Заняття 1.
Тема: Давайте познайомимося.
Мета: Знайомство з правилами тренінгу, сприяти створенню ігрової атмосфери на заняттях, формувати навички групової взаємодії, розвивати уміння короткої самопрезентації, підвести до усвідомлення унікальності людської особистості, визначити коло інтересів учасників.
Матеріали: зошити, ручки, невеликі листочки паперу для записів.
Тренер звертається до учасників: «Сьогодні ми з вами зібралися, щоб краще довідатися про себе і своїх друзів і налагодити взаємодію в нашій групі. У цьому нам допоможуть сьогоднішні вправи.»
Всі учасники тренінгу сідають у коло, кожний по черзі називає своє ім'я і говорить фразу, що починається зі слів: «Не хочу хвастатися, але я…»... Наприклад: «Не хочу хвастатися, але я добре граю у футбол». У вправі повинні бути задіяні всі учасники.
Тренер. Кожна група, збираючи працювати спільно, завжди домовляється про правила роботи. Подивиться на правила, написані на дошці. Які правила можна прийняти відразу? Які потрібно змінити? Може бути, щось потрібно додати?
Зразкові правила
Тренер говорить про те, що знайомство продовжується, і пропонується кожному учаснику закінчити ці пропозиції:
Всі учасники відповідають по черзі.
Кожний по черзі сідає в центр кола і повертається обличчям спочатку до одного учня, потім до його сусіда і т.д. Той, до кого він повернувся в черговий раз, повідомляє про асоціації до героїв казок, що у нього виникли у поданий час. Один говорить: «Ти нагадуєш мені Віні-Пуха. Ти такий же веселий». Іншій каже: «Ти схожий на Кота Леопольда, тому що дуже добрий».
Під час обговорення після гри усі поділяються враженнями від перебування в центрі кола. Обговорити з учасниками: Чи були діти в яких були однакові асоціації? Чому не було?
Кожен учасник пише на одному листочку «Я хочу, щоб зі мною спілкувалися ласкаво, ніжно», на іншому листочку пише «Я хочу, щоб із мною спілкувалися строго і вимогливо». Учасник здає тренеру той листочок, на якому написаний прийнятний для нього варіант спілкування.
Тренер. Що сподобалося на занятті? Що б ви хотіли змінити? Давайте оцінимо наше заняття. Поставте свою оцінку: викиньте на рахунок «три» потрібні кількості пальців однієї руки.
Подумати вдома над питанням «Навіщо потрібно знати себе?