Тренінгове профорієнтаційне заняття «Хто я? Створення світу професій»

Про матеріал
Тренинг проводится со старшеклассниками. Продуктивный и интересный. Рассказывает о новейших профессиях
Перегляд файлу

Тренінгове профорієнтаційне заняття «Хто я? Створення світу професій»

Мета: Підвищення рівня проінформованості учнів із питань профорієнтації, розширити їхні знання про світ професій

Матеріали:

Дата:

Клас:

Час: 45 хв.

Хід заняття

  1. Вправа «Поміняйтеся місцями».

Діти повинні сидіти в колі. Ведучий вимовляє фразу «Нехай поміняються місцями ті, хто …». Щоразу називається нова ознака:

  • народилися взимку;
  • народилися навесні;
  • народилися влітку;
  • народилися восени;
  • навчаються у 9 класі;
  • навчаються в 10 класі;
  • навчаються в 11 класі;
  • люблять читати;
  • грають в настільні ігри;
  • мають хобі;
  • займаються спортом;
  • мають вдома домашнього улюбленця;
  • хочуть бути щасливими.

Після слів ведучого діти, до яких підходить вказане формулювання, повинні встати, а потім в довільному порядку пересісти на місця один одного.

  1. Визначення типу майбутньої професії за методикою Євгенія Клімова.
  2. Вправа «Чи знаєш ти свою майбутню професію?»

Мета вправи: перевірка сформованості особистого професійного плану.

Учасникам роздаються аркуші і олівці. Учасники повинні нагорі листка написати професію, яку вони для себе обрали, якщо обрали. Якщо не обрали – найбільш привабливу професію. Після цього учасників просять відповісти на питання анкети («так» або «ні»):

  1. Чи знаєш ти основний зміст професії?
  2. Чи знаєш ти умови праці та оплати, можливості підвищення кваліфікації?
  3. Чи знаєш ти, які навчальні заклади готують фахівців даної професії?
  4. Чи є в тебе якості, необхідні для оволодіння професією?
  5. Чи вважаєш ти рівень своїх знань достатнім для оволодіння обраною професією?
  6. Чи знаєш ти, які шкільні предмети необхідні тобі найбільш для оволодіння професією?
  1. TOP-10 професій майбутнього.

Сіті-фермер

Урбанізація світу та ущільнення житлових умов приводять до створення вертикальних ферм. Це автономні екологічні конструкції, що дають змогу вирощувати рослини та розводити тварин у межах міста — на дахах та в приміщеннях хмарочосів. Згодом з’явиться попит на фахівців, що зможуть облаштувати та обслуговувати такі агропромислові господарства.

Перша комерційна вертикальна ферма з’явилася ще у 2012 році в Сингапурі. Зараз такі ферми почали будувати в США, Франції, Китаї та ОАЕ.

Де навчитися: Queen’s University Belfast (Велика Британія), Australian National University (Австралія), University of Helsinki (Фінляндія).

Трейдер альтернативних валют

Біткоїн та інші віртуальні валюти набувають дедалі більшого поширення, і спеціалісти з цих фінансів потрібні вже зараз. Прогнозують, що в цій галузі виникне ще не одна нова професія. Наприклад, мультивалютний перевідник, що організовуватиме системи обміну між традиційними та альтернативними валютами.

Де навчитися: University of Pennsylvania (США), New York University (США).

 

Дизайнер емоцій

Дослідники стверджують, що вже за 4-6 років багато підприємств у найрізноманітніших галузях захочуть мати в штаті фахівців, що одночасно обізнані в психології, фізіології та соціології. І можуть не тільки проаналізувати реакцію аудиторії, а й змоделювати її.

Дизайнер емоцій повинен буде передбачити, як споживач сприйме той чи інший товар або контент сайту. Його завдання — знаходити методи впливу на споживачів через конкретні органи відчуття та виводити їх на певні емоції та дії.

Де навчитися: Washington University in St. Louis (США), University of Twente (Нідерланди).

Проектувальник особистої безпеки

Звичайного страхування від нещасних випадків та хвороб людям майбутнього буде недостатньо. Вони захочуть їх передбачити та попередити.

Тут і прийде на допомогу фахівець, що оцінює і проектує життя людини з точки зору всіх можливих ризиків: від генетичної схильності до певних захворювань до ймовірності аварій і того, що людина стане жертвою злочину.

Проектувальник особистої безпеки може бути як постійним консультантом, так і надавати разові послуги. Наприклад, якщо клієнт збирається у відрядження в небезпечний регіон.

Де навчитися: University of Idaho (США), Technische Universität Chemnitz (Німеччина).

IT-генетик

Ця професія вже існує, однак масового поширення, за прогнозами, набуде в найближче десятиріччя. Методику внесення змін у генетичний апарат для боротьби із захворюваннями зараз тестують в основному на тваринах. Однак вже є успішні випадки генотерапії людей.

У майбутньому IT-генетики зможуть складати індивідуальні плани лікування, а також запобігати хворобам на ранній стадії. Поширяться аналіз сімейних карт і дослідження невиліковних генетичних мутацій.

У віддаленій перспективі стане можливим навіть програмування генома під задані параметри, у тому числі для створення «дизайнерських дітей».

Де навчитися: Дніпропетровська медична академія (Україна), University of Manitoba (Канада), Accreditation council for genetic counseling (США), Білоруський державний медичний університет (Білорусь).

Менеджер космотуризму

Космічний туризм вже нікого не дивує. Однак навіть якщо польоти в космос за приватні кошти стануть звичним явищем, навряд чи звичайна людина зможе самостійно організувати тур і полетіти в космос «дикуном».

Отож виникне потреба у фахівцях, які будуть розробляти програми відвідування навколокосмічного простору, а згодом — орбітальних комплексів і місячних баз.

Де навчитися: Technical university of Denmark (Данія), Kingston University London (Велика Британія).

Біоетик

Розвиток сучасних технологій часто призводить до етичних дискусій: чи втручатися в генетичний код людини, чи необхідний штучний інтелект, чи прийнятне клонування.

Тому скоро знадобляться спеціалісти, які будуть знатися на правових та етичних аспектах, допоможуть науковим лабораторіям захистити свої відкриття і при цьому не перейти моральні межі.

Де навчитися: University of Toronto (Канада), University of Pennsylvania (США), Yale University (США).

 

 

Проектувальник домашніх роботів

У сучасному світі без роботів — нікуди. З кожним роком підвищується попит на фахівців-робототехників, що працюють саме в побутовому напрямку. Наприклад, над створенням робота-прибиральника, робота-садівника чи робота для вигулювання собак.

Де навчитися: Aalborg University (Данія), Sapienza Università di Roma (Італія), University of Pennsylvania (США).

Дизайнер віртуальних світів

За 3-5 років значно збільшиться кількість охочих подорожувати віртуальними світами. Це будуть не тільки геймери, а й звичайні люди, які зможуть віртуально відвідати інші країни або, наприклад, концерт, де не можуть бути фізично.

Для втілення цих можливостей потрібен дизайнер віртуальних світів. Він має володіти здібностями одночасно художника і програміста. А також розуміти потреби тих, хто буде віртуально відпочивати чи навіть жити.

Де навчитися: Дніпровський національний університет ім. О. Гончара (Україна), Strate, School of Design (Франція), University of Idaho (США).

Архітектор живих систем

У майбутньому доведеться економити природні ресурси. Вчені вже працюють над виробництвом енергії в міських умовах. І вважають, що потрібно готувати фахівців, які розроблятимуть технології замкненого циклу за участі генетично модифікованих організмів, у тому числі мікроорганізмів.

Архітектори живих систем будуть незамінні в автономних містах: вони зможуть обслуговувати біореактори та розробляти системи переробки сміття.

Де навчитися: Hawkins Brown (Велика Британія), University of Tennessee (США).

 

 

  1. Профорієнтаційна гра «Ланцюжок професій».

Вправа використовується для розвитку вміння виділяти загальне в різних видах трудової діяльності. Дане вміння може виявитися корисним у випадках, коли людина, орієнтуючись на конкретні характеристики праці, сильно обмежує себе у виборі (як би «зациклюючись» на одній-двох професіях з цими характеристиками), але ж такі ж характеристики можуть зустрічатися в багатьох професіях.

Проводити вправу краще в колі. Основні етапи наступні:

Інструкція: «Зараз ми по колу вибудуємо «ланцюжок професій». Я назву першу професію, наприклад, металург, наступний назве професію, у чомусь близьку металургові, наприклад, кухар. Наступний називає професію, близьку до кухара і т.д. Важливо, щоб кожен зумів пояснити, в чому схожість названих професій, наприклад, і металург, і кухар мають справу з вогнем, з високими температурами, з печами.

По ходу гри ведучий може ставити уточнюючі питання, типу: «У чому ж схожість вашої професії з тільки що названою?». Остаточне рішення про те, вдало названа професія чи ні, приймає група.

При обговоренні гри важливо звернути увагу учасників, що між різними професіями іноді можуть виявлятися цікаві загальні лінії схожості. Приміром, якщо на початку ланцюжка називаються професії, пов'язані з металообробкою (як у нашому прикладі), в середині – з автотранспортом, а в кінці – з балетом (для підтвердження сказаного наводимо приклад подібного ланцюжка: металург – кухар – м'ясник – слюсар (теж рубає, але метал) – автослюсар – таксист – сатирик естрадний (теж «зуби заговорює») – артист драмтеатру – артист балету і т.д.).

Такі несподівані зв'язки між різними професіями свідчать про те, що не слід обмежуватися тільки одним професійним вибором, адже дуже часто те, що ви шукаєте в одній професії, може виявитися в інших, більш доступних професіях.

  1. Обговорення.
docx
Додав(-ла)
Пьявка Ирина
Додано
5 квітня 2020
Переглядів
598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку