник
Носять назву… Будівельник

Як рубанком дошку чистить,
Летить стружка золотиста.
З-під рук майстра той-же колір.
Як цей майстер зветься?.. Столяр

 

Зникло світло, що робити?

По кімнаті як ходити?

Мама каже: «Без істерик,

Допоможе нам…Еелектрик».

 

-Як ви думаєте про кого ці загадки?
-Отже, чи важлива професія будівельника? Які будівельні спеціальності ти запам'ятав?

-А ти бачив, в якому одязі ходять будівельники? Як ти думаєш, якими якостями повинні володіти будівельники?

 

Вправа 5. Сюжетно-рольова гра «Ми - будівельники» (30 хв.)
Завдання: Вчити дітей колективно зводити споруди, потрібні для гри, спільно планувати майбутню роботу. Звернути увагу на роль техніки, що полегшує працю будівельників, навчити дітей споруджувати будівлю нескладної конструкції. Розвивати навички спілкування в грі, формувати конкретні уявлення про будівництво.

Ролі: замовник (батьки), архітектор, виконроб, будівельники різних спеціальностей, водії.

Діти стоять у колону один за одним. Перший - архітектор.

Ігрові дії. До архітектора приходить замовник (дорослий) з проханням збудувати новий будинок (лікарні, школи, магазин і т.д.), докладно пояснює завдання. Архітектор малює план нової будівлі (запропонувати готові плани нескладних будівель). Архітектор передає план виконробу.

 Виконроб (друга дитина) дає завдання будівельникам, водіям (розподіляє ролі між учасниками, що залишилися). Виконроб стежить за роботою, контролює.

Водій їде в магазин будівельних матеріалів з виконробом, щоб купити все необхідне і доставити на місце будівництва. Продавець магазину (дорослий) допомагає їм вибрати необхідні будівельні матеріали.

Під керівництвом виконроба будівельники зводять будинок. Якщо необхідно, водія можуть знову послати в магазин.

В кінці архітектор і замовник приймають роботу: оцінюють її якість, відповідність проекту і т.д.

Вправа 6. Розкріпачення «Доторкнися до ...» (5 хв.)
Тренер: «Доторкніться до жовтого!», Учасники повинні швидко знайти в кімнаті або одязі щось жовте і доторкнутися до нього. Можна давати завдання доторкнутися до високого, низького, шорсткого, м'якого, круглого, паперового та т.д . Гра проходить швидко і весело.

Рефлексія. (5 хв.)
Група сідає в коло, і всі бажаючі по черзі висловлюють свої враження про минулий занятті. Що особливо сподобалося? Що не прийнято? Що хотілося б сьогодні зробити по-іншому? Які претензії є до групи, конкретно кому-небудь, керівнику?
 

Ритуал закінчення заняття.
Гра «Зустрінемося знову» (2хв.)

Всі діти дружно встають в коло, простягають вперед ліву руку "від серця, від душі" (виходить піраміда з долоньок) і говорять традиційні слова:

"Щоб продовжити розмову - скоро стрінемося знову!".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття 4
Будівництво будинків. Різні будиночки. Знайомство з елементами будинку.

(1 год. 15 хв.)

Мета: удосконалювати вміння дітей порівнювати і добирати геометричні фігури  за кольором та розміром, закріплювати навички конструювання нескладних будівель з LEGO конструктора, привчати колективно виконувати завдання, закріпити у дітей знання про поняття «будинок», сприяти розвитку творчої уяви, фантазії.

Завдання заняття:

  • закріпити знання дітей про геометричні фігури, вміння правильно використовувати їх при виконанні певних завдань;
  • познайомити з процесом зведення будинку;
  • навчити створювати ескіз майбутньої споруди з використанням пісочного планшету;
  • вчити будувати нескладні будинки з LEGO конструктора.

Обладнання: проектор, екран, комп'ютер, конструктор ЛЕГО, м'яч, стільці, кошики (вантажні машини), магнітна дошка для кріплення деталей будинку, геометричні фігури з магнітами.

 

 

Вправа 1. «Привітання-побажання» (2 хв.)
Робота починається з висловлювання один одному побажання на сьогоднішній день. Учасники стають в коло і кидають м'яч того, кому хочуть чогось побажати і одночасно говорять побажання на сьогоднішній день. Побажання має бути коротким, бажано одним словом. Необхідно уважно стежити за тим, щоб м'яч побував в усіх.

 

Вправа 2. «Атоми і молекули» (5 хв.)
Ведучий: «Зараз кожен стискається в грудку. Ви - самотні атоми. Атоми - це найменші частинки будь-якої речовини.  Різні атоми з’єднуються в молекули, які і складають ті чи інші речовини. Тож, починаємо  рух у різних напрямках, при цьому можливі легкі зіткнення один з одним. Будьте уважні. За моєю командою ви з'єднуєтеся в молекули, число атомів в якій я назву».
Через деякий час після початку ведучий говорить цифру, наприклад, «п'ять». Учасники складають групи по п'ять осіб. Ті, хто не увійшов до жодної з молекул, вибувають з гри. Потім, інша кількість атомів в молекулах і т.д., але не більше 4-5 разів. В результаті гри група розбивається на дві підгрупи: вибулих і залишилися на майданчику.
- Чому не всі увійшли? Чим відрізняються ті, хто залишився поза грою?

 

Тренер: Діти, у кожного з вас є будинок - місце, де ви живете зі своєю сім'єю. Розкажіть, де ви живете. Хтось із вас живе в квартирі багатоповерхового будинку, хтось живе в своєму власному невеликому будинку. Розкажіть, з чого складається ваш будинок? Що в ньому є? Скільки кімнат? Як прикрашені ваші оселі? (Відповіді дітей). Як слід ставитися до свого дому, щоб в ньому був порядок і затишок? Як ви допомагаєте в цьому дорослим? (Відповіді дітей).

Вправа 3. Дидактична гра «Впізнай професію» (5 хв.)

Презентація 2. «Впізнай професію»

Тренер: давайте згадаємо, як називають людей, які будують будинки? 

  • Чим займається архітектор? (Відповіді дітей)

Проектує будівлю і здійснює керівництво на всьому протязі будівництва.

  • Чим займається дизайнер? (Відповіді дітей)

Займається оформленням квартири, підбирає гарні кольори стін, штор, підлог і інших речей в будинку, займається зовнішнім виглядом кімнат і вдома.

  • Чим займається муляр? (Відповіді дітей)

Правильно, муляр кладе цеглу, будує стіни будинків.

  • Чим займається столяр? (Відповіді дітей)

Столяр робить з дерева двері, вікна, пороги, дерев'яні сходи.

  • Чим займається маляр? (Відповіді дітей)

Маляр фарбує стіни і білить стелі.

  • Чим займається електрик? (Відповіді дітей)

Прокладає дроти, лагодить електричні прилади.

 

Тренер.  Діти, ви вже знаєте люди яких професій потрібні для будівництва дому. А що ще потрібно, щоб збудувати дім? З чого починати?

Презентація «Будуємо дім» (3 хв.)

А тепер давайте уявимо себе на майданчику де будується дім та допоможемо будівельникам завершити їх роботу.

 Дошка – будівельний майданчик, геометричні фігури – частини будинку. Правильна відповідь на загадку надає вам право закріпити цеглинку на дошці.

Вправа 4. «Загадки» (5-7 хв.)

 Ця будівля є повсюди,

В ній живуть хороші люди.

Він складається з цеглинок.

Називається…(Будинок)

 

Через нього видно двір,

Небо, місяць, світло зір…

Посміхнеться сонечко

Вранці у ... (Віконечко).

 

“Шапка” будинку гідна уваги.    

Раніше був тес і соломи в’язок,

В сучасної “шапки” свої переваги

Надійна і гарна - це не дріб’язок! (Дах)

 

Сидить на даху дідок,

Одягнений у скромний кожушок,

Дим у повітря пускає,

Тепло у домі зберігає. (Пічна труба)

 

Усім, хто прийде, і всім, хто піде, вони ручку подають. (Двері)

 

На магнітній дошці з готових геометричних фігур з магнітами складається будинок.

 

Вправа 5. Дидактична гра «Для того, щоб" (5 хв.)
Діти повторюють за тренером початок пропозиції і закінчують його самостійно.
Дах потрібен дому для того, щоб ...
Двері потрібні дому для того, щоб ...
Вікна потрібні дому для того, щоб ...
Електрика потрібна дому, для того щоб ...
Меблі потрібні дому для того, щоб ...
Тренер: Як ви думаєте, чи легко побудувати будинок? Чому ви так вважаєте? (Відповіді дітей).
 

Вправа 6. Малювання «Будинок моєї мрії» (10 хв.)
Тренер: Пам'ятаєте, ми з вами говорили, про те, з чого починається будівництво будинку? Вірніше, з кого? Правильно, з архітектора, який проектує будинок.

Я запрошую вас пройти до пісочних  планшетів і намалювати незвичайні пісочні будиночки своєї мрії.
Малювати нам допоможуть не тільки пальчики, але й долоні, ребро долоні, кілька пальчиків одночасно.
(Діти малюють будинок, тренер спостерігає, при необхідності надає допомогу)
За підсумками виконаної роботи дітям пропонується подивитися малюнки один одного, оцінити їх, задати питання.
Тренер: Які цікаві, незвичайні будинки у вас вийшли.
Кожен з вас створив свій пісочний будинок. Ви справжні творці і художники. Спасибі вам за проявлену активність та творчість.

 

Динамічна пауза «У ведмедя будинок великий» (3 хв.)
У ведмедя будинок великий,
(Руки підняти вгору, встати на носки)

А у зайця - маленький.
(Присісти навпочіпки, руки опустити вниз)

Наш ведмідь пішов додому,
(Переступання з ноги на ногу)

А за ним і зайченя.
(Стрибки)

Ми звіряток проводжаємо
(Прощальні махи рукою)

І займатися продовжуємо.

 

Вправа 7. Практична робота «Будівництво» (25-30 хв.)
А тепер я пропоную вам свій пісочний будиночок побудувати з конструктора ЛЕГО.
Діти діляться на команди і шикуються в шеренгу. З рук в руки потрібно передати від першої дитини до останньої певну кількість кубиків. Потім всі члени команди приступають до будівництва будинку. Після закінчення роботи діти розповідають, що саме вони побудували і дається позитивна оцінка кожної споруди.

 

Рефлексія. (5 хв.)
Група сідає в коло, і всі бажаючі по черзі висловлюють свої враження про минуле заняття. Що особливо сподобалося? Що не прийнято? Що хотілося б сьогодні зробити по-іншому? Які претензії є до групи, конкретно кому-небудь, керівнику?

 

Ритуал закінчення заняття.
Гра «Зустрінемося знову»

Всі діти дружно встають в коло, простягають вперед ліву руку "від серця, від душі" (виходить піраміда з долоньок) і говорять традиційні слова:

"Щоб продовжити розмову - скоро стрінемося знову!".

Заняття № 5
Міський дитячий майданчик. (1 год.27 хв.)

Мета: навчити дітей виготовляти дитячий майданчик з конструктора Лего; розвивати конструктивні навички та вміння, дрібну моторику, уяву, пам'ять і спостережливість; виховувати прагнення допомогти один одному, акуратність; сприяти розвитку творчої уяви, фантазії.

 

Завдання заняття:
- познайомити з процесом виготовлення моделі дитячого майданчика;
- навчити  будувати нескладні части з LEGO конструктора (пісочницю, драбинки, гойдалки);
- закріпити вміння аналізувати об'єкти дитячого майданчика, виділяти їх характерні особливості, встановлювати зв'язок між їх призначенням і будовою;

 

Обладнання: конструктор ЛЕГО, проектор, екран, комп'ютер, слайди з видами дитячих майданчиків, 1 аркуш паперу формату А3, маркер, дошка для кріплення паперу.

 

Вправа 1. "Привітання в парах" (5хв.)
Група розбивається на пари (батько і дитина), потім вітають один одного. За сигналом пари міняються. Один з партнерів в кожній парі переходить в наступну пару, за годинниковою стрілкою, через одного і вітання триває з новим партнером.

 

- Сьогодні ми продовжуємо подорожувати по сучасному місту. На попередньому занятті ви сконструювали будинок, в якому вам хотілося б жити: зручний, красивий, практичний. А сьогодні ми виходимо з нашого чудового будинку на вулицю і будемо впорядковувати його територію

Вправа 2. Гра «Зіпсований телефон» (5хв.)
Дітям потрібно по ланцюжку пошепки передати слово так, що б воно не загубилося, і не змінилося. (Звертаємо увагу дітей на те, що слова підбираємо відповідно до теми заняття «дитячий майданчик»)

Вправа 3. «Побудуй, не відкриваючи очей» (15 хв.)
Мета: вчимося будувати з закритими очима, розвиваємо дрібну моторику рук,
витримку.
Правило: перед дітьми конструктор. Діти закривають очі і намагаються побудувати (пісочницю, драбинки, гойдалки). Батьки в цей час підказують дітям яку деталь куди поставити. У кого цікавіше буде споруда той виграє.

Вправа 4. «Загадки» (5 хв.)

 

Шум и гам на ней с утра.

Здесь резвится детвора.

Горки, мостик и лошадка...

Это – детская ..........

              (площадка)
 

Насыпает мальчик ловко

Жёлтый, влажный чуть песок.

В тёмно-синее ведёрко

Сыпет чем?  В руке

             (Совок)
 

Вверх-вниз, вверх-вниз!
Мы взлетим, как стая птиц.
Вознесёмся к небесам -
Прикоснёмся к чудесам.
А вернёмся мы назад -
Попадаем снова в сад.
Отгадай-ка ты скорее, -
Что качает нас? - (качели)

Мы по лестнице бегом
Поднимаемся гуськом.
Постоим, как на пригорке,
И покатимся мы с (горки)

Тренер: Діти, послухайте уривок з вірша Сергія Володимировича Михалкова "А що у вас?" (5хв.)

Кто на лавочке сидел,
Кто на улицу глядел,
Толя пел, Борис молчал,
Николай ногой качал.
Дело было вечером,
Делать было нечего.

-Як ви думаєте, чому дітям було нудно у дворі?
(Їм ніде було грати. У них не було дитячого майданчика)
- Правильно, у них не було дитячого майданчика.

Дитячий майданчик - це ділянка для гри дітей. Є іграшкою сама по собі. Це простір, насичений цікавістю, здивуванням і жартом.
 

- А ще для чого потрібні дитячі майданчики? Обговоріть в групах. (Вислуховую думки дітей)
- Звичайно, ви всі маєте рацію. На дитячому майданчику дитина грає на свіжому повітрі, вона бігає, стрибає, розвивається, спілкується, відпочиває, веселиться.
- У кого у дворі будинку є дитячий майданчик?
- Що є на вашому майданчику?

Демонстрація слайдів з видами дитячих майданчиків. (5 хв.)

 - Що вам хотілося б бачити на майданчику біля свого будинку?
 

 -Ми з вами зібралися тут, щоб допомогти вирішити одне з найбільш важливих завдань в нашому районі - як організувати відпочинок дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.
- Що для цього ви можете зробити? (Вислуховуються думки дітей)
- А хотіли б ви побувати в ролі тих майстрів, що створюють таку красу?
(Позитивні відповіді дітей)

Вправа 5. «Хвилинка відпочинку» (5 хв.)

 Руки в сторони та вгору —

 На носочки піднялись.

 Підніми голівку вгору —

 Й на долоньки подивись.

 Присідати ми почнемо,

 Добре ноги розімнемо.

 Раз — присіли, руки прямо.

 Встали — знову все так само.

 Повертаємося вправно,

 Все виконуємо гарно.

 Вліво-вправо повернулись

 І сусіду усміхнулись.

 

 

Вправа 6. Практична робота. (30 хв.)
Якщо всю роботу робити одному, то не вистачить і двох занять. Як бути? (Можна працювати в групі і розподілити обов'язки між собою).
 

- Сьогодні ми будемо працювати в мікро-групах над макетом дитячого майданчика, щоб і батьки знали, що особливо подобається дітям і при будівництві враховували ваші побажання.
- Для цього давайте разом складемо план роботи.

 

                                    План.
1.Обсудити основні елементи макета майданчика.
2.Розподілити, хто який елемент буде виконувати.
3. Приступайте до роботи. Дійте швидко і чітко, виконуючи свою частину роботи.
4. Зберіть з виконаних частин макет майданчика.
5. Презентуйте  роботу всій групі.

(Тренер допомагає розділити дітей і батьків на мікро-групи і розподілити обов'язки між дітьми і батьками хто яку ділянку роботи буде виконувати. В ході роботи надає  допомогу.)

Після закінчення роботи діти розповідають, що саме вони побудували і дається позитивна оцінка кожної споруди.

Рефлексія.

Гра "Валіза" ( 10 хв.)
Намалюйте на папері валізу і попросіть всіх присутніх по черзі сказати, які знання і навички, отримані на тренінгу, вони хотіли б взяти з собою в дорогу.

Ритуал закінчення заняття. (2 хв.)
Гра «Зустрінемося знову»

Всі діти дружно встають в коло, простягають вперед ліву руку "від серця, від душі" (виходить піраміда з долоньок) і говорять традиційні слова:

"Щоб продовжити розмову - скоро стрінемося знову!".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття № 6
Конструювання за задумом.  (1 год.16 хв.)

Мета: навчати моделюванню за власним задумом; формувати вміння створювати задум і реалізовувати його; розвивати інтерес до творчого конструювання з деталей Лего, дрібну моторику і зорову координацію в процесі кріплення деталей конструктора; виховувати у дітей повагу до результатів своєї роботи та роботи інших дітей.

Завдання заняття:
- закріпити отримані навички;
- навчити заздалегідь обмірковувати зміст майбутньої споруди, називати її тему, давати загальний опис;
- розвивати творчу ініціативу і самостійність.

 

Обладнання: конструктор ЛЕГО, 2 аркуши паперу формату А3, маркер, дошка для кріплення паперу.

 

 

Вправа 1.  «Посміхнемося один одному». (2 хв.)

Діти  посміхаються один одному при візуальному контакті, тиснуть руки.

 

Вправа 2. Гра «Що змінилося?» (10 хв.)
Мета: розвиток уваги. Гра групова, в ній може брати участь будь-яка кількість дітей.
  Дорослий малює на дошці будь-яку фігуру. До дошки по черзі виходять діти і домальовують деталі. У цей час у всіх інших дітей очі закриті. За командою дорослого діти відкривають очі і вгадують, що змінилося на малюнку. Як варіант, можна малювати будинок, магазин, кафе, дитячий садок ...

 

Бесіда (5 хв.)

- Діти, які цікаві місця в нашому місті ви знаєте? Відповіді дітей.
- Як ви думаєте, яким чином з'явилося наше місто? Хто допоміг з'явитися нашому місту? Відповіді дітей.
- Ви кожен день ходите по знайомих вулицях. Як ви думаєте, які ще будівлі необхідні в місті, крім житлових будинків? (Магазини, пошта, аптека, лікарня, школа, бібліотека, дитячий садок). 

-А що ще ви б хотіли бачити в нашому місті?

-Які місця  відпочинку мають бути в місті?

На попередніх заняттях ми подорожували по Лего-країні, конструювали будинки, дитячий майданчик. Сьогодні ми з вами будемо конструювати за власним задумом. Будемо наповнювати наше «Місто майбутнього» новими моделями. І тому ваше завдання полягає в тому, що вам необхідно продумати і сконструювати ту модель, яку б ви хотіли бачити в нашому місті.

Фізхвилинка (2 хв.)

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

 

Вправа 3. Практична робота «Конструювання за задумом». (45 хв.)
Розподіляємо батьків і дітей на підгрупи.
Обговорюємо задуми будівель.
Питаю, з яких деталей вони будуть виконувати будівництво, послідовність його виконання.
Розподіляємо обов'язки між дітьми і батьками, хто яку ділянку роботи буде виконувати.
Кожна підгрупа будує свої моделі, допомагаючи один одному.
По ходу діяльності тренер дає поради та вказівки. По завершенню роботи діти презентують свої роботи і розповідають про те, що вдалося, в чому полягали труднощі.

 

Рефлексія.

Гра "Валіза" ( 10 хв.)
Намалюйте на папері валізу і попросіть всіх присутніх по черзі сказати, які знання і навички, отримані на тренінгу, вони хотіли б взяти з собою в дорогу.

 

Ритуал закінчення заняття.

Гра «Зустрінемося знову» (2 хв.)

Всі діти дружно встають в коло, простягають вперед ліву руку "від серця, від душі" (виходить піраміда з долоньок) і говорять традиційні слова:

"Щоб продовжити розмову - скоро стрінемося знову!".

Заняття № 7
Підготовка до проектної роботи

 «Місто майбутнього». (1 год. 26 хв.)

Мета: розширювати уявлення про своє рідне місто; розвивати кмітливість  дітей, їх ерудицію, вміння самостійно вирішувати поставлену задачу; формувати просторове мислення, уяву, здатність планувати свої дії, спрямовані на досягнення конкретної мети; виховувати любов і повагу до міста;

Завдання заняття:
- виготовити ЛЕГО моделі для проектної роботи по вивченим темам;
- виховувати почуття патріотизму і гордості за своє улюблене місто.

Обладнання: конструктор ЛЕГО, 1 аркуш паперу формату А3, маркер, дошка для кріплення паперу, стільці.

 

Вправа 1.  «Посміхнемося один одному». (2 хв.)

Діти  посміхаються один одному при візуальному контакті, тиснуть руки.

 

Вправа 2. Гра «Виконай завдання» (10 хв.)
 «Уявіть, що ви в казковому лісі. Співають птахи, літають метелики, ростуть красиві квіти. Яскраво світить сонце. Ви відчуваєте м'яку зелену соковиту траву під ногами. Вдихаєте свіже повітря, аромат природи, вслуховуєтесь в звуки. Вам добре і комфортно. Давайте зіграємо в гру.
 

Сідайте всі на стільці, як тільки ви почуєте команду і знайдете це у себе, то повинні будете виконати завдання.

Наприклад:
Нехай постоять на правій нозі всі, у кого сьогодні гарний настрій.
Нехай похлопають в долоні всі, у кого карі очі.
Нехай торкнуться кінчика носа всі, у кого є щось рожеве в одязі.
Нехай погладять себе по голові всі, хто ніколи не ображає інших.
Нехай посміхнутися всі, хто вміє допомагати дітям і дорослим.

Вправа 3. «Підбери ознаки». (10 хв.)
Потрібно підібрати не менше 3-х ознак: місто яке? будинок який? вулиця яка? Діти підбирають ознаки (батьки в разі ускладнення допомагають дітям):
Місто - красиве, велике, галасливе, рідне;
Будинок - високий, багатоквартирний, затишний, теплий;
Вулиця - довга, зелена, жива, людна.

Вправа 4. «Моє місто». (15 хв.)
Присутні діляться на 2 групи (батьки і діти). Кожна група отримує тему завдання про яку вони повинні розповісти іншим учасникам тренінгу.
1. Найкрасивіше місце в нашому місті
2. Улюблене місце відпочинку в нашому місті
 

-Діти, ви розповіли цікаві історії.
-А що нового і цікавого для себе ви дізналися?

Фізхвилинка (2 хв.)

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

Вправа 5. Практична робота «Місто майбутнього». (35 хв.)
Протягом наших занять ми виготовляли моделі для нашого міста.
Давайте подивимося що ми вже зробили для цього? (Побудували моделі будинків, дитячий майданчик, гойдалки ...)
А чого нам ще не вистачає і що можна ще додати щоб наше місто було красиве і барвисте, щоб в ньому було все необхідне для життя людей.
(Тренер з учасниками продумують які ще конструкції можна додати в місто майбутнього. Розподіляє батьків і дітей на групи. Кожна група конструює ту модель, яку вони хотіли б додати).

Після закінчення роботи діти розповідають, що саме вони побудували і чому саме цю модель і дається позитивна оцінка кожної споруди.

Рефлексія.

Гра "Валіза" ( 10 хв.)
Намалюйте на папері валізу і попросіть всіх присутніх по черзі сказати, які знання і навички, отримані на тренінгу, вони хотіли б взяти з собою в дорогу.

Ритуал закінчення заняття.

Гра «Зустрінемося знову» (2 хв.)

Всі діти дружно встають в коло, простягають вперед ліву руку "від серця, від душі" (виходить піраміда з долоньок) і говорять традиційні слова:

"Щоб продовжити розмову - скоро стрінемося знову!".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття № 8
Презентація проекту «Місто майбутнього» (1 год.27 хв.)

Мета: вчити дітей коментувати свої дії, встановлювати контакт і підтримувати розмову, заздалегідь обдумувати, називати тему і зміст своєї роботи, давати загальний опис; розвивати творчість, фантазію, навички конструювання; виховувати творчі здібності, любов до свого міста;

Завдання заняття:
- навчити доводити справу до кінця, розвивати терпіння;
- закріпити отримані навички;
- викликати у дітей інтерес до нового завдання;
- виховувати самостійність, почуття відповідальності за результат своєї діяльності;
- творчо застосовувати отримані знання на практиці.

 

Обладнання: конструктор ЛЕГО, 1 аркуш паперу формату А3, маркер, дошка для кріплення паперу,  10 фломастерів, 10 аркушів формату  А-4.

 

Вправа 1.  «Посміхнемося один одному» (2 хв.)

Діти  посміхаються один одному при візуальному контакті, тиснуть руки.

 

Вправа 2. «Складання сінквейна» (20 хв.)
Сінквейн - слово французьке, в перекладі означає «вірш з п'яти рядків». Можна сказати, що це політ думки, вільна міні-творчість, підпорядковане певним правилам.

 

Правила складання сінквейна.
Приступимо до написання спільного сінквейна, і ви легко запам'ятаєте це правило.
Підсуньте, будь ласка, ближче до себе аркуш паперу і покладіть його вертикально до себе, як я. У лівому нижньому кутку напишіть цифри від 1 до 5 стовпчиком (показую).
Для прикладу запропоную вам тему: «школа». Намалюйте, будь ласка, школу в центрі вашого листа, можна схематично.

 

1.На першому рядку, під цифрою 1 - напишіть слово, що позначає тему (я пишу - школа)

2. На 2-му рядку - напишіть два  прикметника або дієприкметника, що описують цю тему (світла, велика)

 3. На 3-му рядку - напишіть три дієслова, що описують дії в рамках теми (вчить, виховує, розвиває)

4. У 4-й рядок - запишіть речення, що складається з 3-х і більше слів, що виражає відношення до теми. Можна використовувати будь-які частини мови. (В школі навчаються діти).
5. У 5-й рядок - потрібно підібрати одне слово, яке є синонімом або асоціацією теми (будівля).

1.Школа
2. Світла, велика
3. Вчить, виховує, розвиває
4. У школі вчаться діти.
5. Будівля.

(Дитина працює в парі з батьком. У кожної пари на столі фломастер і аркуш формату А-4. Після того, як тренер навів приклад і спільно розібрали як складається сінквейн, пропоную парам самостійно, згідно виготовленим моделям за темами скласти сінквейн).
Після чого кожна пара зачитує свій вірш.

Вправа 3. Велика гра «Презентація» (30 хв.)
Учасників поділяємо на 2 групи. Кожна група презентуватиме свою ділянку роботи.


Складаємо план роботи:
1. Які персонажі будуть в презентації?
2. Які люди і / або предмети будуть фігурувати в презентації?
3. Хто або що буде головним героєм презентації?
4. Ідеї презентації. Які ідеї ви хочете передати? На що плануєте звернути особливу увагу? Що виділити?

Кожна група повинна підготувати презентацію: скласти тексти, розподілити ролі і призначити виступаючих (постаратися задіяти якомога більшу кількість членів підгрупи).
Після цього команди починають працювати самостійно і презентують свою роботу.

Вправа 4. Обговорення (20 хв.)
Після закінчення презентації група аналізує виступи, обговорюючи питання:
• За рахунок чого досягалася переконливість виступу?
• Які прийоми були використані тими чи іншими учасниками?
• Які були їхні сильні і слабкі сторони?
 

Яка інформація і на якому етапі була загублена?
• Що запам'яталося гірше, що - краще?
• Яку роль зіграли особистісні особливості конкретних учасників в передачі інформації?

Рефлексія.
«Ритуал прощання» (10 хв.)
Тренер оголошує про закінчення занять і пропонує учасникам сісти в коло.
 

Тренер. Ми завершуємо нашу роботу. Зараз кожен по черзі буде сідати на цей стілець. Решта учасників групи за бажанням і в будь-якому порядку будуть підходити, сідати на стілець і називати одну якість, яку на їх погляд  придбали за час тренінгу, і одну, від якої позбавилися. При цьому треба пам'ятати, що називати слід ті якості, які проявилися в ході роботи групи і піддаються корекції.

Ритуал закінчення заняття. (5 хв.)
«Зараз згадайте, як починався сьогоднішній день тренінгу. Згадайте всі заняття, які були, як ви недавно збиралися на цей останній ритуал прощання, заходили в цей зал, як ви сіли на те місце, на якому сидите зараз ...
Згадайте весь тренінг від початку до кінця, згадайте всіх тих людей, з якими ви спілкувалися за цей час, відчуйте їх присутність в цьому залі і потім вдихніть цей тренінг з усіма знаннями, досвідом, переживаннями, спілкуванням і видихніть з глибокою вдячністю за все, що було ...
 

Тренінг закінчено. Попереду життя, якому і був присвячений цей тренінг.
Учасникам пропонується попрощатися один з одним з наступними фразами: «А тепер я хочу тобі сказати ...»

 

doc
Додав(-ла)
мамченко яна
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
1273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку