Тренінгове заняття для учнів «Я єдиний і неповторний»

Про матеріал
Сприяти розвитку самоусвідомлення, самопізнання та самосприйняття особистості; розвивати, емпатію, вміння давати аргументовану відповідь на поставлене питання, виховувати відповідальне ставлення до свого життя.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття для учнів

«Я єдиний і неповторний»

Мета: cприяти розвитку самоусвідомлення, самопізнання та самосприйняття особистості; розвивати, емпатію, вміння давати аргументовану відповідь на поставлене питання, виховувати відповідальне ставлення до свого життя.

Обладнання: скринька, дзеркало, стікери у вигляді квітки, олівці, серветки, ножиці, капелюх.

Вік учнів: 13-16 років.

Тривалість заняття: 1 година

Хід заняття

Привітання

- Сьогодні запрошую вас поговорити про … А про кого ви дізнаєтесь, зазирнувши в ось цю чарівну скриньку. У ній ви побачите того, про кого ми будемо говорити на сьогоднішньому занятті. Але не розповідайте про те, кого ви там побачили до тих пір, аж поки всі не зазирнуть на дно скриньки (Діти по черзі заглядають у скриньку, на дні якої – дзеркальце).

- То кого ви побачили у чарівній скриньці?

- Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе – людину. Тому поговоримо ми сьогодні про вас.

Вправа «Знайомство» (10хв.)

Для кожної людини (і дорослої і малої) її ім’я звучить як найкраща в світі музика.

Кожен учасник по черзі називає своє ім’я і назвати колір, який подобається.

Вправа „Квітка мого всесвіту” (20 хв.)

Дітям пропонується 3 стікера (у вигляді квітки) на стікерах треба відповісти на питання (на кожне питання – один стікер):

  • моє улюблене заняття...
  • мій найкращий друг...
  • найкраще я вмію...

Обговорення:

  • Про що ви дізнались, коли слухали своїх товаришів?

Вправа «Капелюх з питаннями» (10 хв.)

Ведучий кладе в капелюх заздалегідь підготовлені цікаві питання (можна ускладнити питання). Кожен учасник повинен витягнути питання і на нього відповісти.

  • На якій тварині ти хотів би покататися: на слоні чи на жирафі?
  • Якби наша кішка вміла розмовляти, що вона сказала б?
  • Якби в тебе була своя печера, що було б усередині?
  • Що було б, якби машина часу існувала?
  • Якби в тебе була чарівна паличка, які три бажання ти загадав би?
  • Скільки місяців має рік?
  • Хто вчив грамоти Буратіно?
  • Солодке, кругле, смугасте з хвостиком…
  • Якої страви не зіпсуєш маслом?
  • Цар звірів…
  • Гриб у горошок …
  • Державна пісня?
  • За зимою іде…
  • 7 днів, 7 ночей – це…
  • Найхитріший звір?
  • Пристань для кораблів?
  • Документ без якого людина стає зайцем?

Ігрова вправа “Підніміться ті, хто. . .” (5хв.)

Мета: розширити поняття єдності та спільності; виховувати почуття власної індивідуальності.

Тренер говорить, що всі ми дуже різні і водночас чимось схожі один на одного. Пропонує переконатися в цьому. Потім каже: “Підніміться всі, хто любить морозиво, плавати в ріці, лягати спати вчасно, прибирати іграшки тощо”. Діти спочатку просто граються, а потім роблять висновок, що, справді, в них є багато спільного.

Вправа «Серветка» (5хв.)

Кожному дається серветка, яка складена кілька разів. Тренер дає команди: Відірвати правий кут, потім нижній лівий і т.д. Потім серветка розвертається. Потрібно постаратися знайти однакові серветки. Їх немає.

До уваги тренера!

Підвести дітей до думки, що всі ми різні і серветки різні, але ми всі живемо в мирі та злагоді. Кожен із вас – особистість, і саме такої людини, як ви, немає на землі і не може бути. Кожна людина є єдиною і унікальною.

«Притчу про каву» (5хв.)

Приходить учень до Вчителя й каже: “Учителю, я втомився. У мене таке складне життя, такі труднощі й проблеми! Я весь час пливу проти течії. У мене немає більше сил. Що мені робити?”.

Учитель замість відповіді поставив на вогонь три однакові ємності з водою. В одну ємність кинув моркву, в іншу поклав яйце, а в третю насипав зерна кави. Через деякий час він вийняв із води моркву та яйце й налив каву в чашку з третьої ємності.

- “Що змінилося?”, – запитав він учня.

- “Яйце й морква зварилися, а зерна кави розчинилися у воді”, – відповів учень.

- “Ні!”, – сказав Учитель. “Це лише поверховий погляд на речі. Подивися – тверда морква, побувавши в окропі, стала м’якою й податливою. Крихке й рідке яйце стало твердим. Зовні вони не змінилися, вони лише змінили свою структуру під впливом однаково несприятливих обставин – окропу. Так і ті люди, які сильні зовні, можуть розклеїтися й стати слабкими там, де крихкі й ніжні лише самоствердяться і зміцніють”.

- “А кава?”, – запитав учень.

- “О! Це найцікавіше! Зерна кави повністю розчинилися в новому несприятливому середовищі й змінили його – перетворили окріп на чудовий ароматний напій. Є особливі люди, які не змінюються в силу обставин, – вони змінюють самі обставини й перетворюють їх на щось нове й прекрасне, отримуючи від ситуації користь і знання”.

Вправа « Я подарунок для людства, тому що я...». (5хв.)

Кожна людина - унікальна істота. І вірить у свою виняткову необхідність. Подумайте, у чому полягає ваша винятковість, унікальність.

  • Отже, подумайте над тим, що ви, дійсно, є подарунком для людства.
  • Аргументуйте своє твердження, наприклад: « Я подарунок для людства, тому що я...».

Рефлексія

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
19 вересня 2023
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку