Тренінгове заняття для учнів “Тимбілдинг- згуртованость колективу”

Про матеріал
формування сприятливого психологічного мікроклімату в учнівському колективі; розвинути вміння працювати в команді.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття для учнів

Тимбілдинг- згуртованость  колективу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Старинець Н.І.

практичний психолог

Розаліївського ліцею

 

 

 

 

 

Мета:формування сприятливого психологічного мікроклімату в учнівському колективі; розвинути вміння працювати в команді.

Завдання тренінгу:

- створити позитивну атмосферу протягом тренінгу (згуртування, атмосфера довіри; заохочення учнів до спільної тривалої роботи; підтримка кожного з учасників);

- ігрова корекція поведінки (зниження надмірного емоційного напруження; усунення бар’єрів, що заважають продуктивним конструктивним діям; регуляція соціальних відносин).

Організація тренінгу: 5 клас, група   до 15 осіб.

Тривалість - 65 хвилин.

Обладнання: ватман з правилами, картинки для створення кола, магнітна дошка, картинки для малюнків на спині.

з\п

План заняття

Час, хв.

1.

Вправа “ Оригінальне привітання”

5 хв.

2.

Прийняття правил.

5 хв.

3.

Вправа «Асоціації», обговорення

5 хв.

4.

Інформаційне повідомлення

5 хв.

5.

Вправа « Побудуємо»

10 хв.

6 .

Вправа «Малюнок на спині»

20 хв.

7.

Вправа «Коло»

10 хв

8.

Рефлексія.

3 хв

9.

Вправа «Побажання»

2 хв

Усього

65 хв.

 

Хід проведення тренінгу

Вступна частина

Вправа «Оригінальні привітання» (5 хв)

Мета: Встановлення контакту з дітьми, зняття тривожності, створити сприятливий психологічний клімат у групі.

Хід: практичний психолог пропонує учасникам по черзі привітатися з групою. Їхні привітання мають бути оригінальними, без повторів.

2.Прийняття правил групи (5 хв)

 ПРАВИЛА

- Конфіденційність - все, що відбувається на занятті, не виноситься за його межі;
- Я-висловлювання - говоримо тільки про власні почуття;
- Відсутність оціночних суджень - не даємо оцінку особистості інших учасників;
- Право на помилку - на занятті немає «правильного » і «неправильного»;
- Один говорить, інші мовчать - не перебиваємо один одного;
- Добровільність - можна не брати участь в окремих вправах;
- Відповідальність -  виключаємо телефон, не заважаємо іншим ...

- Бути активними.

-Бути позитивними до себе та до інших.  

-Можливість звертатися один до одного на ім’я та на «ти» (за бажанням).

Запитання до групи:

1. Чи згодні ви з правилами?

2. Чи маєте ще якісь пропозиції?

 

Вправа «Асоціації» (5 хв)

Опис

Практичний психолог пропонує учасникам по черзі назвати асоціації до слова «команда». Записує слова на дошці.

ІІ. Основна частина

  1.               Інформаційне повідомлення “згуртованість”, “тимбілдінг” (5 хв.)

Сьогодні ми з вами познайомимося з поняттями “згуртованість”, “тимбілдінг”

Згуртованість - це можливість для команди стати єдиним цілим для досягнень конкретних цілей і завдань. Адже як добре коли тебе розуміє і підтримує твій товариш, почути і допомогти коли необхідна ця допомога, і розуміти один одного навіть без слів. Згуртований колектив добивається багатьох вершин і перемог.

Тімбілдінг (англ. Team building – побудова команди), або командоутворення. Ідею тімбілдінгу приписують японцям, але кожен з нас може пригадати одні з перших його проявів ще з дитинства на елементарному прикладі перетягування канату, а найперші літописні згадки про вправи з формування командного духу зустрічаються, як це не дивно, в українському козацтві.

 

Вправа «Побудуємо» (10 хв)

Мета: розвивати вміння працювати в команді, створювати довірливу атмосферу.
Опис вправи
Ведучий пропонує пограти в гру, де основна умова полягає в тому, що завдання виконується мовчки. Розмовляти і листуватися при цьому не можна, можна спілкуватися тільки за допомогою міміки і жестів. «Подивимося, чи зможете ви зрозуміти один одного без слів?» У першій частині вправи дається завдання учасникам вишикуватися по зросту, у другій частині завдання ускладнюється - потрібно побудуватися за датою народження. з 1 січня до 31 грудня. У другому варіанті після закінчення побудови учасники по черзі озвучують свої дні народження, при цьому відбувається перевірка правильності виконання вправи. Незвичайні умови, в які потрапляють учасники включає зацікавленість, змушує знаходити способи донести точніше свою думку до іншої людини, контактувати один з одним заради досягнення спільної мети. Після цього учасники обговорюють, що їм допомагало, а що заважало виконувати цю вправу. Практичний психолог підсумовує, що навіть за різних обмежень можна зрозуміти одне одного.

Обговорення:

- чи важко знаходити способи донести точніше свою думку до іншої людини без слів?

Вправа «Малюнок на спині» (20 хв)
Опис вправи
Учасники діляться довільно на  команди і будуються в  колонки паралельно. Кожен учасник дивиться при цьому в спину свого товариша. Вправа виконується без слів. Ведучий малює якусь просту картинку і ховає її. Потім ця ж картинка малюється пальцем на спині  кожного останнього члена команди. Завдання - відчути і передати якомога точніше цей малюнок далі. В кінці, учні,  які стоять першими в командах, малюють, те, що вони відчули, на аркушах паперу і показують всім. Ведучий дістає свою картинку і порівнює.
Учасникам пропонується обговорити в командах помилки і знахідки, які були в процесі вправи. Зробити висновки, потім, з урахуванням цих висновків повторити вправу. При цьому перші і останні члени команд міняються місцями.
Обговорення
Обговорення в загальному колі. Що допомагало розуміти і передавати відчуття? Що відчували перші і останні члени команд у першому і в другому випадку? Що заважало виконувати вправу?

Вправа «Коло» (10 хв)

Зробіть коло дружби руками. На А4  фото ,які треба відтворити.

 

 

              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ.  Заключна частина

 

Рефлексія заняття (3 хв)

Як пройшло заняття, що було найважчим (неприємним), що найбільше сподобалося (запам'яталося)? 

 

Вправа «Побажання» (2хв)

Мета: згуртовувати колектив, поліпшувати психоемоційний стан учасників.

Хід: практичний психолог пропонує учасникам по черзі сказати свої побажання іншим.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
11 січня
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку