тренінгове занятт ядля учнів 5-7 класів. Допомогти учням усівдомити важливість дружби, зрозуміти що становить основу дружніх стосунків.
Тема: «Давай дружити «
Мета: закріпити уявлення учнів про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу і спонукати їх до товаришування; виховувати бажання бути справжнім другом..
Матеріали : плакати, маркери, аркуші паперу, скоч.
Соціальний педаго . Чимало учнів нашої школи виявляють довіру друзям. Справді, разом із природними потребами (повітря, їжа, вода, житла тощо) у кожної людини є ще одна життєва необхідність — бажання мати друзів. Із другом завжди цікаво, бо є спільні інтереси, йому можна довірити свої думки, поділитися переживаннями. Тож ми з вами сьогодні поговоримо про важливість дружби і вміння дружити, з'ясуємо, які умови необхідні для дружніх стосунків, за що ми цінуємо своїх друзів.
Отже тама нашого заняття сьогодні називається « Давай дружити»
Знайомство «Моє ім'я. Що я ціную в дружбі?» (З хв)
Кожен учасник по колу називає три ознаки того, що він цінує у дружбі (друзях).
Правила роботи групи (2 хв)
Соціальний педагог . пропонує сформулювати разом правила роботи групи, які записуються на плакаті «Правила групи». Орієнтовні правила:
Учасники обговорюють записані правила, складають остаточний варіант. Тренер підсумовує роботу і записує останнє правило: ці правила мають силу впродовж усіх наших занять.
Очікування учасників (2 хв)
Соціальний педагог . Вам кожному роздані паперові уявні листочки з дерева, на яких ви маєте написати власні очікування від нашого тренінгу: про що б хотіли більше дізнатися, чого навчитись. (Учні пишуть, проговорюють по колу вголос очікування, прикріплюють на плакаті, на якому зображене дерево.)
Мозковий штурм «Друг...» (5 хв)
Соціальний педагог пропонує дати якомога більше визначень слова «дружба». Можливі варіанти:
- людина, якій можна довіряти;
Друзі---- це
Друг--- це
Справжня дружба не терпить фальші . Справжні друзів у людини мало. Багато їх лише в тих, хто користується друзями задля власної вигоди. Такі друзі зазвичай , тимчасові. Якщо ми шукаємо друзів не за покликом а за справами , то, коли справа завершиться такий друг відступає у минуле. Дорожити справжніми друзями просто необхідно.
Головні якості друга : добрий, чуйний, чесний, вірний, довірливий.
Друг ніколи не залишить у біді. Він завжди допоможе і врятує, заспокоїть , відведе увагу від сумних думок.
Правила дружби.
Допомагай другові
Якщо вміє щось робити - навчи його
Якщо друг потрапив у біду - допоможи йому, чим можеш.
Ділися з другом.
Зберігай чужі таємниці й не вибалакуй своїх секретів.
Зупинити друга, якщо він чинить погано.
Якщо друг не правий скажи йому про це.
Не сварися , не сперечайся через дурниці.
Не заздри - радій успіхам друга разом з ним.
Якщо вчинив погано - не бійся зізнатись в цьому, вибачся і визнай свою помилку.
Ніколи не зганяй на друзях свій поганий настрій! Вони не винні у твоїх проблемах.
Запитання до учасників
Вправа « Виконай малюнок у парі»
Діти об’єднуються у пари. Кожна пара отримує папірець із назвою малюнка.
Завдання. Намалювати малюнка мовчки, обидва учасники беруть один фломастер у праву руку.
Обговорення:
Чи важко було працювати у парах без домовленості?
Що вам допомагало створити малюнок.
Вправа « Шукаю друга»
Кожній людині в житті потрібен друг. Коли друзів немає, людина намагається їх знайти. Багато газет друкують оголошення тих, хто бажає знайти друзів або однодумців. Ми з вами спробуємо з вами теж скласти таке оголошення. Давайте назвемо його « Шукаю друга»
Ви можете трішки розповісти про себе, вказати власні захоплення, улюблені заняття. Оголошення не повинно бути великим , але намагайтесь писати щиро.
А тепер я вам буду зачитувати ваші оголошення а ви маєте відгадати , хто є автором кожного з них.
Вправа « Гілочка»
Cоціальний педагог .У кожного на парті лежить гілочки, переламайте її на половину, а тепер послухаємо казку «Батьківський заповіт».
У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілці у руки і попросив їх переламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемочок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте».
Вправа « Серце для друга»
Подаруй своєму другові з класу « серце» , зроблене власноруч.
І напиши на ньому побажання.
Соціальний педагог . Пам’ятайте, що запорука щастя, як і дружби — це ваша готовність жертвувати собою, своїм часом. Щоб мати справжніх друзів, мало лише хотіти, чекати цього. Встановлювати дружні взаємини — це те саме, що й учитися їздити на велосипеді. Лише знання тут не допоможуть. Важливо намагатися застосовувати їх і не впадати у відчай, навіть якщо вас спіткає невдача. І якщо ви уже вирішили знайти справжніх друзів, тоді виявляйте безкорисливість і самі будьте другом. Щасти вам!
Вправа « Коло дружби»
А тепер давайте побудуємо «коло дружби». Кожен бере за руку свого сусіда і називає своє ім’я.Коли утвориться коло, скажемо «Будьмо друзями».