Тренінгове заняття "Формування гармонійних, дружніх стосунків в учнівському колективі"

Про матеріал
Дана розробка створена з метою прищеплення учням високих моральних цінностей та розширення їх духовного світу. Даний тренінг буде корисним для класних керівників шостих класів, психологам та соціальним педагогам шкіл.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Тренінгове заняття

 

 

 

 

«Формування гармонійних, дружніх стосунків в учнівському колективі»

 

 

 

 

 

                                                   Підготувала

Волосова К.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: прищеплювати учням високі моральні цінності людини, розвивати етичні та естетичні смаки і вподобання дітей; розширювати духовний світ дитини; вміння швидко і правильно приймати відповідальні життєві рішення.

розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватись і товаришувати; сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; виховувати правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти.

Цілі:

• Виявити особливості розвитку психологічного клімату.

• Визначити фактори , що впливають на клімат у колективі .

• Визначити шляхи формування сприятливого психологічного клімату в учнівському колективі .

• Сприяти згуртуванню колективу .

 

Учасники: учні 6 - 7 класів.

 

Час проведення: 1:00 год.

 

Обладнання: вислови

Один за всіх і всі за одного –

Команди дружної ось правило найперше.

Товаришів підтримуй ти будь-що,

Адже в команді все робити легше!

 «Особистість, зливаючись з колективом, не втрачає себе. Навпаки, вона досягає в колективі вищого ступеня свідомості і вдосконалення.» Барбюс А; «Людина створена для суспільства. Вона не здатна і не має мужності жити одна.» Блекстоун У.; 2 аркуша ватману , фігурки з кольорового картону

 ( трикутники, кола , прямокутники , квадрати) за кольором карток тесту

М. Люшера ; вирізані з паперу долоньки та цеглинки; клубок з нитками.

 

Вислови про дружбу

Бути другом – це означає підставити плече тому,

 хто втратив надію і дарувати йому любов.

                                                    (С. Бронзино)

Хто не шукає дружби з ближнім,

той сам собі заклятий ворог.

                                                            Шота Руставелі

Прислів’я

Людина з друзями — степ із квітами,

 

а людина без друзів — жменя попелу.

 

Хід тренінгу

І. Організація класу.

1. Вправа – вітання  «Мій  настрій»

 Щоб у нас панувала приязна, добра атмосфера, атмосфера  співпраці, пропоную кожному учаснику назвати своє ім’я – позитивні риси, які починаються з першої літери вашого ім’я та улюблену тваринку , яка асоціюється з вашими рисами.

Вчитель  починає з себе: Катерина  – надійна, лисичка

2. Вправа «Очікування»

Сьогодні заняття присвячене нам, єдиному колективу.

Результатом повинен стати будинок, який ми зведемо разом. І назвемо його будинком розуміння і дружби.

З чого починається будівництво?

(Будівництво розпочинається із закладання фундаменту. Бо від нього залежить міцність будови).

А з чого ще складається будинок? (з каміння або цеглинок) Так для нашого будинку розуміння й дружби ми будемо використовувати каміння.

Подивіться на ваших столах знаходяться паперові цеглини   для нашого будинку.

 Візьміть будь ласка по одній і напишіть на ній, що ви очікуєте від нашого заняття. Тепер по черзі виходьте та озвучуйте свої очікування і наклеюйте цеглинки на основу нашого будинку.

Будинок – наш внутрішній світ. Це - наш затишок, комфорт, інтереси й захоплення, звички й смаки. Будинок – не тільки місце, де людина живе, працює й відпочиває, але й місце спілкування та взаємодії.

Тому наше завдання створити такий будинок, де буде панувати гармонія, взаєморозуміння, повага, взаємодопомога, підтримка та дружба.

3. Правила  роботи  групи

 А для  того, що наша робота була продуктивною і злагодженою нам з вами треба згадати правила роботи в групі:

 - говорити  від  свого  імені.

-  обговорювати  дію,  а  не  особу.

-  бути  активними.

-  слухати  і  чути

- бути толерантними

- не перебивати того, хто говорить.

 

 

 

 

4. Гра - згуртування

Мета гри : згуртування колективу .

   Я вам розповім одну історію, а ви уважно послухайте, а потім ми з’ясуємо, чи є головні герої товаришами.

                                            Два товариші

Ішли лісом два товариші і зустріли ведмедя. Один кинувся тікати, вліз на дерево й заховався, а другий лишився на дорозі. Робити йому було нічого: він упав на землю і прикинувся мертвим.

Ведмідь підійшов до нього, обнюхав його лице та й пішов собі.

Коли ведмідь пішов, той зліз з дерева і сміється:    

Ну, що, - каже, - ведмідь тобі на вухо шептав?

А він сказав мені, що погані ті люди, які в біді товариша покидають.

                                                                                                 Л. Толстой

-        Отже, чи можна цих хлопчиків назвати товаришами?  (Чому?)

Технологія «Мозкова атака».

      Поясніть зміст слова дружити. (Це означає товаришувати, приятелювати, брататися, особливо приязно ставитися один до одного.)

-        Дружба – це найбільший скарб, який має людина в своєму житті.

-        А як ви розумієте поняття «друг», «товариш», «дружба».

«Друг» - людина, якій довіряємо, яку поважаємо, заради якої можемо пожертвувати всім.

«Товариш» - людина з якою можна порадитися, з якою можемо займатися спільною працею.

«Дружба» - це такі відносини між людьми, коли вони поважають один одного.

Дружба – це правда і чесність кожного.

- Які якості повинен мати справжній друг?

Зараз за початковими літерами слова дружба назвати якості свого товариша.

Робота в групах.

Д (добрий, дотепний, дбайливий).

Р (розумний, радісний).

У (уважний, урівноважений).

Ж (життєрадісний, жвавий).

Б (бадьорий, балакучий).

А (акуратний, активний).

Один із групи називає якості характеру справжнього друга.

Слово вчителя.

         Другом ми називаємо того, кому довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути й дружби. У всіх людей, які нас оточують, є певні недоліки. Хто хоче мати друга без недоліків, той залишається без друзів. Ось чому не може бути міцної дружби без того, що люди пробачили один одному. Іноді у стосунках виникають непорозуміння, які можна подолати тільки разом.

Усе з чогось починається:

Школа – з порога

Урок – із дзвінка,

А з чого ж починається дружба?

Слухання пісні «Усмішка».

- То з чого починається дружба? Правильно з усмішки.

- Тож продовжуючи нашу роботу, подаруємо один одному посмішку, хороший настрій і будемо дарувати його завжди.

5 .  Вправа «Асоціації до слова колектив» , «Що означає для мене колектив» (по одній фразі від кожного учасника)

 

6. Вправа «Колектив»

Давайте з вами з’ясуємо головні ознаки колективу. Зараз  по черзі скажемо і запишемо, який повинен бути дружній колектив..

 На дошці записано слово колектив і до кожної літери цього слова треба дібрати ознаки дружньої, згуртованої команди

К – комунікативний

О – оригінальний, оптимістичний

Л – лояльний

Е – емоційний

К - креативний

Т  - толерантний, тактовний

И- добрий,

В- веселий

Ось ми і визначили основні ознаки дружніх відносин колективу

 

Отже, колектив є однією з форм взаємовідносин між людьми

А дитячий колектив - об'єднання дітей, згуртованих спільною корисною діяльністю (навчанням, працею, спортом, громадською роботою).               

 

7 . Вправа « пов'язані руки»

Учасники діляться на пари. Кожній парі стрічкою пов'язують праві руки. Завдання учасників - мовчки намалювати Спільний Малюнок .

Ця вправа спрямована на розвиток вміння взаємодіяти у парі , розвиток невербальних навичок спілкування , встановлення особистісних контактів , підвищення довіри один до одного .

   8. Бесіда з учнями.

- Чи можна сказати, що наш клас – дружний?

- Так.

- Які вчинки доводять, що це так?

Можливі відповіді дітей:

- Разом проводимо свята.

- Разом вітаємо іменинників.

- Допомагаємо один одному одягатися швидко.

- Допомагаємо у навчанні.

- Разом граємося та відпочиваємо.

- Все це хороші вчинки.

- Чим ви можете допомогти другу, коли у нього поганий настрій?

9. Робота в парах.

- А зараз, давайте спробуємо зробити приємне для свого сусіда по парті.

- У вас на партах лежать долоньки. Це долоньки – дружби. Напишіть ім’я свого сусіда по парті і з усіх слів, яким повинен бути друг , виберіть ту ознаку, те слово, що найбільше йому підходить.

Перевірка роботи в парах.

- Подаруйте свої долоньки один одному. Хто хоче прочитати, що про вас думає ваш сусід по парті?( одна пара стає і називає слово, яке написали ).

Обмін долоньками.

- Люди один одному в тяжку хвилину подають руку – підтримки, щоб людина не відчувала себе самотньою.

- А зараз доторкніться своїми долоньками. Хоч, ваша долонька ще маленька, та ви також можете бути підтримкою один одного. Посміхніться один одному. Що ви відчуваєте? Відпустіть долоньки.

- Що подарували ви своєму сусідові? ( Частинку сердечка, свою радість, своє тепло…).

Вчитель: Дякую діти, ви мене переконали, що вмієте дружити, що вам відомі правила дружби і ви знаєте найголовніший закон дружби: цінуй своїх друзів

10. Вправа «Здійснення очікувань»

А тепер діти згадаємо свої очікування на початку заняття, чи здійснилися вони, якщо ні то скажіть чому.

 

11. Рефлексія.

Притча про майстра

 Якось увечері зібралися разом музичні інструменти: скрипка, саксофон, труба, сопілка й контрабас. І виникла між ними суперечка: хто найкраще грає. Кожен інструмент почав виводити свою мелодію, показувати власну майстерність. Але виходила не музика, а жахливі звуки. І що більше кожен старався, то незрозумілішою і потворнішою ставала мелодія. Ось з’явилася людина й помахом руки зупинила ці звуки, сказавши: «Друзі, мелодія  — це одне ціле. Нехай кожен прислухається до іншого, й ви побачите, що вийде ». Людина знову змахнула рукою, і спочатку несміливо, а потім усе краще зазвучала мелодія, в якій було чути смуток скрипки, ліричність саксофона, оптимізм труби, унікальність сопілки, величність контрабаса. Інструменти грали, із замилуванням стежили за чарівними помахами рук людини. А мелодія все звучала і звучала, поєднуючи виконавців і слухачів у одне ціле. Як важливо, щоб оркестром хтось диригував!

 Досягнення гармонії можливе лише тоді, коли всі об’єднані однією метою і спрямовані єдиною волею в єдиному пориві...

    12.Прощання

docx
Додано
25 січня 2019
Переглядів
3611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку