Тренінгове заняття для формування екологічного мислення

Про матеріал

Майстер-клас з метою опрацювання методів і прийомів, які можуть бути ефективними щодо формування екологічної компетентності учнів. Це тренгінгове заняття сприяє тому, щоб учні якомога раніше включилися в процес пізнання природи, свого місця в оточуючому світі, усвідомили значущість особистої участі в збереженні життя на Землі.


Перегляд файлу

Тренінгове заняття

для формування екологічного мислення

Свою задачу, як вчитель, я бачу в тому, щоб мої учні якомога раніше включилися в процес пізнання природи, свого місця в оточуючому світі, усвідомили значущість особистої участі в збереженні життя на Землі.

Природа - це казка, яку потрібно читати серцем.

Отже, я запрошую вас до участі в майстер-класі з метою опрацювання методів і прийомів, які можуть бути ефективними щодо формування екологічної компетентності учнів.

Організація діяльності учасників майстер-класу.

Привітання. Учасники  сідають у  коло.

Учитель: Вітаю вас всіх! Сьогодні ми проведемо тренінг, присвячений нашій рідній Землі і привітання у нас буде трохи незвичайним. Для початку пропоную закрити очі і уявити себе на гарній зеленій галявині, де очі милують яскраві квіти, а під ногами шовковиста зелена трава. Сядемо на неї в коло, щоб кожен міг доторкнутися до свого товариша, поділитися з ним своїм чудовим настроєм. Відкриємо очі, але настрій залишимо.

Асоціації "Яка тварина схоже на мене "

Затримаємо це чудове відчуття єднання з природою. Тепер давайте уявимо тварину, яка вам найбільше подобається, навіть чимось схожа на вас . Кожен по черзі називає своє ім'я, тварину і говорить що його з нею об'єднує

"Формування відповідальної поведінки"

Як бачите, нас багато що об'єднує з природою. Ми всі її частинка. У природі все довершене і геніальне, навряд чи людина змогла б створити  таку досконалість.. Проте вам випала унікальна можливість створити свій світ, свою планету. Пропоную вам об'єднатися в  групи за принципом "земля-вода-повітря" .  Кожна група займає свій стіл Створіть свою планету і населіть її. Для цього у вас є листи ватману, олівці, фломастери, клей. А тепер по колу обміняйтеся своїми малюнками. Уявіть, що на вашій планеті оселилися інші люди, для свого комфорту вони збудували там заводи, фабрики, гідроелектростанції, великі міста. Потім почалися війни за територію та владу. Намалюйте, як змінилася планета після цього.

Ще раз обміняйтеся по колу малюнками. Подобається вам планета такою?

Давайте спробуємо відновити красу цієї планети. Підкоригуйте малюнок і передайте далі по колу.

До вас повернулася ваша планета. Яка планета вам подобалася більше?

Що вам сподобалося більше створювати планету або псувати?

Що було легше зіпсувати малюнок або виправити?

"Як природа піклується про нас"

Як бачите створити і виправити щось набагато складніше ніж зіпсувати. Тому так важливо зберегти нашу планету і не допустити її руйнування. Адже природа завжди піклується про всї живі створіння. Не дарма в народі її називають «Мати-земля»

Давайте і ми берегтимемо нашу Землю. Наша Земля - це найбільше диво, вона у нас одна. Завтрашній день Землі буде таким, яким ми його створимо сьогодні. І кожен з нас може внести свій вклад у справу збереження нашої планети.

У нас є символ нашої планети - маленька земна куля, давайте розповімо йому, що ми можемо зробити для нашої планети, по черзі продовживши фразу "Я можу бути корисним тим що..".

Учитель завершує ланцюжок: "Я можу бути корисна тим, що вчу дітей відчувати себе невід'ємною частинкою природи»

"Сила, яка тримає в руках колиску кожного народу, - природа його країни".

Ключевский Василь Осипович

Дякую за участь у практикумі

 Рефлексія.

А тепер пропоную вам обрати собі до вподоби квітку, посадити на неї метелика і продовжити фразу що на ній написана.

  • Сьогодні я дізнався…
  • Цікавим було…
  • Було важко…
  • Тепер я можу…
  • Мені захотілося…
  • Мене здивувало…
  • Я відчув що…
  • Корисним було…

А я хочу залишити вам згадку про сьогоднішній майстер-клас. Візьміть аркуші паперу і зробіть разом зі мною орігамі. Хочу нагадати про найвідоміший символ орігамі – журавликів, яких безнадійно хвора японська дівчинка Садако присвятила миру у всьому світі. А я вам хочу подарувати голуба миру.

Бажаю миру в душах і серцях,

В сім'ї, в країні, на усіх материках.

А голуб миру під своїм крилом

Хай не допустить війн і катастроф

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Майстер-класи
Додано
5 липня 2018
Переглядів
690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку