Заняття з елементами тренінгу
Тема. Збережи свій емоційний стан здоровим та стабільним.
Мета. формувати уявлення дітей про важливість здоров’я та шляхи його збереження й зміцнення та контролювати свої емоції.
Обладнання: кольоровий папір, голка з ниткою, комп'ютер, магніти, стікери, плакат «Дерево».
Кількість учасників: до 15 учнів.
Тривалість: 45 хв.
Аудиторія 5-7кл
Хід заняття
Вступна частина (5хв)
Оголошується тема заняття і звертає увагу дітей на важливість даної теми. Разом з дітьми з'ясовується зміст поняття здорова людина ( те чи інше самопочуття людини), якою є здорова людина ( та, в якої нічого не болить, вона рідко хворіє, добре себе почуває, частіше має гарний настрій, посміхається, має здоровий сон тощо).
1. Знайомство: «Передай посмішку по колу». (Учень повертається до сусіда і, побажавши щось приємне, посміхається йому і передає наступному. Образно «бере посмішку» в долоні і передає її по колу).
2. Правила. Вчитель: «Для того, щоб ми гарно попрацювали, повторимо правила роботи. Спробуйте показати правила за допомогою міміки і жестів, а ми їх відгадаємо і візьмемо до уваги».
4.Робота в групах «Що впливає на психічне здоров’я?» (5 хв)
Мета: навчитися розмірковувати, робити висновки, сприяти усвідомленню відповідальності за власне здоров’я.
Учні об’єднуються в групи. Головне завдання для роботи в групах: визначити від чого залежить психічне здоров’я людини, що впливає на психічне здоров’я, які чинники мають позитивний вплив на психічне здоров’я, а які – негативний. Після обговорень групи презентують свою роботу.
5.Вправа "Намисто здоров'я" (10хв)
Пропонується учням вирізати з паперу кружечки діаметром 5см: «Перлинки здоров'я». Потім на кожній намистинці написати, як вони будуть берегти своє здоров'я, що для цього будуть робити. Коли всі перлинки будуть підписані, за допомогою голки та нитки виготовляють намисто. Можна запропонувати дітям одягнути "Намисто здоров’я на себе і показати його один одному.
Підведення підсумків (5хв)
Педагог наголошує на тому, що здоров’я – запорука щастя і повноцінного життя. І хоча можна почувати себе добре, слід пам’ятати, що про здоров’я треба дбати змалечку і постійно.
Пропонується дітям показати Намисто здоров’я батькам, запитати їх про власний досвід збереження та зміцнення здоров’я
Робота в групах (5хв.)
Здоровий спосіб життя
Не ,а найдорожче
(Не золото, а найдорожче.)
Найбільше у житті - здоровʼя.
(Найбільше щастя у житті - здоров’я.)
не знає, який він
(Здоровий не знає, який він багатий.)
(Здоровʼя це скарб)
і мед
(Хворому і мед гіркий.)
Весела - здоровʼя.
(Весела думка - половина здоров'я.)
- всьому
(Здоров'я - всьому голова.)
Бережи знова, а
здоровʼя .
(Бережи одежу знова, а здоров'я змолоду. )
Як нема , то й
не милий.
(Як нема сили, то й світ не милий.)
В тілі
– здоровий
(В здоровому тілі — здоровий дух.)
за
не купиш.
(Здоров'я за гроші не купиш.)
Доки служить,
то не тужить.
(Доки здоров'я служить, то людина не тужить.)
здоров ʼя знає той,
Хто його
(Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив.) Ви молодці попрацювали на славу. Всі групи учасники були активні .
Робота в групах «Що впливає на психічне здоров’я?» (5хв)
Мета: вчити розмірковувати, робити висновки, сприяти усвідомленню відповідальності за власне здоров’я.
Учасники об’єднуються в групи. Завдання для роботи в групах: визначити від чого залежить психічне здоров’я людини, що впливає на психічне здоров’я, які чинники мають позитивний вплив на психічне здоров’я, а які – негативний. Після обговорень групи презентують свої напрацювання і показують його один одному.
Підведення підсумків: Наголосити на тому, що здоров я - запорука щастя і повноцінного життя. І хоча можна почувати себе добре, слід пам'ятати, що про здоров'я треба дбати змалечку і постійно.Можна запропонувати дітям показати «Намисто здоров'я» батькам, запитати їх про власний досвід збереження та зміцнення здоров'я.
Заключна частина. Рефлексія.
Вправа: «Дерево вражень»
Мета: визначити чи справдилися очікування учнів.
Тривалість: 10 хв.
А тепер подумайте, що нового ви для себе сьогодні дізналися, можливо, хтось зробив висновки. Напишіть свої думки на листочка та оживіть наше дерево життям, при цьому висловлюючи свої враження.
Дякую за увагу та співпрацю