Тренінгове заняття для учнів 5-7 класів " Давай дружити"

Про матеріал

тренінгове занятт ядля учнів 5-7 класів. Допомогти учням усівдомити важливість дружби, зрозуміти що становить основу дружніх стосунків.

Перегляд файлу

   Тема:  «Давай дружити «

 Мета: закріпити уявлення учнів про товариські взаєми­ни, дружбу, взаємодопомогу і     спонукати їх до то­варишування; виховувати бажання бути справж­нім  другом..

 

Матеріали :   плакати, маркери, аркуші паперу, скоч.

 Соціальний педаго . Чимало учнів нашої школи виявляють довіру друзям. Справді, разом із природними потребами (повітря, їжа, вода, житла тощо) у кожної людини є ще одна життєва необхідність — бажання мати друзів. Із другом завжди цікаво, бо є спільні інтереси, йому можна довірити свої думки, поділитися переживаннями. Тож  ми з вами сьогодні поговоримо про важливість дружби і вміння дружити, з'ясуємо, які умови необхідні для дружніх стосунків, за що ми цінуємо своїх друзів.

Отже тама нашого заняття сьогодні називається « Давай дружити»

Знайомство «Моє ім'я. Що я ціную в дружбі?» (З хв)

Кожен учасник по колу називає три ознаки того, що він цінує у дружбі (друзях).

Правила роботи групи (2 хв)

Соціальний педагог . пропонує сформулювати разом правила роботи групи, які записуються на плакаті «Правила групи». Орієнтовні правила:

  •     приходити вчасно;
  •     брати участь у виконанні вправ і завдань;
  •     говорити від свого імені, про себе, висловлювати власні думки;
  •     один говорить — усі слухають;
  •     обговорювати дію, а не особистість;
  •     тут і тепер;
  •     правило піднятої руки

Учасники обговорюють записані правила, складають остаточний варіант. Тренер підсумовує роботу і записує останнє правило: ці пра­вила мають силу впродовж усіх наших занять.

Очікування учасників (2 хв)

 Соціальний педагог . Вам кожному роздані паперові уявні листочки з дерева, на яких ви маєте написати власні очікування від нашого тренінгу: про що б хотіли більше дізнатися, чого навчитись. (Учні пишуть, про­говорюють по колу вголос очікування, прикріплюють на плакаті, на якому зображене дерево.)

 

 

 

Мозковий штурм «Друг...» (5 хв)

 Соціальний педагог  пропонує дати якомога більше визначень слова «дружба». Можливі варіанти:

 -    людина, якій можна довіряти;

  • людина з якою завжди цікаво
  • завжди сприймає тебе таким , який ти є

Друзі---- це

Друг--- це

Справжня дружба  не терпить фальші . Справжні друзів у людини мало. Багато їх лише в тих, хто користується  друзями задля власної вигоди. Такі друзі зазвичай , тимчасові. Якщо ми шукаємо  друзів не за покликом а за справами , то, коли справа завершиться  такий друг відступає у минуле. Дорожити  справжніми друзями просто необхідно.

Головні якості  друга :   добрий, чуйний, чесний, вірний, довірливий.

 Друг ніколи не залишить у біді. Він завжди допоможе і врятує,  заспокоїть , відведе увагу від сумних думок.

Правила дружби.

 Допомагай другові

Якщо вміє щось робити - навчи його

Якщо друг потрапив у біду - допоможи йому, чим можеш.

Ділися з другом.

Зберігай чужі таємниці й не вибалакуй своїх секретів.

Зупинити друга, якщо він чинить погано.

Якщо друг не правий скажи йому про це.

Не сварися , не сперечайся через дурниці.

Не заздри - радій  успіхам друга разом з ним.

Якщо вчинив погано - не бійся зізнатись в цьому, вибачся і визнай свою помилку.

Ніколи не зганяй на друзях свій поганий настрій! Вони не винні у твоїх проблемах.

Запитання до учасників

  • Ви замислювались над тим , чи можна вас назвати, «справжнім другом»
  • Як ви вважаєте , хто може впевнено назвати вас своїм другом.

Вправа « Виконай малюнок у парі»

 Діти об’єднуються у пари. Кожна пара отримує папірець із назвою малюнка.

Завдання. Намалювати малюнка мовчки, обидва учасники беруть один фломастер у праву руку.

 

 

Обговорення:

Чи важко було працювати у парах без домовленості?

Що вам допомагало створити малюнок.

 

Вправа « Шукаю друга»

Кожній людині в житті потрібен друг. Коли друзів немає, людина намагається  їх знайти. Багато газет друкують оголошення тих, хто бажає знайти друзів або однодумців.  Ми з вами спробуємо з вами теж скласти таке оголошення. Давайте назвемо  його              « Шукаю друга»

Ви можете  трішки розповісти про себе, вказати власні захоплення, улюблені заняття.  Оголошення не повинно бути великим , але  намагайтесь писати щиро.

 А тепер я  вам буду зачитувати ваші оголошення  а ви  маєте відгадати , хто є автором кожного  з них.

Вправа  « Гілочка»

Cоціальний педагог  .У кожного на парті лежить гілочки, переламайте її на половину, а тепер послухаємо казку «Батьківський заповіт».

У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілці у руки і попросив їх переламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемочок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте».

Вправа « Серце для друга»

Подаруй  своєму другові з класу « серце» , зроблене власноруч.

І напиши на ньому побажання.

Соціальний педагог . Пам’ятайте, що запорука щастя, як і дружби — це ваша готовність жертвувати собою, своїм часом. Щоб мати справжніх друзів, мало лише хотіти, чекати цього. Встановлювати дружні взаємини — це те саме, що й учитися їздити на велосипеді. Лише знання тут не допоможуть. Важливо намагатися застосовувати їх і не впадати у відчай, навіть якщо вас спіткає невдача. І якщо ви уже вирішили знайти справжніх друзів, тоді виявляйте безкорисливість і самі будьте другом. Щасти вам!

Вправа « Коло дружби»

А тепер давайте побудуємо «коло дружби». Кожен бере за руку свого сусіда і називає своє ім’я.Коли утвориться коло, скажемо «Будьмо друзями».

 

docx
Додано
3 листопада 2019
Переглядів
2345
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку