Тренінгове заняття для учнів підліткового віку. Яке несе в собі розуміння слів: добро та щастя. Вчить використовувати їх в практиці.
Тренінгове заняття на тему
«Доброта дарує посмішку!»
Мета: закріпити поняття добра та традицій доброчинності, допомогти учням глибше засвоїти моральне поняття доброти, виробити інструкцію неагресивних способів поведінки, розвивати навички оцінки та оціночного ставлення, формувати в дітей позитивні якості.
Час проведення – 60 хвилин
Матеріали: старі газети, журнали, буклети, клей, листи А4, листи у формі серця, пелюстки квітки.
Хід тренінгу
Мета: Підняти настрій.
Кожен учасник імітує передачу усмішки по колу через рукостискання різними способами, щоб визвати посмішку.
Мета: навчити учасників розробляти і приймати правила роботи групи, формувати вілповілальне ставлення до власної поведінки. Із запропонованих правил обираються ті, які підходять для всіх:
Бути позитивними;
Говорити від свого імені;
Не критикувати;
Бути активним;
«Піднята рука»;
«Піднята нога»;
Правило «СТОП».
Мета: формування навичок групової роботи.
3 журналів, зошитів, буклетів учні вирізають слова, літери, малюнки i ними пишуть комплімент. Таким чином – даруємо гарний настрій.
Сьогодні наше заняття ми присвятимо добру і відчуттю дарувати добро іншим. Дізнаємося, що таке щастя. Навчимося відрізняти ці поняття та знаходити спільне. Отже, тема заняття «Доброта дарує посмішку».
Мета: навчити учасників визначати власті очікування і мету заняття. На розданих листках у формі серця написати свої очікування від заняття. Потім прикріпти їх на аркуш паперу, щоб утворилося одне велике серцебиття класу. Очікування проговорити.
А в середину квітки вибрати слово, яке найбільш вживане та записати його.
Мета: показати, що підхід із позиції сили не завжди є ефективним засобом спілкування та спонукання людей до зміни поведінки.
Слід розділитися на пари, стати обличчям одне одного, одному з пари дати до рук аркуш паперу. Він тримає його перед напарником.
Завдання: забрати папір не розірвавши його. За допомогою приємних слів – аргументів або в інший спосіб.
Хто це зробив не силою, а чемно попросившии? Які якості ми проявляємо, коли чемно просимо щось у іншого?
Мета: дати можливість учасникам відпочити, розслабитися, відчути себе добрими, щасливими, розвивати уяву. . А зараз заплющте очі й уявіть, що у вас у руках квітка – «Квітка доброти». Ваші ріки відчувають незвичайне тепло, квітка зігріває вас, ваше тіло, вашу душу. Ви протягуєте руку і роздивляєтесь «Квітку доброти». Уявіть собі, якого вона кольору, якого розміру. Можливо, вона має запах. А можливо, ви чуєте приємну музику, яка лине від квітки... І вам хочеться її послухати. Подумки зберіть усю доброту від «Квітки доброти» й помістіть у своє серце. Ви відчуваєте, як доброта входить у вас, як зігріває вашу душу, несе радість. Я хочу, щоб сьогодні й надалі ви відчували допомогу від «Квітки доброти». І коли у вас неприємності або погано на душі, можна собі допомогти тим, що ми робимо зараз: уявити в руках «Квітку доброти» і подумки помістити її в своє серце.
Які ваші враження від виконання цієї вправи?
Що ви відчували коли виконували її?
Чи сподобалися вам ці відчуття?
Мета: визначитися та висловити власну думку з приводу наступних тверджень .
3 однієї сторони класу повісити прапорці на аркуші «хрестик» та «галочку», що означає погоджується учень чи ні. \На подані твердження необхідно зайняти власну позицію і пояснити чому. Ті, кому важко визначитися стають посередині - «не знаю»).
Твердження:
• Добра людина як сонце.
• Допомагати іншим - це добре.
• Посмішка інших – диво!
• Жодна зла людина не буває щасливою.
• Людина народжується для життя.
• Дарувати радість іншим приємно.
• Робити добро треба не задумуючись.
• Добро безцінне.
• Зло ранить, добро лікує.
• Мислити та робити добрі справи ніби наповнюватися щастям.
Чи легко робити життєвий вибір на користь добра? Що означає поняття «добро», «щастя»? Чи важко дарувати добро іншим?
Вправа ,,Подарунок" ( Учні сидять в колі. Педагог пропонує послідовно обмінятися гарними побажаннями - подарунками. Наприклад, учень, звертаючись до іншого, каже: „Я тобі бажаю – дарую здійснення твоїх мрій" і т.д.)
До вправи «Наше серцебиття»
До вправи «Твій вибір»
До вправи «Квітка добра»